Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2007, 18:39   #61
barteke
Burgemeester

barteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ach hou toch op. Dit vijandige gedrag is al heel lang aan de gang. Hollanderhaat is de raison d'etre van de Belgische staat en zijn discipelen. Er is alles aan gedaan om de Vlamingen zich tegen hun eigen broedervolk te doen keren.
Wil je zeggen dat in een racist ben?
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 18:40   #62
barteke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
PS. het helpt natuurlijk niet dat de Hollanders de Belgen "dom" blijven noemen, tenzij ze het over de franstaligen hebben natuurlijk
Oh slijm slijm, hoe hypocriet kan je zijn.
Oud 20 november 2007, 18:43   #63
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
Wil je zeggen dat in een racist ben?
Nee, ik wil zeggen dat je in die typisch Vlaamse slachtofferrol kruipt.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 14:54   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is Brabants.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 15:01   #65
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zit ik net nog even te zappen, kom ik terecht in een uitzending bij Karel De Gucht thuis. Op een gegeven moment vraagt de interviewer dat een rechtlijnig politicus zoals hij in Nederland meer waardering zou krijgen. Waarop De Gucht antwoordt dat hij Nederlanders "zeurpieten" en "ongezellige mensen" vindt, en dat hij "geen Ollander" is.

Waarom hebben jullie 'Belgen' dit toch steeds nodig? Nou ben ik iemand die sympathie wil hebben voor Vlamingen. Maar keer op keer word je als Nederlander geconfronteerd met dit soort gedrag. En niet alleen door politici. Ik word er zo onderhand strontziek van.

Mischien is het maar goed dat de gemiddelde Nederlander niet veel weet over Vlaanderen en de Vlamingen. Volgens mij zou het anders snel gedaan zijn met de Nederlandse sympathie voor Vlaanderen. De redenen voor dat kinderachtige gedrag ken ik. Maar als je wordt geslagen door iemand, sla je dan terug, of informeer je eerst of diegene een moeilijke jeugd heeft gehad?

Alleen de Vlamingen slagen erin om mij ze soms hartgrondig te doen haten. Maar dat ligt zeker aan mij, en niet aan de emmers stront die wij soms vanuit Vlaanderen over ons heen krijgen?
De Gucht = arrogante zak
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 19:25   #66
barteke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Alsof ik me door onze noorderburen gedomineerd zou voelen..

Je zou beter lezen wat ik schrijf ipv je eigen veralgemeende mening.
Ik stel gewoon dat ik zou willen dat vlaamse televisie zou blijven bestaan, en dat de politiek ingewikkeld zou worden, en dat als 1 van beide delen rijker is dat dit ook weer voor opschudding zou zorgen, etc..

In een belgische context mogen we ons vlaming voelen maar als het over een groot nederland gaat moeten we maar opgaan in de groep.

Trouwens, als vlamingen in een slachtofferrol kunnen kruipen geef je aan dat vlamingen een aparte entiteit hebben
Oud 22 november 2007, 10:30   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zit ik net nog even te zappen, kom ik terecht in een uitzending bij Karel De Gucht thuis. Op een gegeven moment vraagt de interviewer dat een rechtlijnig politicus zoals hij in Nederland meer waardering zou krijgen. Waarop De Gucht antwoordt dat hij Nederlanders "zeurpieten" en "ongezellige mensen" vindt, en dat hij "geen Ollander" is.

Waarom hebben jullie 'Belgen' dit toch steeds nodig? Nou ben ik iemand die sympathie wil hebben voor Vlamingen. Maar keer op keer word je als Nederlander geconfronteerd met dit soort gedrag. En niet alleen door politici. Ik word er zo onderhand strontziek van.

Mischien is het maar goed dat de gemiddelde Nederlander niet veel weet over Vlaanderen en de Vlamingen. Volgens mij zou het anders snel gedaan zijn met de Nederlandse sympathie voor Vlaanderen. De redenen voor dat kinderachtige gedrag ken ik. Maar als je wordt geslagen door iemand, sla je dan terug, of informeer je eerst of diegene een moeilijke jeugd heeft gehad?

Alleen de Vlamingen slagen erin om mij ze soms hartgrondig te doen haten. Maar dat ligt zeker aan mij, en niet aan de emmers stront die wij soms vanuit Vlaanderen over ons heen krijgen?
Veel Vlamingen reageren zo tegenover de Nederlanders terwijl de Franstaligen van België in het algemeen zeer positief tegenover de Fransen zijn. Hoeveel keer heb ik Vlamingen niet horen zeggen dat de Nederlanders "Kezen" of "Kaaskoppen" zijn? Dat toont al een serieus gebrek aan respect van de Vlamingen tegenover de Nederlanders.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 10:56   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Spinoza confronteert de Vlamingen met de "Hollanderhaat" die bestaat bij de meeste Vlaamse politici en grote groepen Vlamingen.
Blijkbaar mag dit niet gezegd worden.
Het is me al jaren opgevallen dat Nederlanders veel vriendelijker over Vlamingen praten dan Vlamingen overt Nederlanders.
Natuurlijk zijn er gunstige uitzonderingen zoals jij en anderen hier.
Je lost problemen niet op door ze te verdoezelen.
Als je al de gratis haat ziet dat sommige Vlamingen tegenover de Franstaligen hebben, moet je niet verbaasd zijn met het feit dat de Vlamingen niet zo vriendelijk tegen de Nederlanders zijn. In beide gevallen - zowel voor de Fransaligen als voor de Nederlanders - baseren ze zich op stereotypes : de luie en arrogante Walen of de gierige Nederlanders.
Oud 22 november 2007, 11:01   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij ooit een Nederlandse politicus iets negatiefs over Vlamingen of Belgen horen zeggen? Is jou ooit een negatieve behandeling in Nederland ten deel gevallen omdat jij Vlaming bent, zoals Nederlanders die soms wel in Vlaanderen krijgen? Bij sommige Vlamingen zie ik het gezicht soms al betrekken als ze alleen nog maar een Nederlander zien.
Ik begrijp uw verwarring.
Oud 22 november 2007, 11:06   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Een groot deel van de Vlaamse politici hebben niet alleen minachting voor de Nederlanders, maar ook voor hun eigen volk.
Zij identificeren zich liever met de superieure Fransen en laten dit ook hehaaldelijk merken.
Laten we blij zijn dat wij niet in zo'n land leven en laten we de Vlamingen steunen die trots zijn op hun eigen volk.
Identificatie met de Fransen? In welke film?
Oud 22 november 2007, 11:15   #71
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ach, België komt steeds meer in het nieuws in Nederland. Neem als voorbeeld vandaag. Filip de Winter is opgepakt tijdens een vreedzame demonstratie, en dan doemen er bij de Nederlanders een aantal vragen op:
-Hoe kunnen de Vlamingen dit accepteren?
-België is toch een democratie?
-Verhoogt dit niet gigantisch de druk op het onafhankelijkheidsstreven?
Ja, België komt steeds meer in het nieuws en niet alleen in Nederland, trouwens. In Frankrijk ook. En wat merk ik? Dat België de risee van Europa - als niet van de wereld - geworden is met al ons communautair brol. Als je Frank Vanhecke (Vlaams Belang) in een reportage op het TV-nieuws van France 2 hoor zeggen dat "la Flandre est un pays néerlandophone" ("Vlaanderen een Nederlanstalig land is"), vraag je je gewoon af of je een politicus of een clown ziet : we leven nog steeds in België, dat men het wil of niet en Vlaanderen is dus geen land. Zonder te vergeten de fameuze "Marseillaise" van Yves Leterme en de commentaar van de TF1-journalist Harry Roselmack : "Il n'y a qu'en Belgique que ce genre de choses peut arriver" ("Alleen in België kan zoiets gebeuren"). En ik kan nog verdergaan.
Oud 22 november 2007, 11:43   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Da's typisch voor flaminganten. Die haten iedereen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 11:46   #73
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Da's typisch voor flaminganten. Die haten iedereen.
Is De Klucht ook al een flamingant?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 11:58   #74
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ja, België komt steeds meer in het nieuws en niet alleen in Nederland, trouwens. In Frankrijk ook. En wat merk ik? Dat België de risee van Europa - als niet van de wereld - geworden is met al ons communautair brol. Als je Frank Vanhecke (Vlaams Belang) in een reportage op het TV-nieuws van France 2 hoor zeggen dat "la Flandre est un pays néerlandophone" ("Vlaanderen een Nederlanstalig land is"), vraag je je gewoon af of je een politicus of een clown ziet : we leven nog steeds in België, dat men het wil of niet en Vlaanderen is dus geen land. Zonder te vergeten de fameuze "Marseillaise" van Yves Leterme en de commentaar van de TF1-journalist Harry Roselmack : "Il n'y a qu'en Belgique que ce genre de choses peut arriver" ("Alleen in België kan zoiets gebeuren"). En ik kan nog verdergaan.
Ik ken anders ook geen enkel ander land ter wereld met een anderstalige meerderheid dat door een groot aantal mensen wereldwijd aanzien wordt als een ééntalig Franstalig land. Dat stoot je wellicht een stuk minder tegen de borst, niet?
Oud 22 november 2007, 12:50   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik ken anders ook geen enkel ander land ter wereld met een anderstalige meerderheid dat door een groot aantal mensen wereldwijd aanzien wordt als een ééntalig Franstalig land. Dat stoot je wellicht een stuk minder tegen de borst, niet?
Buiten Europa weet men in het algemeen niet eens waar België ligt. Ik heb dat in Mexico gemerkt :

"Belgium? Where's that?"
Pas als ik "between Netherlands and France" antwoord, weten ze waar het ligt.
Oud 22 november 2007, 13:17   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten Europa weet men in het algemeen niet eens waar België ligt. Ik heb dat in Mexico gemerkt :

"Belgium? Where's that?"
Buiten Europa heet Belgium gewoonlijk "Brussels".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 14:28   #77
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"Belgium? Where's that?"
Uit een gesprek met een Canadese (een Engelstalige uit Toronto, dus geen Québecquois): "Oh, are you from Belgium? So maybe I can brush up my french a little bit?"
Oud 22 november 2007, 15:21   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Uit een gesprek met een Canadese (een Engelstalige uit Toronto, dus geen Québecquois): "Oh, are you from Belgium? So maybe I can brush up my french a little bit?"
Oh, en dan? Was dit het einde van de wereld? Uw ervaring toont gewoon dat België in zijn geheel niet aantrekt. Als België al niet aantrekt, wat zal het dan zijn met Vlaanderen of Wallonië? Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, verliest ze al hun dichste en voornaamste toeristen, de Franstaligen.
Oud 22 november 2007, 15:26   #79
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, en dan? Was dit het einde van de wereld? Uw ervaring toont gewoon dat België in zijn geheel niet aantrekt. Als België al niet aantrekt, wat zal het dan zijn met Vlaanderen of Wallonië? Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, verliest ze al hun dichste en voornaamste toeristen, de Franstaligen.
Ben jij er ook zo één die aan zichzelf de wereld denkt te kennen?
Oud 22 november 2007, 17:39   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Wees BANG! Wees BAAAAANG!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be