Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2002, 15:59   #61
Barki
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert &of
Vorige week ben ik nog gaan praten in een school over holebi's. Ik citeer wat een hele hoop leerlingen zeiden (4e jaar ASO-TSO-BSO) "Een mama en een papa, twee mama's of twee papa's, da's toch allemaal hetzelfde?". Het is inderdaad in het belang van het kind dat men moet denken.

Mijn argument: hetero's kunnen kinderen hebben na een ondoordacht nachtje of een ongelukje ... als holebi's een kind willen is daar heel grondig over nagedacht en zullen ze gescreend zijn.
Je citeert "een hele hoop". Maar had deze hoop allemaal wel twee mama's of papa's ?

Je moet de kinderen persoonlijk kunnen spreken om de echte waarheid te kennen, en ja er zijn zeker heel waarschijnlijk kinderen bij wie dat heden nog niets uitmaakt.
De omstandiheden waardoor ze er in terecht gekomen zijn speelt een grote rol.

Hetero's kunnen een ondoordacht nachtje gehad hebben doch dan nog is het hun eigen kind en in de meeste gevallen zal het kindje welgekomen zijn en een normaal leven hebben.

Hollebi's zullen daar hoop ik grondig over nagedacht hebben en gecreend (?) zijn, maar met het opgroeien van het kind zal dat zijn genen gaan gebruiken die het met zijn geboorte heeft meegekregen van zijn oorspronkelijke ouders en daar kan niemand ooit over nadenken hoe het later met zo'n kind zal verder gaan.

Men kan karaterieel daar misschien een beetje aan veranderen maar twijfels zullen steeds blijven bestaan en of die grondigheid zoals men zich voorgesteld heeft gehandhaafd blijft zal dan uitwijzen of men een goede keuze gemaakt heeft.

Voor heteros momenteel geven menige kinderen reeds vergaande problemen......hoe zullen de holibi's gaan reageren?

En er zijn vele huidige problemen met kinderen, ik wil ze niet opsommen maar de meesten onder ons kennen ze of hebben ze reeds tot het ergste meegemaakt.

Ik wil hier niet negatief doen, maar wel manen tot voorzichtigeheid, want er wordt voor elkeen die bij een adoptie betrokken is een nieuwe levensweg aangewezen die te volgen is..
Oud 4 december 2002, 16:12   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
De adoptie door niet hetero's vind ik als eerste onnatuurlijk
Ongewoon voorlopig nog wel, maar onnatuurlijk?
In de natuur vind je wel meer samenlevingsvormen die verschillen van het mannetje-vrouwtje-kindje patroon.
We staan trouwens niet buiten of boven de natuur, maar maken er integraal deel van uit als één van de miljarden soorten levensvormen. Alles wat we doen is dus 'natuurlijk', ook al lijkt het op korte termijn onze soort en dus de natuur te schaden.

Citaat:
en ten tweede wanneer die kinderen later beginnen na te denken kan ik mij voorstellen dat zij zich zullen vragen stellen betreffende hun afstamming en hier psychisch kunnen onder lijden zoniet een trauma oplopen.
Na 18 jaar weeshuis zonder ouders kan ik mij voorstellen dat de vragen nog veel groter zijn.
Geef die alternatieve samenlevingsvormen een kans, en binnen een paar generaties valt geen kat daar nog over.

Citaat:
In de meeste gevallen wordt het kind hier onvrijwillig ergens vreemd geplaatst zonder inspraak.
Jij vulde natuurlijk voor je geboorte een aanvraagformulier in duplo in, om op deze aardkloot gekwakt te worden.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2002, 16:12   #63
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Ik ga volledig akkoord dat adoptie niet de meest makkelijke en normale gang van zaken is, maar ze bestaat wel en is ook de enige manier waarop ook homomannen hun kinderwens kunnen zien uitkomen en zo met hun volle hart hun kind een goede opvoeding mee te geven.

Trouwens, holibi's bestaan niet meteen ... het betreft holebi's, maar dat even volkomen terzijde.

Ik citeer een hoop ... laat het ons stellen op zo'n 6 klassen waar dat de mening was die er algemeen uitkwam. Dat wil niet zeggen dat iedereen daar zo over denkt, maar blijkbaar toch een (groot) deel daarvan.

En koppels die willen adopteren worden zorgvuldig gescreend ja, men kijkt of ze bekwaam zijn. Moest die regeling dus ook voor holebi's bestaan mag je er vrij zeker van zijn dat de meeste van die koppels bekwaam zullen zijn om een kind warmte, liefde en een mooie thuis te geven.

Dat ongewenste heterokinderen meestal wel goed vallen ... ik ken geen cijfers en ga niet pretenderen dat ik de waarheid in pacht heb, maar er zullen zeker kinderen op zo'n manier verkeerd terecht komen. Denk je dat holebi's minder van HUN kind zullen houden? Een kind kan een perfect normaal leven leiden binnen een holebigezin (volgens mij dan weer).

Adoptie brengt vele risico's met zich mee, volledig mee akkoord, maar als dat voor holebi's zo is, voor hetero's ook dan he.

Zoals gezegd, holebi's die een kind willen moeten daar meestal een zeer lange weg voor afleggen terwijl hetero's in principe op een uur tijd een kind kunnen hebben. Ik weet het: veel te crû, maar tis maar om het duidelijk te maken. Ik heb niets tegen hetero's en zij kunnen zeer goede opvoeders en ouders zijn.

Verantwoordelijkheid opnemen om een kind op te voeden is een grote stap. Daarom moeten alle kandidaten zorgvuldig geselecteerd worden en gecontroleerd, maar er zou geen onderscheid mogen bestaan of dat kopel nu heteroseksueel is of homoseksueel ... Maar da's dan weer mijn mening en als doodgewone universiteitsstudent is mijn mening nu niet meteen beleidsmakend in dit België.
Oud 4 december 2002, 16:13   #64
bartje
Minister-President

Standaard

Ik wil hier toch bijtreden wat eerder al gezegd worden: die homokoppels zullen enorm goed gescreend (meer dan anders nog) worden vooraleer ze eventueel een kind kunnen adopteren, ook na adoptie zal een blijvende evaluatie gebeuren zoals bij heterokoppels. Ook aan het kind kan er altijd inspraak gevraagd worden. Maar ik blij erbij: een homokoppel kan met evenveel liefde, inzet, geborgenheid een kind opvoeden en het een mooie toekomst geven. En dat dat kind dat automatisch ook holebi zou worden, dat is onzin van formaat. Want als je zo redeneert zouden alle kinderen van hetero-ouders ook automatisch hetero moeten worden???
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2002, 19:46   #65
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

In sommige culturen wordt een kind ook niet opgevoed door de vader, maar door de moeder. En komt het kind soms zelfs in een harem terecht, waar het gedurende zijn hele jonge leven is omringd door andere vrouwen, en "papa" enkel ziet, als de nood hoog is. Er zijn ook culturen, die matriarchaal zijn, en waar het kind wel is omgeven door ooms, maar de vader onbekend is, en het kind daar ook niet om geeft.
En als we beroemde antieke schrijvers mogen geloven, zelfs maar een beetje, mag je erop rekenen dat kinderen in het oude Sparta na pakweg 7 jaar hun ouders amper nog zagen. Zij kwamen terecht in een strict mannelijke omgeving, waar dril en gehoorzaamheid er werden ingepompt.
Ons klassiek gezin van vader, moeder en kinderen is niet alleenzaligmakend, laat dat duidelijk zijn.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 22:45   #66
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

BRUSSEL 05/12 (BELGA) = Kinderen uit lesbische gezinnen ontwikkelen zich emotioneel en gedragsmatig op een vergelijkbare manier als kinderen van heteroseksuele koppels. Wel ondervinden ze meer moeilijkheden op school, want een kwart van hen wordt gepest met hun niet-traditionele gezinssituatie.

Dat blijkt uit het doctoraatsonderzoek van Katrien Vanfraussen van de Vrije Universiteit Brussel. De onderzoekster kwam tot de bevinding dat wie opgroeit in een lesbisch gezin daar geen negatieve invloed van ondervindt. Kinderen van lesbische en heteroseksuele stellen blijken eenzelfde gedrag te vertonen. Wel signaleerden leerkrachten meer problemen bij kinderen met twee moeders. Zo wordt een kwart van hen gepest met de gezinssituatie. "Maar ze worden niet méér gepest dan anderen", zegt Vanfraussen. "Pesten gebeurt bovendien altijd naar aanleiding van iets wat afwijkt van de norm, en bij hen is dat toevallig de situatie thuis". Alsmaar meer lesbische koppels kiezen voor kinderen. In het fertiliteitscentrum van de VUB komen zo'n vijf lesbische stellen per dag over de vloer voor een inseminatie met donorzaad, zo vertelt Vanfraussen. De helft van de ondervraagde kinderen zegt nieuwsgierig te zijn naar de donor. Meisjes willen vooral dingen weten over zijn uiterlijk en persoonlijkheid. Jongens hopen de donor te kunnen ontmoeten. (LVR)
Oud 6 december 2002, 00:02   #67
groentje
Minister-President

Standaard

Inderdaad.
Er zijn geen overtuigende bewijzen tegen opvoeding door lesbische vrouwen, als zou het meer negatief zijn voor een kind als een doorsnee gezin.
Over 2 mannen wordt natuurlijk niet gesproken, er zijn te weinig voorbeelden.
Oud 6 december 2002, 00:29   #68
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Inderdaad.
Er zijn geen overtuigende bewijzen tegen opvoeding door lesbische vrouwen, als zou het meer negatief zijn voor een kind als een doorsnee gezin.
Over 2 mannen wordt natuurlijk niet gesproken, er zijn te weinig voorbeelden.
Een man kan zich ook slecht kunstmatig laten bevruchten hé!
Oud 6 december 2002, 00:45   #69
groentje
Minister-President

Standaard

Gaat dat niet? Allé...
Oud 6 december 2002, 14:23   #70
hilke
Vreemdeling

hilke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen uit lesbokoppel ok
Kinderen uit lesbische gezinnen ontwikkelen zich emotioneel en gedragsmatig op een vergelijkbare manier als kinderen van heteroseksuele koppels. Wel ondervinden ze meer moeilijkheden op school, want een kwart van hen wordt gepest met hun niet-traditionele gezinssituatie. Dat blijkt uit het doctoraatsonderzoek van Katrien Vanfraussen van de Vrije Universiteit Brussel.

De onderzoekster kwam tot de bevinding dat wie opgroeit in een lesbisch gezin daar geen negatieve invloed van ondervindt. Kinderen van lesbische en heteroseksuele stellen blijken eenzelfde gedrag te vertonen. Wel signaleerden leerkrachten meer problemen bij kinderen met twee moeders. Zo wordt een kwart van hen gepest met de gezinssituatie. "Maar ze worden niet méér gepest dan anderen", zegt Vanfraussen. "Pesten gebeurt bovendien altijd naar aanleiding van iets wat afwijkt van de norm, en bij hen is dat toevallig de situatie thuis". Alsmaar meer lesbische koppels kiezen voor kinderen. In het fertiliteitscentrum van de VUB komen zo'n vijf lesbische stellen per dag over de vloer voor een inseminatie met donorzaad, zo vertelt Vanfraussen. De helft van de ondervraagde kinderen zegt nieuwsgierig te zijn naar de donor. Meisjes willen vooral dingen weten over zijn uiterlijk en persoonlijkheid. Jongens hopen de donor te kunnen ontmoeten. (LVR) Overgenomen uit BELGA-BRIEF (December 2002)
hilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 16:44   #71
groentje
Minister-President

Standaard

stond er al in, Hilke...
Oud 6 december 2002, 17:46   #72
hilke
Vreemdeling

hilke's schermafbeelding

Standaard

mijn excuses groentje

ik las het vanmiddag ergens op een site en dacht bij mezelf dat moet ik snel op het politics-forum posten

het kan er nt genoeg opstaan eigenlijk

zoals ik ooit al eens zei, kinderen worden sowieso gepest, of het nu om flaporen gaat, een beugel, gescheiden ouders, of een homo-koppel als ouders .... ze worden gepest

er worden steeds minder kinderen gepest omdat hun ouder sgescheiden zijn, dus binnen 10-20 jaar (hopleijk minder lang) zullen kinderen van homo's-lesbiennes ook nt meer gepest worden

natuurlijk kinderen die flaporen hebben blijven de pineut
hilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 18:01   #73
groentje
Minister-President

Standaard

Tot er een verenigd 'flaporen-'front wordt opgericht, dan zal je nog wel eens zien, dat flaporen eigenlijk een elite vormen binnen de mensheid
Oud 18 december 2002, 12:22   #74
Vaganina
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timo
'k vind toch dat er iets mis is met de homofiele bevolking, niet dat ik iets op tegen homohuwelijken heb (integendeel--->meer meisjes voor mij).
Het is echter bewezen dat bij het merendeel van de homofiele bevolking, deze aandoening (zo zou ik het toch noemen) onstaan is door overmatige stressatie van de moeder tijdens de zwangerschap, dit zou leiden tot een probleem in de hersencentra en dit zorgt ervoor dat het kind zijn hormonenontwikkeling extreem obsceen verstoord wordt.
ik hoop voor Timo dat er in zijn hersencentra geen problemen ontstaan door de vele meisjes die hij binnenkort zal moeten bedienen wanneer het homohuwelijk wordt toegestaan. Ik ken een man die op 40-jarige leeftijd gestorven is. Hij was overmatig gestresseerd door de 5 minaressen die hij er op nahield. Peppillen werden zijn ondergang, want op natuurlijke wijze kon hij die vijf lieve meisjes niet meer aan. Daarom begrijp ik Timo maar al te best, hij vecht gewoon voor zijn gezondheid!
Vaganina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 00:42   #75
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timo
, niet dat ik iets op tegen homohuwelijken heb (integendeel--->meer meisjes voor mij).
Het is echter bewezen dat bij het merendeel van de homofiele bevolking, deze aandoening (zo zou ik het toch noemen) onstaan is door overmatige stressatie van de moeder tijdens de zwangerschap, dit zou leiden tot een probleem in de hersencentra en dit zorgt ervoor dat het kind zijn hormonenontwikkeling extreem obsceen verstoord wordt.
-Jaja, zo kunnen we het ook bekijken! Laat maar komen die homo-huwelijken dan kunnen wij aan veelwijverij doen!
-Homofilie gaat soms met genialiteit samen(Alexander de Grote, L.da Vinci...)maar véél vaker met halfzachtheid en onzin uitkramen.
En het is deze laatste soort die we het meest op de kijkbuis opgevoerd krijgen.
Straks wordt er nog een wetsontwerp goedgekeurd dat homofiele koppels met kinderwens toelaat om bij één van de "partners" een baarmoeder in te planten...
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 07:34   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Straks wordt er nog een wetsontwerp goedgekeurd dat homofiele koppels met kinderwens toelaat om bij één van de "partners" een baarmoeder in te planten...
Goed idee.
Ik stel stel voor dit implantaat in het oor te plaatsen.
Dan kunnen de mannen zich reproduceren op de wijze van de griekse godin Athena. Die baarde, of werd gebaard via de buis van Eustachius.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 09:14   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Goed idee.
Dan kunnen de mannen zich reproduceren op de wijze van de griekse godin Athena. Die baarde, of werd gebaard via de buis van Eustachius.
Als dat ene mannelijke "buisje" maar door het andere kan.

Alle gekheid op een stokje. Ik hoorde al enige tijd geleden dat er onderzoek wordt gedaan naar de mogelijkheid om mannen kinderen te kunnen laten baren.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 09:51   #78
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Goed idee.
Als dat ene mannelijke "buisje" maar door het andere kan.

Alle gekheid op een stokje. Ik hoorde al enige tijd geleden dat er onderzoek wordt gedaan naar de mogelijkheid om mannen kinderen te kunnen laten baren.
Dat is al zo, Knuppel! Guy Verhofstadt is in bange verwachting van een electorale buis ... van Eustachius!
Oud 19 december 2002, 10:01   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bange verwachting?

Tja, vanaf je veertigste heb je dan ook meer kans op het syndroom van Down of nog ernstiger afwijkingen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 12:14   #80
subvert
Vreemdeling

subvert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door secue
natuurlijk zit het niet in hun genen, maar in hun instinct.
Ik zal ook eens zuchten, en dan uit je eigen tekst quoten:
Citaat:
Elk levend wezen op deze aardbol (de mens even buiten beschouwing gelaten) is instictief aangelegd om zich in eerste instantie voort te planten
Citaat:
Bij de voortplanting is dit dus ook zo, zij planten voort omdat "in hun genen zit" zeg maar...
Je vergeet blijkbaar heel gauw wat je zelf uitkraamt.
Je spreekt jezelf weerom tegen.
Ik ga stoppen met u ernstig te nemen.
Dergelijke inconsequenties op een paar minuten tijd, geven mij het gevoel dat ik beter tegen mijn vissen argumenteer. Die hebben trouwens niet de behoefte zich voort te planten........
Ik vind dat jij (Superstaaf@) nogal aan het muggeziften bent hoor. Je hebt wel gelijk wat betreft die tegenspraak, maar hij heeft zijn visie op de zaak toch proberen te verduidelijken, alhoewel dit niet nodig was. Ik vind de argumenten van Secue toch overtuigender dan die van jou.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be