![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu eerlijk, alles pleit er toch tegen hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Yep, ieder zijn advocaatje ! Alleen heeft de ééne geen nood daaraan ,terwijl de mens geld verspild voor een advocaat om een rechtszaak te winnen,.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 augustus 2007 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Zoals nu. =) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Meestal is dat zo, ik vlieg gewoon in de hemel met vleugels ,dat is nu éénmaal zo...
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Ge kunt vermoedelijk perfect die sociale aspecten (solidariteit, mededogen, vertrouwen in mensen, etc...) simuleren zonder dat in een religieus kader te plaatsen. Dit onderzoek wijst ook enkel op de effecten op individuele mensen. 2. Ander onderzoek toont dan weer aan dat op het vlak van de staat en de maatschappij in zijn geheel, 'goddeloze staten' mensen veel gelukkiger maken. Ze hebben betere gezondheidszorgsystemen, betere economieën, minder armoede, enzovoort. Kortom: een goddeloze staat, met daarin sterke sociale structuren die de heilzame effecten van religieuze gemeenschappen nabootsen - dat zou het ideaal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Dat is zelfs heel gemakkelijk te bewijzen. Iets bestaat enkel als je het kan waarnemen. En ik kan in de verste verte geen god waarnemen.
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Tja als je de manier bekijkt waarop de kerk recht sprak door de eeuwen heen dan denk ik dat er best nog wat meer geld gespendeerd mag worden aan die advocaat.
![]() |
#68 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
En gebruik een goed argument, een dat niet bruikbaar is om ook te bewijzen dat God niet bestaat ![]() For the record: ik zou het niet weten, of er een God bestaat of niet, en ik denk ook dat wij dat niet te weten kunnen komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het vliegend spaghetti monster is waarneembaar. I was touched by his noodly appendage! En er is ook duidelijk een link tussen het aantal piraten en de globale opwarming dus daarover is geen enkele twijfel mogelijk.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 6 augustus 2007 om 21:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Ik kan ook bewijzen dat "u" niet bestaat (als ik die logica nu toepas ), ik kan u niet waarnemen dus u bestaat niet ,voila, Bazilfunk bestaat enkel by the name zoals god ook bestaat by the name !
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Dus u "hallucineert" ?
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Er is een teken van mijn bestaan. U vraagt, ik antwoord. Probeer dat maar eens met uw god
![]()
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Ps: er zijn oneindig veel tekens dat god bestaat !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 augustus 2007 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 6 augustus 2007 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Almachtig, alwetend, alomtegenwoordig, oneindig, liefdevol en sourtou volkomen hulpeloos zonder al zijn bodempersoneel.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er een rechtvaardige God is,waarom kiest hij dan de kant van moordenaars en bommenleggers of zelfmoordenaars,waarom kiest hij dan de kant van zij die oorlog maken om kapitalistische en godsdienstige redenen,waarom moeten ontelbare goede mensen dat met de dood bekopen? Zal ik u zeggen waarom! Omdat het de aard van het beestje is,de aard van de mens en ik denk niet dat God daar ook maar iets mee te maken heeft,het is genetisch bepaald,en naarmate men ons waarden bijbrengt zal de agressie mss minder zijn,maar het zit ingebakken in onze genen. Hoe leg je uit dat men miljarden jaren van evolutie kan verklaren,en dat men van godsdienstige kant slecht spreekt over 6000 jaren van het ontstaan van de wereld? Dat men omstandigheden gevonden heeft om leven te creeren zou men ook kunnen toeschrijven aan God,ik hou het liever op een samenloop van omstandigheden,een gelukkig toeval van het ontstaan van alles,waarom zijn in de loop van de aardse geschiedenis zoveel vormen uitgestorven? is het omdat God fout was om deze vormen te scheppen? of is het de evolutie van de natuur en de omstandigheden bepalen? Wat als morgen de levensomstandigheden zodanig wijzigen dat het menselijk leven de plaats gaat innemen van de uitgestorven dino's en er geen menselijk leven meer mogelijk is,wat als onze voortplanting door welke reden dan ook aangetast zal worden en wij uitsterven,zal er dan een God zijn om dat te stoppen? Waarom verschijnt de mens pas ten tonele miljoenen jaren na andere soorten? volgens mij alleen te wijten aan evolutie! Alleen als men God aanneemt als het heelal,omdat dit(God?) de mogelijkheden geboden heeft tot het scheppen van leven kan men het welles -nietes spelletje van goddelijke of evolutionair ontstaan enigzins begrijpen. Maar wat ik vooral begrijp is dat door geloof al ontelbaar veel mensen gestorven zijn,en dat zijn zuiver menselijke toestanden onder het mom van een God. Als God bestaat dan moet hij heel veel huilen als hij naar de daden van zijn schepping kijkt,en dat is wat ik geloof.
![]() |