Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 16:26   #61
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
De eis is helemaal niet gegrond, maar jouw conclusie is perfect:
vooral optie 2 valt mij in de smaak, maar dat kon je wel aannemen, denk ik.
Deze eis zo door de laffe Britse regering streng moeten worden veroordeeld. De eisers zouden de levieten moeten worden gelezen inzake de betekenis van de scheiding tussen kerk en staat, inzake secularisme en inzake de echte betekenis van "vrije geloofsbelevenis".

Hier toegeven zou immers een precedent kunnen scheppen. Wat is de volgende stap? Verbod op het transport van varkens? Verbod op varkenskwekerijen in het algemeen, en, uiteindelijk, een verbod op varkens in het VK?
Als ze in deze immers gelijk krijgen, kunnen ze in alles gelijk krijgen. Een jaar geleden werden de spaarvarkentjes uit de Britse banken geweerd, evenals afbeeldingen van spaarvarkentjes. Reden: offensive to muslims!

Nochtans is dit duidelijk aantoonbaar onzin. Het spaarvarkentje is een symbool dat al lang voor de immigratie van moslims in het VK bestond, en derhalve onmogelijk bedoeld als belediging naar moslims toe.

Moslims zullen dit natuurlijk als een overwinning hebben beschouwd, en dus wordt de volgende brug al genomen.

Het valt dus niet te verwonderen dat de eisen met de dag zotter worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 16:32   #62
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
en mogelijk heel wat fascistischer dan iemand als Hamc of Carlgustaaf.
Ik weet niet goed hoe we tot de stelling zijn gekomen dat HAMC fascistisch is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 16:34   #63
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
en maar blijven toegeven... en achteruitbollen.
De middeleeuwen komen alsmaar korter bij.

Begin maar al kastelen te (her)bouwen en wallen graven en leer vooral plat op de grond te gaan, richting mekka en kont omhoog.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 16:41   #64
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik weet niet goed hoe we tot de stelling zijn gekomen dat HAMC fascistisch is.
ik ook niet, maar ik heb zo het onbehaaglijk gevoel dat de door AH gebruikte term "fascist" op eenieder slaat die het niet eens is met hem in dit topic.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 01:24   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ook niet, maar ik heb zo het onbehaaglijk gevoel dat de door AH gebruikte term "fascist" op eenieder slaat die het niet eens is met hem in dit topic.
AH, laat hem dat nou net toevallig gekozen hebben. =D

Verschaeve
Oud 3 augustus 2007, 01:51   #66
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ja, maar wordt die moslims hun eis in dit geval ingewilligd? Komt de fabriek op die locatie of niet? Ik vind dat die fabriek zich niet moet laten intimideren door dom bijgeloof: nl. de zgn. zondigheid van het "inademen"(?) van varkensvlees... OMG (alsof ze er echt varkensvlees mee consumeren, blijkt dat ze geen verschil tussen letterlijk en figuurlijk kennen, beetje de hoofdreden waarom moderne Arabieren opvallend een passie voor poëzie hebben)!
Iets zegt me dat ze onze westerse cultuur op voorant als de vijand aanzien en dus komen ze daarom met rare vrijheidsbeknottende ideeën op de proppen (om moeilijk te doen). Je moet zeker niet buigen voor elke eis, zeker niet voor die van georganiseerde religie.

Aan AdrianHailey overigens: wat kom jij met Voltaire aankloppen? Voltaire was toevallig géén liefhebber van dogmatische vrijheidsbeknottende religie. Hij was een deïst, iemand die vrij denken altijd BOVEN godsdienst plaatste. Soms moet er op de rem geduwd kunnen worden en dat zeker bij religieuze conservatievelingen.

Zij hebben één oplossing: varkensvlees inademen niet als zondig beschouwen of verhuizen. Veel geluk! Het is niet de schuld van die fabriek die er zich op eerlijke wijze komt vestigen (zonder de intentie te hebben mensen te pesten)

Zeveraars zijn van alle culturen en strekkingen, zo zie je maar. Nee, appeasement, we weten waartoe het leiden kan. Ik heb geen schrik van de islam noch van moslims en durf ze tegen spreken.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 augustus 2007 om 02:00.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 02:57   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
aparte moslimloketten, waar?
hallalvoedsel: verschrikkelijk! mensen die een andere etensgewoonten hebben, vanaf nu: verplicht mossel friet voor iedereen.
ik laat mosselen aan anderen, geef mij maar kotelet!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 04:48   #68
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Omdat ze zaken eisen?
'Haha'?

Ale. Ge moogt hier komen wonen - wrslk hier zelfs geboren - maar ge moet wel uwen bek houden als er iets gebeurt dat u niet aanstaat. Bye bye, alles waar Voltaire en anderen voor streden.
man doe zo pathetisch eens niet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:28   #69
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
O neen: je hebt toch al halal vlees in de antwerpse stadsscholen en dus is varkensvlees daar zowieso verbannen.

'nooit zo ver zal komen' ????
ja maar, in Antwerpen is dat geen écht halal hoor Ze hebben dat die moslims wijsgemaakt, om hun de bek toe te doen.Nu zijn die mannen kontent, denken ze dat ze gewonnen hebben, maar in feite eten hun kinderen daar dikwijls varkenvlees zonder het te weten...En worden ze er ongezond van? Nee toch.Maar...wat ze niet weten, kan hun niet op de zenuwen werken ook niet
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:36   #70
filosoof
Banneling

Standaard Moslims willen fabriek weg waar varkensvlees wordt verwerkt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ja maar, in Antwerpen is dat geen écht halal hoor Ze hebben dat die moslims wijsgemaakt, om hun de bek toe te doen.Nu zijn die mannen kontent, denken ze dat ze gewonnen hebben, maar in feite eten hun kinderen daar dikwijls varkenvlees zonder het te weten...En worden ze er ongezond van? Nee toch.Maar...wat ze niet weten, kan hun niet op de zenuwen werken ook niet
Bedoel je dat de gemeente betaalt voor hallalvlees, maar dat een "ondernemende Vlaemsche zelfstandige" in feite varkensvlees levert? Zou me geen zier verwonderen!

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 augustus 2007 om 23:36.
Oud 4 augustus 2007, 23:38   #71
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
man doe zo pathetisch eens niet
Daar had een wilde al patent op? Nu je 't zélf zegt, idd. Royalties eisen!
Oud 4 augustus 2007, 23:45   #72
filosoof
Banneling

Standaard Moslims willen fabriek weg waar varkensvlees wordt verwerkt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Je moet zeker niet buigen voor elke eis, zeker niet voor die van georganiseerde religie.
De soennitische islam (en dat is grof geschat toch 85 �* 95% van de islam) is waarschijnlijk de minst georganiseerde religie van de numeriek belangrijke religies.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 augustus 2007 om 23:46.
Oud 6 augustus 2007, 20:22   #73
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze eis zo door de laffe Britse regering streng moeten worden veroordeeld. De eisers zouden de levieten moeten worden gelezen inzake de betekenis van de scheiding tussen kerk en staat, inzake secularisme en inzake de echte betekenis van "vrije geloofsbelevenis".

Hier toegeven zou immers een precedent kunnen scheppen. Wat is de volgende stap? Verbod op het transport van varkens? Verbod op varkenskwekerijen in het algemeen, en, uiteindelijk, een verbod op varkens in het VK?
Als ze in deze immers gelijk krijgen, kunnen ze in alles gelijk krijgen. Een jaar geleden werden de spaarvarkentjes uit de Britse banken geweerd, evenals afbeeldingen van spaarvarkentjes. Reden: offensive to muslims!

Nochtans is dit duidelijk aantoonbaar onzin. Het spaarvarkentje is een symbool dat al lang voor de immigratie van moslims in het VK bestond, en derhalve onmogelijk bedoeld als belediging naar moslims toe.

Moslims zullen dit natuurlijk als een overwinning hebben beschouwd, en dus wordt de volgende brug al genomen.

Helemaal juist wat u daar schrijft.
Oud 6 augustus 2007, 20:30   #74
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De soennitische islam (en dat is grof geschat toch 85 �* 95% van de islam) is waarschijnlijk de minst georganiseerde religie van de numeriek belangrijke religies.

De minst georganiseerde met de meeste noten op haar zang ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 20:32   #75
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik heb daarstraks een paar sneden spek gebakken, ik kreeg er water van in mijn mond. Dan viel mijn oog op de afzuiging boven het gasvuur die minieme stukjes spek naar buiten blies, gelukkig ging mijn goesting daar niet van over.

Verschaeve
Oud 6 augustus 2007, 20:51   #76
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik heb daarstraks een paar sneden spek gebakken, ik kreeg er water van in mijn mond. Dan viel mijn oog op de afzuiging boven het gasvuur die minieme stukjes spek naar buiten blies, gelukkig ging mijn goesting daar niet van over.
Volgend weekend ga ik met mijn Wessex Saddleback in 't Stad wandelen.
Oud 6 augustus 2007, 21:20   #77
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Volgend weekend ga ik met mijn Wessex Saddleback in 't Stad wandelen.
en nog steeds wacht het forum op fundamentalistisch joods basieltje zijn bewijzen dat :
er dagdagelijkse aanslagen jegens Vn troepen zijn
Dat de christelijke euh nee joodse "uitverkoren" leer geen geweld predikt
en dat er in die landen geen enkele economische activiteit buiten olie is

en de vele andere onzin die hij uit zijn "uitverkoren" nek kletst

Maar zionisten LIEGEN nu eenmaal dat is hun natuur.
zelf kunnen ze hun gestolen land niet meer redden, dus vragen ze aan ons om hun verdere landpikken te komen verdedigen. en dat werkt dus niet
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 6 augustus 2007 om 21:25.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 21:32   #78
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
en nog steeds wacht het forum op fundamentalistisch joods basieltje zijn bewijzen dat :
er dagdagelijkse aanslagen jegens Vn troepen zijn
Dat de christelijke euh nee joodse "uitverkoren" leer geen geweld predikt
en dat er in die landen geen enkele economische activiteit buiten olie is

en de vele andere onzin die hij uit zijn "uitverkoren" nek kletst

Maar zionisten LIEGEN nu eenmaal dat is hun natuur.
zelf kunnen ze hun gestolen land niet meer redden, dus vragen ze aan ons om hun verdere landpikken te komen verdedigen. en dat werkt dus niet
Ga terug, oh bruut geweld, naar de topics daarover. En lees. Alle bewijzen werden daar gegeven. Iqra! Hier gaat het over varkensvlees.
Oud 6 augustus 2007, 21:45   #79
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ga terug, oh bruut geweld, naar de topics daarover. En lees. Alle bewijzen werden daar gegeven. Iqra! Hier gaat het over varkensvlees.

nee, ik heb je toen WEERAL serieus voor schut gezet,maar daar heb je immers niet veel hulp voor nodig. je liegt dat het niet meer mooi is...Maw, je liegt als een volbloed "uitverkoren" zionistje ....en dat heeft iedereen hier kunnen mee ervaren.

Zionisten en leugens he, het blijven immer synoniemen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 21:50   #80
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Fascisme: de natie boven het individu stellen, met als uitvloeisel een in zo'n systeem legitiem gebruik van geweld, moderne propagandatechnieken en censuur om politieke tegenstand de kop in te drukken en daarmee het bestaan van het systeem te waarborgen
Dat is inderdaad het islam fascisme.
Verander enkel natie door samenleving.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be