Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 09:18   #61
whopperke
Vreemdeling

whopperke's schermafbeelding

Standaard

Hier ligt eigenlijk een serieus gat in de markt in onze Westerse landen.
Moslims willen aparte zwemuurtjes, vrouwelijk verplegend personeel,
hebben ook graag pretparken ingericht volgens islam-richtlijnen.
Wel, waar wachten prive-investeerders op en vooral in Belgie,
Vb een privé-ziekenhuis met enkel vrouwellijk artsen, verpleegkundigen,
moskeegebedsruimte of een zwembad uitsluitend moslimvrouwen toegangkelijk en alleen vrouwelijk personeel aanwezig. We zijn centraal gelegen dwz dat moslims uit Nederland en Frankrijk, Duitsland wel de grens zullen oversteken om hier in Belgie terecht te kunnen. Natuurlijk, voor iets hoort iets, het zullen privé instellingen zijn waar je een dikke portemonnee voor nodig hebt. Volgens mij is er geld genoeg bij de moslims om deze soort faciliteiten te betalen. Trouwens Saudi-Arabie steekt hier ook veel geld in het verspreiden van het fundamentalisme dus kunnen ze ook financieel bijdragen bij moslims die financieel niet voldoende sterk zijn om gebruik te maken van deze faciliteiten. Nog enkele voorbeelden, aparte discotheken waar wij, oversekste, ongelovige Westerse honden niet binnen mogen, pretpark, moslim-bioscoop waar alleen imam-goedgekeurde films gedraaid worden, restaurants met alleen halal bereid voedsel.
Ik denk dat we nog veel geld kunnen verdienen aan die mannen, ze hebben ons tenslotte ook al veel geld gekost.
whopperke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 10:33   #62
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Nog enkele voorbeelden, aparte discotheken waar wij, oversekste, ongelovige Westerse honden niet binnen mogen.
Westerlingen oversekst? Wie ziet ongesluierde vrouwen als hoeren? Wie valt meisjes lastig in zwembaden? Wie doet er meestal aan groepsverkrachtingen?
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 10:39   #63
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat de sarcasmemode niet herkend is....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 10:40   #64
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

a propos die mijnheer en zijn madam op staande voet naar Zaventem brengen en op het vliegtuig richting Pakistan en laat zijn madam dan daar maar bevallen volgens de islamitische regels van de kut... moest kunst zijn maar was een leuke vertyping vond ik....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 13 september 2007 om 10:41.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 11:12   #65
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Als getuigen van Jehova levensnoodzakelijke hulp mogen weigeren, dan mogen moslims dat ook.

Dan moeten ze natuurlijk ook wel de gevolgen erbij nemen natuurlijk
Oud 13 september 2007, 11:21   #66
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Als getuigen van Jehova levensnoodzakelijke hulp mogen weigeren, dan mogen moslims dat ook.

Dan moeten ze natuurlijk ook wel de gevolgen erbij nemen natuurlijk
En de mening van de nog niet met de islam gehersenspoelde baby doet er niet toe zeker.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 12:26   #67
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd dat die echtgenoot dat probeert tot daar aan toe ... maar naar de arts die in deze logica is meegestapt dient een onderzoek gevoerd ...
Het is niet alleen dié arts, het zijn er blijkbaar nog meer.
Gisteren of eergisteren hoorde ik een pipo van een gynaecoloog op de radio zeggen dat als een man niet wil dat zijn vrouw door een man wordt behandeld, ze maar naar een ander ziekenhuis moeten gebracht worden.

Euh...

Wat voor een achterlijke redenering is dat nu? Echtgenoten hebben daar niets over te zeggen, het is de vrouw zelf die moet beslissen. Ze (=de artsen die die mening delen) zitten maar kritiek te geven op de vrouwonvriendelijke status van de islam, terwijl ze er godnonde zelf ooh zo makkelijk in meestappen. Ik was beschaamd in die mens zijn plaats. En kwaad vooral, omdat de vrouw nog maar eens gereduceerd wordt tot het object van haar man.

Citaat:
HIJ heeft zijn patiënte aan een onnodig gevaar blootgesteld door niet in te grijpen ... dat lijkt me onethisch
Hij is fout omdat hij naar die man geluisterd heeft, niet omdat hij niet ingegrepen heeft. Het staat iedereen vrij een behandeling te weigeren. Een vrouw die bijv. volgens een arts best bevalt met een keizersnede is vrij om dit advies in de lucht te slaan.
Oud 13 september 2007, 12:27   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En de mening van de nog niet met de islam gehersenspoelde baby doet er niet toe zeker.
Ik denk niet dat die al een mening heeft, maar goed
Oud 13 september 2007, 12:33   #69
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
en waarom is dat een trut?
"Zeg mij met wie ge getrouwd zijt en ik zal u zeggen wie ge zijt".
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 12:35   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gisteren of eergisteren hoorde ik een pipo van een gynaecoloog op de radio zeggen dat als een man niet wil dat zijn vrouw door een man wordt behandeld, ze maar naar een ander ziekenhuis moeten gebracht worden.

Euh...

Wat voor een achterlijke redenering is dat nu? Echtgenoten hebben daar niets over te zeggen, het is de vrouw zelf die moet beslissen. Ze (=de artsen die die mening delen) zitten maar kritiek te geven op de vrouwonvriendelijke status van de islam, terwijl ze er godnonde zelf ooh zo makkelijk in meestappen. Ik was beschaamd in die mens zijn plaats. En kwaad vooral, omdat de vrouw nog maar eens gereduceerd wordt tot het object van haar man.

Hij is fout omdat hij naar die man geluisterd heeft, niet omdat hij niet ingegrepen heeft. Het staat iedereen vrij een behandeling te weigeren. Een vrouw die bijv. volgens een arts best bevalt met een keizersnede is vrij om dit advies in de lucht te slaan.
met niet ingegrepen bedoel ik die man niet uit t ziekenhuis verwijderd ...
lijkt de arts me toch verantwoordelijk voor hier
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 12:36   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met niet ingegrepen bedoel ik die man niet uit t ziekenhuis verwijderd ...
lijkt de arts me toch verantwoordelijk voor hier
ik denk dat je daarvoor beter je pijlen richt op het gehele ziekenhuisbeleid dan op 1 arts.
Oud 13 september 2007, 12:37   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Euh...

blijkt idd een algemeen verschijnsel te worden (in gebieden met veel islamieten) ... ik begrijp de dr van Augustinus wel hoor ... hoewel de aanpak fout lijkt ... je kan aan zoiets niet beginnen toegeven ...
Oud 13 september 2007, 12:39   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat je daarvoor beter je pijlen richt op het gehele ziekenhuisbeleid dan op 1 arts.
ah nee ... het gedrag van die ene arts laten onderzoeken en hem eventueel een blaam geven ... zorgt er net voor dat elke arts zich hiervoor zal hoeden in de toekomst ... en dat niet dat één of andere 'ziekenhuisadminstratie-potloodslijper' één of ander toegeeflijk systeem uitwerkt ...
Oud 13 september 2007, 12:42   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
maar blijkbaar hadden ze (als koppel?wel gekozen voor een vrouwelijke gyneacoloog ... alleen die was op vakantie ...

gouden tijden voor de vrouwelijke groepspraktijken ... (zijn dat dan vrouwen die andere vrouwen helpen onderdrukt houden ? )

allemaal bijzonder wrang hé ...

k vind het erg
Oud 13 september 2007, 12:47   #75
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah nee ... het gedrag van die ene arts laten onderzoeken en hem eventueel een blaam geven ... zorgt er net voor dat elke arts zich hiervoor zal hoeden in de toekomst ... en dat niet dat één of andere 'ziekenhuisadminstratie-potloodslijper' één of ander toegeeflijk systeem uitwerkt ...
Ik denk dat je onderschat hoe belangrijk een ondersteunend beleid hierin is.
Oud 13 september 2007, 12:53   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je onderschat hoe belangrijk een ondersteunend beleid hierin is.
misschien, maar de artsen die ik ken zijn nogal op hun eer en onafhankelijkheid gesteld ... zo'n betutteling zou zeer averechts kunnen werken (en dan omgekeerd naargelang de arts in kwestie voor- dan wel tegenstander is van , laat ik het 'faciliteiten voor gelovigen' noemen...)

een individuele responsabilisering (ttz weten dat er een tuchtstraf of een ethische blaam aan vast hangt) is imho efficiënter ...

nu het zou mooi zijn natuurlijk mocht een minister die bevoegd is voor gelijke kansenbeleid in zeer duidelijke taal stellen dat dit soort eisen in Vlaanderen niet kunnen ... ik denk echter dat de politici in Vlaanderen hiervoor al te ver heen zijn ... (mijn depressie steekt weer de kop op )
Oud 13 september 2007, 12:58   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Euh...
Volgens mij bedoelen ze: indien ze in een bepaald ziekenhuis NIET WENSEN geholpen te worden door de aanwezig arts, ze officieel ontslag uit dat ziekenhuis moeten nemen en dan op eigen risico een ander ziekenhuis gaan zoeken waar de behandelende arts hen wèl aanstaat.
Anders kan de arts (die verhinderd wordt om zijn taak uit te voeren) alsnog in gebreke worden gesteld. Het lijkt me een beetje ridicuul om erop te beginnen kloppen als de patient niet wenst geholpen te worden?

Citaat:
Het is uw redenering die geen rekening houdt met de "eigen cultuur": indien de man zijn vrouw verbiedt om door een andere man te worden behandeld, dan helpt het niets om de mening van die vrouw te vragen: zij kan sowieso niet zelf beslissen en tegen de wens van de echtgenoot in te gaan: dan krijgt ze nadien met zijn toorn te maken.

Citaat:
Uiteraard en daar ging het om over: in dat geval tekent men ontslag uit de kliniek en neemt men zelf het risico voor te gevolgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 12:59   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar blijkbaar hadden ze (als koppel?wel gekozen voor een vrouwelijke gyneacoloog ... alleen die was op vakantie ...

gouden tijden voor de vrouwelijke groepspraktijken ... (zijn dat dan vrouwen die andere vrouwen helpen onderdrukt houden ? )

allemaal bijzonder wrang hé ...

k vind het erg
Er zijn heel wat vrouwen die een uitgesproken voorkeur hebben voor een vrouwelijke gynaecoloog. Dat is eigen keuze. Het is ook je eigen keuze als je in vrij overleg met je partner een beslissing neemt aangaande het geslacht van je gynaecoloog. Het is ook nog steeds niet verboden om je aan te passen aan de wensen van je partner, hoop ik.
Het is wél fout als daar op één of andere manier dwang aan te pas komt, en ik denk dat er best wat meer ondersteuningsmiddelen komen om die vormen van dwang aan te pakken. En niét alleen voor allochtonen, ook autochtone vrouwen kunnen 'gedwongen' worden tot een keuze.

Ik zou er weinig problemen mee hebben mocht mijn partner me zeggen dat hij dat toch niet tof vindt, zo'n mannelijke gynaecoloog die in mij zit te prutsen. Ik zou er ook rekening mee houden.
Maar ik vergeet ook niet hoe een vorige partner van me compleet hysterisch reageerde toen ik vertelde dat ik naar de gynaecoloog was geweest (een man, jawel), en daar ook nog eens geweld moest bijkomen. Dat was géén allochtoon, maar ik denk niet dat het daarom minder belangrijk is dan hetgeen moslima's soms overkomt. Er zijn natuurlijk genoeg moslima's die dergelijke dwang niet ervaren, maar die wel tot een keuze van een vrouwelijke gynaecoloog komen. Hun goed recht, niet?
Oud 13 september 2007, 13:01   #79
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

In het artikel in DS staat 'steeds meer moslims weigeren...' = meer islamisering. Maar de Pietjes, Rafkes en ander struisvogelgebroed vinden natuurlijk van niet.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 13:06   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn heel wat vrouwen die een uitgesproken voorkeur hebben voor een vrouwelijke gynaecoloog. Dat is eigen keuze. Het is ook je eigen keuze als je in vrij overleg met je partner een beslissing neemt aangaande het geslacht van je gynaecoloog. Het is ook nog steeds niet verboden om je aan te passen aan de wensen van je partner, hoop ik.
Het is wél fout als daar op één of andere manier dwang aan te pas komt, en ik denk dat er best wat meer ondersteuningsmiddelen komen om die vormen van dwang aan te pakken. En niét alleen voor allochtonen, ook autochtone vrouwen kunnen 'gedwongen' worden tot een keuze.

Ik zou er weinig problemen mee hebben mocht mijn partner me zeggen dat hij dat toch niet tof vindt, zo'n mannelijke gynaecoloog die in mij zit te prutsen. Ik zou er ook rekening mee houden.
Maar ik vergeet ook niet hoe een vorige partner van me compleet hysterisch reageerde toen ik vertelde dat ik naar de gynaecoloog was geweest (een man, jawel), en daar ook nog eens geweld moest bijkomen. Dat was géén allochtoon, maar ik denk niet dat het daarom minder belangrijk is dan hetgeen moslima's soms overkomt. Er zijn natuurlijk genoeg moslima's die dergelijke dwang niet ervaren, maar die wel tot een keuze van een vrouwelijke gynaecoloog komen. Hun goed recht, niet?
tuurlijk, daarom ook dat ik die vrouwelijke groepspraktijk ter sprake bracht ... en jij hebt overduidelijk de juiste keuze gemaakt ... maar hoe bereiken we dat die moslimmannen niet zulke absurde eisen stellen en dat die moslima's mannen die dat wel doen ook dumpen ? want daar ligt me dunkt het kalf van de hele integratie gebonden ... op t moment dat vrouwen gelijkwaardig zijn als mannen, ook voor islamieten, is er natuurlijk geen enkel integratieprobleem meer ... maar ik zie eerlijk gezegd bijzonder weinig bewegen in die richting (de slinger is me dunkt in tegendeel nog naar de andere kant aan het uitslaan ... hij mag gaan terugkomen) ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2007 om 13:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be