Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 21:00   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

En de uitleg dat prostitutie verkrachting zou tegengaan is wel het stomste argument dat er bestaat. Niet zelden zijn prostitutie en verkrachting synoniem. Of hoe noem je het anders wanneer je wordt gedwongen om je te prostitueren?

Bovendien heeft verkrachting niet zelden te maken met macht en geweld. Ik denk dus niet dat een bezoekje aan de hoeren de gemiddelde verkrachter zal bekoren.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:03   #62
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ieder verstandig mens weet bovendien dat de vraag ook gecreëerd wordt. Net zoals met elk ding op de markt.
Oud 9 augustus 2007, 21:04   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Myconos ja, maar daarbuiten echt hetero hoor ! Op Myconos is er trouwens straatprostitutie voor homo's maar of dit gecontroleerd is ? ik heb mijn bedenkingen want het zijn geen grieken die zich daar prostitueren
Je gaat dus naar myconos
Oud 9 augustus 2007, 21:06   #64
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Prostitutie kan en zal nooit worden afgeschaft. Het enige wat kan is prostitutie uit het straatbeeld bannen, met als resultaat dat prostitutie zelfs niet meer controleerbaar wordt. Maar juist ja, er zijn nu eenmaal mensen die vinden dat een probleem opgelost is vanaf het moment dat het niet meer zichtbaar is.
Juist, maar onzichtbaar maken, speelt eerder in de kaart van mensenhandelaars en allerlei andere onfraaie dingen, dan het gewoon legaal maken. Dan kan men het controleren. Men ontvangt belastingen van de meisjes en zo kan men ze bv ook laten genieten van sociale zekerheid en dergelijke, in geval ze het nodig hebben. Dat lijkt me beter dan ze overleveren aan pooiers, die niet altijd even frisse bedoelingen hebben.
Oud 9 augustus 2007, 21:09   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik baal van mensen die hun eigen ethische principes willen opdringen aan anderen.
Er is geen enkel zinnig argument om prostitutie illegaal te maken.
Er is geen enkel zinnig argument om eksessen van prostitutie niet aan te pakken (bescherming minderjarigen, bestrijding mensenhandel, volksgezondheid ...)
Tenzij je een 'eigen' agenda hebt: de principes van jouw godsdienst opleggen aan anderen, tegen hun goesting welteverstaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:11   #66
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist, maar onzichtbaar maken, speelt eerder in de kaart van mensenhandelaars en allerlei andere onfraaie dingen, dan het gewoon legaal maken. Dan kan men het controleren. Men ontvangt belastingen van de meisjes en zo kan men ze bv ook laten genieten van sociale zekerheid en dergelijke, in geval ze het nodig hebben. Dat lijkt me beter dan ze overleveren aan pooiers, die niet altijd even frisse bedoelingen hebben.
voila, dat vind ik dus ook.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:13   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ieder verstandig mens weet bovendien dat de vraag ook gecreëerd wordt.
Vraag creëert aanbod. Niet andersom.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:14   #68
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je gaat dus naar myconos
Ja, ik wou even als vrouw alleen gelaten worden. Bovendien het eten is er uitstekend en Myconos is de moeite waard. Maar ga er in elk geval zoals ik buiten het seizoen
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:14   #69
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik baal van mensen die hun eigen ethische principes willen opdringen aan anderen.
Er is geen enkel zinnig argument om eksessen van prostitutie niet aan te pakken (bescherming minderjarigen, bestrijding mensenhandel, volksgezondheid ...)
Tenzij je een 'eigen' agenda hebt: de principes van jouw godsdienst opleggen aan anderen, tegen hun goesting welteverstaan.
Hier zit wel iets in. Persoonlijk voel ik er echt niets voor om mezelf te prostitueren, maar mensen die dat vrijwillig uit eigen beweging wensen te doen, zou ik niet tegenhouden. Dat valt wel te verkiezen boven gedwongen prostitutie. Als men legaliseert, kan men geregistreerde prostituées screenen en nagaan hoever deze mensen hun job vrijwillig doen. Een volledig waterdicht systeem bestaan niet, er zullen altijd wel gekken door de mazen van het net glippen, maar ... hoe kleiner die mazenn, hoe minder er doorglipt.
Oud 9 augustus 2007, 21:15   #70
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Voil�*,punt 2 lijkt me weer een heel erg zinnig argument
Oud 9 augustus 2007, 21:18   #71
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Weer een zinnig argument voor de legalisering ! Maar zeg, zijn het de mannen die tegen prostitutie zijn of de vrouwen want ik heb hier toch het idee dat hier vooral mannen aan het bod zijn als het tegen legalisering van de prostitutie zijn.
Oud 9 augustus 2007, 21:21   #72
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog niemand godsdienstige argumenten zien gebruiken tegen de legalisatie van prostitutie. Wanneer het over het legaliseren van prostitutie gaat, dan gaat het over het legaliseren van exploitatie. Want prostitutie zelf is niet strafbaar. En dat hoeft het natuurlijk ook niet te zijn. Maar daarom moet je nog niet voor de legalisering van exploitatie te zijn. Daar zijn immers wel degelijk zinnige argumenten tegen in te brengen, wat hier dan ook al uitvoerig is gebeurd.

De enige die geld zou mogen verdienen aan haar lichaam is de vrouw zelf. Pooierschap zou niet getolereerd mogen worden. Noch voor privépersonen, noch voor de staat.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 augustus 2007 om 21:36.
Oud 9 augustus 2007, 21:22   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Vraag creëert aanbod. Niet andersom.
en kabouters bestaan echt!
Waarom denk je dat er reclame bestaat?
Oud 9 augustus 2007, 21:23   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Voil�*,punt 2 lijkt me weer een heel erg zinnig argument
Je hebt over mijn post gelezen zeker waarin ik zei dat net Griekenland één van de landen is waar vrouwenhandel hoogtij viert... En dat is niet toevallig hé!
Oud 9 augustus 2007, 21:38   #75
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

In het mature debat over de legalisering van prostitutie in het kader van de VN Conventie van 1949 wordt dan ook dikwijls de vergelijking met de slavernij gemaakt.

1. abolitionisten zegden: wij zijn tégen slavernij, vanuit ethische principes. Wij aanvaarden de uitbuiting van de mens door de mens niet. Wij aanvaarden de ongelijkheid niet.

2. reglementaristen zegden: wij vinden slavernij aanvaardbaar, mits die goed geregeld is en slaven goed verzorgd worden; slavernij is er altijd geweest en zal altijd blijven bestaan; dus we kunnen het leed verzachten door er wat doekjes en regeltjes om te winden.

3. prohibitionisten zegden: wij zijn tégen de slavernij, maar we gaan ze niet formeel afschaffen; van zodra we een slavenhouder vinden zal hij wel zwaar gestraft worden.

En dan altijd de vraag: wat wanneer iemand er zelf voor "kiest" slaaf te zijn?

Dan zeggen de abolitionisten dat ge dat nooit kunt "kiezen" (problematiek van de agens en de subjectiviteit), en dat de randvoorwaarden zo moeten hervormd worden dat dergelijke absurde "keuzes" die er geen zijn - voorkomende uit armoede, ongelijkheid, gebrek aan keuze - niet meer mogelijk zijn.

De regelneven zeggen dat iemand wel degelijk mag kiezen om slaaf te zijn (of om voor euthanasie te kiezen, of om prostituee te zijn, etc...).

De prohibitionisten verbieden die keuze, maar schaffen ze niet af.

Er is dus maar één zinnige positie in dit debat, en dat is die van het abolitionisme.

Historisch gezien heeft die positie het immers ook altijd gehaald, ook al duurt het soms lang vooraleer ook de minder ontwikkelde burgers overtuigd raken.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:44   #76
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en kabouters bestaan echt!
Waarom denk je dat er reclame bestaat?
Om de vraag op te drijven of om ze te richten op substituten.
Oud 9 augustus 2007, 21:49   #77
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Om de vraag op te drijven of om ze te richten op substituten.
Precies wat ik zei dus:

Citaat:
Ieder verstandig mens weet bovendien dat de vraag ook gecreëerd wordt.
Oud 9 augustus 2007, 21:52   #78
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zit wel iets in. Persoonlijk voel ik er echt niets voor om mezelf te prostitueren, maar mensen die dat vrijwillig uit eigen beweging wensen te doen, zou ik niet tegenhouden. Dat valt wel te verkiezen boven gedwongen prostitutie. Als men legaliseert, kan men geregistreerde prostituées screenen en nagaan hoever deze mensen hun job vrijwillig doen. Een volledig waterdicht systeem bestaan niet, er zullen altijd wel gekken door de mazen van het net glippen, maar ... hoe kleiner die mazenn, hoe minder er doorglipt.
voila, da's een punt zie

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:53   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies wat ik zei dus:
En over welk substituut van prostitutie heb je het dan?
Oud 9 augustus 2007, 21:56   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de uitleg dat prostitutie verkrachting zou tegengaan is wel het stomste argument dat er bestaat. Niet zelden zijn prostitutie en verkrachting synoniem.
Soms wel, soms niet. U gaat nu toch niet ontkennen dat er geen vrouwen zijn die vrijwillig in de prostitutie-sector zitten? Voor een aantal vrouwen is prostitutie immers een effectieve (bij)verdienste.

Citaat:
Of hoe noem je het anders wanneer je wordt gedwongen om je te prostitueren?
Hangt ervan af. Als iemand effectief gedwongen wordt om zich te prostitueren kan je het wel verkrachting noemen. Een drugsverslaafde die zichzelf prostitueert om aan geld of drugs te komen, kan je niet echt verkrachting noemen eh.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be