Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2007, 15:39   #61
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens274 Bekijk bericht
Simpel:

Generatiepact
Verdere privatisering van overheidsbedrijven
Ver doorgevoerde administratieve vereenvoudiging(dank u wel van quickenborne)
Verlaging van de belastingen(dat geld heeft hij dan later teruggenomen door geld bij te drukken en inflatie te veroorzaken)

En de rest moet ik nog opzoeken...
Genratiepact is een flutpact, iedereen over eens.
Overheidsbedrijven: het hotelakkoord rond Sabena, Belgacom, een goudmijn verkopen, BIAC , goudmijn verkopen aan Australiërs, Elektrabel , het geld vloeit naar Parijs, gebouwen verkopen aan Cofinimmo, dat nu reuzenhuur kan vragen................
Bedrijfsleiders vragen voor een administratieve vereenvoudiging, de stapels papieren en reglementen zijn niet te overzien.
België kan geen geld meer bijdrukken sinds de euro, de verlaging van de belastingen kwam vooral ten goede aan de goedverdieners, klein en middeninkomen niet, alleenstaanden al helemaal niet.

Maak eens een nieuw lijstje

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 16 augustus 2007 om 15:46.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 16:17   #62
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel:
Generatiepact
Het generatiepact is een draak, 66 maatregelen om mensen meer aan het werk te krijgen en langer te laten werken, Opel en VW zijn er sprekende voorbeelden van
Citaat:
Verdere privatisering van overheidsbedrijven
Privatiseren OK, maar wel op een doordachte en getsructureerde manier. Eerst persoonlijk kapitaal investeren in Cofinimmo om vervolgens sell & lease back operaties op poten te zetten met Cofinimmo waardoor de staat op korte termijn de verkoopwaarde al terug heeft betaald aan Cofinimmo en de aandelen de hoogte in gaan. Wij betalen het divident van Verhofstadt.
Citaat:
Ver doorgevoerde administratieve vereenvoudiging(dank u wel van quickenborne)
U maakt een grapje, start eens een eenvoudige BVBA op, zijn uw belastingsbrieven vereenvoudigd, ... ?
Citaat:
Verlaging van de belastingen(dat geld heeft hij dan later teruggenomen door geld bij te drukken en inflatie te veroorzaken)
En de nieuwe taksen vergeten? De enorme inkomsten ten gevolge van de brandstofstijging vergeten? ...
Citaat:
En de rest moet ik nog opzoeken...
IDD, nog veel werk voor de boeg

Laatst gewijzigd door Gun : 16 augustus 2007 om 16:29.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 16:22   #63
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Welke goede dingen heeft Verhofstadt dan wel gedaan volgens u, buiten het ethisch en moreel verval aanwakkeren, de katholieke kerk pesten, massaal vreemdelingen binnenhalen, gebouwen verkopen om de overheidsschuld te dekken, de werkende mens nog eens extra aanpakken door ze verplicht langer te laten werken, alle Vlaamse rechten overboord gooien om de macht en de postjes....

En dan hebben we het nog niet eens over zijn arrogante hautaine stijl, zijn leugens en bedrog en het daar nog eens fier over zijn ook.

Walgelijke figuur gewoon.
'Kan het weer niet beter zeggen zie.....
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 16:25   #64
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Genratiepact is een flutpact, iedereen over eens.
Overheidsbedrijven: het hotelakkoord rond Sabena, Belgacom, een goudmijn verkopen, BIAC , goudmijn verkopen aan Australiërs, Elektrabel , het geld vloeit naar Parijs, gebouwen verkopen aan Cofinimmo, dat nu reuzenhuur kan vragen................
Bedrijfsleiders vragen voor een administratieve vereenvoudiging, de stapels papieren en reglementen zijn niet te overzien.
België kan geen geld meer bijdrukken sinds de euro, de verlaging van de belastingen kwam vooral ten goede aan de goedverdieners, klein en middeninkomen niet, alleenstaanden al helemaal niet.

Maak eens een nieuw lijstje
Tjah kvond dat lijstje al genoeg wat ze hebben gepresteerd in vergelijking met de cvp'ers martens en tindemans.

Daarbij de belgen kunnen wel geld bijdrukken, ze hebben dit jaar er 9,7% bijgedrukt(zie www.hetechtenieuws.nl)
1)Belastingen komen ten goede van goedverdieners? Belastingen komen ten goede van niemand alleen van die lome, verspillende, parasitaire staat.
2)Onder de zogenaamde goedverdieners(voor weeral de zogenaamde klassenstrijd aan te wakkeren) zitten er ook mensen die anders niet veel zouden verdienen maar die zodanig veel uren werken dat ze goed verdienen. Moeten die mensen dan ook gestraft worden met meer belastingen?
3)Goedverdiener zouden dus volgens jou minder belast worden dan minder verdieners? Hoe kom je daarbij? In België hebben we een progressief stijgend tarief in de personenbelasting...
4)Waarom zijn er nog altijd bepaalde mensen die jaloers zijn op mensen die meer verdienen dan hen, ik ben ook geen grootverdiener maar eis ik daarom dat ze de mensen die wel meer verdienen dan ik te straffen? Neen toch want ik ben niet jaloers op hen, ze verdienen meer omdat hun waarde voor de economie groter is, ze ontwerpen nieuwe producten, ze leiden firma's, zaken die niet iedereen kunnen.

Daarom blijf ik erbij dat de drijfveer van de sociale klassestrijd alleen maar pure jaloezie is.
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 16:34   #65
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Het generatiepact is een draak, 66 maatregelen om mensen meer aan het werk te krijgen en langer te laten werken, Opel en VW zijn er sprekende voorbeelden van
De brugpensioen leeftijd is toch verhoogd, jammer genoeg niet hoog genoeg.

Citaat:
Privatiseren OK, maar wel op een doordachte en getsructureerde manier. Eerst persoonlijk kapitaal investeren in Cofinimmo om vervolgens sell & lease back operaties op poten te zetten met Cofinimmo waardoor de staat op korte termijn de verkoopwaarde al terug heeft betaald aan Cofinimmo en mijn aandelen de hoogte in gaan. Wij betalen het divident van Verhofstadt.
I know, maar dat behoort tot het lijstje van de nadelen . Een techniek die wordt toegepast in het bedrijfsleven om geld uit activa te verkrijgen zonder het gebruiksrecht ervan te verliezen. VHFST heeft niet op zijn spel gelet en nu betalen wij voor zijn stommiteiten.

Citaat:
U maakt een grapje, start eens een eenvoudige BVBA op, zijn uw belastingsbrieven vereenvoudigd, ... ?
Ik zit in de sector, je kan veel sneller een onderneming oprichten dan voor Paars. Op de belastingsbrieven staan er een aantal kotjes meer, maar iedereen kan toch lezen?

Citaat:
En de nieuwe taksen vergeten? De enorme inkomsten ten gevolge van de brandstofstijging vergeten? ...
Toch beter dan een staatschuld van 269 miljard euro.

Citaat:
IDD, nog veel werk voor de boeg
Nogmaals ben geen vld-er en zeker geen aanhanger van hun keynesiaans gedachtegoed. Wou ze alleen maar vergelijken met de oude CVP'ers zoals je kon zien in de vorige posts.
Oud 16 augustus 2007, 16:42   #66
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tjah kvond dat lijstje al genoeg wat ze hebben gepresteerd in vergelijking met de cvp'ers martens en tindemans.

Daarbij de belgen kunnen wel geld bijdrukken, ze hebben dit jaar er 9,7% bijgedrukt(zie www.hetechtenieuws.nl)
1)Belastingen komen ten goede van goedverdieners? Belastingen komen ten goede van niemand alleen van die lome, verspillende, parasitaire staat.
2)Onder de zogenaamde goedverdieners(voor weeral de zogenaamde klassenstrijd aan te wakkeren) zitten er ook mensen die anders niet veel zouden verdienen maar die zodanig veel uren werken dat ze goed verdienen. Moeten die mensen dan ook gestraft worden met meer belastingen?
3)Goedverdiener zouden dus volgens jou minder belast worden dan minder verdieners? Hoe kom je daarbij? In België hebben we een progressief stijgend tarief in de personenbelasting...
4)Waarom zijn er nog altijd bepaalde mensen die jaloers zijn op mensen die meer verdienen dan hen, ik ben ook geen grootverdiener maar eis ik daarom dat ze de mensen die wel meer verdienen dan ik te straffen? Neen toch want ik ben niet jaloers op hen, ze verdienen meer omdat hun waarde voor de economie groter is, ze ontwerpen nieuwe producten, ze leiden firma's, zaken die niet iedereen kunnen.

Daarom blijf ik erbij dat de drijfveer van de sociale klassestrijd alleen maar pure jaloezie is.
Is dan niet de hoogste belastingsschijf naar 50% teruggebracht ?
Als je € 1000 vervangingsinkomen hebt betaal je géén belasting , als je € 1000 bruto hebt wél, daar heb ik het over.
Eigenlijk had de belastingsverlaging eerder in de kleine inkomens moeten komen, kwestie van meer spenderen = meer economische activiteit en terugdringen werkloosheidsval.
Ik neem aan dat België niet zomaar geld kan bijdrukken, is dat geen bevoegdheid van ECB ?
Maar je hebt gelijk dat het onder CVP geen haar beter was, maar het grote verschil is wel dat Guy zo goed als niets van zijn contract (burgermanifesten) met de kiezer heeft verwezelijkt.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 16 augustus 2007 om 16:43.
Oud 16 augustus 2007, 17:26   #67
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Is dan niet de hoogste belastingsschijf naar 50% teruggebracht ?
Ja van 55% naar 50% applaus voor de regering

Citaat:
Als je € 1000 vervangingsinkomen hebt betaal je géén belasting , als je € 1000 bruto hebt wél, daar heb ik het over.
Totaal akkoord, ze bestelen de mensen die moeten werken en geven het eigenlijk weg aan degene die niet productief zijn.

Citaat:
Eigenlijk had de belastingsverlaging eerder in de kleine inkomens moeten komen, kwestie van meer spenderen = meer economische activiteit en terugdringen werkloosheidsval.
Volgens onderzoek van de jaren 50 hebben de lage inkomens een grotere consumptiequote(ze consumeren tegenover hun inkomen) dan de hogere inkomens. Het feit dat mensen veel meer zouden consumeren mochten ze nu meer geld hebben is daarom eigenlijk niet zeker.

Er zijn hier veel verklaringen voor en ik ga ze ook u besparen want sommige zijn vooral bullshit.

Ik weet eigenlijk zelfs niet zeker als consumeren wel onze economie draaiende kan laten houden. Volgens het keynesiaans concept zou dit wel het geval moeten zijn maar kijkend naar het economisch beleid van de afgelopen 30 jaar is dat alleszins gene vetten, zeker die staatsschuld is daar het product van.

Daarom dat men mettertijd gaat overstappen naar het concept van von Hayek en von Mises. Die zeggen dat belastingen moeten worden verlaagd om het ondernemersinitiatief aan te wakkeren, want het zijn de ondernemers die de concurrentie vergroten en dus ook de producten goedkoper maken voor jan modaal. Het is dit concept dat men in Ierland gebruikt en met succes.

Citaat:
Ik neem aan dat België niet zomaar geld kan bijdrukken, is dat geen bevoegdheid van ECB ?
De oorzaak van inflatie ligt telkens bij regeringen die het veel aanlokkelijker vinden om uit het zicht geld te laten bijdrukken, dan openlijk belastingen te innen. De realiteit is vandaag dat de top van de westerse regeringen samen met de centrale banken een kartel vormen om de burger extra te belasten, op een verdokenmanier.(bron: http://www.hetechtenieuws.be/index.php/geld)

Citaat:
Maar je hebt gelijk dat het onder CVP geen haar beter was, maar het grote verschil is wel dat Guy zo goed als niets van zijn contract (burgermanifesten) met de kiezer heeft verwezelijkt.
Daar heb je gelijk in, politiekers hé...

Laatst gewijzigd door laurens274 : 16 augustus 2007 om 17:26.
Oud 16 augustus 2007, 17:52   #68
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

@ Laurens,

bedankt voor je link hetechtenieuws, razend interessant !
Oud 31 augustus 2007, 14:09   #69
wakkerevlaming
Vreemdeling

Standaard @Laurens @boerenverstand

Citaat:
@ Laurens,

bedankt voor je link hetechtenieuws, razend interessant !
Bedankt voor de complimenten over m'n artikel.

Voor diegenen die meer willen weten over geldontwaarding, surf naar:

http://www.hetechtenieuws.be/index.p...eldontwaarding
http://www.goud.be
http://www.hetechtenieuws.be/index.p...oclade-duurder
http://www.hetechtenieuws.be/index.p...-uw-koopkracht

Het is aan de kritische denkers onder ons om de mensen wakker te maken om zo druk te kunnen zetten bij politici.

Spread the word!

Jeroen Devenijn - hetechtenieuws.be

Laatst gewijzigd door wakkerevlaming : 31 augustus 2007 om 14:10.
wakkerevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 14:30   #70
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zotte_Sooi Bekijk bericht
Ik vind dat er veel te snel naar Leterme wordt gewezen als oorzaak van de moeilijke onderhandelingen. Ik kan me geen andere formateur voorstellen die het beter zou doen, Verhofstadt zou gewoon voor de zoveelste keer de helft van het land verraden met onverantwoorde toegevingen. Het is gewoon een uitzonderlijk lastige situatie, er kan immers niet tot een akkoord gekomen worden zonder dat een van de partijen politieke zelfmoord pleegt.

Leterme komt wel wat negatief over in de media, maar dat ligt niet aan hem, de media gebruikt gewoon een zondebok om het vastlopen van de gesprekken te verklaren.
Ik geef u groot gelijk, men wijst veel te snel in een richting...

Het is niet Leterme die het land zo heeft in elkaar gestoken, daar zijn ALLE politiekers van belgie in heden en verleden verantwoordelijk voor. Wat zit men nu naar deze man te wijzen, waar heeft hij gefaald? Hij heeft idd gefaald om 2 groepen tot gesprekken en overeenkomsten te laten komen. Is dat zulke zware zonde? bwa neen, zovele hebben al geprobeerd, en zovele hebben evenveel in hun handen gehad op het einde als Leterme... Nul...

Maar toch blijft men dapper verder schieten... Of op de onderhandelaar die mislukt, of op de kant waarmee men moet onderhandelen, de walen. Maar op doel word niet geschoten, namelijk de problemen en twistpunten tussen vlamingen en walen...

maar ja, "vuile waal", of "slechte mislukte onderhandelaar", loopt toch zoveel vloeiender uit de mond, behoeft veeel minder hersenactiviteit, en word veel makkelijker overgenomen door anderen....

Laatst gewijzigd door Zyp : 31 augustus 2007 om 14:32.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be