![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat ook nogal veel mensen schijnen te vergeten is dat de bronnen van CO2-uitstoot, meestal ook bronnen zijn van andere vervuiling waarvan niet zelden al veel langer vaststaat dat ze schadelijk zijn. Het terugdringen van de CO2-uitstoot kan dus alleen maar positief zijn. Degenen die de maatregelen om die uitstoot terug te dringen in twijfel trekken zijn doorgaans als de dood om iets aan onze manier van leven te moeten wijzigen. Terwijl ondertussen duidelijk is dat die manier van leven wel degelijk nefast is voor het milieu in ruime zin. Vanwaar de angst om anders te gaan leven? Laatst gewijzigd door Edina : 29 juli 2007 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik wil gerust spreken over non-believers als je dat liever hebt hoor... (andere vlag, dezelfde lading) Laatst gewijzigd door Edina : 29 juli 2007 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Edina : 29 juli 2007 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Van mij mag iedereen de manmade global warming in twijfel trekken. Zolang je maar niet van mij verwacht dat ik dat ernstig neem als dat op de manier gebeurt zoals in de openingspost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar hoe werkt politiek?
![]() |
#71 | |
Burgemeester
|
![]() Gesproken over het gebruik van krantenartikels als bron:
Citaat:
Bron: belga/hln Wie niet zo grondig leest zou de indruk kunnen krijgen dat het gaat om bio-voedingsgewassen. Leuk propagandakunstje. NB. Ik consumeer quasi 100% bio. (voeding en kleding) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin, alles is al gezegd. Citaat:
In dit verband hooguit als voorbeeld van de propagandaslag. Citaat:
Geeuw |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burgemeester
|
![]() Groentje:
Citaat:
Een beetje verder in je post doe je hetzelfde met McIntyre: het is geen klimaatwetenschapper, maar slechts een statisticus. Toevallig valt of staat alle wetenschap met een kwalitatieve gegevensverzameling en -verwerking. Als men conclusies wil trekken op basis van 'waarnemingen' die ter discussie staan en men kan het daar al niet over eens geraken, is elk verder gesprek zinloos. Ieder die de zaak op dat vlak grondig uitspit kan zelf zijn conclusies trekken, daar hoef je geen klimaatwetenschapper voor te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De meeste grote olieconcerns zijn helemaal 'bijgedraaid' en staan 100% achter de global warming theorie, sterker zelfs, propageren ze actief, sinds Al Gore en cs. duidelijk hebben gemaakt dat ze niets te vrezen hebben, in tegendeel, ze kunnen er nog een stevige duit aan verdienen. Maar dat past niet in het plaatje, waarschijnlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar wat zal er gebeuren (ik weet het, ik val in herhaling, maar anderen ook) als de hele focus op CO2 onjuist bleek? Ik hou mijn hart vast bij de reactie van 'de grote massa' op dat moment. Zal men nog ooit bereid zijn iets aan werkelijke vervuiling te doen wanneer bleek dat de laatste grote boosdoener, waar iedereen tegen ten strijde moest trekken, erg geen was? Tenzij het allemaal zo traag doorsijpelt als het doorprikken van de hype rond de nieuwe ijstijd in de jaren 70. Citaat:
Ooit ook nog lid van geweest. Veel angst om anders te moeten gaan leven heb ik niet. Ik denk dat mijn ecologische voetafdruk bij de laagste 5% zit (in de westerse wereld weliswaar) Waar ik echter niet op zit te wachten is een bijkomende nutteloze CO2-tax, die door de UN aangewend zal worden voor allerhande schimmige doelstellingen. Het extra ondersteunen van allerhande werkelijk milieuvriendelijke investeringen juich ik echter wel toe. En niet vrijblijvend theoretisch, zoals velen, maar in de daad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Kan ik gebruiken in een andere discusie, hoewel de reactie voorspelbaar is: ad hominem aanval op de auteurs. Veel anders heb ik bij de believers nog niet gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ach ja, waar maak ik me druk om. Wie de discussie volgt kan zelf zien wie hier intelectueel oneerlijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Enkele maanden is wat correcter, maar meneer springt blijkbaar liefst niet al te nauwkeurig om met zijn gegevens. Ik heb daar laatst nog een interessant artikel over gelezen. U negeert wel erg veel van mijn posts moet ik zeggen, btw. Redelijk frustrerend als je er zoveel tijd aan hebt besteed terwijl je eigenlijk heel wat beters te doen had. Maar goed, dat weet ik dan ook alweer.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Mijn conclusie is duidelijk: ik ga mijn tijd niet meer verspillen aan discussies met jou, je leest toch enkel wat je wilt lezen en negeert de rest. Ik zou een clubje oprichten met enkele andere personen op dit forum.
![]() |
![]() |