![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht Ives de zingende geitenhoeder nu toch samenwerken met het Blok, dan zou hij zijn kiezers en zijn kartelgenoot bedriegen. Ik zou het hem niet aanraden om dat te doen. En wat betreft bhv splitsen. Dat kon reeds gebeurd zijn; het parlement kon reeds bijeengeroepen zijn (herinnerdu: in de periode dat de walen niet wilden dat het blok vertegenwoordigd zou zijn in het buro van de kamer ... en dat Van Rompui dat toch geflikt heeft ...). Maar dat zou dom geweest zijn. Liever eerst wat tijd steken in het ontwerpen van een regeerprogramma. Als dat lukt, en als er een aanvaardbaar regeerprogramma komt (bhv splitsen zonder prijs; resoluties Vlaams parlement voldoende waargemaakt ...): zoveel te beter. Als het niet lukt, dan moeten de franstalige politiekers niet memmen. Stemming in 't parlement, alarmbel, probleem op de tafel van de regering met lopende zaken, opnieuw stemmen ... en klaar is kees. Dan kan er verder gepraat worden over het programma van de nieuwe regering. Samengevat: dat is allemaal geregeld op een manier waarop het Blok het niet zou doen. Dus: kansen geven en zo weinig mogelijk chaos. Enig spijtig punt: het had allemaal al lang geleden gebeurd moeten zijn, maar ja, de vu destijds had geen meerderheid en de tsjeven en andere Vlaamse partijen waren nog teveel vergiftigd door mensen die liever op de koffie gaan bij de roi de Laeken, want dat verheft je pas boven het plebs.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij is die tweede stemming zelfs niet nodig. Als er na 60 dagen niets gebeurd is, is het gewoon wet, dacht ik.
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel BHV,(niet eens een staatshervormingspunt),is niet "negocieerbaar in tijd),het is onmiddelijk,of het is geen regering met hen.... |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de regering geeft een advies ... (ze kan vallen natuurlijk, of daar kan mee gedreigd worden, maar dat gaat moeilijk bij lopende zaken ...) en dan wordt het advies gevolgd of niet, bij de stemming .... http://nl.wikipedia.org/wiki/Communa...rmbelprocedure ('t was ook lang geleden voor mij ...) Art. 54. Behoudens voor de begrotingen alsook voor de wetten waarvoor een bijzondere meerderheid is vereist, kan een met redenen omklede motie, ondertekend door ten minste drie vierden van de leden van een der taalgroepen en ter tafel gelegd na de indiening van het verslag en vóór de eindstemming in openbare vergadering, verklaren dat de bepalingen die zij aanwijst in een ontwerp of voorstel van wet de betrekkingen tussen de gemeenschappen ernstig in het gedrang kunnen brengen. In dat geval wordt de parlementaire procedure opgeschort en de motie verwezen naar de Ministerraad, die binnen dertig dagen daarover zijn gemotiveerd advies geeft en de betrokken Kamer uitnodigt zich uit te spreken hetzij over dit advies, hetzij over het eventueel geamendeerde ontwerp of voorstel. Deze procedure kan slechts eenmaal worden toegepast door de leden van een taalgroep betreffende eenzelfde ontwerp of voorstel van wet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2007 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Partijlid
|
![]() @Rene Artois en De Schoofzak.
Tja, op tv de voorzitter van de NVA horen zeggen dat het VB geen enkele verdienste heeft aan het feit dat er een communautaire agenda is... als je je joker op tafel werpt voor het spel begonnen is... . Bon, we zullen zien.
#67 |
Burgemeester
|
![]() Ik wordt het eerlijk gezegd een beetje beu allemaal...
Vanavond ook op het nieuws, de partijen zijn heel blij dat de partijen toch van goede wil zijn en bereid zijn tot praten. Amai hebben ze daarvoor zoveel weken nodig gehad, om te bekomen dat ze bereid zijn tot praten?? Mensenlievedeugd, als het allemaal zoveel moeite kost en zoveel tijd. En wss komen ze na heel lange tijd maar tot halve oplossingen met duizend en een voorwaarden aan. Jongens toch, trek gewoon een rechte streep door het midden van België en laat mekaar gerust. |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() och, een rechte lijn naar beneden vanaf de verkiezingen, zonder 1 dipje naar boven zou niet natuurlijk zijn. Eerst zien. Volgens mij moet er veel gebeuren om de neergaande trend te breken.
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() politicoloog Devos verklaarde dat er eerst een diepe crisis moet zijn eer de boel in beweging zal komen. Maar zo'n diepe crisis hebben we vooralsnog niet gehad. Het ergste moet dus mogelijk nog komen.
Hoe dan ook is het positief dat er nu eens een Vlaams front is, doordat de sossen er niet bij zijn. Zonet nog gehoord dat De Gucht zijn loyauteit aan Leterme verklaarde. Met de sossen zouden de Vlamingen sowieso toch op de buik gegaan zijn.
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() De franstaligen willen niks, de vlamingen wel. Ik zal voorspellen hoe het afloopt. De enige prijs die in aanmerking komt is territorium of rechten daarop. Ondanks alle schone woorden zal her daar op neer komen wil er een akkoord en een regering komen. Als Leterme en co één greintje fatsoen hebben roepen ze dan gewoon de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit.
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() vandaag trouwens gezien dat Maingain in het Nederlands antwoordde op de journalisten? De eerste keer dat ik dat zie. Als de Franstalige vos de passie preekt in het Nederlands...
Trouwens, dat die Maingain überhaupt aan de onderhandelingstafel mag zitten, vind ik ongelofelijk. Ik kan me niet voorstellen dat het Vlaams Kartel ooit tot een eerbaar akkoord kan komen met die franco-racist.
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit gedrag radicaliseert. Geef aan Caesar wat Caesar toekomt. Ik heb echt niet de indruk dat Wallonië daardoor zo beschadigd raakt. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Woorden zijn slechts woorden, en je mag je er niet door laten vangen. Soms is het beter te "luisteren" naar wat iemand NIET zegt, dan naar wat ze wél zeggen (NLP!)
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, een corridor naar Wallonie aanhechting van de faciliteitengemeenten, faciliteiten in Zaventem, Tervuren, Overijse Hoeilaart, Vilvoorde? Machelen, Grimbergen, Dilbeek etc etc. Eeuwigdurend uiteraard en niet uitdovend.
Ook nog een recht voor alle franstaligen in Vlaams-Brabant om voor een Franstalige rechtbank in Brussel te komen. Wedden? |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() 'Vlaamse eisenbundel is klaar'
BRUSSEL - De lijst met Vlaamse eisen voor een toekomstige regeringsvorming is klaar. Dat bevestigt formateur Yves Leterme (CD&V). De lijst werd gevraagd door de Franstalige partijen om te kunnen onderhandelen over de communautaire kwesties. 'Na een paar dagen onderhandelen, vind ik dat een terechte vraag', zei Leterme aan VRT radio. 'Alle kaarten liggen nu op tafel en langs Vlaamse kant zal nu duidelijkheid gecreëerd worden.' Toch zijn niet alle Vlaamse onderhandelaars daar gerust in. 'Als de Franstaligen afwijzend reageren op de lijst, zitten we met een zwaar probleem', zei Bart Somers (Open VLD) aan VRT radio. Ook de Franstaligen zullen nu een lijst met voorstellen op tafel leggen. Dat zei MR onderhandelaar Sabine Laruelle gisteren. De communautaire spanningen liepen gisteren opnieuw hoog. De Franstalige onderhandelaars herhaalden dat er alleen sprake kan zijn van een splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde wanneer Brussel uitgebreid wordt. Vandaag spreekt Leterme op Hertoginnedal eerst apart met de Vlaamse partijen, daarna ontvangt hij alle partijvoorzitters. svh bron: de standaard - - - nu afwachten... |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Jules Gheude maakt in LLB van 30/07/2007 duidelijk dat sommigen lang geleden inzagen dat op een gegeven moment het bruistabletmodel misschien niet meer nodig is. De vraag blijft of men aan vlaamse kant zo hoog durft in te zetten.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En indien we de onafhankelijkheid uitroepen (wat ik niet realistisch acht), kan iemand me een link geven of kort uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat ?
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 15 augustus 2007 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wil je dat ik hier een BOEK neerpen??? No thnx ![]() ![]()
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Gisteren kon je in de krant HBVL lezen dat zelfs Rode Duivel Kompany het niet meer ziet zitten met België.
Hij verklaarde dat de nationale ploeg een communautair probleem is en moet opgelost worden. (opsplitsen dan maar zeker?) Daarbij zijn de Vlamingen toch maar een racistisch volkje voegde hij er nog aan toe. |
![]() |