Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 15:06   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het was nochtans een geel goed idee, he voske? Meer autonomie voor 'ons' en een beter beleid bij de Walen.

De Walen willen jammer genoeg geen van beide....
Doe maar verder denigrerend jong, daar ben je goed in als er iemand het niet eens is met al je standpunten. Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Als je mijn berichten er eens zou op nalezen zou je wel zien dat ik een flamingant ben. Wel een flamingant die niet graag meedoet aan stigmatisering, iets waar jij precies niet veel problemen mee lijkt te hebben.

Laatst gewijzigd door fox : 12 september 2007 om 15:07.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:07   #62
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wtf? Waar heb ik dat gezegd? Ik ben het NON al lang beu, maar nu is het overduidelijk dat er met de Walen niet te praten was. De bal terugkaatsen naar de Vlamingen en zeggen dat die onredelijk zijn, gaat nu niet meer op.
Ze zijn België zelf aan het splitsen

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:08   #63
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Als ik vragen mag : waar juist ?
Goede vraag want zoekmachine werkt niet
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:08   #64
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens mij gewoon slim gespeeld van Leterme. Leterme laat uitschijnen dat hij bereid is van toegevingen te doen en zelfs daar krijgen we direct een non op. Alweer wat hogere ratings bij de Vlaamse bevolking...

Hier bekennen de Walen eigenlijk duidelijk kleur dat ze geen enkele vorm van staatshervorming willen en dat er met hen geen onderhandelingen mogelijk zijn op dat vlak.

En Van Istendael weet waarom...
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:10   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wtf? Waar heb ik dat gezegd? Ik ben het NON al lang beu, maar nu is het overduidelijk dat er met de Walen niet te praten was. De bal terugkaatsen naar de Vlamingen en zeggen dat die onredelijk zijn, gaat nu niet meer op.
Sorry hoor voske. Ik liet mij een beetje misleiden door iemand die zopas nog beweerde dat het Leterme was die het spel slim speelde. Dat hij het was die 'liet uitschijnen' dat hij bereid was toegevingen te doen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 september 2007 om 15:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:12   #66
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Hoe voelt dat, Hans, zo het einde van Belgique voor uw ogen zien gebeuren en ge kunt er niets aan doen dan in een auto met vijf man van Leuven naar Antwerpen en Gent racen?
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:13   #67
bk232214
Gouverneur

Standaard niks van

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Leterme wil extra geld voor Franstalig onderwijs

CD&V-kopstuk en kandidaat-premier Yves Leterme ziet extra geld voor het Franstalig onderwijs als een mogelijk middel om de Franstaligen verdere stappen in de staatshervorming te doen goedkeuren.

"Er zijn heel wat vragen van de Franstaligen. Maar er zijn dingen die we willen doen en er zijn ook dingen die we niet willen doen. Wat we bijvoorbeeld kunnen doen, is ervoor zorgen dat ze goedkoper scholen kunnen bouwen. Dat is ook goed voor de leerlingen in Wallonië en Brussel. Misschien als we het daarover eens zijn, dat de Franstaligen ook bereid zijn om over onze vragen te spreken", aldus Leterme. (belga/hln)

Bron: hln.be
Begint nu weer die zever van te af te kopen daar kan geen spraken van zijn .Gaan wij nu weer het onderspit delven het moet gedaan zijn nu is het moment om te kappen de walen willen het maar zii tonen het op een andere manier hoe meer zij vlaanderen kunnen uitzuigen hoe beter .Het moet nu zijn ieder voor zich steld dat maar eens voor aan de walen en brussel
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:13   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry hoor voske. Ik liet mij een beetje misleiden door iemand die zopas nog beweerde dat het Leterme was die het spel slim speelde. Dat hij het was die 'liet uitschijnen' dat hij bereid was toegevingen te doen.
Dat beweer ik nog altijd. Hij speelt het slim en de walen hebben zich mijns inziens nu compleet vastgereden. Goed gedaan van Leterme.
Oud 12 september 2007, 15:14   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Milquet blijft neen zeggen en Arena wil geen Judaskus...

Wat willen ze dan wel ? een blanco cheque ?!

Als ze het bij CD&v en vLD nu nog niet begrepen hebben...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:15   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe maar verder denigrerend jong, daar ben je goed in als er iemand het niet eens is met al je standpunten. Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Als je mijn berichten er eens zou op nalezen zou je wel zien dat ik een flamingant ben. Wel een flamingant die niet graag meedoet aan stigmatisering, iets waar jij precies niet veel problemen mee lijkt te hebben.
Mij maakt het geen zak uit wat je wel of niet bent, hoor Foske. Wat wél van belang is dat jij, zij het iets later dan ik, tot de juiste conclusie komt.

Ik voorspel namelijk al een paar jaar wat er vandaag staat te gebeuren.
Oud 12 september 2007, 15:17   #71
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mij maakt het geen zak uit wat je wel of niet bent, hoor Foske. Wat wél van belang is dat jij, zij het iets later dan ik, tot de juiste conclusie komt.

Echt?

.
Oud 12 september 2007, 15:20   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik nog altijd. Hij speelt het slim en de walen hebben zich mijns inziens nu compleet vastgereden. Goed gedaan van Leterme.
Leterme 'mislukte'.
Van Rompuy werd na hem de 'verkenner' van het Belgische oorlogsgebied.

Hoe dan ook. Een spel spelen met als doel dat de Walen zich zouden vastrijden lijkt me niet zo stichtend voor een christelijke partij.
Oud 12 september 2007, 15:28   #73
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Als ik vragen mag : waar juist ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...60&postcount=5
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:35   #74
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met Leterme zijn er twee mogelijkheden : ofwel wacht hij geduldig af tot het Vlaams publiek (en zijn partij) hem een mandaat geeft om de boel definitief te splitsen en in dat geval speelt hij het inderdaad heel slim .... ofwel wilt hij werkelijk een regering vormen en in dat geval is hij een klungelaar van jewelste.

Ik ben er nog altijd niet uit !
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:38   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Echt?

Knuppel schreef op 5 mei 2005

Citaat:
Ik blijf zeggen wat ik al een paar jaar zeg: dat de volgende federale verkiezingen de laatsten zullen zijn. Niemand luisterde toen ik dat al veel eerder liet vallen, maar sinds de onmogelijke eisen bekend zijn die de Franstaligen stellen in verband met BHV krijgen precies alle Vlaamse én zelfs de krantencommentatoren van 'Le Swaar' in de mot dat Belgique aan een zijden draadje hangt.

BHV gaat over de 'kleine' splitsing die de grote splitsing voorafgaat, en waarvan ons véél te graag werd wijsgemaakt dat er niemand van wakker lag. Het 'NON' van de Franstaligen zal nog veel luider klinken bij de volgende regeringsvorming en nog veel grimmiger zijn... met de te verwachten gevolgen.
Oud 12 september 2007, 15:39   #76
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Geertje Geertje toch Waarom had ik niks anders verwacht? Belgicist tot in de kist. Zelfverklaard superintellect, waarvoor mijn achting al langer dan gisteren beneden het vriespunt is gedaald...

Allee, Kortaf, dt jij met zoiemand komt aandraven! Dé voorstander van Vlaamse toegevingen en fan van nde verfransing van Brussel, al durft hij dit soms wel op een verdoken manier neerpennen...

Het enige wat me verbaast is dat hij weer niet afkomt met hoe klein België wel is! Normaal een van zijn standaard dooddoeners.

Dat hij het maar bij gedichtjes houdt, dat kan zo geen kwaad

.
Oud 12 september 2007, 15:42   #77
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Milquet blijft neen zeggen en Arena wil geen Judaskus...
Ik vind het geweldig gewoon. Elke rechtgeaarde nationalist zou bloemen moeten sturen naar die twee dames. Vooral het woordgebruik van Arena is prachtig.

Het enige dat Vlaanderen nog aan België gebonden houdt is de welwillendheid van een hoop Vlamingen die de politiek van ver volgen en zich bijgevolg nog een hoop illusies maken. Die mensen willen België nog een kans geven. De franstalige politici doen werkelijk alles om hen te overtuigen dat het hopeloos is.

En nu nog Maingain op Terzake om ons uit te leggen hoe BHV kan worden opgelost door H en V bij Brussel te voegen
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:44   #78
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe weet jij wat ik een aantal jaar geleden dacht? Ik ben pas 8 maand op dit forum op dit actief en jij kent me niet eens.

Ik denk/hoop dit ook al langer, maar het is de eerste keer dat de Walen zo openlijk kleur bekennen en dit kan enkel goed zijn voor de publieke opinie om de twijfelaars over de streep te trekken. Ik twijfel al jaren niet meer aan de onhoudbaarheid van de Waalse houding.
Oud 12 september 2007, 15:46   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Met Leterme zijn er twee mogelijkheden : ofwel wacht hij geduldig af tot het Vlaams publiek (en zijn partij) hem een mandaat geeft om de boel definitief te splitsen en in dat geval speelt hij het inderdaad heel slim .... ofwel wilt hij werkelijk een regering vormen en in dat geval is hij een klungelaar van jewelste.

Ik ben er nog altijd niet uit !
Leterme is gewoon met handen en voeten gebonden aan het Belgisch establisment. Hij moest en zou Belgique overeind houden. Iets dat hij wel wil maar niet kan zonder zijn Vlaamse kiezers zwaar teleur te stellen. Leterme roeit dus met de riemen die hij kreeg. Hij geeft echter roeiers meegekregen aan boord waarvan de ene helft net de tegenovergestelde kant uit wil dan de andere.
Oud 12 september 2007, 15:52   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Geertje Geertje toch Waarom had ik niks anders verwacht? Belgicist tot in de kist. Zelfverklaard superintellect, waarvoor mijn achting al langer dan gisteren beneden het vriespunt is gedaald...

Allee, Kortaf, dt jij met zoiemand komt aandraven! Dé voorstander van Vlaamse toegevingen en fan van nde verfransing van Brussel, al durft hij dit soms wel op een verdoken manier neerpennen...

Het enige wat me verbaast is dat hij weer niet afkomt met hoe klein België wel is! Normaal een van zijn standaard dooddoeners.

Dat hij het maar bij gedichtjes houdt, dat kan zo geen kwaad
Hij heeft wel gelijk over Brussel en dat is de enige reden dat België nog bestaat. Brussel mogen we als Vlaanderen nooit of te nimmer afgeven, want dat wordt een socio-economische ramp voor Vlaanderen, daar ben ik rotsvast van overtuigd. De walen wonen misschien in Brussel, maar het zijn de Vlamingen die er werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be