Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 01:32   #61
born2bewild
Banneling

Standaard

zich verschuilen achter de wet, dat zal u dan ook nooit overkomen.

ab-so-luut geen gevaar voor.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 augustus 2007 om 01:34.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 01:35   #62
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Want ik vermoed dat je niet op die tussenkomst doelde als je het had over emo...
Wel Edina, je mag hier nog zoveel emo-reacties plaatsen als je wil, je zal er me nooit op betrappen dat ik zuchtend uitroep: "daar kan ik niet bij". Ik kan er namelijk wél bij. Maar ik zal ze wel blijven markeren als puur eenzijdige emo die om die reden niemand overtuigt maar wel mensen afstoot.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 01:36   #63
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Je bent in vorm vanavond, wildgeborene!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 01:37   #64
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wel Edina, je mag hier nog zoveel emo-reacties plaatsen als je wil, je zal er me nooit op betrappen dat ik zuchtend uitroep: "daar kan ik niet bij". Ik kan er namelijk wél bij. Maar ik zal ze wel blijven markeren als puur eenzijdige emo die om die reden niemand overtuigt maar wel mensen afstoot.
Bij wat? Bij het feit dat de politie zich mengt in een politiek debat?
Oud 3 augustus 2007, 01:43   #65
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, ik had het op nogal wat tussenkomsten van jou in de andere draad.
Oud 3 augustus 2007, 01:47   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik had het op nogal wat tussenkomsten van jou in de andere draad.
Tja, dan heeft het weinig zin om daar hier over te praten hé... Geef misschien je mening is over de uitspraken van de politie?
Oud 3 augustus 2007, 01:54   #67
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geef misschien je mening is over de uitspraken van de politie?
Pffff... moeilijk als ik over alles een mening moet hebben.

Ik kan alleen maar zeggen dat, toen ik die politie-syndikalist daarstraks op de radio hoorde, me niets speciaals opviel. Mijn haren gingen niet rechtstaan of zo, ik kon best wat begrip opbrengen voor zijn klacht. Het is inderdaad rot werk, vooral als het gerecht je werk dan nog om zeep helpt.

Het is overigens hetzelfde met de kleine criminaliteit, gisteren nog met de drugtrafiek, e.v.a.: de politie werkt en vindt criminelen, het gerecht laat ze op een drafje weer lopen. Maar dat terzijde.
Oud 3 augustus 2007, 01:58   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar zeggen dat, toen ik die politie-syndikalist daarstraks op de radio hoorde, me niets speciaals opviel. Mijn haren gingen niet rechtstaan of zo, ik kon best wat begrip opbrengen voor zijn klacht. Het is inderdaad rot werk, vooral als het gerecht je werk dan nog om zeep helpt.
Aha, je hebt dus begrip voor de emo-reacties van de politie?
Oud 3 augustus 2007, 02:00   #69
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aha, je hebt dus begrip voor de emo-reacties van de politie?
Wel, als je het zo wil stellen, ja, toch een beetje.
Oud 3 augustus 2007, 02:04   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, als je het zo wil stellen, ja, toch een beetje.
Waarom dan niet voor emo-reacties van anderen?

Trouwens: ik heb ook begrip voor hun opmerking dat dit hun werk bemoeilijkt, maar ik heb geen begrip voor het feit dat ze dat gebruiken om zich te mengen in het politieke debat.

Laatst gewijzigd door Edina : 3 augustus 2007 om 02:06.
Oud 3 augustus 2007, 02:06   #71
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom dan niet voor emo-reacties van anderen?
Die doen het vrijblijvend hé.

Die flikken komen dat tegen op hun werk, zeg. Geweld op de werkvloer, daar kunt ge toch niet achterstaan?
Oud 3 augustus 2007, 02:13   #72
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die doen het vrijblijvend hé.
Euh? Wat bedoel je daar precies mee? Niemand verplicht je om politieagent te worden en al helemaal niet om repatriëringen te doen... Anderzijds zijn er genoeg mensen die regelmatig in aanraking komen met vluchtelingen of met de omstandigheden in de landen waar ze vandaan komen zodat het allemaal wat minder vrijblijvend wordt...

Citaat:
Die flikken komen dat tegen op hun werk, zeg. Geweld op de werkvloer, daar kunt ge toch niet achterstaan?
Bespeur ik daar een emo-reactie? Die vluchtelingen komen dat tegen in hun privéleven. Geweld tegen kinderen, daar kunt ge toch niet achterstaan?

En trouwens: geweld op de werkvloer? Waar heb je het dan precies over? Over het verzet van sommigen bij hun gedwongen repatriëring? Een beetje ernstig blijven hé...

Oh ja, ik voegde nog iets toe aan mijn vorige post terwijl je reageerde...

Laatst gewijzigd door Edina : 3 augustus 2007 om 02:24.
Oud 3 augustus 2007, 02:34   #73
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh? Wat bedoel je daar precies mee? Niemand verplicht je om politieagent te worden en al helemaal niet om repatriëringen te doen...
niemand wordt verplicht naar Belgie te komen om hier in de illegaliteit te leven.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 02:47   #74
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politie doet gewoon haar werk: illegalen uit het land zetten. Heeft weinig te maken met het politieke debat.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 08:12   #75
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus je mag niet luidkeels protesteren tegen een ongewilde repatriëring? Waar is de grens dan trouwens tussen actief en passief verzet? Blijven zitten is passief, maar vanaf dat je roept als ze je op tillen of je probeert je ergens aan vast te grijpen, ben je bezig met actief verzet en is geweld aanvaardbaar? Want in dat geval zeg je eigenlijk met zoveel woorden dat verzetten niet kan. Als je enkel blijft zitten, dan zal je weinig bereiken. Het is natuurlijk de bedoeling om aandacht te trekken! Zodat andere mensen zien wat een repatriëring betekent. Jij hebt waarschijnlijk liefst dat dit allemaal zonder veel ophef gebeurt, zodat we allemaal heel tevreden kunnen zijn met ons humaan uitwijzingsbeleid. Well guess what: het is niet humaan!!! En dat weet je zelf maar al te goed.
Men komt naar dit land, zwijgt in all talen, verbergt zich constant... Na een aantal jaren word men, door toeval, ontdekt en meegenomen door politie... Die steken je ergens waar men je in het oog kan houden, omdat men indien ze ze terug vrij laat, binnen een aantal uren niet meer te vinden zijn, of er 10 x meer moeite en geld moet inpompen om ze effectief te gaan zoeken. In de instelling krijgt men te horen dat men niet kan blijven, en ineens, kan men wel wat men zoveel jaar geleden niet kon, een advocaat nemen, enaanvragen lanceren... Maar men krijgt een njet, geen probleem echter, want door onze oh zo ingewikkelde en uitgebreide wetgeving waar niemand nog door het bos de bomen ziet, gaat men van procedure naar procedure, van gerecht hier, tactiekje daar... Tot men, na zelf zolang GEKOZEN te hebben om voor verblijf te vechten, krijgt men nog steeds een njet. En wat doet men dan, beginnen roepen hoelang ze hier al zijn, en hoelang ze met de hele zaak al bezig zijn, en dat ze al die tijd vast zitten. Terwijl men het zichzelf zo gemakkelijk kon maken, door direct de nodige aanvragen te doen, en bij de eerste njet gewillig terug te gaan.

Is men er hier in dit land een spelletje van aan het maken? De undercover-asielzoeker, of zo? Asielzoeker on the run? Waarin de regeltjes zijn, als je x jaar zonder dat je gepakt wordt in belgie kan verblijven, dan kan men je daarom alleen al niet meer buitenzetten. Elke onwil om aanvragen en andere te doen van de kant van de asielzoeker word dan gemakkelijk goedgepraat met: "ze wisten het niet, of kende de weg niet"... Maar men wist dan wel om zo goed en lang mogelijk onder de radar van de politie te vliegen om niet opgepakt te worden...

Komt nog bij dat nu blijkbaar al presidentsvrouwen moeten komen pleiten om hun eigen onderdanen hier te houden... HIER in dit land komt men in de hoop dat hun titel en lange arm van thuis hun onderdanen kan helpen in het verkrijgen van asiel. Terwijl men in eigen land een veel langere arm heeft en voor die mensen ook evenveel goed kan en kon doen, tis toch mr de president he... Maar dat doen ze niet, ze proberen liever hier hun kleinere invloed uit te spelen. Men krijgt de indruk dat de presidents en zijn vrouw hun onderdanen weg WILLEN en zich daar geen moeite voor troosten. Maar in hun eigen land... sja..

Groot stuk van het probleem imho is de hoeveelheid en complexiteit van de wetgeving in het geheel... hier een njet, een andere rechtbank, daar ook ee njet, de volgende rechtbank, etc etc... als dit zo doorgaat, dan moet binnenkort elk dossier naar de hoogste rechtbanken binnen de EU... Dat duurt dan hoelang? en kost hoeveel? Dat zal dan ook iedereens fout buiten hun eigen zijn...

nee, men zou beter eens aanvaarden dat nee, nee is... kous af... Want zover ik weet is het niemands fout in belgie dat zij het in hun thuisland niet zo goed hebben, daarvoor moeten ze bij hun eigen regering en machtsmensen zijn, alhoewel, die gaan nu al in andere landen pleiten om hun eigen onderdanen toch aub te willen opnemen...

en ondertussen kunnen de mensen waarvan de instanties wetendat ze asiel krijgen, of de mensen die dat echt nodig hebben gaan aanschuiven in een steeds langer wordende wachtrij omwille van de procedure-slagen, en moeilijkheden tot uitwijzen...

Laatst gewijzigd door Zyp : 3 augustus 2007 om 08:20.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:08   #76
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je even een bron geven voor deze van de pot gerukte bewering?
Er is hier helemaal niets van de pot gerukt, je twijfelt daar toch niet aan zeker! Advocaten, sommigen tot in het extreme, zien het als hun job om om het even wat te debiteren als het hun klient maar ten goede kan komen, grove leugens en verdachtmakingen inbegrepen!
De laatste dag (zogezegd) dat ze hier rondlopen gaf men op het tv-nieuws ook nog eens een algemene herhaling van wat je als uitgeproceerde asielzoeker moet doen om weer uit het vliegtuig gezet te worden, mochten sommigen het vergeten zijn! Wanneer komt er een einde aan deze hallucinante komedie? Volksopstand?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:11   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen bron dus. Just as I thought... Dat zij hen aanraden om passief verzet te plegen (door te weigeren in te stappen of te roepen) klopt wel degelijk, maar dat is allerminst in de hoop dat de politie geweld gebruikt. Wel integendeel!

En aan dat verzet is natuurlijk niets oneigenlijk.
En uiteraard blijf je tot in het oneindige beweren dat 1+1=3 is...

Kunnen we nog honderd jaar zeveren over die kwesties... tot de plaatselijke Groot-Mufti binnen een paar jaar of zoiets iedereen het zwijgen heeft opgelegd .

Laatst gewijzigd door andev : 3 augustus 2007 om 11:12.
Oud 3 augustus 2007, 11:26   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Bedoel je nu dat je het wel oké vindt dat er kinderen worden opgesloten in te kleine kamertjes? Dat zijn geen rechten hebben op een menswaardige behandeling? Mij lijkt het helemaal niet 'jaren 60 - achtig' dat schendingen van mensenrechten worden aangeklaagd. Dit is of zou toch een burgerplicht moeten zijn.
Klaag de advocaten aan die ervoor zorgen dat die kinderen langere tijd "opgesloten" moet blijven ipv na enkele weken terug naar hun eigen land te verhuizen!
Trouwens, en het is hier al gezegd, die instellingen zijn geen gevangenissen! Die linkse multicul-idioten-praat moet men dan ook maar gebruiken voor kinderen die in internaten zitten, ganse dag op school moeten blijven, tegen hun zin in een vakantiekamp zitten enz enz ... hoe erg! Hoe onmenselijk!
Wie niet het recht heeft om hier te verblijven moet terug over de grens, punt uit. Maar daar wringt het schoentje bij de multicul-bende: de ganse wereld heeft volgens hen het recht zich hier te installeren!
Oud 3 augustus 2007, 11:27   #79
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Amai jij bent ook geen klein beetje geïndoctrineerd.
Look who's talking!
Oud 3 augustus 2007, 11:44   #80
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Kan je even een bron geven voor deze van de pot gerukte bewering?
Ik heb die advocaat van Angelica inderdaad op de radio om 14uur horen zeggen (enkele dagen geleden) dat ze alle middelen zullen aanwenden om ze hier te houden. Desnoods moeten ze maar goed amok maken op het vliegtuig zodat ze niet kunnen vertrekken. DAT heeft ie weldegelijk gezegd....
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be