Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2007, 09:38   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht
Heb al wat afgereisd en met engels kom je al een heel eind.
Zelfs bin laden spreekt het dus...
Ook in een thaise bar begrijpen ze genoeg engels.
Swahili? meen je dat echt
Of gebarentaal mss...
Met Engels kom je over het algemeen wel een stuk verder, maar toch zijn er nog heel veel gebieden waar het nauwelijks gesproken wordt. Mijn ervaringen in Italië zijn in dat opzicht negatief. Zodra je buiten de toeristische centra gaat, berg je je Engels maar beter op: je kan het er toch niet gebruiken. Ook mijn reis in Polen heeft me geleerd dat je met Engels echt niet ver stapt.

Natuurlijk begrijpen ze in de Thaise bars Engels... Het krioelt er van de Engelstaligen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:41   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Jij kent dus veel Engelstalige die moeite doen om hun te integreren door de taal te leren waar ze wonen? Ik zou ze graag tegenkomen maar helaas.
Inderdaad, hier heb je overschot van gelijk. In de laatste "Mise au Point" vertelde Luc van der Kelen dat de Franstaligen in de Rand zich gedragen zoals heel wat Amerikanen die zich in Europa vestigen. Hij haalde daartoe een anecdote aan die een vriend van hem, wonend in Waterloo, hem had verteld: op een gegeven ogenblik klaagde een Amerikaan, die ondertussen al drie jaar in Waterloo woonde, dat het wel erg was met die Franstaligen. "Al drie jaar woon ik hier en ze kunnen nog steeds geen Engels".

't Kwam bij die man zelfs niet eens op dat hij de verhoudingen helemaal omdraaide.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be