![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hoe oud ben je eigenlijk? Zit jij misschien zelf nog in het middelbaar onderwijs, dat je zo weinig academisch nadenkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie geen verschil in 'waarden en normen' van mensen die in het Katholiek onderwijs hebben gezeten en mensen die in het staatsonderwijs hebben gezeten. Enfin, 't is natuurlijk maar mijn persoonlijke waarneming. Citaat:
Ik denk eigenlijk zeer concreet. Jij zegt "waarden" in het Katholiek onderwijs. En ik zeg dat het bollocks is. Tenzij je een studie kan voorleggen die zegt dat het Katholiek onderwijs zoveel betere 'normen en waarden' leerlingen aflevert, blijft het bollocks, natuurlijk. En het lijkt me ook evident dat het bollocks is. Alsof Staatsonderwijs zich niét bezig houdt met 'normen en waarden'. Alsof het Katholiekonderwijs het zoveel beter zou kunnen, omdat het Katholiek zou zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zijn helemaal niet de meest recente cijfers. Dat zijn enkel de enige cijfers die ik in mijn bezit heb. Citaat:
Is dat nu zo vreemd om te begrijpen? Citaat:
En het zou me trouwens verwonderen mochten deze cijfers online te vinden zijn zonder een juis wachtwoord. Als je ze zou willen hebben zou je ze moeten zoeken in de bibliotheek pedagogie van de KULeuven. En zelfs als ze online zouden staan, zou je normaal gezien nog een aanvraag moeten indienen om ze te mogen zien, waarbij je er de reden voor vermeld. Je leidt blijkbaar aan de illusie dat alle cijfers zomaar (gratis) beschikbaar zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Werd er btw rekening gehouden met aso/tso/bso verschil? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 20:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat het katholiek onderwijs betere waarden en normen voorlegt. Ik zei enkel dat sommige ouders kiezen voor de waarden en normen van het katholiek onderwijs. Dat zijn andere dan het gemeenschapsonderwijs. Dat wil niet zeggen dat ze beter zijn. Citaat:
2: Staatsonderwijs bestaat niet: er bestaan enkel gemeenschapsonderwijs, provinciaal onderwijs, gemeentelijk onderwijs en vrij (meestal katholiek) onderwijs. Gebruik aub de juiste terminologie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat 'andere', hé. Welke waarden en normen zouden er verschillen? En waar kan ik nalezen dat dat idd anders bedoelt is? Citaat:
Neen.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Helemaal uit de tijd, die opvatting over een overheidsmonopolie in het onderwijs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Je moet daar niet zo geschrokken rond doen. Het enige wat ik hier vraag zijn vrij simpele vragen waar je heel de tijd een ander antwoord op geeft. (Eerst was het 'ik weet het niet' dan 'het is niet te vinden'.) Ik ben aan eht wachte op het volgende. Maar feit blijft. Er is nog geen enkele bron gegeven die stelt dat Katholiek onderwijs beter is.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() [/quote]Neen.[/quote] En waarom wil je niet de juiste terminologie gebruiken? De Belgische staat organiseert geen onderwijs, er bestaat geen staatsonderwijs. Als je het over "staatsonderwijs" hebt, kan je het evengoed over het "onderwijs van de roze konijntjes" hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() U verwart vrijheid van onderwijs met subsidiëring van onderwijs. Dat komt u goed uit natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg al heel de tijd hetzelfde. Sorry, maar ik ga me niet nog eens herhalen. Alles is reeds gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik mag het weer zeggen; FOUT. Sinds het schoolpact (1958) geldt het volgende (in het kader van de vrijheid van onderwijs): Citaat:
Laatst gewijzigd door lomeanor : 29 augustus 2007 om 20:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met andere woorden: de overheid is verplicht om de vrijheid van onderwijs te garanderen. Daardoor is ze grondwettelijk verplicht het vrij onderwijs te subsidiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bottomline: er is geen bewijs dat Katholieke scholen beter zijn dan Staatsscholen.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is helemaal niet evident dat die dingen gratis beschikbaar zijn!
Veel wetenschappelijke studies kan je enkel bekijken als je een (betalend) abonnement hebt. En dat is niet alleen zo bij cijfers, maar ook bijvoorbeeld bij vragenlijsten. Stel dat jij een wetenschappelijk goedgekeurde vragenlijst wil voor een onderzoek naar faalangst. De KUL heeft die in haar bezit. Dan moet jij als student een aanvraag in te dienen om die vragen te krijgen. Daarbij moet je je motiveren en aantonen dat het noodzakelijk is voor je opleiding dat je die vragenlijst hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de erkende godsdiensten onderwijs mogen organiseren en daarvoor subsidies krijgen, is historisch gegroeid. Maar dat wil niet zeggen dat het vandaag nog aanvaardbaar is. Die verschillende netten veroorzaken niet alleen een versnippering en verspilling van het onderwijsgeld. Er is ook de kritiek dat dit in tegenspraak is met het seculiere en moderne principe van de scheiding tussen kerk en staat. Een samenleving in hokjes is nergens goed voor. Het ideaal is een pluralistisch, door de overheid georganiseerd en betaald onderwijs. Wij leven in een multiculturele maatschappij. Mensen en groepen van uiteenlopende levensbeschouwing moeten daarin samenwerken. Het lijkt ons noodzakelijk voor hun opvoeding dat kinderen zo snel mogelijk kennismaken met de ideeënrijkdom van een democratische samenleving en dat zij intercultureel leren denken en handelen door op te groeien met kinderen met een verschillende culturele en levensbeschouwelijke achtergrond. Het gaat hier om meer dan autochtoon naast allochtoon. In alle gemeenschappen bestaan er immers talloze subculturen en levensbeschouwingen. Ik kan echter begrijpen dat u uw laatste geldpot niet zo maar opgeeft. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |