Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Op welke manier moeten kinderen van asielzoekers worden opgesloten?
In zwaarbewaakte isoleercelllen van 2 op 2, zonder licht en lucht 11 23,91%
In gewone cellen zonder ramen 2 4,35%
Zij hebben recht op een kamer met ramen, maar wel achter slot en grendel en tralie 10 21,74%
Ik ben tégen mensenrechtenschendingen 23 50,00%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 23:55   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dat hier veel werk is, dat niet opgevuld geraakt... dat zullen onze 600.000 werklozen graag horen...

YOUR MIND zult U wel openen... maar wsl niet uw geldbeugel...

Mensen , die ijveren voor open grenzen zijn m.i. haast crimineel tegenover hun eigen kansarmen...

Er zijn hier honderdduizenden armen, die op hulp en bijstand zitten te wachten, maar waarvoor geen middelen zijn... GEEN MIDDELEN VOOR EIGEN MENSEN...

En de arme landen maken ze maar armer... omdat niet de armste en de domsten naar hier komen...

Maar ja, de breeddenkende uithangen is zo gemakkelijk... Vooral omdat dat soort van mensen meestal niet voor de centjes (moet) zorg(t)en...

Help de mensen ter plaatse...
Ik betaal mijn belastingen, en daar klaag ik niet over.
Ik heb wel problemen met de besteding ervan, maar daarover heb ik helaas erg weinig te vertellen.

Gelukkig kan ik met wat ik overhoud nog wel één en ander aanvangen om andere mensen te helpen, waar die zich ook mogen bevinden, en hoe ze er ook mogen uitzien.

Dat heeft gelukkig niets te maken met 'de breeddenkende uit te hangen', en alles met spontane gulheid.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 00:04   #62
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb wel problemen met de besteding ervan, maar daarover heb ik helaas erg weinig te vertellen.

Gelukkig kan ik met wat ik overhoud nog wel één en ander aanvangen om andere mensen te helpen, waar die zich ook mogen bevinden, en hoe ze er ook mogen uitzien.

Dat heeft gelukkig niets te maken met 'de breeddenkende uit te hangen', en alles met spontane gulheid.
Beeldt u eens in hoeveel spontane gulheid u aan de dag zou kunnen leggen met een normale (of geen) belastingsdruk. Waaaawwww!

Chippie heeft 100% gelijk natuurlijk. Uzelf prijzen als breeddenkende en ondertussen de locale kansarmen en de import tegenover mekaar in een arena zetten. Shame on you.

Het zijn zij die de concurrentie met de import mogen aangaan, allez toch tot zolang de Belgische "breeddenkenden" geen minimum qualificaties opleggen voor immigranten. Maar daar zullen ze wel voor passen, die bieden namelijk minder opportuniteiten om tot kiesvee herleid te worden.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2007 om 00:21.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 07:43   #63

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zoals de Vlaamse kinderen in Vrij en Vrolijk.
Vrij en vrolijk bestaat al een jaar of vijftien niet meer (kan zelfs langer zijn). Ondertussen is de naam veranderd in "Quadens"
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 07:52   #64
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Alleen, blijkt nu dat Vlamingen ofwel niet beseffen dat er Europese wetten bestaan en dan zijn ze in groten getale oerdom, ofwel verwerpen ze die wetten, breken ze eenzijdig met Europa en zijn ze dus vóór mensenrechtenschendingen. (Maar het is duidelijk de eerste optie - de Vlamingen hebben hun blik op de werkelijkheid en de wereld gewoon verkleind tot hun eigen voortuin).

Uw antwoord is dus ridicuul: uit de poll in De Standaard bleek vooral dat Vlamingen geen greep meer op de werkelijkheid hebben of gewoon bijzonder weinig kennis hebben over het recht.
Als ik u zo lees dan zit er een potentiële CCC-militant in u. Dezelfde verwrongen kijk op de werkelijkheid, dezelfde totale verdraaiing van feiten, hetzelfde misgroeide slachtoffercomplex, dezelfde vijandige reactie tegenover uw doorsnee medemens.

Gelukkig dat dit forum bestaat om uw gefrustreerde vijandigheid kwijt te kunnen en om de Staatsveiligheid op de hoogte te houden.

A propos, kan u even aanhalen waar de rechter zijn vonnis baseert op de UVRM, en op welk artikel precies? Ik heb u iets dergelijks al eens eerder gevraagd, maar er kwam jammer genoeg geen antwoord op.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 07:54   #65
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

dat gij met uw centen asielzoekers en andere illegalen, al dan niet kinderen, wilt onderhouden zijn uw zaken, en ik heb daar niks op te zeggen.Er zijn wel gekker manieren om je poen te verspillen...Maar over andermans centen zou jij helemaal niet moeten praten, en nog minder zeggen wat andere mensen met hun geld moeten doen, of niet doen....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 08:06   #66

Karma's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zou de term "illegaal" in deze context gewoon moeten geschrapt worden. Waarom zouden ze hier niet mogen wonen (en wij in Ecuador bijvoorbeeld). Wel zou het sociaal stelsel enkel mogen gelden voor degenen die al enkele generaties hun bijdrage hebben geleverd. Doppen, pensioen enz... zou dus niet voor deze mensen mogen zijn weggelegd tenzij ze er voor betaald hebben (via werk en niet een paar maandekes of een paar jaarkes maar een heel leven).
Niets belet echter dat mensen met een andere identiteit een eigen sociaal stelsel gaan creëeren natuurlijk en dat ze een bijkomende solidariteitsbijdrage betalen (in één of andere kas dat ze zelf moeten organiseren) om aan bepaalde noden (zoals pech) te voldoen. Studie, wegen en ziekenkas zou hierop een uitzondering kunnen zijn om die mensen toch een kans te geven zich te integreren. Maar "integratie" zou niet zomaar mogen gekoppeld worden aan sociaal profetariaat.
Oud 2 augustus 2007, 08:50   #67
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Kinderen van illegalen moeten samen met hun ouders in een vliegtuig gesloten worden en teruggestuurd worden naar hun eigen land.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:10   #68
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Eigenlijk zou de term "illegaal" in deze context gewoon moeten geschrapt worden. Waarom zouden ze hier niet mogen wonen (en wij in Ecuador bijvoorbeeld). Wel zou het sociaal stelsel enkel mogen gelden voor degenen die al enkele generaties hun bijdrage hebben geleverd. Doppen, pensioen enz... zou dus niet voor deze mensen mogen zijn weggelegd tenzij ze er voor betaald hebben (via werk en niet een paar maandekes of een paar jaarkes maar een heel leven).
Niets belet echter dat mensen met een andere identiteit een eigen sociaal stelsel gaan creëren natuurlijk en dat ze een bijkomende solidariteitsbijdrage betalen (in één of andere kas dat ze zelf moeten organiseren) om aan bepaalde noden (zoals pech) te voldoen. Studie, wegen en ziekenkas zou hierop een uitzondering kunnen zijn om die mensen toch een kans te geven zich te integreren. Maar "integratie" zou niet zomaar mogen gekoppeld worden aan sociaal profitariaat.
Tja, Karma, dat is, laat me toe het brutaal te zeggen 'kinderpraat' (volgens mij he)... en te catalogeren onder uitspraken in een afdeling zoals 'de wereld is van iedereen', wat in feite ook zo zou moeten zijn )...

Er zouden wel enorm veel mensen van Ecuador naar hier komen (alleszins... mensen die geld hebben en meestal tot de 'beteren' in hun land behoren; de arme landen worden dus armer)... Maar ik zie niet veel mensen van hier naar arme landen trekken... U wel?

U stelt dat ze geen recht hebben op pensioen en werkloosheidsuitkeringen of ze moeten er voor gewerkt hebben (om te doppen is dat m.i. logisch)... En wat gaat U doen, als aan die voorwaarden niet wordt/werd voldaan? Laten verhongeren of ze toch maar een leefloon/OCMW geven?
Natuurlijk hebben deze mensen volgens U recht op onderwijs, ziekenkas, wegen én een goede sociale woning... En volgens mij ook..

Vraag is natuurlijk: 'Wie gaat dat allemaal betalen?... En laten we onze eigen mensen dan maar langer wachten op een sociale woning (mss 10 ipv 5 jaar)?... En waar gaan we de bouwgronden allemaal halen (we leven in één van de dichtbevolkste landen ter wereld)... En wat met een fatsoenlijk beleid voor onze eigen armen.. Of zijn die minder 'in'?

Wat me opvalt dat is dat de meeste mensen, die zich uitspreken voor open grenzen, meestal zelf niet veel bijdragen tot de betaalbaarheid van dat 'systeem' en zich weinig om onze eigen kansarme mensen bekommeren...
Volgens mij hebben die een verborgen agenda...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:14   #69
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar gaan we de bouwgronden allemaal halen (we leven in één van de dichtbevolkste landen ter wereld)... En wat met een fatsoenlijk beleid voor onze eigen armen.. Of zijn die minder 'in'?
Die vliegtuigen waarmee ze naar hier komen, vliegen natuurlijk ook terug. En misschien zijn er in Ecuador wel bouwgronden voor Vlaamse gelukzoekers. Alleen spijtig dat die kerozene slecht is voor de global warming.
Oud 2 augustus 2007, 09:17   #70
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Illegalen zijn hier per definitie illegaal en hebben bijgevolg geen rechten. Kindjes samen met de ouders aktief opsporen, een gesloten instelling in en zo snel mogelijk, als het even kan op eigen kosten, terug naar afzender.
Mensen zijn niet illegaal. Ze bevinden zich illegaal op ons grondgebied. Daar is een nuance verschil tussen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:20   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
kinderen horen thuis "thuis".Daarmee is alles gezegd.
Simplistische voorstelling van de werkelijkheid. Er zijn genoeg kinderen die via de illegaliteit in de prostetutie belanden, en dit heeft hoofdzakelijk te maken omdat ze door hun statuut nergens terecht kunnen.

Zet ze in scholen, geef hun les. Ze zijn waarschijnlijk later aanwinsten voor onze maatschappij. We hebben nu al een tekort aan werkwilligen.
Oud 2 augustus 2007, 09:21   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er zijn in Equador overigens vermoedelijk honderduizenden meisjes van 11 jaar,wat is er speciaal met dees???
Dat ze al jarenlang in België woont, hier school loopt en vriendjes en vriendinnetjes heeft en dat ze in Ecuador met niemand een band heeft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:22   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Om de vraag hier te herhalen: hoe vindt u dat deze kinderen moeten worden opgesloten?
Niet!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:23   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

ik vind ook van niet. Wat een onnozele vraag. NIEMAND wil dat. Het gedacht alleen al.

Terugvliegen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2007 om 09:26.
Oud 2 augustus 2007, 09:24   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat ze al jarenlang in België woont, hier school loopt en vriendjes en vriendinnetjes heeft en dat ze in Ecuador met niemand een band heeft.
Indien de staat er niet in slaagt om ze meteen terug te sturen hoeven ze het niet meer te doen. Een kind ontwikkelt zo snel dat ze op een jaar tijd volledig geintegreerd kan zijn.
Oud 2 augustus 2007, 09:49   #76
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Simplistische voorstelling van de werkelijkheid. Er zijn genoeg kinderen die via de illegaliteit in de prostetutie belanden, en dit heeft hoofdzakelijk te maken omdat ze door hun statuut nergens terecht kunnen.

Zet ze in scholen, geef hun les. Ze zijn waarschijnlijk later aanwinsten voor onze maatschappij. We hebben nu al een tekort aan werkwilligen.
Is dat geen kaakslag aan onze 600.000 werkzoekenden... Of zijn het nu plots geen werkzoekenden meer?

En hoe lang gaat de 'hausse' nog duren denkt U?

Bent U die periode begin van deze eeuw ook al vergeten toen me hier om werkvolk smeekte en de gekste lonen/voordelen gaf? Wsl ook de periode, enkel maanden/jaren later, toen er onvoldoende plaats was aan de doplokalen (bij manier van spreken)?

En hoelang gaat het volgens U duren vooraleer we hier weer het ene faillissement (of herstructurering) op het andere gaan meemaken?

En wat dan met uw tekort aan werkwilligen?
Oud 2 augustus 2007, 10:08   #77

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, Karma, dat is, laat me toe het brutaal te zeggen 'kinderpraat' (volgens mij he)... en te catalogeren onder uitspraken in een afdeling zoals 'de wereld is van iedereen', wat in feite ook zo zou moeten zijn )...

Er zouden wel enorm veel mensen van Ecuador naar hier komen (alleszins... mensen die geld hebben en meestal tot de 'beteren' in hun land behoren; de arme landen worden dus armer)... Maar ik zie niet veel mensen van hier naar arme landen trekken... U wel?

U stelt dat ze geen recht hebben op pensioen en werkloosheidsuitkeringen of ze moeten er voor gewerkt hebben (om te doppen is dat m.i. logisch)... En wat gaat U doen, als aan die voorwaarden niet wordt/werd voldaan? Laten verhongeren of ze toch maar een leefloon/OCMW geven?
Natuurlijk hebben deze mensen volgens U recht op onderwijs, ziekenkas, wegen én een goede sociale woning... En volgens mij ook..

Vraag is natuurlijk: 'Wie gaat dat allemaal betalen?... En laten we onze eigen mensen dan maar langer wachten op een sociale woning (mss 10 ipv 5 jaar)?... En waar gaan we de bouwgronden allemaal halen (we leven in één van de dichtbevolkste landen ter wereld)... En wat met een fatsoenlijk beleid voor onze eigen armen.. Of zijn die minder 'in'?

Wat me opvalt dat is dat de meeste mensen, die zich uitspreken voor open grenzen, meestal zelf niet veel bijdragen tot de betaalbaarheid van dat 'systeem' en zich weinig om onze eigen kansarme mensen bekommeren...
Volgens mij hebben die een verborgen agenda...
Hmm, dat van die kinderpraat zal ik maar even overslaan.
Feit is dat het, zoals het momenteel er aan toe gaat, ook niet goed is. Op zich mag men, moet men zelfs het menselijke aspect durven er bij te nemen.
Goed, wat is er zo aantrekkelijk om naar hier te komen dus? Juist, het sociaal stelsel dat hier gehanteerd wordt. Als men het probleem dus wil aanpakken moet het daar beginnen en moet het profitariaat worden geminimaliseerd (uitschakelen zou een te grote utopie zijn). Trouwens, ik veronderstel dat, indien men niet zou kunnen profiteren van bepaalde voordelen ... er al een heel pak minder zouden aankloppen in Belgenland.
Wat momenteel gebeurd is ook geen goede zaak op lange termijn. Mensen komen hier illegaal binnen en hopen dan maar dat ze via één of andere achterpoort na lange duur hier toch kunnen aarden wat hen in vele gevallen nog lukt ook.
En trouwens ... als men consequent de deuren zou willen sluiten moeten eigenlijk alle Belgen die ooit zijn geëmigreerd naar andere landen terug naar hier verhuizen.
Oud 2 augustus 2007, 10:14   #78
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is dat het, zoals het momenteel er aan toe gaat, ook niet goed is. Op zich mag men, moet men zelfs het menselijke aspect durven er bij te nemen.
Goed, wat is er zo aantrekkelijk om naar hier te komen dus? Juist, het sociaal stelsel dat hier gehanteerd wordt. Als men het probleem dus wil aanpakken moet het daar beginnen en moet het profitariaat worden geminimaliseerd (uitschakelen zou een te grote utopie zijn). Trouwens, ik veronderstel dat, indien men niet zou kunnen profiteren van bepaalde voordelen ... er al een heel pak minder zouden aankloppen in Belgenland.
Wat momenteel gebeurd is ook geen goede zaak op lange termijn. Mensen komen hier illegaal binnen en hopen dan maar dat ze via één of andere achterpoort na lange duur hier toch kunnen aarden wat hen in vele gevallen nog lukt ook.
En trouwens ... als men consequent de deuren zou willen sluiten moeten eigenlijk alle Belgen die ooit zijn geëmigreerd naar andere landen terug naar hier verhuizen.
Hi Karma..; µ

De meeste Belgen emigreerden als ik me niet vergis naar landen die zaten te smeken om 'werkvolk'...

U zult me wsl wel tegenspreken als ik me vergis...
Oud 2 augustus 2007, 10:16   #79
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg Karma, ook de mensen die een visum hebben van het land van bestemming? Ben je nu niet een klein beetje de zaken door mekaar aan het halen?
Oud 2 augustus 2007, 10:40   #80
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
u vindt het niet erg dat de rechter mensen aanmoedigd om de wetten te overtreden? u vindt het niet erg dat deze mensen 4 jaar illegaal hier zaten zonder de regels te volgen?

zeg nu eens: waarom moeten wij dan nog werken en belastingen betalen? zijn we dan zo zot dat we de regels nog volgen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be