![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een paar voorbeelden : de vergrijzing van onze bevolking en de daaraan geliëerde problemen van de betaalbaarheid van onze pensioenen - de enorme staatsschuld die we voor het grootste deel op onze nek gaan krijgen - het probleem Brussel - onze verhouding tegenover ons broedervolk Nederland. Allemaal heikele punten en de lijst is ver van volledig. Daarnaast heb je nog de verschillende politieke partijen. De gehavende SP-a die op vinkenslag zal liggen om een deel van de verloren kiezers terug te winnen. Vlaamse bewogenheid : o. Open-VLD die niet te realiseren belastingsverminderingen zullen eisen. Vlaamsgezindheid : o. Groen! heeft de windmolens ontdekt, dure zaak, brengt niets op. Vlaanderen : dubbel o. CD&V : groot vraagteken. Hoe de lijst DD gaat evolueren, open vraag. Rest nog het VB en de N-VA. Gekibbel dat het niet mooi is om aan te zien. Tussen De Winter en De Wever komt het nooit meer goed. Het water is te diep. Wel, dan moeten andere mensen het maar overnemen. Ik denk bv. aan Bruno Valkeniers en Mark Demesmaeker, intelligente mensen met wie te praten valt. Een onafhankelijk Vlaanderen? Mijn grootste droom. Maar geen zogenaamd links progressief Vlaanderen, daar bedank ik feestelijk voor. Wat schiet er dan nog over? Ik verzeker je, als de nationalisten het niet eens worden : niets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de Vlamingen in Belgie geen meerderheid zijn mag de schuld ook 50/50 gaan, dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zie je ergens afspraken gemaakt worden tussen iedereen dat er niet met NVA kan samengewerkt worden? Nee toch? Dat Ecolo weigert om in een regering te stappen met NVA is overigens hun goed recht. Dat ze daarmee net zichzelf buitenspel gezet hebben voor een eventuele regeringsdeelname is het gevolg. Maar dit heeft zo te zien toch geen invloed op hoe de vlaamse partijen tgo. NVA staan... Dood forum. Dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Als we het stamelend gaan vragen aan de poort zal het zo lopen zoals u het zegt. Daarom stel ik voor dat de Vlaming eindelijk zijn slavenmentaliteit afwerpt. De aders op mijn hoofd beginnen weer te kloppen. Mijn vrouw, een Schotse, die zegt dan waarom gaan we hier niet weg? Mijn antwoord blijft hetzelfde, ik blijf minstens hier totdat dit strontland vernietigd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En stamelen aan de poort is niet mijn ingesteldheid. Nooit geweest. Je doet maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In welke Belgische verdeelsleutel komt dat cijfer voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlamingen : 6.000.000, zonder de Nederlandstalige Brusselaars, ongeveer 2O% van 1.000.000, dus 200.000. Dus 62 %. Toegegeven, het was een beetje natte-vingerwerk. Ik veronderstel dat ik er dus een beetje kan naastzitten, maar dramatisch veel zal het niet zijn. Allé, ik zal 2 % inleveren. Heb jij de exacte cijfers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En dus had BDW maar zijn beloften moeten afzwakken? Amai, wie had er dan pas op zijn achterpoten gestaan... Ja nu heb je jezelf wat vastgereden eh jong! ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 7 september 2007 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Troost je, ik reageerde gewoon op Duym zijn post...als hij nu niet doorheeft dat het zelf tegenstrijdig is wat hij zegt, dan weet ik het ook niet meer.
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heeft het Vlaams Belang iets onmogelijks beloofd? Is een onafhankelijk Vlaanderen dan een utopie? Misschien wel voor N-VA'ers, maar niet voor ons. Nogmaals (pfff), Weverke heeft zijn kiezers beloofd de eindmeet te zullen halen op een manier die gewoonweg niet kan. Je behaalt geen overwinning op de vijand door met hem rond de tafel te gaan zitten, dat is gewoonweg belachelijk. Weverke wil ons in sprookjes doen geloven. Er is maar één manier, en dat is voor heel even allen aan hetzelfde zeel te trekken, dus heel even het cordon opzijzetten, daarna mag er weer geruzied worden. Laatst gewijzigd door Duym : 7 september 2007 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Enige frustratie op zijn minst is de man niet vreemd. En dan zijn uitleg over hoe het VB hun oplossing voor een onafhankelijk Vlaanderen niet goed is, in eenmaal onafhankelijkheid uitroepen. Daar zullen de Walen niet mee aklkoord gaan zei hij. Zijn oplossing voor onafhankelijkheid is beter. Onnozelaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uit wat leid jij in godsnaam af dat ik zoiets beweer? Het is een spijtige vaststelling dat het nooit zal gebeuren. En dat is niet de schuld van Dewinter die al vaak zijn hand naar het Weverke heeft uitgestoken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() [quote=Boontjes;2903557]Elke familie heeft zo zijn zwart schaap CD&V had NVA nodig om de grootste te worden, maar het is ondertussen 'the pain tn the ass' (of de cactus zoals Decroo zegt). Idem dito voor het FDF, want zonder was MR nooit gegroeid. Zij zijn inderdaad de stoute kinderen van de klas, wat het hopeloos maakt. Lees vandaag maar eens het interview met Millequet in Humo: c'est une grande dame, en zeker niet 'madamme non'. DUS: zet de twee stoute llerlingen maar in de hoek, met hun knieën in klompern én met ezelsoren op en twee strijkijzers in hun handen, zoals men vroeger in het katholiek onderwijs deed, en maak een regering die zich kan bezig houden met wat echt telt: de uitverkoop van onze energie aan Frankrijk, de honger in Darfur, de nakende rebellenoorlog in Congo, de uitverkoop van onze auto-industrie. First things first - en laat een raad van wijzen zich over het communotaire buigen, want politici komen er sowieso niet uit..[/quo
Zo gauw dat belgie gesplits is dan komt alles in orde zeker met ontwikkelingshulp ieder de helft .Die 12miljard euro die wij dan niet meer moeten uitgeven aan walonie steken wij in onze vlaamse autoindustrie en ons onderwijs en onze havens dan hebben wij nog over . |
![]() |
![]() |