![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() zich verschuilen achter de wet, dat zal u dan ook nooit overkomen.
ab-so-luut geen gevaar voor. Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 augustus 2007 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel Edina, je mag hier nog zoveel emo-reacties plaatsen als je wil, je zal er me nooit op betrappen dat ik zuchtend uitroep: "daar kan ik niet bij". Ik kan er namelijk wél bij. Maar ik zal ze wel blijven markeren als puur eenzijdige emo die om die reden niemand overtuigt maar wel mensen afstoot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je bent in vorm vanavond, wildgeborene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, ik had het op nogal wat tussenkomsten van jou in de andere draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen maar zeggen dat, toen ik die politie-syndikalist daarstraks op de radio hoorde, me niets speciaals opviel. Mijn haren gingen niet rechtstaan of zo, ik kon best wat begrip opbrengen voor zijn klacht. Het is inderdaad rot werk, vooral als het gerecht je werk dan nog om zeep helpt. Het is overigens hetzelfde met de kleine criminaliteit, gisteren nog met de drugtrafiek, e.v.a.: de politie werkt en vindt criminelen, het gerecht laat ze op een drafje weer lopen. Maar dat terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, als je het zo wil stellen, ja, toch een beetje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Waarom dan niet voor emo-reacties van anderen?
Trouwens: ik heb ook begrip voor hun opmerking dat dit hun werk bemoeilijkt, maar ik heb geen begrip voor het feit dat ze dat gebruiken om zich te mengen in het politieke debat. Laatst gewijzigd door Edina : 3 augustus 2007 om 02:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Die doen het vrijblijvend hé.
Die flikken komen dat tegen op hun werk, zeg. Geweld op de werkvloer, daar kunt ge toch niet achterstaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Euh? Wat bedoel je daar precies mee? Niemand verplicht je om politieagent te worden en al helemaal niet om repatriëringen te doen... Anderzijds zijn er genoeg mensen die regelmatig in aanraking komen met vluchtelingen of met de omstandigheden in de landen waar ze vandaan komen zodat het allemaal wat minder vrijblijvend wordt...
Citaat:
En trouwens: geweld op de werkvloer? Waar heb je het dan precies over? Over het verzet van sommigen bij hun gedwongen repatriëring? Een beetje ernstig blijven hé... Oh ja, ik voegde nog iets toe aan mijn vorige post terwijl je reageerde... Laatst gewijzigd door Edina : 3 augustus 2007 om 02:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is men er hier in dit land een spelletje van aan het maken? De undercover-asielzoeker, of zo? Asielzoeker on the run? Waarin de regeltjes zijn, als je x jaar zonder dat je gepakt wordt in belgie kan verblijven, dan kan men je daarom alleen al niet meer buitenzetten. Elke onwil om aanvragen en andere te doen van de kant van de asielzoeker word dan gemakkelijk goedgepraat met: "ze wisten het niet, of kende de weg niet"... Maar men wist dan wel om zo goed en lang mogelijk onder de radar van de politie te vliegen om niet opgepakt te worden... Komt nog bij dat nu blijkbaar al presidentsvrouwen moeten komen pleiten om hun eigen onderdanen hier te houden... HIER in dit land komt men in de hoop dat hun titel en lange arm van thuis hun onderdanen kan helpen in het verkrijgen van asiel. Terwijl men in eigen land een veel langere arm heeft en voor die mensen ook evenveel goed kan en kon doen, tis toch mr de president he... Maar dat doen ze niet, ze proberen liever hier hun kleinere invloed uit te spelen. Men krijgt de indruk dat de presidents en zijn vrouw hun onderdanen weg WILLEN en zich daar geen moeite voor troosten. Maar in hun eigen land... sja.. Groot stuk van het probleem imho is de hoeveelheid en complexiteit van de wetgeving in het geheel... hier een njet, een andere rechtbank, daar ook ee njet, de volgende rechtbank, etc etc... als dit zo doorgaat, dan moet binnenkort elk dossier naar de hoogste rechtbanken binnen de EU... Dat duurt dan hoelang? en kost hoeveel? Dat zal dan ook iedereens fout buiten hun eigen zijn... nee, men zou beter eens aanvaarden dat nee, nee is... kous af... Want zover ik weet is het niemands fout in belgie dat zij het in hun thuisland niet zo goed hebben, daarvoor moeten ze bij hun eigen regering en machtsmensen zijn, alhoewel, die gaan nu al in andere landen pleiten om hun eigen onderdanen toch aub te willen opnemen... en ondertussen kunnen de mensen waarvan de instanties wetendat ze asiel krijgen, of de mensen die dat echt nodig hebben gaan aanschuiven in een steeds langer wordende wachtrij omwille van de procedure-slagen, en moeilijkheden tot uitwijzen... Laatst gewijzigd door Zyp : 3 augustus 2007 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste dag (zogezegd) dat ze hier rondlopen gaf men op het tv-nieuws ook nog eens een algemene herhaling van wat je als uitgeproceerde asielzoeker moet doen om weer uit het vliegtuig gezet te worden, mochten sommigen het vergeten zijn! Wanneer komt er een einde aan deze hallucinante komedie? Volksopstand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen we nog honderd jaar zeveren over die kwesties... tot de plaatselijke Groot-Mufti binnen een paar jaar of zoiets iedereen het zwijgen heeft opgelegd . Laatst gewijzigd door andev : 3 augustus 2007 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, en het is hier al gezegd, die instellingen zijn geen gevangenissen! Die linkse multicul-idioten-praat moet men dan ook maar gebruiken voor kinderen die in internaten zitten, ganse dag op school moeten blijven, tegen hun zin in een vakantiekamp zitten enz enz ... hoe erg! Hoe onmenselijk! Wie niet het recht heeft om hier te verblijven moet terug over de grens, punt uit. Maar daar wringt het schoentje bij de multicul-bende: de ganse wereld heeft volgens hen het recht zich hier te installeren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Schepen
|
![]() Ik heb die advocaat van Angelica inderdaad op de radio om 14uur horen zeggen (enkele dagen geleden) dat ze alle middelen zullen aanwenden om ze hier te houden. Desnoods moeten ze maar goed amok maken op het vliegtuig zodat ze niet kunnen vertrekken. DAT heeft ie weldegelijk gezegd....
|
![]() |
![]() |