![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
500€ huishuur 150€ gas en electriciteit 50€ telefoon en internet en dan nog maandelijke een kleine 150€ opzij zetten om de jaarlijkse rekeningen te betalen. Water 300€ Brandverzekering 270€ familiale verzekering 100€ TV distributie 100€ pensioensparen 1200€ en dan nog enkele bijkomende kosten. vervoer 100€ per maand medische zorgen 50 per maand Verdomme ik moet nog eten kopen om te bijven leven, zodat ik de rijken nog rijker kan maken. Maar er schiet niets meer over. Het is niet voor niets dat de USA de hoogte misdaadcijfers heeft hoor. Men moet er gaan stelen om te kunnen eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen gas en electriciteit heb ik gegokt, en een gemiddelde genomen van de prijzen die ik andere mensen hoor zeggen. De huurprijs die ik heb gebruik is een lage prijs die ik in de krant heb gevonden. En vervoer is wat ik kwijt ben om 1 kind naar school te laten gaan en een hobby te laten uitvoeren. Dus veel goedkoper zal het wel niet kunnen. Het leven in Belgie is duur hoor en niet alleen voeding. Want die is in Nederland gemiddeld zelfs 30% goedkoper. Maar ik was dan nog een paar zaken vergeten, vuilzakken 5€ per maand Voor een vrouw nog maandverband 15€ per maand Nee jongen met een inkomen van 1000€ per maand hou je niets over om te eten. En die 1000€ per maand krijg je als dop dan nog enkel als je er met twee van moet leven. Citaat:
Om in Belgie goed te kunnen leven, niet rijkelijk enkel goed en zonder alle maanden te moeten tellen en rekenen heb je minstens 1800€ nodig voor 1 persoon en dan 500€ per extra persoon. Heb je dat niet, dan heb je regelmatig maanden dat je zwaar moet tellen en zelfs hongerlijden. Of je moet zorgen dat je bepaalde zaken niet moet betalen. Maar sommige zaken zijn echt niet te vermijden en dan heb je nog een minimum van 800€ nodig voor de eerste persoon en 450€ per extra persoon. Ja, idd het grote deel van de Belgen moet elke maand tellen en rekenen om rond te komen, of ze moeten met twee gaan werken. Maar voor een alleenstaande ouder is het heel moeilijk om met twee te gaan werken. En Savatage dat zijn mijn kosten niet en mijn gezin bestaat uit 5 mensen ( ik en mijn 4 kids) die van mijn inkomen leven. Gelukkig is dat dus niet enkel een invaliditeit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het zal allemaal wel veranderen als hij zelf echt moet beginnen werken al is het vermoeden groot dat de eiren met de tonnen onder zijn gat worden gelegd en dat hij hier wat komt argumenteren met de woordjes van papa.
Puur kapitalistische praat, leeflonen naar beneden, ieder zijn eigen ziekteverzekering, minder SZ, ... En de optelsom zal waarschijnlijk moeten zijn dat het baaske meer en altijd weer meer heeft.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Sukkeltje, zo zie je maar hoe je geindocterineerd bent.. die gast waarover ik het had is op en top Vlaming, jouw idee is dat ik steeds om migranten lig te kappen... echt zielig van je
![]() |
#67 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
(maandelijks) huishuur: 400euro Elect./gas: 120euro Water: 25euro telefoon: 20euro eten en drinken: 280euro. kledij: 25euro huishoudelijk: 15euro buskaart: 20euro (of 76euro voor iemand die dagelijks met de bus gaat werken). medische kosten: 10euro verzekeringen: 40euro. Dit alles samen: 955euro. En dit zijn toch geen buitensporige bedragen denk ik. Iemand met bovenstaand loon van 1000euro en deze uitgaven heeft zelfs geen kabelaansluiting of internet erin gerekend. Tel dat erbij en zijn 1000euro is op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Dat is idd moeilijk. Dan zit je gemakkelijk met een hogere huur, al hangt het er ook vanaf wat je wil hebben natuurlijk. Ik woon met mijn twee kinderen in een klein appartement, wij betalen 400euro aan huur. Als je kinderen hebt gaat je kledingbudget natuurlijk ook wel omhoog, kinderen zeker als ze klein zijn groeien om de paar maand uit hun kleding; Als ze ouder zijn willer ze weer niet een jaar in hetzelfde rondlopen. School kost ook en een studiebeurs dekt dit zeker niet. Hoe ouder de kinderen hoe hoger de schoolkost, dit is ook een bijkomende kost. Oudere kinderen willen wss ook zakgeld. Kinderen kosten je ook meer aan voeding, zeker als ze ouder zijn en een volwaardige portie meeëten. Je zit dan als gezin (2volwassenen en 2 kinderen) aan een 650euro per maand (= tarief van het ocmw voor een gezin). Als je dan met 1000euro loon of uitkering zit is dat idd niet veel. Die 220euro kindergeld per maand is mooi, maar daar spring je ook niet het hele eind mee. Laatst gewijzigd door Isabella : 31 juli 2007 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem daar ook maar jaarlijk een kost van 1500€ voor waarvoor dus maandelijks geld opzij moet. Jou berekening is dus elke het minimum, en dan moet er zelfs bij mijn berekening nog de hospitaalverzekering van 100 per jaar voor de goedkoopste bij. 1000€ is dus net voldoende om in leven te blijven en te gaan werken als een slaaf, zonder enige kosten te kunnen maken voor toestellen die kapot gaan of enige stap in de wereld te kunnen zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met kleine kinderen kan je het kindergeld wel vergeten, dit heb je dan nodig om de kinderopvang te betalen. Citaat:
Trouwens dit zijn die bedragen waarover zo word geroepen. Volgens het ocmw heb je voor een gezin van 6 personen( weet dit van een buurvrouw) 1000€ leefgeld nodig om te kunnen leven. Daar moeten dan alle kosten nog bij geteld worden. Begin dus maar met je 1000€ per maand aan inkomen en dan elke je kindergeld als bijkomende hulp. 658.28€ net voldoende om de huur en verwarming te betalen. De lonen in de horeca zijn dus veel te laag en men moet dit niet ontkennen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen, verhuist en bewijst U ginder in U geliefde systeem !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ver weg verhuizen van deze pamperstaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien kan je hopen dat je niks aan de hand krijgt. Daar wordt eerst gekeken in je portefeuille welke medic-card je hebt. Indien je niet de juiste hebt kan je enkel in de public-hospitals terecht en die laten iets langer op zich wachten. Natuurlijk moet ik je erbij vermelden dat als modale middenklasser het al best moeilijk is om een "goede" medic-card te krijgen. Deze kosten zo'n 2000 euro per jaar... Ik wens je veel succes daarginder in het beloofde land. Ben benieuwd of je daar kunt slagen en wat er met je gaat gebeuren als dat niet gebeurt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me overigens al eens geïnformeerd naar die verschillende "card"-systemen en ben nog niets tegengekomen wat me zou verhinderen om daar de nationaliteit te verwerven. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want in de meeste eetzalen van bedrijven gaan de gespreken over sex en tv-programma's. Triestig maar waar. Wie als lager rang geen tv kijk zet zichzelf in een sociaal isolement op het bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
die maagpijn kwam van het zuipen he Schoofzak.... LOL... Ge moet U in het vervolg een gezond slaatje nemen he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |