![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus je miskent je eigen volk, maar voelt je wel verboden met andere volkeren? Als ik die redenering doortrek dat zou de wereld statenloos moeten zijn, want er bestaat geen Vlaams (en dus ook geen Belgisch) volk. Bijgevolg is er ook geen Baskisch, Catalaans, Castilliaans, ... volk en was de oorlog in de Balkan destijds eigenlijk één grote grap van wat mensen die zin hadden om eens te vechten tegen Europese en Amerikaanse strijdmachten. Ga dat maar eens zeggen tegen die families die toen hun geliefden zijn verloren, ik hoop dat je dan ooit nog thuis raakt, en niet in een kist dan.
In een grote wereld kiezen mensen voor een zekere ordening, nl. deze van hun eigen leefgemeenschap waarlang ze kunnen toetreden tot de grote wereld. Daarbij is het bestaan van de staat net gerechtvaardigd om chaos te vermijden, en hoe kleiner de staat, hoe makkelijker ze te organiseren is en hoe kleiner de chaos.
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bedoel ik met 'ik ben zo iemand'. Maar nu we hier toch over bezig zijn. Jij hebt niet te zeggen wat iemand anders zijn volk is. Punt. Als ik me nu eens géén Vlaming, maar wél Europeaan voel, dan misken ik niét 'mijn eigen volk'. Dan vind ik 'Vlaming' gewoon géén volk. Punt. Met dat autoritaire kantje hebben wel meer nationalisten last.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ben ik een volwaardige Vlaming?
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() je spreekt Nederlands (en je woont in Vlaanderen) ... wees welkom !
![]() (dat is eigenlijk onbeleefd hé ... ik heet je welkom in je eigen huis ...) Laatst gewijzigd door Anna List : 11 september 2007 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens als je die afschaft, dan zouden de tegenstellingen tussen de verschillende provincies alleen maar groter worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() idd vergissing van me
![]() maar to the point ... leg mij nu eens uit dat het het bestaan van regionale kieskringen is dat alle problemen veroorzaakt in België ... ? in andere federale landen bestaat die nationale kieskring toch ook alleen maar voor de presidentsverkiezing ... en die landen vallen niet uiteen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Ik heb dat toch nergens beweerd? Ik reageerde enkel op Kortaf die stelde dat binnen Vlaanderen zich geen vergelijkbare problemen zouden stellen. Ik ben overigens helemaal niet tegen regionale kieskringen gekant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Ik denk echt dat het herbekijken van die blokkeringen realistischer is dan de splitsing van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() ... t is net daarop dat steevast (al 30 jaar) een NON komt ... waarop je als Vlaming niet anders kan dan concluderen dat Walen, of liever Franstaligen, niet geïnteresseerd zijn in een België waarin ze niet de baas zijn ... (maw waarin ze niet veel zwaarder doorwegen in de beslissingen dan hun bevolkingsaandeel normalerwijze zou mogen doen vermoeden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind dat het nu tijd is om positieve energie te steken in een project voor Vlamingen én één voor Walen ipv altijd maar die verspilde energie om bijeen te houden wat nu zo onnatuurlijk bijeen zit ... ik heb geen schrik van het wegvallen van België ... ik zou ook geen schrik hebben mocht achteraf blijken dat Vlaanderen uiteenvalt (wat ik niet verwacht, ik zie daar geen enkele aanwijzing toe nl) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() waarom denk je dat men dat voorrecht zou willen opgeven?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zouden de tegenstellingen tussen de provincies groter worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ik haal mijn moeder gewoon over om dezelfde politieke keuzes te maken als ik...
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Omdat kleine provincies zich dan benadeeld zullen voelen tov de grotere provincies. En waarschijnlijk ook benadeeld zullen worden. Grotere provincies hebben meer bekende koppen, die dus meer kans maken om verkozen te worden. En de kans dat voor verkozenen de belangen van hun provincie primeren is bijzonder groot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 september 2007 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |