Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2007, 11:22   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Gewoon omdat men Mohammed niet met een gewone h uitspreekt
Ja, maar waarom die 7. Dat zou u mij eens moeten uitleggen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 11:31   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Daar zijn geen enkel bewijzen voor, enkel insinuaties !
Insinuaties? Wordt Mozes vernoemd in de koran, wordt Abraham vernoemd in de Koran, wordt Jezus vernoemd in de koran? Toevallig allemaal namen uit monotheïstische godsdiensten.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 11:32.
Oud 15 juli 2007, 11:37   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dan het nut van geloof als het toch vrij en bekend wordt als geloof "de waarheid" is die u aanschacht ?

Wat als je nu wat de "waarheid" noemt helemaal geen waarheid is maar foutieve berekenigen ?(zie eerder mislukkingen in de wereld van de NASA)

Zelfverzekering is geen perseptie voor ontplooing en zelfredzaamheid, in de wereld van "geloof" streeft men "naar" volkmaking maar wanneer je zelfverzekerd bent sluit je de strijd om naar volkoming te stijgen ! Wat ook niet wil zeggen dat we het onderzoek naar "materieel" wetenschap gaan staken.
Maar dat is nu juist de kern van de zaak. Als men gelooft dat Jezus de broden heeft vermenigvuldigd dan gelooft men dit als christen omdat het christelijk geloof zegt dat dit de waarheid is. De vraag is te weten of dat de waarheid is. En een gelovige stelt zich die vraag niet. En het is maar best ook. En het is omdat ze zich niet teveel vragen stelden over de 'joden als godsmoordernaars' dat er zoveel joden zijn vermoord in de ME.

Er veel onderzoek is er anders niet geweest vanuit de islam de laatste 500 jaar.
Oud 15 juli 2007, 11:39   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Niet om te muggenziften, maar ik denk niet dat de term neocon hier op zijn plaats is. Het suggereert namelijk dat dit een relatief nieuw fenomeen zou zijn, terwijl christenfundamentalisme reeds sinds het einde van de 19e eeuw in de US bestaat. Neocon is een politieke beweging en staat in principe los van religie (zie bvb. Ayaan Hirsi Ali).
Ik zeg nergens dat het een nieuw fenomeen is. Ik zeg alleen dat deze massaal de kop terug opsteken en dat een obscurantistisch effect heeft op bepaalde vlakken omdat ze alles uitleggen in functie van de bijbel. Een bijbel, waarvan we toch op zijn minst de vraag moeten stellen wat er nu eigenlijk van waar is. HIrsi Ali is geen neocon maar wel ingehuurd door de neocons. Dit verklaarde ze zelf.

P.S.
En ondertussen weet ik nog altijd niet waarom men nu juist een 7 gebruikt in het woord Mo7ammed.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 11:43.
Oud 15 juli 2007, 11:41   #65
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan is het zeker waar dat Mohammed kon lezen.
Bron ?
Oud 15 juli 2007, 11:42   #66
Lincoln

Standaard

Citaat:
Insinuaties? Wordt Mozes vernoemd in de koran, wordt Abraham vernoemd in de Koran, wordt Jezus vernoemd in de koran? Toevallig allemaal namen uit monotheïstische godsdiensten.
Dat is geen bewijs !
Oud 15 juli 2007, 11:43   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron ?
Waarom vraag je nu een plotseling eeb bron en de hele overige discussie niet dienaangaande? Je nam zelfs aan dat het misschien geen droom was.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 11:48.
Oud 15 juli 2007, 11:45   #68
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik zeg nergens dat het een nieuw fenomeen is. Ik zeg alleen dat deze massaal de kop terug opsteken en dat een obscurantistisch effect heeft op bepaalde vlakken omdat ze alles uitleggen in functie van de bijbel. Een bijbel, waarvan we toch op zijn minst de vraag moeten stellen wat er nu eigenlijk van waar is. HIrsi Ali is geen neocon maar wel ingehuurd door de neocons. Dit verklaarde ze zelf.

P.S.
En ondertussen weet ik nog altijd niet waarom men nu juist een 7 gebruikt in het woord Mo7ammed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch_alfabet

ح Deze woord die een zachte "h" klank draagt lijkt veel op het getal "7" ,daarom gebruik ik deze getal,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 juli 2007 om 11:46.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 11:45   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen bewijs !
Maar u hebt toch ook geen bewijs voor alles wat u stelt, en zeker niet voor wat de Al Hadith betreft. We weten toch niet wat daar van waar is? En toch worden die aangenomen als waar, zeker de Sahieh.
Oud 15 juli 2007, 11:46   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:

ح Deze woord die een zachte "h" klank draagt lijkt veel op het getal "7" ,daarom gebruik ik deze getal,.
Eindelijk.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 12:06.
Oud 15 juli 2007, 11:48   #71
Lincoln

Standaard

Citaat:
Maar u hebt toch ook geen bewijs voor alles wat u stelt, en zeker niet voor wat de Al Hadith betreft. We weten toch niet wat daar van waar is? En toch worden die aangenomen als waar, zeker de Sahieh.
Maar, maar maar...gaan we hier weer marmeren ? Als je geen bewijs kunt vinden op basis van uw beweringen dan is de zaak simpel gesloten en heb je maar alleen u zich bij neer te leggen van wat "officieel" bewezen wordt ,meer zeg ik niet...the case is closed !
Oud 15 juli 2007, 11:53   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar, maar maar...gaan we hier weer marmeren ? Als je geen bewijs kunt vinden op basis van uw beweringen dan is de zaak simpel gesloten en heb je maar alleen u zich bij neer te leggen van wat "officieel" bewezen wordt ,meer zeg ik niet...the case is closed !
Officieel bewezen?? Dat zal wel! U kunt toch evenmin een bewijs aanvoeren van wat u ons allemaal vertelt. Ik doe juist hetzelfde als u. U bent de leermeester in het aanvoeren van loze beweringen.

Uw soort van 'officieel' bewijs.
Hadaab ben Khalid el Azdawi heeft verhaald dat Hamaam heeft verhaald van Zeyd ben Aslam van Ataae ben Yasaar van Abi Said El Khudri dat de Profeet Mohammed heeft gezegd.

Mooi bewijs moet ik zeggen. Uitspraken verzameld door Buchari of Muslim of anderen 300(!) jaar na de dood van Mohammed. En dan nog van 'horen zeggen'. En op zulke 'waarheden' en 'officiële bewijzen' steunt een gedeelte van de waarheid van de Islam. Erg wetenschappelijk kunnen we dit allemaal moeilijk noemen en 'waar' nog minder.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 12:02.
Oud 15 juli 2007, 12:05   #73
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

Eindelijk. Maar dan zie in het nu daar nog niet van in. Als men Arabisch kent dat weet men dat toch allemaal hoe Mohammed wordt geschreven en moet worden uitgesproken. Waarom dan die 7? Ik ben geen haar wijzer geworden door uw uitleg. Als men Mohammed schrijft in toch alles in orde. In het Arabisch zal de h dan anders worden uitgesproken. Maar hier is het Nederlands, niet?

Ik denk dat men het zo schrijft in het Nederlands (Mo7ammed) omdat Mohammed een 'heilige naam' is en dat die naam correct moet worden uitgesproken (en liefst ook geschreven).

Zou het zo niet zijn?

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 12:11.
Oud 15 juli 2007, 12:11   #74
Lincoln

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

Eindelijk. Maar dan zie in het nu daar nog niet van in. Als men arabisch kent dat weet men dat toch allemaal hoe Mohammed wordt geschreven. Waarom dan die 7? Ik ben er nog geen haar wijzer op geworden. Als men Mohammed schrijft in toch alles in orde. In het Arabisch zal de h anders worden uitgesproken. Ik denk dat men het zo schrijft in het Nederlands omdat Mohammed een 'heilige naam' is en dat die correct moet worden uitgesproken.

Zou het zo niet zijn?
Dat is wat u denkt en hoe u denkt, je kunt evenveel de mohamed schrijven als mo7amed of je daar nu het nut niet inziet is dat uw probleem,. Ik schrijf sommige klanken in getallen omdat het de gewoonte is bij marokkaasne forums om in het "latijnse" geschrift met arabische letters ,de arabische letters in getallen te schrijven die niet te vinden zijn in het latijns,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 juli 2007 om 12:16.
Oud 15 juli 2007, 12:14   #75
Lincoln

Standaard

Citaat:
Officieel bewezen?? Dat zal wel! U kunt toch evenmin een bewijs aanvoeren van wat u ons allemaal vertelt. Ik doe juist hetzelfde als u. U bent de leermeester in het aanvoeren van loze beweringen.

Uw soort van 'officieel' bewijs.
Hadaab ben Khalid el Azdawi heeft verhaald dat Hamaam heeft verhaald van Zeyd ben Aslam van Ataae ben Yasaar van Abi Said El Khudri dat de Profeet Mohammed heeft gezegd.

Mooi bewijs moet ik zeggen. Uitspraken verzameld door Buchari of Muslim of anderen 300(!) jaar na de dood van Mohammed. En dan nog van 'horen zeggen'. En op zulke 'waarheden' en 'officiële bewijzen' steunt een gedeelte van de waarheid van de Islam. Erg wetenschappelijk kunnen we dit allemaal moeilijk noemen en 'waar' nog minder.
Maw we staan dus gelijk 1-1.

Conclusie: iedereen volgt of gelooft waar hij vrij rust in kan vinden, ik ga je niet dwingen om mijn geloof aan te nemen maar ik ga mee zich wel verzetten als u mij probeert te dwingen om uw norm aan te nemen, zo ook u !
Oud 15 juli 2007, 12:16   #76
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wat u denkt en hoe u denkt, je kunt evenveel de mohamed schrijven als mo7amed of je daar nu het nut niet inziet is dat uw probleem,. Ik schrijf sommige klanken in getallen omdat het de gewoonte is bij marokkaasne forums om in het "latijnse" geschrift met arabische letters ,de arabische letters in getallen te schrijven die niet te vinden zijn in het latijns,.
Is het van belang dat men de naam van Mohammed correct uitspreekt of heeft dat geen belang. Ik stel de vraag maar want ik weet het niet, maar het interesseert me gewoon het te weten. Dus ik zal het anders stellen: hecht men in de islam belang aan het feit dat de naam van de Profeet juist wordt uitgesproken? Of is dit eigenlijk van niet zo'n groot belang.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 12:16.
Oud 15 juli 2007, 12:19   #77
Lincoln

Standaard

Citaat:
Is het van belang dat men de naam van Mohammed correct uitspreekt of heeft dat geen belang. Ik stel de vraag maar want ik weet het niet, maar het interesseert me gewoon het te weten. Dus ik zal het anders stellen: hecht men in de islamg belang aan het feit dat de naam van de Profeet juist wordt uitgesproken? Of is dit eigenlijk van niet zo'n belang.
Zeker niet, omdat er gewoon daar geen norm is aan gehecht, dat hangt ook van individu tot individu sommigen zijn aristocratisch in hun gewoonte anderen zijn dan weer "nietzsch"...
Oud 15 juli 2007, 12:22   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker niet, omdat er gewoon daar geen norm is aan gehecht, dat hangt ook van individu tot individu sommigen zijn aristocratisch in hun gewoonte anderen zijn dan weer "nietzsch"...
OK.Bedankt.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 12:24.
Oud 15 juli 2007, 12:25   #79
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Is het van belang dat men de naam van Mohammed correct uitspreekt of heeft dat geen belang. Ik stel de vraag maar want ik weet het niet, maar het interesseert me gewoon het te weten. Dus ik zal het anders stellen: hecht men in de islam belang aan het feit dat de naam van de Profeet juist wordt uitgesproken? Of is dit eigenlijk van niet zo'n groot belang.
Die 7 wordt niet enkel gebruikt bij de naam van de profeet maar in alle woorden waar die diepe h-klank in voorkomt. Ik zie dat vaak wanneer mijn man zijn familie contact heeft op msn of smst.

Ze gebruiken ook regelmatig een 3. Is dat voor die diepe a-klank Lincoln? (mijn man ligt plat van't lachen als ik die probeer uit te spreken)
Die 3 en 7 worden gebruikt voor klanken die wij in ons alfabet niet kennen.

Niets achter zoeken system
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 12:43   #80
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Die 7 wordt niet enkel gebruikt bij de naam van de profeet maar in alle woorden waar die diepe h-klank in voorkomt. Ik zie dat vaak wanneer mijn man zijn familie contact heeft op msn of smst.

Ze gebruiken ook regelmatig een 3. Is dat voor die diepe a-klank Lincoln? (mijn man ligt plat van't lachen als ik die probeer uit te spreken)
Die 3 en 7 worden gebruikt voor klanken die wij in ons alfabet niet kennen.

Niets achter zoeken system
3 is veel zwaarder in klank dan bv 7, je hebt zes klanken die uit de keel komen, Aa en Ha, 3a en Ra (franse "r" en niet r ), 7a en Kha,. Aa en Ha komen veel dieperder voor uit de keel, daarna komt de 3a en Ra (middelste plaats uit de keel), 7a en kha komen voor uit de uitmonding van de keel !

http://www.lutonmuslims.co.uk/tajweedmakhraj.htm

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 juli 2007 om 12:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be