Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2007, 08:14   #61
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Allemaal het resultaat van de Waalse hetze tegen BDW. Binnenkort zit daar een gek die echt ongelukken gaat doen. Ben geen fan van BDW, maar dit is ontoelaatbaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
'Maar ook aan Vlaamse kant heb je wel eens mensen die niet van mij houden. Dat gaat soms vrij ver. Gisteren riep iemand naar mijn zoontje van zes jaar aan zijn schoolpoort dat hij hoopte dat hij zou worden overreden. Kunt u zich dat voorstellen? Als politicus moet je veel kunnen verdragen, anders moet je die stiel niet doen. Maar dat ze je familie erbij betrekken, is toch bedenkelijk.
Komt nochtans van een Vlaming en dat vind ik zowat de ergste in het rijtje...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 08:21   #62
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Niet dat de rest daarom niet erg is, maar kinderen bedreigen is gewoonweg laag... zéér laag.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 08:28   #63
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
My point exactly: de vraag is dus: hoe gaan de Walen (politici én hun regimepers) van BDW een racist maken?
Of beter: zij zijn alles op alles aan het zetten om van hem een racist, fascist en xenofoob te maken.
Zouden we daar de oorzaak moeten gaan zoeken waarom hij om de haverklap aan blinde VB bashing doet?
In dat geval wil ik hem nog even het voordeel van de twijfel geven...maar het blijft én intellectueel oneerljk én laf.
Hij, off all people, moet toch weten dat dit zich vroeg of laat tegen hem keert want de status die hij nu opbouwt als onverzettelijk vlaams nationalist is hijzelf door zulke uitlatingen aan het ondergraven.
We zullen zien....
Blijkbaar heeft hij een blind vertrouwen in de Cdv, wat ik tot nader order zeer naief vind.
En probeert hij zijn eigen partij groot te maken door een andere af te breken.

Ik heb ook geen kristallen bol...
Maar we gaan binnenkort wel zien wie de echte vijanden zijn van Weverke.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 09:22   #64
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

mooi zo, dat spontane volksprotest tegen separatist dewever.
zowel van vlamingen als walen.
dewever moet maar eens beseffen dat zijn separatistisch discours slechts door een kleine minderheid van de belgen gedeeld wordt, en bijgevolg mag hij nog meer spontaan volksprotest verwachten n.a.v. zijn geprovoceer.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 10:24   #65
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
mooi zo, dat spontane volksprotest tegen separatist dewever.
Het 6-jarige zoontje van De Wever wordt bedreigd en u zegt "mooi zo"
Bent u wel een mens?

Citaat:
dewever moet maar eens beseffen dat zijn separatistisch discours slechts door een kleine minderheid van de belgen gedeeld wordt, en bijgevolg mag hij nog meer spontaan volksprotest verwachten n.a.v. zijn geprovoceer.
Een kleine minderheid?
Het VB haalt 20%, N-VA (een schatting) 8%
Minstens 28% v/d Vlamingen dus.

En volgens jou mag je geen mening als ze maar door een kleine minderheid gedeeld word. Dus we moeten ook Vera Dua of Hans Van de Cauter gaan bedreigen? Zeer democratisch
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 10:38   #66
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Het 6-jarige zoontje van De Wever wordt bedreigd.
dat heeft hij aan z'n vader te danken.

Citaat:
Een kleine minderheid?
Het VB haalt 20%, N-VA (een schatting) 8%
Minstens 28% v/d Vlamingen dus.
een groot deel van de VB-stemmers in niet geïnteresseerd in een onafhankelijk vlaanderen, maar stemt op het VB louter om anti-vreemdelingenmotieven. peilingen hebben dat aangetoond.

Citaat:
En volgens jou mag je geen mening als ze maar door een kleine minderheid gedeeld word. Dus we moeten ook Vera Dua of Hans Van de Cauter gaan bedreigen? Zeer democratisch
de meningen van vera dua of van hans de cauter zorgen er niet voor dat belgië nu op alle vlakken geblokkeerd lijkt te geraken en dat we in het buitenland de reputatie van joegoslavië aan de noordzee aan't krijgen zijn.
Oud 22 september 2007, 10:56   #67
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Och, laat die Lord Snooty toch doen, waarschijnlijk heeft hij gewoon een klein pietje...
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:05   #68
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
peilingen hebben dat aangetoond.
Als peilingen daadwerkelijk zo'n wetenschappelijke waarde hebben, dan bent u wel flink gezjost.
http://www.vvb.org/kort/225/17848
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:05   #69
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

een groot deel van de VB-stemmers in niet geïnteresseerd in een onafhankelijk vlaanderen, maar stemt op het VB louter om anti-vreemdelingenmotieven. peilingen hebben dat aangetoond.

de meningen van vera dua of van hans de cauter zorgen er niet voor dat belgië nu op alle vlakken geblokkeerd lijkt te geraken en dat we in het buitenland de reputatie van joegoslavië aan de noordzee aan't krijgen zijn.
Dus jij vindt het oké om kinderen van 6 te bedreigen omwille van uitlatingen van zijn vader? In jouw "democratische" wereld zou ik ook liever niet terechtkomen dan...
Uit welke studie is gebleken dat een "groot deel" (hoeveel is dat trouwens?) enkel om anti-vreemdelingenmotieven voor het VB heeft gestemd? Trouwens, catalogiseer jij die mensen dan allemaal meteen als racistisch en xenofoob? Ook een brug te ver, toch?
Misschien zijn het net de meningen van mensen genre Dua die ervoor zorgen dat het boeltje net wel blokkeert... Knip- en plakwerk op institutioneel vlak getuigt mijns inziens immers toch niet echt van veel "vanmanschap".

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 22 september 2007 om 11:07.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:06   #70
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat zijn vader een uitgesproken politieke mening heeft, mag je zijn kinderen pesten. Dat is dus jouw mening.
Citaat:
Peilingen hebben aangetoond dat meer dat 50% v/d Vlamingen een unitair België wil... De verkiezingen daarentegen...

Maar als je echt in peilingen gelooft, kijk dan eens naar de vele peilingen van HLN, Nieuwsblad en de VRT: allen zeggen ze dat zo'n 40% voor de scheiding is. Of alleen de peilingen die in kraam passen tellen mee?
Citaat:
Zit jij aan de onderhandelingstafel? Nee. Dus jij weet niet wie er de onderhandelingen blokkeert.
Wat we allemaal wel weten is dat de Vlaamse onderhandelaars SAMEN een lijstje (in dat lijstje stond niets over splitsing sociale zekerheid ofzo, dus de Vlamingen hebben al wat toegegeven) met eisen op tafel hebben gelegd, waarop de Franstaligen vragen om de taalgrens te verleggen.
Hieruit leid ik af:
  1. BDW stelt geen eisen waarmee CD&V en Open VLD niet mee akkoord zijn (lijstje was van ALLE Vlaamse onderhandelaars)
  2. De franstaligen stellen onredelijke eisen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:07   #71
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Volgens insiders ging het over iemand uit Sint-Martens-Latem met een abonnement op La Libre Belgique.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 22 september 2007, 11:08   #72
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "Vlaming" was waarschijnlijk wel een belgicist.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:09   #73
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw extreem-rechtse periode is nu wel al een tijde achter de rug, maar je hebt nog altijd even weinig respect voor mensen met andere overtuigingen dan de jouwe.

Eigenlijk ben je niet zoveel veranderd als je zelf denkt.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:11   #74
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Hans V/d Cauter nu in uw brievenbus komt pissen, terwijl hij schreeuwt: "Het was een Brabander!! Vlamingen wonen enkel in Oost- en West-Vlaanderen! Smerige VlaemSSche expansioniste!!"
Oud 22 september 2007, 11:15   #75
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als peilingen daadwerkelijk zo'n wetenschappelijke waarde hebben, dan bent u wel flink gezjost.
http://www.vvb.org/kort/225/17848
ik ben eens benieuwd hoeveel van die 50% kan uitleggen waar bijvoorbeeld de kwestie BHV nu precies over gaat.
inderdaad, met peilingen moet ge voorzichtig zijn. vele kiezers gedragen zich als een zwerm spreeuwen. de waan van de dag bepaald hun stemgeluid, dat steeds minder gestoelt is op diepgaande overpeinzingen of kennis van zake.
of dit een sterk argument pro democratie is, valt te betwijfelen.
we zullen het er maar op houden dat een volk altijd de leiders krijgt die het verdient.
Oud 22 september 2007, 11:16   #76
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
inderdaad, met peilingen moet ge voorzichtig zijn.
Excuses aanvaard.
Oud 22 september 2007, 11:19   #77
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Omdat zijn vader een uitgesproken politieke mening heeft, mag je zijn kinderen pesten. Dat is dus jouw mening.

U drukt het nog voorzichtig uit. Dat zijn zo van die situaties die snel uit de hand lopen, want ik vind als ik BDW er over hoor praten hij er ook redelijk licht over gaat. Tenslotte is dreigen van een kind te overrijden is niet zomaar iets. Moest ik het meemaken ik denk niet dat ik zo kalm zou blijven. Ik zou de dag daarna aan de school staan en als mijn kind die kerel aanwijst zou ik een uurtje later al in de bak zitten voor heel veel slagen en verwondingen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:38   #78
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U drukt het nog voorzichtig uit. Dat zijn zo van die situaties die snel uit de hand lopen, want ik vind als ik BDW er over hoor praten hij er ook redelijk licht over gaat. Tenslotte is dreigen van een kind te overrijden is niet zomaar iets. Moest ik het meemaken ik denk niet dat ik zo kalm zou blijven. Ik zou de dag daarna aan de school staan en als mijn kind die kerel aanwijst zou ik een uurtje later al in de bak zitten voor heel veel slagen en verwondingen.
Navenant hoe struis die kerel is, kan dat andersom zijn hé

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:40   #79
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik ben eens benieuwd hoeveel van die 50% kan uitleggen waar bijvoorbeeld de kwestie BHV nu precies over gaat.
inderdaad, met peilingen moet ge voorzichtig zijn. vele kiezers gedragen zich als een zwerm spreeuwen. de waan van de dag bepaald hun stemgeluid, dat steeds minder gestoelt is op diepgaande overpeinzingen of kennis van zake.
of dit een sterk argument pro democratie is, valt te betwijfelen.
we zullen het er maar op houden dat een volk altijd de leiders krijgt die het verdient.
Inderdaad, je moet eens aan mensen vragen waar ze Brussel op de kaart van België situeren en waar BR ligt:
onder, op of boven de taalgrens.

je zou versteld staan.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 11:41   #80
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Allemaal het resultaat van de Waalse hetze tegen BDW. Binnenkort zit daar een gek die echt ongelukken gaat doen. Ben geen fan van BDW, maar dit is ontoelaatbaar.
De heer De Wever wentelt zich maar al te graag in een slachtofferrol. Beproefde techniek, maar daarom niet minder zielig.
Mijn gezin en ik hebben ons ondertussen gepantserd tegen het fraais dat dorpsgenoten veil hebben. Zo staat de verbale gevatheid van een clanlid van de gebrandverfde CD&V minister van begroting, voor eeuwig in het geheugen van deze kleine dorpspolitieker gegrifd ((c) G.Annemans). Lachen, gieren, brullen wanneer ik die "straffe" scène weer 'es naspeel op feestjes.
De heer De Wever hoeft bijlange geen hoge borst te zetten. Deze morgen op de voorpagina van De Standaard: "Franstaligen in de Rand zijn bang". Driemaal raden voor wie. Hypocriete patsers, die van het NV-A. Ze vonden hun stekje wel, daar tussen de CD&V en het blok.
"Nie neute", mijnheer De Wever, als centurion bij de falanxen van het enderzijds-anderzijds zou U toch beter moeten weten.

semper
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 september 2007 om 11:43.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be