![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stakingen moeten kunnen | |||
Nee,alles zonder stakingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,41% |
Ja,stakingen als drukkingsmiddel |
![]() ![]() ![]() |
48 | 88,89% |
De bazen zijn oppermachtig en beslissen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() economische macht = politieke macht
vandaar dat de economische macht herverdeeld moet worden of nog beter tegen monopolisme beschermt moet worden anders blijven we steken in een schijndemocratie met marionetten en naamloze machthebbers die aan de touwtjes trekken het economisch monopolisme holt de democratie uit ... tot een dictatuur
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat zou het VWS doen indien:"volgens het vws moet het stakingsrecht universeel gegarandeert worden "afgeschaft is?
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() ooit gehoord van waarborgen die banken eisen ?
armen hebben die niet rijken die al geld hebben kunnen meer geld lenen wie niks heeft kan niks lenen maar dat wist je toch ook al wel ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() wij zouden nooit op geen enkele manier akkoord gaan met de beperking van het stakingsrecht op ene of gene wijze.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() beperking van stakingsrecht is trouwens volledig in strijd met het zuivere liberalisme
vrijheid ( liberalisme ) zonder werk te kunnen weigeren is immers nogal onnozel he verplicht werken = slavernij en een kind kan begrijpen dat dit haaks staat op vrijheid en dus ook haaks op de echte liberale ideologie aan de retoriek van sommige VLD ers van tegenwoordig hierover kan men inderdaad ook zien hoever men binnen deze liberale partij van het zuivere liberalisme is afgedreven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 augustus 2007 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn mening is dat stakingsrecht een instrument is om de stakers te beperken(de staking moet immers worden goedgekeurd).Echte stakingen onstaan spontaan en behoeven geen toelating,hetzelfde kan men zeggen van betogingen.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 28 augustus 2007 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() amai wat een argumentatie
![]() kan je me ook een paar voorbeelden geven uit het verleden bvb waar economische macht niet samenhing met politieke macht kwestie van een en ander wat te staven zo he Citaat:
in alle geval is het zo dat het gevaar van monopolies niet als argument tegen het liberalisme wordt gebruikt maar wel dat de vrije markt economisten zelf altijd hebben gewaarschuwd voor het gevaar van monopolisme. Les een in de les economie luidt dan ook dat de grootste vijand van de vrije markt het monopolisme is. Citaat:
Indien mensen ook zonder kapitaal zouden kunnen ondernemen ( dus heel kleinschalig ) en indien zodoende iedereen toegang zou hebben tot de markt ( een andere voorwaarde om te komen tot de zg ideale toestand vd volkomen concurrentie ) dan zou er nadien niet of nog amper sociaal gecorrigeerd moeten worden. Citaat:
![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
je weet dat maar al te goed - zoniet bewijs het dan en zorg dat er morgen op je werk twintig man spontaan en wild staakt - maar neen - weer zal je tussen de middag je boterhammen tesamen met je utopieen alleen moeten opeten - en dat weet je in geval van een basisinkomen - in een liberale open samenleving dus - alleen daar zouden mensen spontaan ( kunnen ) staken - alleen als jouw collega s zeker zijn dat ze eten blijven hebben en onderdak zal je ze zover krijgen om indien dat nodig is te muiten. Dit wordt historisch bovendien bewezen door het loutere feit dat de vakbonden destijds een stakingsvergoeding invoerden en dit om de mensen de mogelijkheid te geven hun sociale strijd te voeren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 augustus 2007 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Met kinderpoppetjes spelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() stakingen zijn altijd een uiting van een sociaal conflict dat vastloopt. Op zich dus de "rook bij een vuur". Natuurlijk pleit ik voor betere afspraken, betere behandeling van de werknemers, en dus ook "minder vuur", wat als gevolg minder rook zou hebben. Minder stakingen zijn dus goed, maar alleen als ze een gevolg zijn van beter sociaal overleg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om te kunnen staken moet men wel bereid zijn om te werken,maar das VWS logica ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En meer... Men heeft toch ook een 13de en velen zelfs een veertiende maand... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() In feite is het zo dat de mogelijkheid om de verplichting om te werken voor de basisbehoeften te vervangen door de mogelijkheid om te werken voor welvaart en welzijn een verworvenheid is van de gekapitaliseerde maatschappij.
Het is bovendien ook de enige manier om ervoor te zorgen dat de analyse van marx niet zal uitkomen Doorheen de hele geschiedenis zien we dat de macht altijd gevormd werd door diegenen die de economische macht bezaten - deze machthebbers namen de ene keer de vorm aan van germaanse leiders, de andere keer van romeinse legionairs, dan weer van geestelijken, koningen en adelijken enz enz Een patroon ( en dit patroon is eigenlijk in c de marxistische analyse ) dat we steeds weer zien terug keren is dat de kloof tss arm en rijk toeneemt en dat op zeker moment de rijken zo rijk worden dat de armen niet anders meer kunnen dan overgaan tot herverdeling van de rijkdom. Daarbij komt dat er bij zo n revolutie telkens heel veel welvaart en verworvenheden teloor gaan. Hiervan zijn telkens de rijken maar ook de armen niet in het minst het slachtoffer geweest. Slimme machthebbers die conclusies trekken uit de geschiedenis zouden in alle geval de voorspellingen van de profeet marx kunnen verhinderen om zich nogmaals en ditmaal op wereldwijde schaal te voltrekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dit kan je nu toch niet serieus menen? Dat staat in geen enkele cursus economie, omdat het bullshit is. Monopolismes (voor zover ze bestaan) vormen helemaal geen bedreiging voor de vrije markt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |