Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 16:18   #61
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Omdat ik mijn info elders haal dan bij het VB.
de Rode Vaan ? De Morgen ? HUMO ? Solidair ? een andere rode bron ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 16:19   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van 1302 kan je straks allemaal op de IJzerbedevaart en/of op haar bruine kopij de IJzerwake tegenkomen. Allen daarheen!

We verwachten u... vergeet het paswoord niet op te vragen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 8 augustus 2007, 16:24   #63
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ha ha ha...
En inderdaad, er is nog plaats voor interpretatie en vooral voor volksverlakkerij op grote schaal! Gisteren las ik eveneens een tabel in de Standaard, waaruit bleek dat er 80.000 Marokkanen zouden zijn in België.
Maar op een andere plaats in het artikel las ik: VOOR de snelbelgwet waren er 180.000 Marokkanen in België!
En dat geeft een heel ander plaatje! Die 180.000 (en meer ondertussen) die zitten nog in België maar die zijn ondertussen grotendeels "Belg" geworden. Nu lopen er dus nog 80.000 rond die zitten te wachten om Belg te worden, en dan tellen we de illegalen er nog niet bij...
Het probleem met "teveel" vreemdelingen en wat er eigenlijk nog allemaal bijkomt aan kosten en lasten en miserie is eigenlijk doodsimpel: maak er allemaal "Belgen" van. En volgens de statistieken zullen ze gesmolten zijn als sneeuw voor de zon... Wie denkt nog veel vreemdelingen te zien in bepaalde wijken en straten vergist zich dus!
OK : laat ze eens kiezen tussen één nationaliteit ?

Brussel en Antwerpen nog nooit eens doorkruist ? zo te lezen niet !
Oud 8 augustus 2007, 16:28   #64
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Uw gebrabbel is ONJUIST.
Mag ik vragen waarom? Of denk jij dat er voor 1950 nooit geen migranten zijn geweest? Als ik even vOOr 1940 terug ga tot de Eerste Wereldoorlog: duizenden Polen, Armenen, Bulgaren, Russen, Wit-Russen, Hongaren.... plus duizenden Joden op de vlucht voor de pogroms in Oost-Europa...

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 8 augustus 2007 om 16:28.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 17:20   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen waarom? Of denk jij dat er voor 1950 nooit geen migranten zijn geweest? Als ik even vOOr 1940 terug ga tot de Eerste Wereldoorlog: duizenden Polen, Armenen, Bulgaren, Russen, Wit-Russen, Hongaren.... plus duizenden Joden op de vlucht voor de pogroms in Oost-Europa...
En wat is de tienpuntenvraag ? Zoek de verschillen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 17:37   #66
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf de midden jaren vijftig kwam de echte 'invasie'

http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202003.pdf
Oud 8 augustus 2007, 19:12   #67
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de officiële cijfers aantonen is uw gebrabbel inderdaad ONJUIST. Massamigratie zoals die van de laatste 50 jaar, die er langzaamaan voor zorgt dat er meer vreemdelingen dan Vlamingen in onze steden zullen wonen, dat is nog nooit gezien.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 20:24   #68
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die oude Belgen moeten maar leren beseffen dat al de bevolking te oud is er wel vreemdelingen nodig zijn om hun pensioentje te betalen.
Het is net door die profiteurs, waarvan er meer aan den dop, de ziekenkas en het ocmw hangen ,dat er net weinig geld overblijft om die mensen hun pensioen te betalen. Als ze allemaal zouden werken, zou er minder over gezaagd worden... Hun steentje bijdragen heet dat, maar ja, gewoon ons sociaal systeem komen uitzuigen...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 20:41   #69
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VRT Bekijk bericht
Officieel telt ons land 1.025.577 mensen met een vreemde nationaliteit. Dat is een op de tien inwoners. De Italianen vormen de grootste groep buitenlanders en de Polen en de Roemenen zijn aan een opmars bezig, blijkt uit cijfers van de federale overheid.
Het voorbije jaar zijn er 21.000 vreemdelingen meer geregistreerd dan in 2006. Met dit cijfer zit België op het schema van de voorbije jaren.

Met 171.542 zijn de Italianen nog steeds de grootste groep vreemdelingen ingeschreven in ons land. Toch is hun aantal het voorbije jaar gedaald met iets meer dan 4.000.

De Italianen worden op de hielen gezeten door de Fransen en de Nederlanders. Frankrijk (129.457) was goed voor een aangroei van 6.221 inwoners in ons land, Nederland (122.084) voor 8.514.

Polen en Roemenië kennen echter relatief de grootste stijging. Halfweg dit jaar waren er 30 procent meer Polen (27.558) ingeschreven dan in 2006. Ook meer Roemenen (14.274) zijn in België komen wonen.

De cijfers houden geen rekening met tot Belg genaturaliseerde vreemdelingen. Tot voor de snel-Belgwet waren er meer dan 140.000 Marokkanen, nu zijn er dat nog 79.607. Dat geldt ook voor de Turken wiens aantal in België gehalveerd is tot 41.827.

De stad Antwerpen heeft met 75.323 mensen van vreemde origine de meeste buitenlanders op haar grondgebied. De Oost-Vlaamse gemeente Horebeke sluit met 14 buitenlanders de rij.

Overigens is de bevolking van België sinds vorig jaar met 73.152 mensen gegroeid, de grootste stijging in 40
Zo, da's best veel. Op 1 januari 2007 waren er in Nederland 681.932 mensen met een vreemde nationaliteit (niet-Nederlanders). Op een totaal van 16.357.992 is dat 4,2% van de bevolking. De bijna 10% in België is dan wel fors hoger.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:56   #70
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Wanneer ze Parijse toestanden meemaken, zullen ze integendeel denken: "hadden ze maar meer naar dergelijke mensen geluisterd".
Wanneer we weer de nazi toestanden meemaken zullen ze integendeel zeggen "we wisten van niks"
Oud 8 augustus 2007, 22:19   #71
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wanneer we weer de nazi toestanden meemaken zullen ze integendeel zeggen "we wisten van niks"
nazi-toestanden zijn er al:

politieke processen tegen oppositiepartijen, monddood en verketteren van de oppositie, geen democratie, gedachtenpolitie, wat wil je nog meer

Laatst gewijzigd door deryz : 8 augustus 2007 om 22:34.
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:30   #72
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bedoelt de 'gewone' Belg zoals jij die hebt gekend toen je geboren werd. Ja, daar heb je gelijk in. Maar 50 jaar voor jij geboren werd, zag het er ook weer helemaal anders uit. Leer er maar aan wennen, de volgende generaties zullen zich een kriek lachen moesten ze ooit jouw bezorgde comments van heden lezen.
Het gaat niet over "bezorgdheid". Het gaat erom dat, wil je democratisch zijn, dat de autochtone Vlamingen niets meer te zeggen zullen hebben. Of anders moet je ondemocratisch zijn en een meerderheid onderdrukken. En een meerderheid van de inwoners onderdrukken, daar ben ik in principe tegen. Ge kunt het die vreemdelingen en nieuwe Belgen niet verwijten dat zij macht zullen willen hebben. En da's geen bezorgdheid, da's een nuchtere vaststelling. Het gaat niet over "bezorgdheid", maar over feiten.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:34   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Zo, da's best veel. Op 1 januari 2007 waren er in Nederland 681.932 mensen met een vreemde nationaliteit (niet-Nederlanders). Op een totaal van 16.357.992 is dat 4,2% van de bevolking. De bijna 10% in België is dan wel fors hoger.
Nog even en dan krijgen we hier het Chinese een-kind-systeem.
Oud 8 augustus 2007, 22:35   #74
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zoals de officiële cijfers aantonen is uw gebrabbel inderdaad ONJUIST. Massamigratie zoals die van de laatste 50 jaar, die er langzaamaan voor zorgt dat er meer vreemdelingen dan Vlamingen in onze steden zullen wonen, dat is nog nooit gezien.
Inderdaad. Hoogbejaarden zullen kunnen bevestigen dat zij als kind nog nooit 'n zwarte hadden gezien. Of toch niet in 't echt. Er zijn wel migraties geweest van Europeanen, maar niet van zoveel moslims en kleurlingen.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 8 augustus 2007 om 22:39.
Oud 8 augustus 2007, 22:37   #75
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn in het verleden wel migraties geweest binnen Europa. Maar de migratie van zoveel moslims en kleurlingen is nog nooit gebeurd.
Oud 8 augustus 2007, 22:45   #76
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Yep, op papier althans. Wat ik zie is zoals Abba zegt: dat allochtonen heel harde werkers zijn, niet vies van 6 of 7/7 te werken, een werkdag van 10/11 uur is maar normaal. Feestdagen? Welke feestdagen? Ze hebben er welgeteld 2 op een jaar, offer- en suikerfeest.
Je voelt de nattigheid waarschijnlijk wel al, ze zijn nog straffer in zwartwerk dan wij want het jammere is dat die harde werkers ook nog een extraatje krijgen via dop of OCMW en dus officieel werkloos zijn. Het is zelfs zo erg dat de imam er een preek over hield in de moskee bij ons vorige vrijdag want geld waar niet voor gewerkt wordt is haram ofte verboden.
Maar op het moment dat hun rekening weer es wordt gespijst of ze denken er nog eens aan dat ze maar €150 huur betalen voor hun sociale woning 'vergeten' ze dat wel eens.
Laya, ik zou het op prijs stellen indien je mijn familie niet zou beledigen.

Vergeet niet dat de meeste allochtonen inderdaad hardwerkende mensen zijn. Niet allen vieren Pasen en Kerstmis op dezelfde dag als de doorsnee Belg of Vlaming, maar ze vieren die wel. En het zijn geen zwartwerkers.
Oud 8 augustus 2007, 22:48   #77
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Inderdaad. Hoogbejaarden zullen kunnen bebestigen dat zij als kind nog nooit 'n zwarte hadden gezien. Of toch niet in 't echt. Er zijn wel migraties geweest van Europeanen, maar niet van zoveel moslims en kleurlingen.
Afrika, Azië en Zuid-Amerika hebben anderzijds meer dan 50 jaar geleden wel migraties moeten ondergaan van Europeanen, die zich nooit hebben aangepast, met moeite de taal spraken, massamoorden op hun geweten hebben en die die landen hebben leeggeroofd. Met steeds een pro-volk discours. Maar heel ver van individualisten die vrijheid voor iedereen hoog in het vaandel voeren, daar heeft men op Bastiat, de Molinari, Friedman, Salin, Rothbard ea moeten wachten.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:49   #78
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Zijn er blijkbaar al meer dan ik dacht. De kans dat je in je dagelijks leven op dagelijkse basis geen vreemdeling tegenkomt wordt kleiner. Wat anders dan die 4% of 400.000 waar eric feremans tot op de dag van vandaag nog altijd aan vasthoudt.
Feremans heeft het ongetwijfeld over de 4% moslims in ons land. Vooral Marokkanen en Turken. Een goede 400.000 mensen dus, van wie er zo'n 120.000 'vreemdeling' zijn en 280.000 'nieuwe Belg'.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:50   #79
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook na WW2 hebben we hier vele mensen uit Duitsland, Italië, en Spanje, China, India, etc. opgevangen. Zij vormen een waardevol bestanddeel van onze maatschappij.
Oud 8 augustus 2007, 23:11   #80
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Afrika, Azië en Zuid-Amerika hebben anderzijds meer dan 50 jaar geleden wel migraties moeten ondergaan van Europeanen, die zich nooit hebben aangepast, met moeite de taal spraken, massamoorden op hun geweten hebben en die die landen hebben leeggeroofd. Met steeds een pro-volk discours. Maar heel ver van individualisten die vrijheid voor iedereen hoog in het vaandel voeren, daar heeft men op Bastiat, de Molinari, Friedman, Salin, Rothbard ea moeten wachten.
Er zijn inderdaad heel veel blanken naar Amerika geëmigreerd. Vraag is of er 'n verschil is tussen blanke immigranten in Amerika en andere immigranten. De Indianen in Zuid-Amerika hadden steden en zo. En kijk wat er van hun cultuur nog over is. Waarom zou dat de autochtone Europeanen niet kunnen overkomen? Waarom zouden "vreemdelingen" niet kunnen doen wat de blanken in Amerika hebben gedaan? Ik heb het trouwens altijd schandalig gevonden wat de blanken met de Indianen gedaan hebben. Men had meer respect moeten opbrengen voor de Indianen hun cultuur en identiteit. Daarom zie ik niet in waarom ik nu de multicul in West-Europa zou moeten steunen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be