Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 15:29   #61
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaanderen zal idd niet onafhankelijk worden dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
'Non' blijven zeggen aan Franstalige kant volstaat.
Goed. Je hebt vermoedelijk gelijk. Rest de aanpak van onze onafhankelijkheid. Je weet evengoed als ik dat daarmee de enorme problemen die op ons afkomen niet opgelost zijn.

Een paar voorbeelden : de vergrijzing van onze bevolking en de daaraan geliëerde problemen van de betaalbaarheid van onze pensioenen -

de enorme staatsschuld die we voor het grootste deel op onze nek gaan krijgen -

het probleem Brussel -

onze verhouding tegenover ons broedervolk Nederland.

Allemaal heikele punten en de lijst is ver van volledig.

Daarnaast heb je nog de verschillende politieke partijen. De gehavende SP-a die op vinkenslag zal liggen om een deel van de verloren kiezers terug te winnen. Vlaamse bewogenheid : o. Open-VLD die niet te realiseren belastingsverminderingen zullen eisen. Vlaamsgezindheid : o. Groen! heeft de windmolens ontdekt, dure zaak, brengt niets op.
Vlaanderen : dubbel o. CD&V : groot vraagteken. Hoe de lijst DD gaat evolueren, open vraag.

Rest nog het VB en de N-VA. Gekibbel dat het niet mooi is om aan te zien. Tussen De Winter en De Wever komt het nooit meer goed. Het water is te diep. Wel, dan moeten andere mensen het maar overnemen. Ik denk bv. aan Bruno Valkeniers en Mark Demesmaeker, intelligente mensen met wie te praten valt.

Een onafhankelijk Vlaanderen? Mijn grootste droom. Maar geen zogenaamd links progressief Vlaanderen, daar bedank ik feestelijk voor. Wat schiet er dan nog over? Ik verzeker je, als de nationalisten het niet eens worden : niets!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 16:08   #62
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

!
Als de Vlamingen in Belgie geen meerderheid zijn mag de schuld ook 50/50 gaan, dank u.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 16:18   #63
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als de Vlamingen in Belgie geen meerderheid zijn mag de schuld ook 50/50 gaan, dank u.
De Franstaligen zullen nooit akkoord gaan met een 50/50 verdeling, ze zullen de numerieke meerderheid van de Vlamingen in rekening brengen, en die is 62/38.
Oud 6 september 2007, 16:21   #64
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ecolo zou oranje-blauw wel willen depaneren. Alleen moet Groen! ook meedoen en... moet de N-VA er uit (sic).

Is dit het begin van een cordon sanitaire?
Over overreactie gesproken.

Zie je ergens afspraken gemaakt worden tussen iedereen dat er niet met NVA kan samengewerkt worden? Nee toch?

Dat Ecolo weigert om in een regering te stappen met NVA is overigens hun goed recht. Dat ze daarmee net zichzelf buitenspel gezet hebben voor een eventuele regeringsdeelname is het gevolg. Maar dit heeft zo te zien toch geen invloed op hoe de vlaamse partijen tgo. NVA staan...

Dood forum. Dood.
Baghtru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 16:28   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen zullen nooit akkoord gaan met een 50/50 verdeling, ze zullen de numerieke meerderheid van de Vlamingen in rekening brengen, en die is 62/38.
Zo simpel? Wel dan voor ons ook, ongeveer zoals u zegt, daar gaan de Vlamingen niet mee akkoord. En nu u weer.

Als we het stamelend gaan vragen aan de poort zal het zo lopen zoals u het zegt. Daarom stel ik voor dat de Vlaming eindelijk zijn slavenmentaliteit afwerpt.

De aders op mijn hoofd beginnen weer te kloppen. Mijn vrouw, een Schotse, die zegt dan waarom gaan we hier niet weg? Mijn antwoord blijft hetzelfde, ik blijf minstens hier totdat dit strontland vernietigd is.

Verschaeve
Oud 6 september 2007, 17:52   #66
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo simpel? Wel dan voor ons ook, ongeveer zoals u zegt, daar gaan de Vlamingen niet mee akkoord. En nu u weer.

Als we het stamelend gaan vragen aan de poort zal het zo lopen zoals u het zegt. Daarom stel ik voor dat de Vlaming eindelijk zijn slavenmentaliteit afwerpt.

De aders op mijn hoofd beginnen weer te kloppen. Mijn vrouw, een Schotse, die zegt dan waarom gaan we hier niet weg? Mijn antwoord blijft hetzelfde, ik blijf minstens hier totdat dit strontland vernietigd is.
De toekomst zal uitwijzen hoe de staatsschuld (eventueel) zal verdeeld worden. Ik heb geen glazen bol en jij ook niet.

En stamelen aan de poort is niet mijn ingesteldheid. Nooit geweest. Je doet maar.
Oud 6 september 2007, 18:07   #67
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En stamelen aan de poort is niet mijn ingesteldheid. Nooit geweest. Je doet maar.
Die van de 'Vlaamse' partijen die in de loop van de geschiedenis onze belangen aan de onderhandelingstafel moesten verdedigen daarentegen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:10   #68
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed. Je hebt vermoedelijk gelijk. Rest de aanpak van onze onafhankelijkheid. Je weet evengoed als ik dat daarmee de enorme problemen die op ons afkomen niet opgelost zijn.

Een paar voorbeelden : de vergrijzing van onze bevolking en de daaraan geliëerde problemen van de betaalbaarheid van onze pensioenen -

het probleem Brussel -

onze verhouding tegenover ons broedervolk Nederland.

Allemaal heikele punten en de lijst is ver van volledig.

Daarnaast heb je nog de verschillende politieke partijen. De gehavende SP-a die op vinkenslag zal liggen om een deel van de verloren kiezers terug te winnen. Vlaamse bewogenheid : o. Open-VLD die niet te realiseren belastingsverminderingen zullen eisen. Vlaamsgezindheid : o. Groen! heeft de windmolens ontdekt, dure zaak, brengt niets op.
Vlaanderen : dubbel o. CD&V : groot vraagteken. Hoe de lijst DD gaat evolueren, open vraag.

Rest nog het VB en de N-VA. Gekibbel dat het niet mooi is om aan te zien. Tussen De Winter en De Wever komt het nooit meer goed. Het water is te diep. Wel, dan moeten andere mensen het maar overnemen. Ik denk bv. aan Bruno Valkeniers en Mark Demesmaeker, intelligente mensen met wie te praten valt.

Een onafhankelijk Vlaanderen? Mijn grootste droom. Maar geen zogenaamd links progressief Vlaanderen, daar bedank ik feestelijk voor. Wat schiet er dan nog over? Ik verzeker je, als de nationalisten het niet eens worden : niets!
Jawadde...!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:16   #69
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dze zullen de numerieke meerderheid van de Vlamingen in rekening brengen, en die is 62/38.
62?

In welke Belgische verdeelsleutel komt dat cijfer voor?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:05   #70
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
62?

In welke Belgische verdeelsleutel komt dat cijfer voor?
Vertrokken van het idee dat er in België een goeie 10.000.000 inwoners zijn.
Vlamingen : 6.000.000, zonder de Nederlandstalige Brusselaars, ongeveer 2O% van 1.000.000, dus 200.000. Dus 62 %.

Toegegeven, het was een beetje natte-vingerwerk. Ik veronderstel dat ik er dus een beetje kan naastzitten, maar dramatisch veel zal het niet zijn. Allé, ik zal 2 % inleveren. Heb jij de exacte cijfers?
Oud 7 september 2007, 12:59   #71
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ach, neen, niets daarvan. Dit zou alleen maar het cordon rond het Vlaams Belang aan het wankelen brengen. Men legt geen cordon rond drie man en een (ezels)paardenkop. Pas op de dag dat de partij van het Weverke meer dan 10% haalt, worden palen en schrikdraad uit de tricolore kast gehaald.

Nogmaals, ik heb geen respect voor een man die wist dat hij niet kon slagen in wat hij zijn kiezers beloofd heeft. Of is het Weverke nu echt zo naief?
Maar ik hoor altijd het Vlaams Belang beloven dat we binnen korte tijd in een onafhankelijk Vlaanderen zouden leven...na 1991...we zijn nu 16 jaar verder

En dus had BDW maar zijn beloften moeten afzwakken? Amai, wie had er dan pas op zijn achterpoten gestaan...

Ja nu heb je jezelf wat vastgereden eh jong!

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 7 september 2007 om 13:00.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 13:02   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Maar ik hoor altijd het Vlaams Belang beloven dat we binnen korte tijd in een onafhankelijk Vlaanderen zouden leven...na 1991...we zijn nu 16 jaar verder
mateke, stop eens met bashen ... er valt nl van de N-VA ook wel één en ander te vertellen hoor ... vergis u dus niet constant van vijand ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 13:13   #73
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mateke, stop eens met bashen ... er valt nl van de N-VA ook wel één en ander te vertellen hoor ... vergis u dus niet constant van vijand ...
Troost je, ik reageerde gewoon op Duym zijn post...als hij nu niet doorheeft dat het zelf tegenstrijdig is wat hij zegt, dan weet ik het ook niet meer.
Oud 7 september 2007, 14:31   #74
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht

En dus had BDW maar zijn beloften moeten afzwakken? Amai, wie had er dan pas op zijn achterpoten gestaan...

Ja nu heb je jezelf wat vastgereden eh jong!
Mijn beste, geen bijstere intelligente opmerking, je vergelijkt appelen met citroenen.

Heeft het Vlaams Belang iets onmogelijks beloofd? Is een onafhankelijk Vlaanderen dan een utopie? Misschien wel voor N-VA'ers, maar niet voor ons.
Nogmaals (pfff), Weverke heeft zijn kiezers beloofd de eindmeet te zullen halen op een manier die gewoonweg niet kan. Je behaalt geen overwinning op de vijand door met hem rond de tafel te gaan zitten, dat is gewoonweg belachelijk.
Weverke wil ons in sprookjes doen geloven. Er is maar één manier, en dat is voor heel even allen aan hetzelfde zeel te trekken, dus heel even het cordon opzijzetten, daarna mag er weer geruzied worden.

Laatst gewijzigd door Duym : 7 september 2007 om 14:34.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 15:57   #75
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Mijn beste, geen bijstere intelligente opmerking, je vergelijkt appelen met citroenen.

Heeft het Vlaams Belang iets onmogelijks beloofd? Is een onafhankelijk Vlaanderen dan een utopie? Misschien wel voor N-VA'ers, maar niet voor ons.
Nogmaals (pfff), Weverke heeft zijn kiezers beloofd de eindmeet te zullen halen op een manier die gewoonweg niet kan. Je behaalt geen overwinning op de vijand door met hem rond de tafel te gaan zitten, dat is gewoonweg belachelijk.
Weverke wil ons in sprookjes doen geloven. Er is maar één manier, en dat is voor heel even allen aan hetzelfde zeel te trekken, dus heel even het cordon opzijzetten, daarna mag er weer geruzied worden.
Als u denkt dat BDW met het VB gaat samenwerken in de toekomst vergist u zich volgens mij. BDW leeft om het VB (electoraal) af te straffen.

Enige frustratie op zijn minst is de man niet vreemd. En dan zijn uitleg over hoe het VB hun oplossing voor een onafhankelijk Vlaanderen niet goed is, in eenmaal onafhankelijkheid uitroepen. Daar zullen de Walen niet mee aklkoord gaan zei hij. Zijn oplossing voor onafhankelijkheid is beter. Onnozelaar!

Verschaeve
Oud 7 september 2007, 16:22   #76
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat BDW met het VB gaat samenwerken in de toekomst vergist u zich volgens mij. BDW leeft om het VB (electoraal) af te straffen.

Uit wat leid jij in godsnaam af dat ik zoiets beweer? Het is een spijtige vaststelling dat het nooit zal gebeuren. En dat is niet de schuld van Dewinter die al vaak zijn hand naar het Weverke heeft uitgestoken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 16:25   #77
bk232214
Gouverneur

Standaard zo gauw

[quote=Boontjes;2903557]Elke familie heeft zo zijn zwart schaap CD&V had NVA nodig om de grootste te worden, maar het is ondertussen 'the pain tn the ass' (of de cactus zoals Decroo zegt). Idem dito voor het FDF, want zonder was MR nooit gegroeid. Zij zijn inderdaad de stoute kinderen van de klas, wat het hopeloos maakt. Lees vandaag maar eens het interview met Millequet in Humo: c'est une grande dame, en zeker niet 'madamme non'. DUS: zet de twee stoute llerlingen maar in de hoek, met hun knieën in klompern én met ezelsoren op en twee strijkijzers in hun handen, zoals men vroeger in het katholiek onderwijs deed, en maak een regering die zich kan bezig houden met wat echt telt: de uitverkoop van onze energie aan Frankrijk, de honger in Darfur, de nakende rebellenoorlog in Congo, de uitverkoop van onze auto-industrie. First things first - en laat een raad van wijzen zich over het communotaire buigen, want politici komen er sowieso niet uit..[/quo

Zo gauw dat belgie gesplits is dan komt alles in orde zeker met ontwikkelingshulp ieder de helft .Die 12miljard euro die wij dan niet meer moeten uitgeven aan walonie steken wij in onze vlaamse autoindustrie en ons onderwijs en onze havens dan hebben wij nog over .
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be