![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat verkies jij? | |||
België |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Democratie |
![]() ![]() ![]() |
33 | 91,67% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja sorry dat ik misschien advocaat van de duivel speel, maar ik krijg het er gewoon van als ik zaken als "die heeft meer stemmen en toch zit hij niet in het parlement en die wel" lees.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 26 juli 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uw "Vorst" denken we zowaar dat een van de bubbels weer eens een nieuw nepprofiel heeft ingebracht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Ja? Er is een ministerpresident voor het Brussels Gewest, de rest van de regering bestaat uit twee vlamingen en twee franstaligen. Lijkt me toch iets.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgique zie ik dat NOOIT gebeuren omdat de Franstalige minderheid niet de kans wil lopen tot datgene gereduceerd te worden wat ze zijn: de feitelijke minderheid.
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook nog eens drie secretarissen, die eigenlijk verkapte ministerposten vormen... Dit even terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Wat bedoelt u?
Ik bedoel dat als je een situatie wil waarbij Vlamingen, als ze willen, hun meerderheid kunnen gebruiken, dat je dan ook een situatie moet kunnen aanvaarden waarbij een Vlaamse minderheidsgroep zijn mening doorduwt dankzij een Franstalige meerderheid. ![]()
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Dubbelfederaal, ja dat moet moeilijk zijn, of kan jij het eenvoudiger maken (stel maar voor..)
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BUB (Ruben) plaatste hier zijn laatste post op 6 april 2007. Exact tien dagen daagde Magnificat op. Zeg nu zelf. Welke naam zou er beter passen bij een 'daupin' dan Magnificat? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat niet alleen om de vraag welke bevoegdheden er bij welke niveaus horen, maar in de allereerste plaats om de basisvisie op een federale staat. Kijk maar eens naar Zwitserland: daar heeft men een uitgewerkte en evenwichtige federale staat waar er beleidssystemen bestaan waarbij er geen zaken zomaar kunnen worden doorgedrukt door de grote kantons alleen of ook niet door een hele groep kleine kantons samen. Dergelijke zaken ontbreken in België, ook al omdat er gewoon geen visie bestaat. Iedere staatshervorming is een geven en nemen, een "compromis op z'n Belgisch", een getrek en geduw. Niet ingegeven door een toekomstvisie, maar alleen door een afweging van de politieke families en hun macht en invloed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Zetels moeten worden behaald op aantal personen die er voor stemmen. enz... Maar dat is hier toch al duizend keer aangehaald vermoed ik...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het van mij afhangt, zou men onmiddellijk het Zwitsers systeem hier mogen invoeren. Maar ja, ik heb dan ook een mateloze bewondering voor de Zwitserse politieke ordening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb niets met die Ruben te maken. Trouwens, waarom vraagt u niet aan een moderator om dit via ip-adres te onderzoeken? Hij zal moeten vaststellen dat dit mijn eerste account is. Trouwens, leer mijn naam eens juist schrijven, de naam is MaGNiFiCaT, en niet Magnificat. ![]() |
|
![]() |
![]() |