![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is een vraag van mens tot mens. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, je hebt me zitten observeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij vraagt mij dus van mens tot mens om te stoppen met mijn retorica. Maar twee zaken: - je vraagt bijzonder veel van mij, je hebt niet half een idee hoeveel - ik wil toch wel graag weten waarom je dat nodig hebt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuseer, u was in de overtuiging dat u wél een argument had?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij stopt met de retorica waaruit zou blijken dat iemand - ik in het bijzonder - de idiootheid zelve is en ik zal proberen tegen jou serieuzer te reageren. Ik hou er niet van om voor idioot uitgescholden te worden. Daarom dat ik dat vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin.
In verband met 'de moeilijkheid van een eenzijdige onafhankelijk'. 1. Denken jullie Vlaams-nationalisten nu oprecht dat een eenzijdige Vlaamse Onafhankelijkheid makkelijk zal gaan? 2. Denken jullie Vlaams-nationalisten dat jullie een automatisch recht hebben op Brussel of zal dat eerder verlopen per referendum in Brussel bij welk land het wilt horen? 3. Hou er rekening mee dat bij een eenzijdige onafhankelijkheid Vlaanderen automatisch buiten internationale organisaties valt. (De EU, ECB, VN, etc.) Ik vraag me zelfs af in welke mate we de euro nog gaan mogen gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik hoef zelfs niet in het algemeen met mijn retorica stoppen, alleen maar met die specifieke retorica. Consider it done! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2.Brussel ligt in Vlaanderen. Kijk er de grondwet desnoods op na. 3.En er even snel automatisch weer lid van is... ALS we dat al willen... De EURO wordt in landen gebruikt die niet eens iets met de EU te maken hebben. Het gaat erom of het plaatselijk als betalingsvorm wordt aanvaardt. Trouwens : de voorwaarden om die "wettelijk" te gebruiken, zal makkelijker door Vlaanderen vervuld worden, dan door Wallonië. ![]()
![]() |
![]() |
#71 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ondermeer daarom ben ik voorstander van een zeer snelle (onmiddellijke) aansluiting bij Nederland. In de vorm van een confederatie, eerst met twee, later met zes of acht. Citaat:
Citaat:
Volgens mij hebt ge op de keper beschouwd zelfs geen toelating van de EU nodig om de euro te gebruiken. En die her-aansluitingen zullen wel niet lang op zich laten wachten. Die organisaties hebben ons even hard nodig als wij hen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 21:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb liever een antwoord van iemand die iets genuanceerder kan antwoorden.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs als je bij Nederland aansluit, ga je nog stééds een hele rits problemen hebben, niet? Welke problemen voorzie je zoal? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga er maar eentje uitpikken �* fur et �* mesure, hé Adriaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijs naar bepaalde reacties in dit topic.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Vlaanderen, Brabant, Limburg, Holland, Gelderland, Friesland, en eventueel (als die niet bij de anderen onderverdeeld worden): Zeeland en Drente.
Citaat:
Citaat:
- gezever in de Rand en eventuele andere taalgrensgebieden - gezever over de staatsschuld, en een onevenredig groot deel voor ons - gezever over allerlei Belgische bezittingen, zelfs ontroerende - een kortstondig internationaal vacuum Dat is het zowat. Maar het grootste probleem dat ik voorzie is het volgende: als wij nu niet assertief en zelfbewust genoeg zijn om als meerderheid België naar onze hand te zetten, hoe zouden we het dan plots worden eenmaal we onafhankelijk zijn. Daarom: snelle aansluiting bij Nederland. Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 21:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben Kortaf, er valt genoeg van mij te lezen op dit forum, opdat ge me niet voor de eerste de beste scheldidioot moet pakken. Het steekt u dat ik u belgicist genoemd hebt, ik weet het. Ik heb voorlopig nog niet genoeg elementen om dat terug te trekken, al wil ik u wel graag een plezier doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vond ik een beetje straf. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2007 om 21:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En weet je, ik wil best nog eventjes genereus zijn en de Walen voor een jaartje of zes, zeven voorthelpen, met pakweg 2 miljard euro per jaar. De rest mogen ze uit de zakken krabben van eigen of buitenlands kapitaal, desnoods vragen ze publieke aansluiting als noordelijkste regio van Frankrijk, whatever. Eens zien of dit shocktherapietje, Wallonie niet uit zijn politiek-parasitaire lethargie zou halen. Ook de doorsnee Vlaamse werknemer bezit de hoogste produktiviteit ter wereld, een terugval van (buitenlandse) investeerders zal zich hier dus niet zo gauw voordoen. De kleine en middelgrote KMO's in Vlaanderen zijn gedreven en compatibel genoeg, om het hoofd te (blijven) bieden aan economische tendensen. Voeg daar nog eens een lagere loonkost en een normaal belastingtarief van +/- 25 % aan toe (de helft van nu), en de Vlaamse welvaart kan niet meer op, uiteraard met verantwoordelijke politici, die er voor het Vlaamse volk zijn en niet andersom, zoals we steeds maar Belgische regering na regering meemaken. Citaat:
Om, wie dan ook, meer rechten te geven op Vlaams grondgebied dan de Vlamingen zelf ? Voor u is dit wsl het summum van democratie, voor mij is het een verkapte vorm van kolonisatie. Wie in een van de beste en meest gastvrije regio's in Europa zijn draai niet kan of wil vinden, mag het voor mijn part snel afbollen naar een andere plek waar het blijkbaar beter toeven is dan hier, plaats genoeg onder de zon. Voor de rest zijn de meeste tegenargumenten en vooropgestelde problemen die prof. Dhooge aanhaalt, oorspronkelijk van Belgische makelij. In een zelfstandig Vlaanderen en met de nodige moeite van alle betrokken partijen uiteraard, zijn de meeste van deze theoretische problemen in de praktijk heel goed op te lossen. Aldus, beste Fruitvlieg, over het zogenaamde negatieve prijskaartje van een Vlaamse zelfstandigheid, zou ik me echt niet al te veel zorgen maken. Vlaanderen staat garant voor kwaliteit en duurzaamheid, een natie waardig. Splitsen dus die boel. |
||
![]() |
![]() |