Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2007, 15:31   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Is dit een pleidooi om Brussel op te geven?
Neen, dat is een pleidooi om de werkelijkheid onder ogen te zien en niet altijd met foefjes af te komen.
Hoe wil je nu problemen oplossen als je weigert de feiten te zien?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 15:42   #62
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Neen, dat is een pleidooi om de werkelijkheid onder ogen te zien en niet altijd met foefjes af te komen.
Hoe wil je nu problemen oplossen als je weigert de feiten te zien?

Ik ken mensen die dagelijks geconfronteerd worden met de werkelijkheid in steden als Charleroi. Weglopen van de problemen zal de problemen echter niet oplossen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 15:59   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Splitsing van België ? Op lange termijn: zéker ! Nu: een gewone regering vormen, BHV splitsen en een wet stemmen waardoor de 12.000.000.000 € transfers over 3 jaar afgebouwd worden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 11:24   #64
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet want de EU zal er voor zorgen dat Vlaanderen verder blijft betalen. Splitsen is geen oplossing om het nationaliteitenvraagstuk op te lossen in Brussel of de randgemeenten, het is geen oplossing om geld te besparen want EU lidmaatschap zal pakken geld kosten en Vlaanderen zal evengoed de staatsschuld of de vergrijzing moeten betalen. Dat laatste zal trouwens een groter probleem zijn in Vlaanderen dan in Wallonië.

Trouwens. Het rijkste deel van België is niet Vlaanderen maar de regio tussen Antwerpen en Aarlen. Als het toch alleen maar om de poen te doen is dan zou men beter splitsen van Luik, Henegouwen, Limburg en een groot deel van West-Vlaanderen.
't Is niet alleen om de poen te doen. Als het respecteren van de Grondwet politieke problemen met zich meebrengt (zie BHV), dan vraag ik me af waarom België nog levend wordt gehouden. En wat dat cliché van de pensioenen betreft: dat is geld dat eindelijk eens in Vlaanderen blijft, dat is geen transfert van Wallonië naar Vlaanderen (met zijn 40% tewerkstelling in de overheid en in nepstatuten zie ik ook niet in hoe Wallonië dat op een gezonde manier zou kunnen). Vlaanderen zou dat efficiënter oplossen maar ja, dat zal ten koste gaan van het brugpensioen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 18:43   #65
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Splitsing van België ? Op lange termijn: zéker ! Nu: een gewone regering vormen, BHV splitsen en een wet stemmen waardoor de 12.000.000.000 € transfers over 3 jaar afgebouwd worden.
Was het geen 12.000.000.000.000 € ?

12 miljard euro is immers de kost van het door uw kliek gewilde federalisme.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 20 september 2007 om 18:43.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 19:02   #66
Tjeerd
Burger

Tjeerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Was het geen 12.000.000.000.000 € ?

12 miljard euro is immers de kost van het door uw kliek gewilde federalisme.
12 000 000 000 is wel degelijk twaalf miljard.

U typt twaalf met 12 nullen; dat is 12 biljoen
Oud 20 september 2007, 19:08   #67
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeerd Bekijk bericht
12 000 000 000 is wel degelijk twaalf miljard.

U typt twaalf met 12 nullen; dat is 12 biljoen
Hans1 is zelf een driedubbele nul. Dan kijk je niet op een paar nullen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 19:24   #68
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik ken mensen die dagelijks geconfronteerd worden met de werkelijkheid in steden als Charleroi. Weglopen van de problemen zal de problemen echter niet oplossen.
De Walen moeten de problemen in wallonië aanpakken
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 19:48   #69
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, in mijn lessen verkeersopvoeding moet ik het ook over de flitspaal hebben. Ik hoop dan ook binnenkort een kaart van België in de klas te halen met daarop de flitspalen. Dat woud palen in Vlaanderen...
Wow, een ideale kans om de Walen als achterlijke idioten voor te stellen: kijk eens kindertjes, de Walen hebben amper 5 flitspalen en wij 11en30.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 20:12   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wow, een ideale kans om de Walen als achterlijke idioten voor te stellen: kijk eens kindertjes, de Walen hebben amper 5 flitspalen en wij 11en30.
Maar die achterlijke idioten krijgen wel de helft van de geïnde boetes, he?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 20:15   #71
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens. Het rijkste deel van België is niet Vlaanderen maar de regio tussen Antwerpen en Aarlen. Als het toch alleen maar om de poen te doen is dan zou men beter splitsen van Luik, Henegouwen, Limburg en een groot deel van West-Vlaanderen.
Liberalen aan het napraten, beste solidarnosc?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 20:23   #72
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Omdat de vlamingen het beu zijn altijd de toerné generals te betalen en de francofonen altijd de uitzuipers zijn. Hopelijk is dit plat vlaams begrijpelijk genoeg.
Ik begrijp het genoeg.
Neen, je begrijpt het niet.
Het zijn niet "de francofonen" die de uitzuipers zijn, maar het Belgisch establishment. Ze hebben eerst Wallonië leeggezogen, en nu Vlaanderen.

Het Belgisch systeem heeft pertinent geweigerd om de Waalse economie te hervormen. Immers, op die manier kon zij Wallonië aan haar binden. Wallonië is doelbewust leeggezogen, om het afhankelijk te maken van de Belgische staat.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 20 september 2007, 20:28   #73
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je zal mij, en verschillende andere Vlaams Nationalisten dan ook horen pleiten om bij splitsing Wallonië niet te laten vallen, maar het er bovenop te helpen.

Zo denk ik er ook over. Geld is niet mijn drijfveer om België gesplitst te willen zien.
Oud 20 september 2007, 22:00   #74
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Liberalen aan het napraten, beste solidarnosc?

Ik geef een genuanceerd beeld van de economische situatie in ons land.
Oud 20 september 2007, 22:02   #75
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Neen, je begrijpt het niet.
Het zijn niet "de francofonen" die de uitzuipers zijn, maar het Belgisch establishment. Ze hebben eerst Wallonië leeggezogen, en nu Vlaanderen.

Het Belgisch systeem heeft pertinent geweigerd om de Waalse economie te hervormen. Immers, op die manier kon zij Wallonië aan haar binden. Wallonië is doelbewust leeggezogen, om het afhankelijk te maken van de Belgische staat.
Wanneer hebben ze Wallonië leeggezopen? Plak daar eens cijfers op? Wat ik laatst zag was dat ALTIJD de Vlamingen het meeste betaalden, zelfs toen er hier hongersnood was!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 22:04   #76
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over. Geld is niet mijn drijfveer om België gesplitst te willen zien.
En wie wil er nu een armoeizaaier als buur?...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 22:14   #77
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer hebben ze Wallonië leeggezopen? Plak daar eens cijfers op? Wat ik laatst zag was dat ALTIJD de Vlamingen het meeste betaalden, zelfs toen er hier hongersnood was!

Het waren en zijn altijd de arbeiders die het meest betaalden, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Ik vind het vreemd dat onze Vlaamse vrienden vallen over het klein geld dat van Vlaanderen naar Wallonië stroomt maar geen probleem hebben met het groot geld dat naar allerlei belastingsparadijzen verdwijnt.
Oud 20 september 2007, 22:42   #78
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef een genuanceerd beeld van de economische situatie in ons land.
En het feit dat uw bericht een perfecte kopie is van wat één of andere ultra-liberaal een week geleden in Humo verklaarde, is louter toeval?
Oud 20 september 2007, 22:48   #79
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het feit dat uw bericht een perfecte kopie is van wat één of andere ultra-liberaal een week geleden in Humo verklaarde, is louter toeval?
Het is niet omdat een ultra-liberaal zegt dat de aarde rond de zon draait dat ik hem zal tegenspreken. Is het trouwens toeval dat 99% van de seperatisten rechts tot extreem-rechts is?
Oud 20 september 2007, 22:55   #80
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijdens de jaren '60 was het noodzakelijk de oude Waalse economie te hervormen. De Belgische overheid en het establishment die zij dient, weigerde pertinent één frank te investeren in de modernisering van de Waalse economie. De haute finance van België had al die jaren miljardenminsten opgestreken op kap van Wallonië, maar als er moest geïnvesteerd worden, trok zij haar staart in.
Men liet blijkbaar liever Wallonië verkommeren. De oplopende kosten van de sociale zekerheid kwamen immers niet op de kap van de elite, maar van de arbeider. En dus grotendeels op kap van de Vlaamse arbeider.
De Waalse arbeidersbeweging reageerde hiertegen, en eiste economische autonomie (lees: federalisme). De idee was: als België weigert te investeren in de hervorming van de Waalse economie, dan moet Wallonië z'n lot maar in eigen handen nemen. Het was echter too little too late. De voornaamste economische bevoegdheden bleven federaal, en bijgevolg bleef het bergaf gaan met de Waalse economie.
De Belgische elite koos dan maar eieren voor haar geld, en versjacherde de Waalse economie dan maar aan de meestbiedende Franse multinationals: de Société ging naar Suez, Cockerill ging naar Usinor, enz...
De Brusselse kapitalisten hadden hun buit verzilverd, en de Waalse arbeiders stond een sociaal bloedbad te wachten. Een sociaal bloedbad dat voor het grootste betaald wordt door Vlaanderen via de sociale zekerheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be