Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 15:35   #61
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Groot gelijk! Wat een moeite dat je hebt genomen om hem dat te proberen tot zn verstand te brengen.
Ik vrees dat het vooringenomen, egoïstische, koppige brein van D A B daarvoor gewoon niet in staat is.
Misschien leef ik wel veel ecologischer dan jij. Maar ik betwijfel dat jouw open, altruïstische en flexibele brein in staat is om dat te overwegen.
Oud 24 juli 2007, 18:13   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Nee, enkel een bijkomend factuurtje dat moet betaald worden voor wat als common sense beschouwd wordt. En wanneer men mensen verplicht af te dokken voor common sense, wordt het gauw non-sense.
weerom Kassa Kassa, meer is het niet.

Citaat:
Naar analogie met de veiligheidcoördinator, gaan er nu energie-experts rondgaan om de energieprestaties van woningen te meten. Om certificaatjes af te leveren.
Wie bepaald wie er een "energie-expert" is. Edina?

Citaat:
Dus als ik zeg dat mijn muren goed geïsoleerd zijn, maar ik heb geen plannen om dit te bewijzen, mag hij er dan gaten in boren om mijn bewering te checken? Of krijgen we gewoon een lekker breed aanbod van broodschrijvers van certificaten?
Dat is vrij simpel. Gewoon een thermografische scan, oftewel een infrarood foto.
Dat kan gedaan worden door elke persoon die een redelijke foto van je gevels en dak kan nemen. Een kleuren legende erbij en iedereen met een drupje gezond verstand zal zien waar de isolatie faalt.
Oud 24 juli 2007, 20:07   #63
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wie bepaald wie er een "energie-expert" is.
de overheid want het dient een erkende energiedeskundige te betreffen, deze wordt erkend op basis van een gevolgde opleiding.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 22:49   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Een ander bijkomend gevolg van al die kosten, oa ook het steeds maar weer belasten (registratierechten of hoe noemt die 15%) van huizenverkoop, is een starheid, een quasi onmogelijkheid om te verhuizen. Het kost nml te veel.
Als je 6 maal verhuist, heb je je huis bijna volledig dubbel betaald aan belastingen!!!

Geen wonder dat er praktisch geen beweging is in belziek.

Buiten de verhuiskosten zelf, betaal je hier alleen maar je advokaat om de overdracht in orde te stellen, iets van een €1,000.00 (give or take).

Enkel als je een nieuwbouw koopt, betaal je GST (BTW zeg maar) en die is nog altijd 6%!!!
Bij mijn weten kan je je registratierechten in het Vlaams Gewest van de ene woning op de andere overdragen. M.a.w. je verliest geenszins de reeds opgehoeste belasting, maar neemt ze juist mee bij de aankoop van een andere woning (op voorwaarde dat je de eerste binnen een vastgestelde termijn weer verkoopt).

BTW op nieuwbouw is nog steeds 21%; op verbouwing (overeenkomstig de wettelijke normen) is dat 6%.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 22:50   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is vrij simpel. Gewoon een thermografische scan, oftewel een infrarood foto.
Dat kan gedaan worden door elke persoon die een redelijke foto van je gevels en dak kan nemen. Een kleuren legende erbij en iedereen met een drupje gezond verstand zal zien waar de isolatie faalt.
Inderdaad, en in België falen de meeste huizen (ook nieuwbouw) in dat opzicht. Onze huizen zijn, in vergelijking tot bijvoorbeeld Duitsland, zwaar ondergeïsoleerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 22:55   #66
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
weerom Kassa Kassa, meer is het niet.

Wie bepaald wie er een "energie-expert" is. Edina?

Maar dat fotootje moet wel genomen worden bij een koude buitentemperatuur anders is het gebouw koeler dan de omgeving...
Dus...gaat alleen maar op tijdens de winter...en met de opwarming van onze aarde...???

Laatst gewijzigd door Juvenalis : 24 juli 2007 om 22:56.
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 06:50   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Het energieprestatiecertificaat zal een aantal adviezen oplijsten waardoor men tot een verbeterde energie-efficiëntie van de woning kan komen; aangezienn het een sensibiliserend document is, is er echter geen enkele verplichting om deze adviezen op te volgen/uit te voeren.
Dan moet het ook niet verplicht worden.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 08:13   #68
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dan moet het ook niet verplicht worden.
Als het wel verplicht zou zijn dan zouden diezelfde klagers ook weer klagen omdat het juist verplicht is
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 08:58   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als ik klaar ben met deze oude woning, dan mogen ze een thermoscan komen nemen.
Helaas is dat nog een jaar of 5 vooraleer dat zover is.
Oud 25 juli 2007, 09:16   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Als het wel verplicht zou zijn dan zouden diezelfde klagers ook weer klagen omdat het juist verplicht is
Men moet gewoon geen extra kosten creeren om weer geld in het laadje te brengen.

Ik heb het al eerder gevraagt, is er vraag voor dergelijke dingen? Hoeveel mensen zijn er het slachtoffer van geworden vorig jaar waardoor deze maatregel nodig moest worden?
Alles wat de mensen vraagt duurt eeuwen en nu is men weer meteen met dingen bezig om geld af te troggelen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be