![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dé grote truc bij onderhandelingen is van bij het begin gewoon meer vragen dan je eigenlijk wil, zodat je daarop dan wat kan toegeven. Nu, hier leek het dat Vlaanderen al heeft toegegeven (de minimumeisen lagen op tafel, en waren redelijk), maar de andere kant weigert in te binden (in casu: de Franstaligen weigeren eerst alles en geven nadien toch wat toe, maar nu blijven ze alles weigeren). Tja, dan kan je natuurlijk niet meer onderhandelen.
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
't Is een kwestie van willen, meer niet. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Het wordt hoog tijd om echt te onderhandelen.
Geen spelletje 'Wie lijdt het meeste gezichtsverlies', maar een eerlijke bezorgdheid om het welzijn van al onze burgers. Kan dat niet, dan komt er echt zever van en dat wenst niemand. Laat ons hopen dat al onze politici verantwoordelijke burgers zijn van dit Belgenland... Ik ben het namelijk wel en zal het ook bewijzen, indien nodig! |
![]() |
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter een goede buur waar men een goede verstandhouding mee heeft dan een steeds dwarsliggend familielid waar men geen kant mee op kan. De benaming België, die deze twee volkeren van totaal verschillende oorsprong, taal en cultuur, moet bestempelen als zijnde één en het zelfde volk, Belgen dus, is niet meer dan de lijm die je zou gebruiken om er een tafel en een kast mee aan elkaar te kleven zo dat er een creatie ontstaat waarvoor geen naam bestaat en waar je bij gevolg totaal niets mee kunt aanvangen. Is die naam je dan zoveel waard of gaat het je er eerder om dat zonder die naam er aan de monarchie een einde komt en dat je zonder je sprookjeswereld van prinsjes en prinsesjes je je draai niet kunt vinden? Laatst gewijzigd door Garry : 29 augustus 2007 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Waalse partijen hadden geen "verzuchtingen". 't Enige dat ze wensten, was het status quo. Niet Letermes vasthoudendheid is het probleem, maar het eeuwige dwarsliggen van de Franstaligen. Eens te meer verwondert het me niet dat belgicisten als u en de bubbels de zwarte piet weer eens de Vlamingen toeschuiven en dat de Franstaligen er als de onschuldige heiligen omschreven worden. Of hoe belgicisme blijkbaar steeds weer opnieuw uitdraait in kruiperigheid tegenover de Franstaligen. Missen jullie, Nederlandstalige belgicisten, dan iedere vorm van zelfrespect? |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Milquets voorstellen? Welke dan wel? 't Lijstje Franstaligen tegenvoorstellen kwam vooral uit de koker van Mangain die van Reynders even de vrije loop kreeg om zich daarin eens uit te leven. |
|
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Of net als ik naar het vtm nieuws gekeken (en dus aant zwanzen)...? Bart De Wever voorstellen; welke dan? Die man is het grootste gevaarte voor de onderhandelingen (samen met de nva)... |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Jan,
Als ik uw bijdragen zo lees, dan meen ik daar in het algemeen te mogen verstaan dat U regionalisering als de heilige graal voor België ziet. Dat U in één moeite door durft te stellen dat deze regionalisering, die voor Vlaanderen waarschijnlijk wel goed zal zijn (omdat ze door Vlaamse separatisten is opgesteld), ook automatisch goed zou zijn voor de andere gewesten, vind ik al een stuk intellectueel oneerlijker en demagogischer. Daarom begrijp ik eigenlijk uw frustratie wel als de franstaligen vierkant "NON" zeggen tegen de Vlaamse dictaten (wat momenteel een juistere definitie is dan 'eisen'). Dat ook de Belgicisten dat niet zien zitten, lijkt me nogal normaal. Wij zijn namelijk niet bepaald voorstander van de separatistische gedachte. (Anders zouden we geen Belgicisten zijn, he?) Dus, Jan, we hebben wel degelijk zelfrespect. |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Belgische afscheuring is er gekomen om de belangen van de Franstaligen veilig te stellen. België was vanaf het begin een Francofone staat, die zijn Vlaamse element wilde vernietigen. Dat is eigenlijk nog geen moer veranderd. |
|
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franse boertjes hadden toen evenveel voordeel van België als de Vlaamse. 't is maar dat je het weet.
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() allemaal hetzelfde adrian
![]() ![]() Anders zou kortaf nu wel eens kunnen beginnen inzien dat de franstalige elite van toen nu gewoon de nederlandstalige elite van nu is... En dat de bevolking van wallonië nu weleens de nakomelingen kunnen zijn van vlaamse migranten van toen (1MIO mensen verplaatsten zich in het verleden van vlaanderen naar wallonië)... Je merkt dit in de namen van daar en ook in de achternamen van sommige vlamingen. Maar vergeet niet "wij vlamingen zijn één volk en zijn walen zijn een ander"... Dus m.a.w. niet TE moeilijk doen adrian ![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: Ik wil wel eens weten over welke scheve machtsverhoudingen en discriminaties je het hebt. Niet dat ik geen vermoeden heb, maar je mag het gerust eens vertellen. En verder stel ik voor dat je het eens vraagt aan die paar Vlaamse Belgischgezinden op dit forum.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2007 om 09:31. |
||
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Nee even serieus...De relevantie meneer Kortaf is dat in jouw zwart witte wereld u de werkelijkheid overziet. En die is dat er geen discriminatie bestaat van één groep tegenover de andere aangezien die zogenaamde machtsgroepen niet bestaan net zoals jouw vlaams volk trouwens ![]() |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- bijzondere meerderheden nodig om wetten te stemmen - federale pariteit - transfers op 1001 gebieden (bv. verdeling van het Boetefonds) - meer stemmen nodig voor een Vlaamse zetel dan voor een Waalse - niet-splitsing van BHV - niet-toepassing van de taalwetten - federale minorisering van de Vlaamse meerderheid door creatie van het Brussels gewest Etc. etc. Als dit allemaal rechtgetrokken wordt, kan België blijven bestaan. Als men dat niet wenst, zal het verdwijnen omdat het op onrechtvaardigheid gebouwd is. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |||||||