![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() De waarde van Fortis is op één week met 6 miljard euro (240 miljard frankskes) verminderd (13%)...
Hopelijk kunnen de aandeelhouders terugvallen op een vervangingsinkomen... De feremansens en andere sossentypetjes zullen glunderen van geluk, niet beseffend dat dit slecht nieuws is voor de kleine man en muis... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mvg De Kleine Man
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt wel averechts te werken dan.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar deze week alleen al in twee afzonderlijke bedrijven, de één van planten en een ander van machine's (dus echt afzonderlijk) hetzelfde verhaal. Het werk dat vroeger door 10 man was gedaan geraakt nu niet eens meer gedaan door 20 man. En de omzet/winst is zelfs lager met het dubbel aantal werknemers. Het enige dat men de baas nog kan verwijten is dat hij veel te vriendelijk is geworden. Met stank voor dank trouwens.
![]() |
![]() |
#65 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het is hoog tijd dat mensen voor zichzelf beginnen nadenken.Nu volgt men slaafs wat men hoort,al dan niet waarheid. En los van feiten en cijfers VOEL je toch dat er iets schort aan ons huidig economisch bestel? Ik heb het geluk (want dat is het!) om een goede job te hebben,met een deftig loon en goede voorwaarden.Maar dit staat steeds meer ter discussie terwijl ik steeds meer taken krijg. Maar zelfs met dat loon krijg ik het steeds moeilijker,2 euro daar,10 euro ginder...Op mijn ploegenpremie werd vorig jaar 10 % minder lasten afgehouden.Zelf heb ik daar niks van gemerkt.Alles in de zak van de baas.Voorts nog een project onder het gesternte van de notionele intrestaftrek.Tel uit uw winst werkgever... Akkoord,de loonkost is te hoog MAAR daar kan de man op de vloer niks aan veranderen.De oplossing daarvoor moet uit een andere hoek komen.In de eerste plaats moet de overheid het goede voorbeeld zijn.Maar daar zie ik in de praktijk niks van,integendeel.(Exit van Moerman was een mooi voorbeeld.) 151 dagen onderhandelen op kosten van ons belastinggeld,zonder rode kaken te krijgen,hoe verzinnen ze het!!! Innovatie,uitbreiding,vorming,niks van dat alles telt voor de werkgevers,WINST,GELD,dat is alles... 175 miljoen euro ontslagvergoeding (baas Merill-Lynch) krijgen en tegelijkertijd proberen om de ontslagregels voor arbeiders te versoepelen (zie Nederland),hoe kan je dat verdedigen? Ik zou willen dat meer mensen,groepen,journalisten gebruik zouden maken van de Wet Openbaarheid van Bestuur (zgn.WOB-wet) en zo de mensen eens een ander geluid laten horen.Alle vuile putjes opentrekken,de banden tussen politiek en bedrijfsleven blootleggen,kortom ik wou dat de media hun taak naar behoren zouden vervullen. En is het niet tijd dat wij ook wat mondiger worden,wat meer ruggegraat aan de dag leggen en alles wat in een kritischer daglicht stellen.Als er iets moet veranderen zal de burger terug zijn recht en zijn plaats moeten opeisen... Laatst gewijzigd door Sickboy : 10 november 2007 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Omdat Fortis belegd heeft in andere banken die arme drommels leningen hebben verkocht die ze eigenlijk niet konden betalen. De eerste keer dat hebzucht zich tegen hen heeft gekeerd.heb geen medelijden moet ik zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Of hou het toch maar voor U... Ze zouden immers hun leven op het spel zetten om uw slavenjobke met dat hongerloontje in te pikken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar dat was wel wa naast de kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Spijtig om te zien dat Eric's opmerkingen niet verder worden uitgediept.
Maar eigenlijk onderstreept dit gewoon wat hij zei... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om aan te sluiten bij de thread over Fons Verplaetse's idee om de bedrijven te activeren:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98102 In de originele post van deze thread vindt u de data waarop Verplaetse zich baseert.
![]() |
![]() |