Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat met Brussel na de onafhankelijkheid van Vlaanderen?
Vlaanderen met gat in 4 14,29%
Vlaanderen met tweetalig Brussel 18 64,29%
Brussel is de Vlaamsche hoofdstad en zal volledig Vlaamsch worden 4 14,29%
iets anders (motiveren) 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 21:24   #61
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Beter kijken! De wapens zijn er hier wel niet, maar de haat en veroveringszin evengoed! De Vlaamse rand kan je beschouwen als illegale nederzettingen van de Franstaligen. Onze hoofdstad vergelijkbaar met Jeruzalem! (zie betoging! )
inderdaad, waarom geen bommekes leggen, islamitische extremisten genoeg in de hoofdstad en omstreken om het te doen.

doen ze ook eens iets goed voor de vlaamse zaak ( wie had dat ooit gedacht, ik niet in elk geval )

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 september 2007 om 21:24.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 21:27   #62
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
1. eigenlijk een goed idee, iemand die geen frans kan, zal ook veel minder snel aan werk geraken, in het geval van een eentalig nederlands Brussel zouden alle mensen die geen nederlands kennen geen job krijgen, een goed idee om het nederlands af te dwingen, in de mensen hun portemonnee zitten is altijd goed, en als je geen werk hebt, heb je ook minder geld dus zodoende ......

2. belgische vlaggen verbranden ? belgie is een fake-staat met een fake-vlag, een versleten vlag smijt je toch ook weg ? een vlag verbrand je.
het verbranden van een vlag lost natuurlijk de problemen niet op ( jammer genoeg ) mr kan tellen als symbolische daad.
Ik maak me geen zorgen, bij een referendum maken de Vlamingen geen kans bij de Brusselaars ... en als mensen van jou slag hier verder zo'n items posten al helemaal niet. We laten ze in het frans vertalen en afficheren in Brussel, jouw posts, succes dat je zal hebben bij de frans en anderstaligen...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 21:36   #63
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

De Brusselaars zullen waarschijnlijk een alliantie vormen met Wallonie. Ik weet niet of de EU Brussels DC zou willen financieren, en of dit wel levensvatbaar is. Voor Vlaanderen zal Brussel wellicht ook niet kiezen, ook al hoor ik dit niet graag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 21:39   #64
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen, bij een referendum maken de Vlamingen geen kans bij de Brusselaars ... en als mensen van jou slag hier verder zo'n items posten al helemaal niet. We laten ze in het frans vertalen en afficheren in Brussel, jouw posts, succes dat je zal hebben bij de frans en anderstaligen...
ik moet geen succes hebben bij de franstaligen, brussel ligt in vlaanderen en dat is al rechtvaardiging genoeg om brussel eentalig nederlands te maken.

en trouwens, een franstalige die geen nederlands wil leren moet maar voor een franstalig hol gaan keffen. verkassen dus.

Oud 17 september 2007, 21:40   #65
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De Brusselaars zullen waarschijnlijk een alliantie vormen met Wallonie. Ik weet niet of de EU Brussels DC zou willen financieren, en of dit wel levensvatbaar is. Voor Vlaanderen zal Brussel wellicht ook niet kiezen, ook al hoor ik dit niet graag.
EU zal alles overplaatsen naar Straatsburg, en waarom ? omdat de fransen dit willen.

Brussel zal niet voor Vlaanderen kiezen, mr wel omgekeerd, want Brussel is Vlaams want ligt op Vlaams grondgebied.

Oud 17 september 2007, 21:44   #66
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
ik moet geen succes hebben bij de franstaligen, brussel ligt in vlaanderen en dat is al rechtvaardiging genoeg om brussel eentalig nederlands te maken.

en trouwens, een franstalige die geen nederlands wil leren moet maar voor een franstalig hol gaan keffen. verkassen dus.
Lesotho is ook omsingeld door Zuid-Afrika, San Marino is ook omsingeld door Italie. Een onafhankelijke Vlaamse staat zonder Brussel, zal heel wat inkomsten (belastingen) mislopen, aangezien minstens tweehonderdduizend Vlamingen in Brussel werken. We moeten Brussel proberen te verleiden met behoud van de tweetaligheid en een aantrekkelijke geldkraan, toch vrees ik voor het verlies van Brussel.

Citaat:
Oud 17 september 2007, 21:44   #67
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
De realiteit is : minder dan 10% van de Brusselaars hebben in juni 2007 voor een Vlaamse partij gestemd. Vergeleken met de verkiezingen in 2003 een verlies van 17.000 stemmen. Op de 593.000 ingeschreven kiezers, stemmen er nog maar amper 57.000 mensen op Vlaamse partijen. Dit is een feit, geen propaganda.
Oud 17 september 2007, 21:45   #68
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Lesotho is ook omsingeld door Zuid-Afrika, San Marino is ook omsingeld door Italie. Een onafhankelijke Vlaamse staat zonder Brussel, zal heel wat inkomsten (belastingen) mislopen, aangezien minstens tweehonderdduizend Vlamingen in Brussel werken. We moeten Brussel proberen te verleiden met behoud van de tweetaligheid en een aantrekkelijke geldkraan, toch vrees ik voor het verlies van Brussel.
Als ze niet willen zet je grenzen rond Brussel eh, en laat je iedere persoon uit Brussel dubbel en dik betalen om over de grens te geraken, twee keer eh! En dan nog eens terug, vier dus!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 21:46   #69
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zelf het Vlaams Belang stemt in voor een referendum, ga jij dus maar elders anders gaan keffen.
Oud 17 september 2007, 21:47   #70
DebianFox
Minister

Standaard

Tja er zijn Vlamingen in Brussel die op Franstalige partijen stemmen, maar ook omgekeerd. Brussel heeft toch een ander stemgedrag dan Wallonie. Maar ikzelf vrees toch wel dat Brussel eerder voor Wallonië gaat kiezen (desnoods vormen ze via Wallonie Klein-Belgie), of hoe denkt u misschien over de toekomst van Brussel?

Citaat:
Oud 17 september 2007, 21:47   #71
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Als ze niet willen zet je grenzen rond Brussel eh, en laat je iedere persoon uit Brussel dubbel en dik betalen om over de grens te geraken, twee keer eh! En dan nog eens terug, vier dus!
U bent niet op de hoogte van het vrij verkeer van personen en goederen in Europa?
Oud 17 september 2007, 21:49   #72
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja er zijn Vlamingen in Brussel die op Franstalige partijen stemmen, maar ook omgekeerd. Brussel heeft toch een ander stemgedrag dan Wallonie. Maar ikzelf vrees toch wel dat Brussel eerder voor Wallonië gaat kiezen (desnoods vormen ze via Wallonie Klein-Belgie), of hoe denkt u misschien over de toekomst van Brussel?
Mijn positie is duidelijk, Brussel als onafhankelijke stadstaat, maar ik deel je vrees, de geesten zijn er nog niet rijp voor. Daar moeten we aan werken.
Oud 17 september 2007, 21:50   #73
DebianFox
Minister

Standaard

De Europese Unie is een monetaire unie, binnen de EU is er dus vrij verkeer van handelsgoederen. Slagbomen zetten aan de grens Vlaanderen-Brussel is dus sciendefiction. Laat die Brusselaars maar kiezen via een referendum, maar eigenlijk is Brussel toch nog nauwelijks Vlaams. De helft ofzo is trouwens een moslim immigrant. Brussel is een internationale, multiculturuele en meertalige stad die noch Vlaams noch Waals is. Trouwens Aynerand, wat is uw voorkeur wat betreft Brussel: Vlaanderen, samen met Wallonie Klein-Belgie vormen, Brussels DC, of op langere termijn Frankrijk of nog niets anders?

Citaat:
Oud 17 september 2007, 21:52   #74
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Europese Unie is een monetaire unie, binnen de EU is er dus vrij verkeer van handelsgoederen. Slagbomen zetten aan de grens Vlaanderen-Brussel is dus sciendefiction. Laat die Brusselaars maar kiezen via een referendum, maar eigenlijk is Brussel toch nog nauwelijks Vlaams. De helft ofzo is trouwens een moslim immigrant. Brussel is een internationale, multiculturuele en meertalige stad die noch Vlaams noch Waals is. Trouwens Aynerand, wat is uw voorkeur wat betreft Brussel: Vlaanderen, samen met Wallonie Klein-Belgie vormen, Brussels DC, of op langere termijn Frankrijk of nog niets anders?
Ik heb je een antwoord gegeven. Zie boven.
Oud 17 september 2007, 21:54   #75
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Zelf het Vlaams Belang stemt in voor een referendum, ga jij dus maar elders anders gaan keffen.
dan wijk op dit punt af van VB, en niet alleen op dit punt trouwens, mr dit terzijde.

Oud 17 september 2007, 21:55   #76
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
dan wijk op dit punt af van VB, en niet alleen op dit punt trouwens, mr dit terzijde.
Je mag van iedereen afwijken, ga je gang maar, je stelt niets voor.
Oud 17 september 2007, 21:55   #77
DebianFox
Minister

Standaard

Brussels DC kan ik mee leven, aangezien het een internationale, multiculturele en meertalige stad is. Brussels DC kan misschien nog niet zo slecht zijn, er vloeien ook via Brussel transfers naar Wallonie en de werkloosheid in Brussel daalt toch meer en meer. Het wordt alleen wat lastig dat je bv. bij een treinverbinding van bv. Antwerpen naar Charleroi sowieso door Brussel moet. Wordt nog even lastig om al die kosten evenredig en logisch te verdelen tussen het land Vlaanderen, Brussels DC en het land Wallonie.

Citaat:
Oud 17 september 2007, 21:57   #78
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Je mag van iedereen afwijken, ga je gang maar, je stelt niets voor.
in uw ogen misschien niet, nee. mr daar kan ik mee leven.

Oud 17 september 2007, 21:59   #79
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Brussels DC kan ik mee leven, aangezien het een internationale, multiculturele en meertalige stad is. Brussels DC kan misschien nog niet zo slecht zijn, er vloeien ook via Brussel transfers naar Wallonie en de werkloosheid in Brussel daalt toch meer en meer. Het wordt alleen wat lastig dat je bv. bij een treinverbinding van bv. Antwerpen naar Charleroi sowieso door Brussel moet. Wordt nog even lastig om al die kosten evenredig en logisch te verdelen tussen het land Vlaanderen, Brussels DC en het land Wallonie.
Daar zullen we wel uitkomen, niemand heeft er voordeel aan om aan een buurland te grenzen waarmee er niet te praten valt.
Oud 17 september 2007, 22:00   #80
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
in uw ogen misschien niet, nee. mr daar kan ik mee leven.
Who cares ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be