Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 22:49   #61
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
(...) Ik wil België niet echt, (...)
Is dit land gemaakt om een depressie te krijgen of zo?
hoor ik daar problemen in het huishouden aankomen?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 15 augustus 2007, 00:29   #62
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard the truth is out there

Liever geen Verhofstadt omdat die man onmiddellijk ingaat op de eisen van de franstaligen om zo tot een regering te kunnen komen en die kerel een slechte zaak is voor de Vlaamse zaak. Hij is ook geliefd bij de Walen en franstaligen mede omdat hij zo soepel was en nooit moeilijk deed over Vlaamse eisen. Dat is zowiezo al een slechte zaak want onafhankelijkheid kan er pas komen na een heel diepe crisis.

Guy heeft op dat vlak een iets andere mentaliteit dan Leterme vind ik.
Als beide partijen constant makkelijk en vlotjes overeenkomen dan is dit geen goede zaak want het is enkel uitstel voor de boedelscheiding.
België gijzelt Vlaanderen. Wallonië kan zichzelf gerust verder België noemen als ze dat willen.
De kiezer stemde rechts en Vlaams dus eisen we een Vlaamse koers en een staatshervorming. Zoniet moet je niet meer op onze stemmen rekenen, het is dat of ten onder gaan.
Internaut is offline  
Oud 15 augustus 2007, 09:29   #63
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En rara hoe dat toch zou komen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik luister
Ahum...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 15 augustus 2007, 10:00   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Kan u verduidelijken wat u bedoelt met unitair vlaanderen?
Wel, dat men een centraal parlement zou hebben - in Brussel of elders - waarna de volgende beleidsorganen (provincie, als die dan nog bestaat, district, gemeente &c.) enkel een beperkte macht hebben qua uitvoering, en invoering van lokale besluiten.

Waar ik op doel is een decentralisatie waarbij alle macht uitgaat van pakweg de steden en gemeenten (zo was de traditie vóór onafhankelijkheid). Een terugkeer naar het statensysteem, een invoering van een federatie, of dergelijk.
Oud 15 augustus 2007, 10:00   #65
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoor ik daar problemen in het huishouden aankomen?
Dat is geen enkel probleem.

Oud 15 augustus 2007, 15:00   #66
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht

Ik zie ook dat sinds vorige week élke dag een steeds groter wordende groep aan het kasteel verzamelt met Belgische vlaggen. Een stil en waardig volksprotest tegen de ongewenste staatshervormingen.
wat als alle vlaamsgezinden van dit forum daar eens afspreken met elk een vlaamse leeuw in de hand?

Volgens mij is Maingain de reincarnatie van Hitler. Hij denkt over Walen juist hetzelfde gelijk Hitler over het Arische ras dacht en is stevast op zoek naar Lebensraum voor de Walen...
jukke is offline  
Oud 15 augustus 2007, 15:04   #67
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
wat als alle vlaamsgezinden van dit forum daar eens afspreken met elk een vlaamse leeuw in de hand?

Volgens mij is Maingain de reincarnatie van Hitler. Hij denkt over Walen juist hetzelfde gelijk Hitler over het Arische ras dacht en is stevast op zoek naar Lebensraum voor de Walen...
Jammer maar Vlamingen WERKEN, en hebben geen tijd daarvoor...

.
Eddy B is offline  
Oud 15 augustus 2007, 18:27   #68
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ahum...
Ja sorry... ik volg deze discussie niet dagelijks...

Om even te antwoorden: het lijkt me duidelijk dat wanneer de Franstaligen extreme punten innemen, Vlamingen even extreem uit de hoek komen. Ik bedoel, we zijn ook maar mensen he...

En als je met mensen met tegenstrijdige belangen aan de onderhandelingstafel zit, kan dat dus zeer lang duren eer er een akkoord uit de bus komt.

Laatst gewijzigd door Kim : 15 augustus 2007 om 18:27.
Kim is offline  
Oud 15 augustus 2007, 19:04   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja sorry... ik volg deze discussie niet dagelijks...

Om even te antwoorden: het lijkt me duidelijk dat wanneer de Franstaligen extreme punten innemen, Vlamingen even extreem uit de hoek komen. Ik bedoel, we zijn ook maar mensen he...

En als je met mensen met tegenstrijdige belangen aan de onderhandelingstafel zit, kan dat dus zeer lang duren eer er een akkoord uit de bus komt.
Noem je het naleven van de grondwet extreem gedrag? Zoniet zou de splitsing van BHV en het uitwerken van artikel 35 van de grondwet nu meteen en zonder compensatie voor de franstaligen moeten gebeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 augustus 2007, 19:49   #70
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Noem je het naleven van de grondwet extreem gedrag? Zoniet zou de splitsing van BHV en het uitwerken van artikel 35 van de grondwet nu meteen en zonder compensatie voor de franstaligen moeten gebeuren.
Daar ging het niet over (over het naleven van de grondwet). Het ging over het dreigement van de VLD i.v.m. de transfers.
Kim is offline  
Oud 15 augustus 2007, 20:01   #71
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Belgen willen geen communautaire crisis
Twee maanden na de federale verkiezingen hebben negen op de tien Belgen nog geen spijt van hun keuze. Dat blijkt uit een onderzoek in La Dernière Heure vandaag. Liefst zes op tien van de ondervraagden vindt dat de communautaire onderhandelingen het niet waard zijn om het voortbestaan van België in gevaar te brengen.

Ruim 60 procent van de ondervraagden vindt dat het communautaire aspect van de formatie geen politieke crisis waard is. De inwoners van Vlaams-Brabant en Limburg zijn het meest gekant tegen een communautaire crisis (84 en 82,05 procent). In de provincies Luik en Waals-Brabant vindt 34 en 33,33 procent van de bevolking dat het communautaire luik een politieke crisis waard is.

De Belgen blijven trouw aan hun politieke keuze in het stemhokje: slechts 6,13 procent geeft toe dat hij een andere stem zou uitbrengen als er opnieuw moest gestemd worden. CD&V blijft op kop in Vlaanderen (25,89 procent heeft de intentie op de partij te stemmen), gevolgd door Open Vld en sp.a-Spirit. Aan Franstalige kant blijft de MR op kop, gevolgd door Ecolo en de PS.

Op de vraag wie formateur Yves Leterme zou moeten opvolgen, kiest de meerderheid voor uittredend premier Guy Verhofstadt (31,82 procent), gevolgd door Johan Vande Lanotte (11,46 procent) en Didier Reynders (9,68 procent). Op de vierde plaats staat informateur Jean-Luc Dehaene (9,09 procent). (belga/dm)

Een schande is het! Het is voor een klein kind duidelijk dat een peiling door het laagstie nieuws betrouwbaarder is dan een democratische verkiezing. Ten tweede bent u heel juist in uw conclusie dat als men als eerste alternatief voor leterme verhofstadt wilt, men eigenlijk bedoelt dat men verhofstadt wilt en niet leterme. Leterme staat zelfs niet in de top 3. En mijn kleine teen vertelt mij dat hij zelfs niet in een top tienduust zou staan.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 augustus 2007, 23:32   #72
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
We kunnen er misschien een geïmproviseerde cantus gaan houden.
Rene Artois is offline  
Oud 16 augustus 2007, 08:20   #73
rik47
Gouverneur

Standaard

Meer dan 82% van de Limburgers willen geen communautaire crisis, zelfs niet tegen elke prijs, uitslag peiling te lezen in La Dernière Heure, notabene een Waalse krant.
In de peiling jongsleden in de krant HBVL wil meer dan 60% van de Limburgers een onafhankelijk Vlaaanderen.
Wanneer de verkiezingen niet meer beantwoorden aan de Belgicisten of politiek correcten bestelt men gewoon een peiling a la carte, eigenlijk probeert men telkens weer mensen te manipuleren.
rik47 is offline  
Oud 16 augustus 2007, 08:22   #74
Trajanu$
Banneling

Standaard

maar neen rik, je snapt het niet! de verkiezingen zijn niet zo belangrijk: wat telt is de MENING van DE MENSEN. En laat dat nu net het onderwerp zijn van deze peiling in la dernière heure.

en iedereen wil verhofstad terug. dat spreekt.

ik wil zelfs leopold III terug.
Trajanu$ is offline  
Oud 16 augustus 2007, 08:23   #75
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Belgen willen geen communautaire crisis
Twee maanden na de federale verkiezingen hebben negen op de tien Belgen nog geen spijt van hun keuze. Dat blijkt uit een onderzoek in La Dernière Heure vandaag. Liefst zes op tien van de ondervraagden vindt dat de communautaire onderhandelingen het niet waard zijn om het voortbestaan van België in gevaar te brengen.

Ruim 60 procent van de ondervraagden vindt dat het communautaire aspect van de formatie geen politieke crisis waard is. De inwoners van Vlaams-Brabant en Limburg zijn het meest gekant tegen een communautaire crisis (84 en 82,05 procent). In de provincies Luik en Waals-Brabant vindt 34 en 33,33 procent van de bevolking dat het communautaire luik een politieke crisis waard is.

De Belgen blijven trouw aan hun politieke keuze in het stemhokje: slechts 6,13 procent geeft toe dat hij een andere stem zou uitbrengen als er opnieuw moest gestemd worden. CD&V blijft op kop in Vlaanderen (25,89 procent heeft de intentie op de partij te stemmen), gevolgd door Open Vld en sp.a-Spirit. Aan Franstalige kant blijft de MR op kop, gevolgd door Ecolo en de PS.

Op de vraag wie formateur Yves Leterme zou moeten opvolgen, kiest de meerderheid voor uittredend premier Guy Verhofstadt (31,82 procent), gevolgd door Johan Vande Lanotte (11,46 procent) en Didier Reynders (9,68 procent). Op de vierde plaats staat informateur Jean-Luc Dehaene (9,09 procent). (belga/dm)
Juistgezegd : de BELGEN willen dit. De Vlamingen daarentegen, dat is iets anders.
Geertje is offline  
Oud 16 augustus 2007, 08:25   #76
Trajanu$
Banneling

Standaard

En tout crime, cherchez la femme.

Tis la Ciciollina (dat de naam evt verkeerd gespeld zou zijn is niet erg, la cici kan toch zelf niet schrijven) die overal achter zit!
Trajanu$ is offline  
Oud 16 augustus 2007, 08:30   #77
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
We kunnen er misschien een geïmproviseerde cantus gaan houden.
Voor!
Procantor nodig?
Oud 16 augustus 2007, 12:14   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Juist....

En vermits te belangen van Vlamingen en Walen altijd al tegenstrijdig waren, en steeds tegenstrijdiger worden.....
Oud 16 augustus 2007, 17:36   #79
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De Vlamingen in het algemeen zijn geen ruzie stokers en hebben voor de rust reeds veel geslikt en toegegeven. Waar ter wereld slikt men zoiets 32 jaar. Maar de eeuwige non word duidelijk teveel, een blok aan het been. De Vlamingen vragen niets, alleen dat de wet voor hen het zelfde betekend als voor de Walen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 16 augustus 2007, 19:38   #80
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
5 La réforme de l'Etat. Prioritaire ? Le "oui" se dégage �* avec 49,22 pc grâce, on s'en doute, �* l'avis prédominant des Flamands.
website la libre.

'k begrijp het niet zo goed.. als men zegt (zo begrijp ik althans) dat voornamelijk de vlamingen ervoor zorgen dat men aan 49,22% komt.. En we gaan ervan uit dat de peiling betrekking heeft op 50% vlamingen en 50% walen (waarbij de peiling representatief is.. hm eerdere commentaar van eric feremans) dan zou dat willen zeggen dat:
ervan uitgaande dat walen (net zoals hun vertegenwoordigers) voornamelijk 'niet prioritair' hebben gestemd.. laat ons zeggen: 40% vlamingen en 9,22% franstaligen.. of zelfs 35% vlamingen en 14,22% franstaligen.

en 50% van de ondervraagden zijn nederlandstaligen, dan kom je aan 80-70% nederlandstaligen die volgens een peiling van la libre een staatshervorming prioritair vinden...

maar 'k heb allicht iets niet goed begrepen..
vulpes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be