![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vermoed integendeel dat overdosis medicamenten het pijnloost is, maar natuurlijk ben je daar niet altijd zeker dat je effectief dood zult zijn, en zeker niet als je snel wordt gevonden.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Met de juiste drugs (zoals medicijnen) heb je genoeg aan een paar seconden. Maar vindt die maar es...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is iedereen vrij van handelen met zijn/haar leven. Zijn dat egoïsten als ze famillie achterlaten of is de famillie egoïstisch als ze de morele druk bij de potentiële zelfmoordenaar zo hoog leggen dat hij/zij het niet doet? Wie er echt, beredeneerd genoeg van heeft moet er m.i. kunnen uitstappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Nja, ik denk dat het schot voor kandidaat-zelfmoordenaars toch het best is, maar jij hebt het daar over de terugslag die je kan doen missen, is het echter niet zo dat de terugslag pas gebeurt als de kogel het wapen heeft verlaten?
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() 1. Neen, het leven is nu al te kort om alles te doen wat ik nog zou willen doen.
2. 10.000 meter vrije val zonder de chute open te trekken lijkt mij de laatste ultieme kick. Als ik trouwens mag kiezen, bij voorkeur boven een prachtig Aziatisch landschap. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoveel ken ik niet van wapens (niets eigenlijk) dus ga ik me hierover terugtrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() LOL.
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat het egoïsten zijn. Ik zeg wel dat het in veel gevallen voorkomen had kunnen worden... / niet nodig was geweest.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 september 2007 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't was een reply op een post die hier ook ergens te vinden was, niet specifiek van u. Overschot van gelijk natuurlijk dat het waarschijnlijk voor het grootste deel wanhoopspogingen zijn die mits tijdige onderkenning te voorkomen zijn. Onze navelstaardersmaatschappij waar de druk en de lat zeer hoog wordt gelegd zal daar wel voor iets tussen zitten, hoe jammer ook.
Laatst gewijzigd door lantjes : 6 september 2007 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Is nochthans echt zo. Ons instinct is om te overleven. Indien we op de rand van een brug staan, moet je al verdomd veel ballen aan je lijf hebben om effectief te springen, aangezien ons instinct ons dat verbied. Als je op dat moment iemand zou duwen, zal je toch alles doen om je ergens aan vast te scharen, hoewel je vijf seconden later toch zelf was gesprongen. Dat is namelijk instinct.
Van zodra je daar hangt verdwijnt je redeneringsvermogen. Je hebt nog maar één doel voor ogen: overleving. Je zal alles doen om van die brug af te geraken om te overleven. Als je dan een nuchtere flits krijgt waarom je daar eigenlijk stond, zal je loslaten en te pletter storten. Zoniet: zal je de poging overleven juist omdat iemand je duwde. Van zodra je terug veilig bent, en terug kunt redeneren, zal je denken "goddomme, ik moest er af. Gans de boel mislukt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Mijn Lol reactie was omdat ik het een beetje voor interpretatie vatbaar vond. 'Zo gauw de schok weg is' leek op 'zo gauw je dood bent' en dan is de schok sowieso weg ![]() ![]() Bovendien is het niet evident om onderzoek naar zo'n dingen te doen, denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Dat zoveel mensen met pillen willen werken. Het is toch verdomd lastig. Ik bedoel, voor de trein springen is ook weer zo egoïstisch, maar er zijn ook andere drastische methoden: van een berg springen of ophangen vanuit een hoge boom (onthoofding). Je moet het kunnen doorzetten, maar als je dat niet kan wil je niet necht dood. Het lijkt mij alleszins beter dan een paar uur liggen kotsen van de pillen en dan net wel of net niet doodgaan. Nee bedankt.
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Uit respect voor diegenen die mij zouden vinden houd ik het liever proper: een OD’tje vloeibare XTC moet de klus wel klaren. Ik ben al eens op het spoed wakker geworden na een niet dodelijke overdosis, en ik kan wel met zekerheid stellen dat het helemaal pijnloos is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() De schutter voelt pas 0,2 s nadat kogel de loop heeft verlaten, de terugslag van het wapen.
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 6 september 2007 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Goed om te weten. Er verloopt ongeveer 0,1125 s tussen het ogenblik dat de kogel de loop verlaat en het treffen van een doel op 25 m. Dit geldt wel bij een mondingsnelheid (= de snelheid van de kogel op het ogenblik dat hij de loop verlaat) van ongeveer 300 m/s d.i. een gemiddelde bij vuistvuurwapens (pistolen en revolvers). Dus over de terugslag moet u geen zorgen maken...
|
![]() |
![]() |