Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 13:31   #61
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
't minst pijnlijke is en blijft de guillotine, maar dat hebben de meeste mensen niet direct op zolder staan. Overigens, nadat het mes je hoofd van de nek heeft verwijderd schijn je nog een aantal seconden te leven.
Ik vermoed integendeel dat overdosis medicamenten het pijnloost is, maar natuurlijk ben je daar niet altijd zeker dat je effectief dood zult zijn, en zeker niet als je snel wordt gevonden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:34   #62
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik vermoed integendeel dat overdosis medicamenten het pijnloost is, maar natuurlijk ben je daar niet altijd zeker dat je effectief dood zult zijn, en zeker niet als je snel wordt gevonden.
Met de juiste drugs (zoals medicijnen) heb je genoeg aan een paar seconden. Maar vindt die maar es...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:34   #63
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bwoa, hoeveel procent van de zelfmoordenaars hun situatie was ècht uitzichtloos? Zouden we aan 1% komen? Ik denk het niet. En dat percentage met een echt uitzichtloze toekomst doet eerder een beroep op de euthanasiewetgeving dan op echte zelfdoding zoals die hier ter sprake komt.
Nu wel maar dat is nog maar zeer recent en eigenlijk komt het op hetzelfde neer, het resultaat toch.
Voor mij is iedereen vrij van handelen met zijn/haar leven. Zijn dat egoïsten als ze famillie achterlaten of is de famillie egoïstisch als ze de morele druk bij de potentiële zelfmoordenaar zo hoog leggen dat hij/zij het niet doet?
Wie er echt, beredeneerd genoeg van heeft moet er m.i. kunnen uitstappen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:34   #64
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
En Tupac leeft ook nog en 9-11 was een inside-job. We weten het

PS: Elvis leeft.
  • Volgens het onderzoek van Tom Grant was de forensisch patholoog die Cobains lichaam onderzocht een jeugdvriend van Courtney Love, die volgens hem meer weet over het overlijden van Cobain, hoewel hij niet zeker is of zij direct de oorzaak is van z'n dood of op welke manier. Deze detective stelde ook dat er een motief aanwezig was voor een eventuele moord op Cobain, aangezien hij aan scheiding gedacht zou hebben van z'n echtgenote op basis van overspel e.d. Dit zou financieel zeer nadelig kunnen zijn voor Courtney Love.
  • Op de plaats van het overlijden werden er ook geen vingerafdrukken gevonden op het lichte geweer waarmee hij door het hoofd geschoten werd. Dit is later bevestigd op een uitzending van een bekend Amerikaans forensisch programma. De woordvoerder van de politie van Seattle (de jurisdictie waarbinnen de moord of zelfmoord gepleegd werd) verklaarde dat dat inderdaad waar was, hoewel dit kan gebeuren door het verschuiven van het wapen door de terugslag van het wapen. Ook was volgens Tom Grant het geweer te lang. Cobain kon de trekker niet met zijn handen overhalen. De enige manier om de trekker over te halen was met zijn teen. Alleen werd hij gevonden met beide schoenen nog aan.
  • Cobain schreef een afscheidsbrief aan een fictieve vriend Booddah. Alleen is opmerkelijk dat de laatste 4 zinnen in een ander en groter handschrift zijn geschreven.
Oud 6 september 2007, 13:37   #65
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de juiste drugs (zoals medicijnen) heb je genoeg aan een paar seconden. Maar vindt die maar es...
Nja, ik denk dat het schot voor kandidaat-zelfmoordenaars toch het best is, maar jij hebt het daar over de terugslag die je kan doen missen, is het echter niet zo dat de terugslag pas gebeurt als de kogel het wapen heeft verlaten?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:43   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
²

Gelukkig was dat maar even en is het vanzelf overgaan.

Ik vind zelfmoordenaars die een gezin achterlaten dikke egoïsten.
kan ik mij ook niet meer voorstellen, nu ik kindjes heb eigenlijk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:51   #67
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

1. Neen, het leven is nu al te kort om alles te doen wat ik nog zou willen doen.

2. 10.000 meter vrije val zonder de chute open te trekken lijkt mij de laatste ultieme kick. Als ik trouwens mag kiezen, bij voorkeur boven een prachtig Aziatisch landschap.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 14:15   #68
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Nja, ik denk dat het schot voor kandidaat-zelfmoordenaars toch het best is, maar jij hebt het daar over de terugslag die je kan doen missen, is het echter niet zo dat de terugslag pas gebeurt als de kogel het wapen heeft verlaten?
Zoveel ken ik niet van wapens (niets eigenlijk) dus ga ik me hierover terugtrekken.
Oud 6 september 2007, 14:16   #69
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
  • Volgens het onderzoek van Tom Grant was de forensisch patholoog die Cobains lichaam onderzocht een jeugdvriend van Courtney Love, die volgens hem meer weet over het overlijden van Cobain, hoewel hij niet zeker is of zij direct de oorzaak is van z'n dood of op welke manier. Deze detective stelde ook dat er een motief aanwezig was voor een eventuele moord op Cobain, aangezien hij aan scheiding gedacht zou hebben van z'n echtgenote op basis van overspel e.d. Dit zou financieel zeer nadelig kunnen zijn voor Courtney Love.
  • Op de plaats van het overlijden werden er ook geen vingerafdrukken gevonden op het lichte geweer waarmee hij door het hoofd geschoten werd. Dit is later bevestigd op een uitzending van een bekend Amerikaans forensisch programma. De woordvoerder van de politie van Seattle (de jurisdictie waarbinnen de moord of zelfmoord gepleegd werd) verklaarde dat dat inderdaad waar was, hoewel dit kan gebeuren door het verschuiven van het wapen door de terugslag van het wapen. Ook was volgens Tom Grant het geweer te lang. Cobain kon de trekker niet met zijn handen overhalen. De enige manier om de trekker over te halen was met zijn teen. Alleen werd hij gevonden met beide schoenen nog aan.
  • Cobain schreef een afscheidsbrief aan een fictieve vriend Booddah. Alleen is opmerkelijk dat de laatste 4 zinnen in een ander en groter handschrift zijn geschreven.
Kan allemaal kloppen. We zullen het nooit zeker weten. Alleszins wist ik niet (ook niet gevolgd) dat er zo harde twijfels waren over moord vs zelfmoord.
Oud 6 september 2007, 14:24   #70
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is instinct en verdwijnt zo gauw de schok weg is.
LOL.
Oud 6 september 2007, 14:26   #71
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Nu wel maar dat is nog maar zeer recent en eigenlijk komt het op hetzelfde neer, het resultaat toch.
Voor mij is iedereen vrij van handelen met zijn/haar leven. Zijn dat egoïsten als ze famillie achterlaten of is de famillie egoïstisch als ze de morele druk bij de potentiële zelfmoordenaar zo hoog leggen dat hij/zij het niet doet?
Wie er echt, beredeneerd genoeg van heeft moet er m.i. kunnen uitstappen.
Ik denk dat je je verwart met iemand anders.
Ik zeg niet dat het egoïsten zijn. Ik zeg wel dat het in veel gevallen voorkomen had kunnen worden... / niet nodig was geweest.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 september 2007 om 14:27.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 14:36   #72
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je je verwart met iemand anders.
Ik zeg niet dat het egoïsten zijn. Ik zeg wel dat het in veel gevallen voorkomen had kunnen worden... / niet nodig was geweest.
't was een reply op een post die hier ook ergens te vinden was, niet specifiek van u. Overschot van gelijk natuurlijk dat het waarschijnlijk voor het grootste deel wanhoopspogingen zijn die mits tijdige onderkenning te voorkomen zijn. Onze navelstaardersmaatschappij waar de druk en de lat zeer hoog wordt gelegd zal daar wel voor iets tussen zitten, hoe jammer ook.

Laatst gewijzigd door lantjes : 6 september 2007 om 14:38.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 14:41   #73
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL.
Is nochthans echt zo. Ons instinct is om te overleven. Indien we op de rand van een brug staan, moet je al verdomd veel ballen aan je lijf hebben om effectief te springen, aangezien ons instinct ons dat verbied. Als je op dat moment iemand zou duwen, zal je toch alles doen om je ergens aan vast te scharen, hoewel je vijf seconden later toch zelf was gesprongen. Dat is namelijk instinct.

Van zodra je daar hangt verdwijnt je redeneringsvermogen. Je hebt nog maar één doel voor ogen: overleving. Je zal alles doen om van die brug af te geraken om te overleven. Als je dan een nuchtere flits krijgt waarom je daar eigenlijk stond, zal je loslaten en te pletter storten. Zoniet: zal je de poging overleven juist omdat iemand je duwde.

Van zodra je terug veilig bent, en terug kunt redeneren, zal je denken "goddomme, ik moest er af. Gans de boel mislukt".
Oud 6 september 2007, 15:09   #74
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Is nochthans echt zo. Ons instinct is om te overleven. Indien we op de rand van een brug staan, moet je al verdomd veel ballen aan je lijf hebben om effectief te springen, aangezien ons instinct ons dat verbied. Als je op dat moment iemand zou duwen, zal je toch alles doen om je ergens aan vast te scharen, hoewel je vijf seconden later toch zelf was gesprongen. Dat is namelijk instinct.

Van zodra je daar hangt verdwijnt je redeneringsvermogen. Je hebt nog maar één doel voor ogen: overleving. Je zal alles doen om van die brug af te geraken om te overleven. Als je dan een nuchtere flits krijgt waarom je daar eigenlijk stond, zal je loslaten en te pletter storten. Zoniet: zal je de poging overleven juist omdat iemand je duwde.

Van zodra je terug veilig bent, en terug kunt redeneren, zal je denken "goddomme, ik moest er af. Gans de boel mislukt".
Je hebt gelijk denk ik. Al kan je niet meer zuiver kan redeneren zodra je denkt dat zelfmoord de enige oplossing is, omdat je alles veel te negatief ziet. Van zodra je terug echt helder kan redeneren zal je dus eerder denken "wat bezielde mij, toen, in godsnaam? En ik wil mijn beide handen kussen opdat ik nog leef". Allé, dat is volgens mij het ideale eindpunt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Dat is instinct en verdwijnt zo gauw de schok weg is.

Mijn Lol reactie was omdat ik het een beetje voor interpretatie vatbaar vond. 'Zo gauw de schok weg is' leek op 'zo gauw je dood bent' en dan is de schok sowieso weg , hoop ik.

Bovendien is het niet evident om onderzoek naar zo'n dingen te doen, denk ik.
Oud 6 september 2007, 15:20   #75
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Dat zoveel mensen met pillen willen werken. Het is toch verdomd lastig. Ik bedoel, voor de trein springen is ook weer zo egoïstisch, maar er zijn ook andere drastische methoden: van een berg springen of ophangen vanuit een hoge boom (onthoofding). Je moet het kunnen doorzetten, maar als je dat niet kan wil je niet necht dood. Het lijkt mij alleszins beter dan een paar uur liggen kotsen van de pillen en dan net wel of net niet doodgaan. Nee bedankt.
Oud 6 september 2007, 15:29   #76
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Uit respect voor diegenen die mij zouden vinden houd ik het liever proper: een OD’tje vloeibare XTC moet de klus wel klaren. Ik ben al eens op het spoed wakker geworden na een niet dodelijke overdosis, en ik kan wel met zekerheid stellen dat het helemaal pijnloos is.
Oud 6 september 2007, 16:02   #77
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
dat weet je niet zeker e
U hebt daar misschien twijfels over...ik niet. Ik weet dat ik het hier en nu op moet waarmaken en dat er na mijn dood niks meer te gebeuren staat...enkel tot stof vergaan.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 16:06   #78
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
al heel lang niet meer.
ik hou van het leven en geniet van kleine dingen.
daarin ligt de sleutel tot geluk m.i.
lower your standards.
nagel op de kop
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 16:16   #79
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoveel ken ik niet van wapens (niets eigenlijk) dus ga ik me hierover terugtrekken.
De schutter voelt pas 0,2 s nadat kogel de loop heeft verlaten, de terugslag van het wapen.

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 6 september 2007 om 16:25.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 16:25   #80
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Goed om te weten. Er verloopt ongeveer 0,1125 s tussen het ogenblik dat de kogel de loop verlaat en het treffen van een doel op 25 m. Dit geldt wel bij een mondingsnelheid (= de snelheid van de kogel op het ogenblik dat hij de loop verlaat) van ongeveer 300 m/s d.i. een gemiddelde bij vuistvuurwapens (pistolen en revolvers). Dus over de terugslag moet u geen zorgen maken...
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be