Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel percent SB en belastingen betaal je?
minder dan 20% 8 30,77%
tussen 20 en 30% 5 19,23%
tussen 31 en 40% 3 11,54%
tussen 41 en 45% 1 3,85%
tussen 46 en 50% 1 3,85%
tussen 51 en 55% 3 11,54%
tussen 56 en 60% 0 0%
tussen 61 en 70% 1 3,85%
tussen 71 en 80% 1 3,85%
meer dan 80% 3 11,54%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2007, 03:53   #61
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Ik heb meer dan 80 % gestemd:

50% personenbelasting
21% BTW
Minstens 9% op accijnzen en tientallen allerhande belastingen (milieu, roerende VH, onroerende VH, bijdrage zorgverzekering, ... enz enz)

Hier worden we uitgemolken dat het niet meer schoon is.
Toch iemand die het totaalpakket ziet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 06:50   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
ikke betaal lekker 0% belastingen
Dat is onmogelijk. Je koopt nooit een boek, je drinkt nooit een glas?

Laatst gewijzigd door lombas : 7 september 2007 om 06:51.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 06:56   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat betekent zoveel als : "Eigenlijk weet ik het niet, maar het wordt toch zo dikwijls beweerd, dus zal het wel waar zijn"

Maw, een boerenuitleg van zeven cens en half, zonder ook maar één argument. Toch bedankt voor de moeite.

Nee jongen, maar tegen iemand iets zeggen die het licht van de zon ontkent is geen beginnen aan.
En jij bent zo iemand.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2007 om 07:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 07:35   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn bijdragen ter verbetering vd gezondheid van iedereen. We hebben de beste gezondheidszorg van de hele wereld, toegankelijk voor iedereen, en dat wens ik zo te houden. Dus nee, ik beschouw die bijdrage niet echt als "lasten".
Heb ik sterk mijn twijfels aan. Op gebied van levensverwachting scoren wij niet zo goed. Wij hebben gewoon een gezondheidszorg waar iedereen gelijk is, maar dat is nog wat anders dan de beste gezondheidszorg voor iedereen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 08:34   #65
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nee jongen, maar tegen iemand iets zeggen die het licht van de zon ontkent is geen beginnen aan.
En jij bent zo iemand.

En ik ben het kotsbeu hier met een regelmaat van een klok te moeten lezen dat vreemdelingen "hun zakken zouden worden volgepropt" , en dat die hier aldus in weelde zouden leven, zonder ook maar "een klop te moeten doen".
Maar je mag het natuurlijk altijd aantonen met betrouwbare gegevens.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 08:35   #66
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heb ik sterk mijn twijfels aan. Op gebied van levensverwachting scoren wij niet zo goed. Wij hebben gewoon een gezondheidszorg waar iedereen gelijk is, maar dat is nog wat anders dan de beste gezondheidszorg voor iedereen.
Leg eens uit op welke manier we slecht zouden scoren op gebied van "levensverwachting" ??
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=3944
Oud 7 september 2007, 09:25   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik ben het kotsbeu hier met een regelmaat van een klok te moeten lezen dat vreemdelingen "hun zakken zouden worden volgepropt" , en dat die hier aldus in weelde zouden leven, zonder ook maar "een klop te moeten doen".
Maar je mag het natuurlijk altijd aantonen met betrouwbare gegevens.
Ewel vandaag staat er "alweer" een krantenartikel in dat verband van "vreemdelingen in brussel" die valse loonbrief en ontslagbriefjes verkoopt om één en ander in orde te maken daarvoor. Zelf hebben ze er 10 huizen al van gekocht dus het zal redelijk goed verkopen.
En dat is de eerste en de laatste niet.

Kijk ook eens naar de gezinsherenigingen en de vreemdelingen die hier massaal naar de ziekenhuizen komen om o.a. te bevallen onder telkens dergelijke regelingen...en kosteloos.
Er zijn lange wachtlijsten voor al die zaken...zelfs tot in de rusthuizen via ocmw toe omdat na de gezinsherenigingen de familie zich "onbemiddeld" verklaart waardoor telkens de kosten naar de gemeenschap komen.
Dagelijks worden honderden zoniet duizenden nieuwe vreemdelingen ingeschreven bij de bevolking. Telkens komen ze in aanmerking voor goedkope woningen en allerhande gelden.

Vreemdelingen van turkije en dergelijke hebben zo geen last om binnen te komen dan vreemdelingen van bv equador en dergelijke. 5 of 10 dagen werken volstaat om een verblijfsvergunning en leefloon te krijgen voor minstens al 5 jaar. Daarna krijgen ze altijd verlenging of onze nationaliteit (wat dan ook nog eens dubbel is).
Hun systeem is altijd het hetzelfde. Een paar weken werken (op papier) in de zaak van één of andere neef of broer of vriend (tegen vergoeding) en daarna is het in orde voor hun.

Wij moeten wat langer werken voor wat rechten op te bouwen natuurlijk.

De turkse kust staat inmiddels al vol van villa's van met "dopgeld" en alle winkeliers van ginder spreken vlot gents of antwerps (omdat ze pendelen natuurlijk tussen de dop hier en hun zaak ginder)
Oud 7 september 2007, 09:40   #68
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ewel vandaag staat er "alweer" een krantenartikel in dat verband van "vreemdelingen in brussel" die valse loonbrief en ontslagbriefjes verkoopt om één en ander in orde te maken daarvoor. Zelf hebben ze er 10 huizen al van gekocht dus het zal redelijk goed verkopen.

Kijk ook eens naar de gezinsherenigingen en de vreemdelingen die hier massaal naar de ziekenhuizen komen om o.a. te bevallen onder telkens dergelijke regelingen...en kosteloos.
Er zijn lange wachtlijsten voor al die zaken...zelfs tot in de rusthuizen via ocmw toe omdat na de gezinsherenigingen de familie zich "onbemiddeld" verklaart waardoor telkens de kosten naar de gemeenschap komen.
Dagelijks worden honderden zoniet duizenden nieuwe vreemdelingen ingeschreven bij de bevolking. Telkens komen ze in aanmerking voor goedkope woningen en allerhande gelden.

Vreemdelingen van turkije en dergelijke hebben zo geen last om binnen te komen dan vreemdelingen van bv equador en dergelijke. 5 of 10 dagen werken volstaat om een verblijfsvergunning en leefloon te krijgen voor minstens al 5 jaar. Daarna krijgen ze altijd verlenging of onze nationaliteit (wat dan ook nog eens dubbel is).
Hun systeem is altijd het hetzelfde. Een paar weken werken (op papier) in de zaak van één of andere neef of broer of vriend (tegen vergoeding) en daarna is het in orde voor hun.

De turkse kust staat inmiddels al vol van villa's van met "dopgeld" en alle winkeliers van ginder spreken vlot gents of antwerps (omdat ze pendelen natuurlijk tussen de dop hier en hun zaak ginder)
Awel, die verhaaltjes zal Pietje nu eens ontkrachten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 10:07   #69
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En geldt dat nu voor ALLE vreemdelingen ?? Of voor enkele gewiekste oplichters ?? Ik heb trouwens nooit beweerd dat er tussen immigranten geen "kaf" zou zitten. Waar mijn tenen van krullen zijn die eeuwige veralgemeningen (waar het VB trouwens een patent op heeft) die na een paar maal te zijn voortverteld, een eigen leven gaan leiden.
Oud 7 september 2007, 10:19   #70
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
En geldt dat nu voor ALLE vreemdelingen ?? Of voor enkele gewiekste oplichters ?? Ik heb trouwens nooit beweerd dat er tussen immigranten geen "kaf" zou zitten. Waar mijn tenen van krullen zijn die eeuwige veralgemeningen (waar het VB trouwens een patent op heeft) die na een paar maal te zijn voortverteld, een eigen leven gaan leiden.
Van veralgemening gesproken...
Oud 7 september 2007, 11:44   #71
born2bewild
Banneling

Standaard

veralgemenen is een teken van intelligentie.
Zonder abstractievermogen is het lastig redeneren. Ik ben nog maar weinig bonomo's tegengekomen die in staat waren in abstracte termen te communiceren.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 september 2007 om 11:45.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 11:46   #72
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
(waar het VB trouwens een patent op heeft) .
http://www.freepatentsonline.com/

kunt u ons even leiden naar het patent in kwestie?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 11:51   #73
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Zij die boven de veertig procent betalen, zijn zéér zéér welvarend. De hoogste belastingsschijf is 50 % en die geldt dan nog maar voor een deel van het inkomen. De rest ligt lager, en er is zelfs en deel vrijgesteld van personenbelasting. Wat maakt dat iemand die meer dan 40 % aan personenbelasting betaalt, zéér dringend een goede boekhouder moet opzoeken, om samen te zoekn hoe het best belastingen kunnen worden 'omzeild'. Niet te verwarren met 'ontduiken' ! Met 'omzeilen' blijf je binnen het wettelijke kader, met 'ontduiken' niet !
Wat? Als je 2000 bruto verdient, krijg je 1300 in je handen. Is 2000 veel?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:21   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg eens uit op welke manier we slecht zouden scoren op gebied van "levensverwachting" ??
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=3944
Door te vergelijken met onszelf zullen we dat zeker wel kunnen bewijzen
Maar internationaal zijn er wel landen die beter scoren dan Belgie
http://www.geographyiq.com/ranking/r..._Male_dall.htm
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 13:01   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkelen?
Kom zeg.

En ja het vb klaagt dat aan. Terecht toch wel?
En ja de sp-a ontkende alles, maar tussendoor staan er wel honderduizenden met een stempelkaart in het abvv.
Het is trouwens ook de sp-a die de loonlasten nooit wilde verlagen om dat alles te kunnen blijven betalen.
Bedenkelijk allemaal nietwaar?
Oud 7 september 2007, 13:44   #76
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Ik heb net uitgerekend, met BTW bij: 60%
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 13:50   #77
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

En ik heb ook eens uitgerekend (ruwweg) : een zelfstandige die 200.000€ verdient op jaarbasis betaalt 69% belastingen. Je zou voor minder een vennootschap oprichten.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 20:52   #78
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Onderstaande tekst, die zich ergens achter de kassa van een winkel bevind, vat het mooi samen:

" Beste Klant,
Al onze prijzen zijn inclusief BTW + service, RSZ, Sabam, jaarlijkse vakantie, gewaarborgd week-en maandloon, onroerende voorheffing, pensioen voor zelfstandigen, brandverzekering, verzekering tegen arbeidsongevallen, verzekering storm- hagel- en waterschande, verzekering voor zelfstandigen, verzekering glasbraak, verzekering burgerlijke aansprakelijkheid, verzekering winstderving, provinciale en gemeentelijke taksen, verbruik water, gas, elektriciteit , brandstof, telefoon en faxkosten + internetverbinding, rente waarborgen, lidmaatschap beroepsverenigingen, lidmaatschap handelaarsverenigingen, donaties aan sportclubs en culturele activiteiten, advertentie en reclamekosten, onderhoudskosten, inkoop materiaal en bijhorigheden, herstellingen, aankoop en onderhoud gereedschappen, wasserijkosten, inrichtings- en moderniseringskosten, gemeentetaksen op tewerkgesteld personeel, onderhoud motoren, taks en verzekering van motoren, radiotaks, taks op neonreklame, gemeentetaks op bedrijfsvuil, administratiekosten, verzendingskosten, betalingen interesten, boekhoudingskosten, inkomstenbelasting, herziening inkomstenbelasting en..., ons salaris om U bestendig en beter te bedienen. Wij danken ons klienteel."

Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 23:47   #79
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Onderstaande tekst, die zich ergens achter de kassa van een winkel bevind, vat het mooi samen:

" Beste Klant,
Al onze prijzen zijn inclusief BTW + service, RSZ, Sabam, jaarlijkse vakantie, gewaarborgd week-en maandloon, onroerende voorheffing, pensioen voor zelfstandigen, brandverzekering, verzekering tegen arbeidsongevallen, verzekering storm- hagel- en waterschande, verzekering voor zelfstandigen, verzekering glasbraak, verzekering burgerlijke aansprakelijkheid, verzekering winstderving, provinciale en gemeentelijke taksen, verbruik water, gas, elektriciteit , brandstof, telefoon en faxkosten + internetverbinding, rente waarborgen, lidmaatschap beroepsverenigingen, lidmaatschap handelaarsverenigingen, donaties aan sportclubs en culturele activiteiten, advertentie en reclamekosten, onderhoudskosten, inkoop materiaal en bijhorigheden, herstellingen, aankoop en onderhoud gereedschappen, wasserijkosten, inrichtings- en moderniseringskosten, gemeentetaksen op tewerkgesteld personeel, onderhoud motoren, taks en verzekering van motoren, radiotaks, taks op neonreklame, gemeentetaks op bedrijfsvuil, administratiekosten, verzendingskosten, betalingen interesten, boekhoudingskosten, inkomstenbelasting, herziening inkomstenbelasting en..., ons salaris om U bestendig en beter te bedienen. Wij danken ons klienteel."

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be