![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel percent SB en belastingen betaal je? | |||
minder dan 20% |
![]() ![]() ![]() |
8 | 30,77% |
tussen 20 en 30% |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
tussen 31 en 40% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
tussen 41 en 45% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
tussen 46 en 50% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
tussen 51 en 55% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
tussen 56 en 60% |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tussen 61 en 70% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
tussen 71 en 80% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
meer dan 80% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is onmogelijk. Je koopt nooit een boek, je drinkt nooit een glas?
Laatst gewijzigd door lombas : 7 september 2007 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee jongen, maar tegen iemand iets zeggen die het licht van de zon ontkent is geen beginnen aan. En jij bent zo iemand.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2007 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik sterk mijn twijfels aan. Op gebied van levensverwachting scoren wij niet zo goed. Wij hebben gewoon een gezondheidszorg waar iedereen gelijk is, maar dat is nog wat anders dan de beste gezondheidszorg voor iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben het kotsbeu hier met een regelmaat van een klok te moeten lezen dat vreemdelingen "hun zakken zouden worden volgepropt" , en dat die hier aldus in weelde zouden leven, zonder ook maar "een klop te moeten doen". Maar je mag het natuurlijk altijd aantonen met betrouwbare gegevens.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=3944
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is de eerste en de laatste niet. Kijk ook eens naar de gezinsherenigingen en de vreemdelingen die hier massaal naar de ziekenhuizen komen om o.a. te bevallen onder telkens dergelijke regelingen...en kosteloos. Er zijn lange wachtlijsten voor al die zaken...zelfs tot in de rusthuizen via ocmw toe omdat na de gezinsherenigingen de familie zich "onbemiddeld" verklaart waardoor telkens de kosten naar de gemeenschap komen. Dagelijks worden honderden zoniet duizenden nieuwe vreemdelingen ingeschreven bij de bevolking. Telkens komen ze in aanmerking voor goedkope woningen en allerhande gelden. Vreemdelingen van turkije en dergelijke hebben zo geen last om binnen te komen dan vreemdelingen van bv equador en dergelijke. 5 of 10 dagen werken volstaat om een verblijfsvergunning en leefloon te krijgen voor minstens al 5 jaar. Daarna krijgen ze altijd verlenging of onze nationaliteit (wat dan ook nog eens dubbel is). Hun systeem is altijd het hetzelfde. Een paar weken werken (op papier) in de zaak van één of andere neef of broer of vriend (tegen vergoeding) en daarna is het in orde voor hun. Wij moeten wat langer werken voor wat rechten op te bouwen natuurlijk. De turkse kust staat inmiddels al vol van villa's van met "dopgeld" en alle winkeliers van ginder spreken vlot gents of antwerps (omdat ze pendelen natuurlijk tussen de dop hier en hun zaak ginder)
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() veralgemenen is een teken van intelligentie.
Zonder abstractievermogen is het lastig redeneren. Ik ben nog maar weinig bonomo's tegengekomen die in staat waren in abstracte termen te communiceren. Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 september 2007 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar internationaal zijn er wel landen die beter scoren dan Belgie http://www.geographyiq.com/ranking/r..._Male_dall.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom zeg. En ja het vb klaagt dat aan. Terecht toch wel? En ja de sp-a ontkende alles, maar tussendoor staan er wel honderduizenden met een stempelkaart in het abvv. Het is trouwens ook de sp-a die de loonlasten nooit wilde verlagen om dat alles te kunnen blijven betalen. Bedenkelijk allemaal nietwaar?
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb net uitgerekend, met BTW bij: 60%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() En ik heb ook eens uitgerekend (ruwweg) : een zelfstandige die 200.000€ verdient op jaarbasis betaalt 69% belastingen. Je zou voor minder een vennootschap oprichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onderstaande tekst, die zich ergens achter de kassa van een winkel bevind, vat het mooi samen:
" Beste Klant, Al onze prijzen zijn inclusief BTW + service, RSZ, Sabam, jaarlijkse vakantie, gewaarborgd week-en maandloon, onroerende voorheffing, pensioen voor zelfstandigen, brandverzekering, verzekering tegen arbeidsongevallen, verzekering storm- hagel- en waterschande, verzekering voor zelfstandigen, verzekering glasbraak, verzekering burgerlijke aansprakelijkheid, verzekering winstderving, provinciale en gemeentelijke taksen, verbruik water, gas, elektriciteit , brandstof, telefoon en faxkosten + internetverbinding, rente waarborgen, lidmaatschap beroepsverenigingen, lidmaatschap handelaarsverenigingen, donaties aan sportclubs en culturele activiteiten, advertentie en reclamekosten, onderhoudskosten, inkoop materiaal en bijhorigheden, herstellingen, aankoop en onderhoud gereedschappen, wasserijkosten, inrichtings- en moderniseringskosten, gemeentetaksen op tewerkgesteld personeel, onderhoud motoren, taks en verzekering van motoren, radiotaks, taks op neonreklame, gemeentetaks op bedrijfsvuil, administratiekosten, verzendingskosten, betalingen interesten, boekhoudingskosten, inkomstenbelasting, herziening inkomstenbelasting en..., ons salaris om U bestendig en beter te bedienen. Wij danken ons klienteel." ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |