Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 21:24   #61
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dedez Bekijk bericht
hi,

ik woon in Wallonie maar voor mij is het juist een adminstratieve regio, dus natuurlijk ben ik een "franstalige van Belgïe", bovendien mijn ouders zijn geen wallen (maar komen van Oost-vlamingen en frans van Frankrijk) en de meeste van mijn buren komen van Brussels.

Dus, ik leef in de "suburb of Brussels". In alle groote staden in de wereld, de suburb is aan deze stad opgehangen (zelfde regio,...)

In België, de suburb is in drie regio's gescheiden ! dat is niet meer mogeliijk! dus moeten we Brussel vergroten. Ik ben niet "centriste" maar ik denk dat Mme Milquet heeft gelijk, het is niet juit een vlaams nationnalist eis maar een logische eis. Jullie zeggen dat Milquet is "madame non" maar de cd&v mensen zijn ook "meneer nee" omdat ze stoppen de ontwikkeling van Brussel!

Dan, waarom zijn jullie zo verbaasd dat "le soir" spreek van "franstalligen"? Wallonie juist bestaat omdat some mensen Vlaanderen creërden... en dus de franstallige die niet in Brussel woonden een naam moesten vinden!

Ik denk dat de vlamingen die de scheiding vragen moeten ook weten dat het is niet de scheiding met Wallonie, het is de scheiding met Belgïe dat jullie vragen! als de Baskische mensen vragen de scheiding met Spanje !

Dus als de vlamingen willen de scheiding, OK!, Belgïe kan met Brussel en Wallonie bestaan!

Ook, als er een scheiding is, wil ik niet mijn vlaamse nationnaliteit verliezen en als de vlamingen geven niet deze dubbele-nationnaliteit aan alle mensen die een vlaamse afkomst hebben, dat is echt niet goed!

Voor mij, van Arlen tot Oostende, alle deze land is mijn, en geen mensen zullen dat aan mij wegnemen!
Dedez, Vlaanderen en Wallonie hebben elkaar voor het blok gezet, en elkaar de "zwarte piet" toespelen na de besprekingen. Men heeft niet eens onderhandeld, het enige wat speelde om van Vlaamse kant Milquet, haar "non" wat ze op voorhand had gegeven te ontnemen. Je hebt een onderhandeling pakket, maar geen eisen pakket, en dat is het hele probleem. met eisen op tafel kun je niet onderhandelen, een eis is een dictaat. Men gaat de werkelijke oorzaak graag uit de weg. Mocht er gesplitst worden (wat ik niet geloof). Mocht men mij een nieuw identiteits papier aanbieden zal ik zelf bepalen of ik het accepteer. Want papieren moet je hebben, of je wilt of niet. Ik kom vaak in de buurt van La Roche en in die omgeving weet ik dat er vele Nederlands leren. Dus hoop voor de toekomst!
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 21:49   #62
dedez
Vreemdeling

dedez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Dedez, Vlaanderen en Wallonie hebben elkaar voor het blok gezet, en elkaar de "zwarte piet" toespelen na de besprekingen. Men heeft niet eens onderhandeld, het enige wat speelde om van Vlaamse kant Milquet, haar "non" wat ze op voorhand had gegeven te ontnemen. Je hebt een onderhandeling pakket, maar geen eisen pakket, en dat is het hele probleem. met eisen op tafel kun je niet onderhandelen, een eis is een dictaat. Men gaat de werkelijke oorzaak graag uit de weg. Mocht er gesplitst worden (wat ik niet geloof). Mocht men mij een nieuw identiteits papier aanbieden zal ik zelf bepalen of ik het accepteer. Want papieren moet je hebben, of je wilt of niet. Ik kom vaak in de buurt van La Roche en in die omgeving weet ik dat er vele Nederlands leren. Dus hoop voor de toekomst!
Ook, ik geloof niet de gesplitst. Het is te moeilijk en niet goed voor de regio's. Maar wanneer ik spreekde over "eisen", het was juist de worden van "Bart de Wever". Hij zegde : "les francophones doivent savoir que les flamands sont majoritaires et qu'ils ont des revendications. Et que s'ils n'acceptent pas ces revendications, ça ne marche plus!"

Voor mij, de start van het probleem is juist de Cartel "cd&v met nva"
Ik denk het is ook waarom leterme is zo slecht-houden in franstallige België. Omdat, zonder nva, denk ik dat ze zouden hem echt beoordelen...
dedez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 22:26   #63
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ook, ik geloof niet de gesplitst. Het is te moeilijk en niet goed voor de regio's. Maar wanneer ik spreekde over "eisen", het was juist de worden van "Bart de Wever". Hij zegde : "les francophones doivent savoir que les flamands sont majoritaires et qu'ils ont des revendications. Et que s'ils n'acceptent pas ces revendications, ça ne marche plus!"

Ik denk het is ook waarom leterme is zo slecht-houden in franstallige België. Omdat, zonder nva, denk ik dat ze zouden hem echt beoordelen...
Dedez ik hoop voor jou dat jij werkt hebt als je eenmaal in een België zonder Vlaanderen zit...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 22:48   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, maar ik ben wel een voorstander van de heraanhechting van Wallonië bij Frankrijk.
'Wallonië' is nooit langer onderdeel van 'Frankrijk' geweest dan 'Vlaanderen', nl. van 1794 tot 1814.

Ten tijde van de Franse Republiek en het Franse Keizerrijk dus.

Zouden we bijgevolg niet beter samen weer 'Oostenrijks' of 'Spaans' worden?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:01   #65
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Exact, 4 jaar terug heb ik N-VA gestemd, omdat de afsplitsing van het VB me niet aanstond/staat, maar het Bartje Wevertje is ontpopt als ne Blokker, zo, bij de laatste verkiezingen heb ik niet deel genomen aan de verkiezingen, spijtig, maar waar. Ik denk ook dat hij Leterme in de klem heeft, maar ze blijven broeders, Leterme en de Wever, voor hoe lang? Ik heb de Wever veel uitspraken horen doen over Franstalige personen, een conclusie kon ik trekken uit zijn beweringen. Hij heeft ronduit een hekel aan Franstalige, als franstalige zou ik ook niet meneer aan tafel willen zitten. Dan is de Winter netter met zijn uitspraken over franstalige. Maar als separatist niet aan vaarbaar voor de franstalige, en voor 60% van de Vlaanders niet aanvaarbaar, maar dan niet alleen voor zijn splitsings gedachte.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 00:34   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Thuis bij Maingain liggen fascistische attributen
Ik wist niet dat u zijn huis al gezien hebt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 00:35   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Heb je daar een bron voor?
Zijn duim.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 19:23   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, maar ik ben wel een voorstander van de heraanhechting van Wallonië bij Frankrijk.
Heraanhechting? Weet u dan niet dat de lakeien van het Franse imperialisme die Belgique oprichtten, erin slaagden om in Wallonië het Waals uit te bannen, maar in Vlaanderen niet het Nederlands?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be