![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mijn favoriete theorieën zijn die over master suppression techniques en de queertheorie en heteronormativiteit. ook artikels over gender aan taal zijn vaak interessant. oogopeners eigenlijk. tis eens iets anders dan economische theorieën hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
ik kan me indenken dat die vrouw uit de openingspost niet klaagt omdat die minister in de bar haar een vriendelijke opmerking maakte. maar als dat compliment tijdens een formeel diner plaats vond en die vrouw die man amper of niet kende, en de man er een geile blik en vette knipoog bij deed, dan kan ik me inbeelden dat het idd ongewenst is. collega's die goed evereen komen die elkaar complimenten geven, daar is niets mis mee. collega's die met elkaar flirten, daar is ook niets mis mee. ongewenste intimiteiten, daar is wel iets mis mee. en misplaatste complimenten kunnen een vorm van ongewenste intimiteiten zijn. een collega die op ongepaste momenten en op een ongewenste manier steeds over je uiterlijk begint, dat kan je werk serieus beïnvloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
![]() er zijn ook mannen die beweren dat vrouwen een verkrachting uitlokken als hun rokje wat te kort is hé. Citaat:
![]() trouwens, ik geef ook complimenten aan mannen. maar wel ten gepaste tijden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem bij vele mannen is, dat wanneer ze een complimentje geven, er meestal wat achter zit ...
![]() Het zijn en blijven mannen. (er is niks zo plezant als iemand met zijn teut tg een paal zien knallen of ergens over struikelen omdat hij het te druk heeft met fluiten, iets 'liefs' te roepen en vooral staren als er een knappe dame voorbij wandelt ![]() Complimentjes krijgen is en blijft leuk, vooral van mensen die je persoonlijk iets beter kent, op die manier kan je er wel van uit gaan dat ze gemeend zijn, en niet bedoeld als uiting van hun eigen sexuele frustratie en tekortkomingen. ![]() Zelf kan ik heel goed iemand andere complimentjes geven, zowel aan mannen als vrouwen. Daar schuilt het probleem dan weer dat mannen dat dan vaak zien als vrijgeleide om een vrouw te mogen gaan 'veroveren', en vrouwen er lastig van worden omdat ze er niet mee kunnen omgaan of denken dat je het niet meent. Het hangt allemaal van persoon tot persoon af, van de reden waarom, wanneer en hoe je ze krijgt en dan bovendien nog van wie... Ik liep als één van de weinige vrouwen tss honderden mannen op werk rond in een overall. Er waren zelfs mannen die daar blijkbaar het sexy kantje van inzagen. Ook best vervelend bij momenten, maar van de (in mijn ogen) knappere, lieve collega's, kon ik dat meer dan best verdragen. (ik herinner me men eerste werkdag... scheepsbewaking, na exact een half uur zei die tg mij : amai, gij hebt wel een lekker kontje en bijhorend stel toeters... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het verhaal speelt zich af in Jordanië, en het ging om een lokale medewerkster. ![]() Haai, schat, gaai zieter goed oit! Of zo iets, maar op z'n Hollands.
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle vrouwen in Jordanië hebben een islamitische achtergrond. En als ze die hebben, zijn ze ook niet zelden erg modern.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() kunnen mannen een compliment geven zonder sexuele bijbedoelingen ?
als ik sommige reacties hierboven lees, denk ik dat sommigen daaraan twijfelen ik geef mijn vrouwelijke collega's op informele momenten af en toe wel eens een complimentje, over hoe of wat ze doen of eruit zien zelfs ... bij sommigen zonder sexuele bijbedoelingen, bij andere met ... (niet dat ze t doorhebben maar soit ![]() maw als daar wrijvingen van komen lijkt het mij aan het gebrek aan tact,flair,diplomatie van (beide) betrokkenen te liggen maar vooral ik kan me niet indenken dat ik iemand een complimentje zou geven waarvan ik niet op voorhand inschat dat ze intelligent genoeg zal zijn om er correct mee om te gaan ... om op de oorspronkelijke situatie terug te komen ... het is dus weldegelijk tamelijk 'vreemd' om iemand een compliment te geven die je niet kent, of waarmee je niet gepraat hebt om die inschatting te maken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Citaat:
ik heb ook geen idee wat er daar gebeurd is trouwens en heb dus gen oordeel geveld. wel reageer ik tegen mensen die schijnen te denken dat vrouwen ten allen tijden content moeten zijn als ze een compliment krijgen en die er van uit gaan dat die vrouw flauw doet. Citaat:
niet dat ik pro een verbod ben op aanrakingen ofzo, maar ik denk dat dit probleem serieus onderschat wordt. ik vind niet meteen cijfers voor vlaanderen. maar internationaal zijn cijfers toch duidelijk. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 augustus 2007 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() kijken is nt goed, nt kijken ook nt, compliment geven is nt goe, nt geven ook nt, ..... vrouwen, moeilijke wezens " mr ze zijn zo mooi ,meneer " ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() vrouwen niet reduceren tot sexobjecten zou je al veel kunnen helpen eigenlijk. veel meer vragen we niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en trouwens, maak mij vooral nt wijs dat vrouwen niet nr mannen kijken. niets mis mee, al snap ik eerlijk gezegd het mooie niet van, mr soit
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() en het is niet omdat een vrouw er goed probeert uit te zien dat ze constant wil worden aangegaapt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
bij de ene wel bij de ander niet e. das was bij wijze van spreken e. mannen doen ook nog wat anders ze, al denken de meeste vrouwen van niet. da's ook een feit het is een feit dat veel vrouwen van het minste je hen aankijkt zich bekeken voelen( op uiterlijk ,etc) en dat als er niet gekeke word ze vinden dat ze het bezien nt waard zijn. terwijl nt elke man die in hun richting kijkt ook effectief nr hen kijkt e. en heus nt elke man kijkt nr een vrouw enkel en alleen om nr het uiterlijk te kijken. als je praat met een vrouw kijk je haar ook aan e ![]()
![]() |