![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Als ik de bijdragen hier lees, merk ik dat 'de kerk beledigen' hier gebruikt wordt aanbevolen degenen die ongelovig zijn of ronduit tegen de kerk zijn.
Laat me hierover duidelijk zijn: wie beledigingen gebruikt tegen overtuigingen die hij verwerpt, toont daarmee niet alleen aan dat hij geen manieren heeft, maar bovenal dat hij geen echte argumenten heeft tegen die overtuiging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En "tegen de kerk" is ook zo een dooddoener. Ik ben tegen de verderfelijke invloed van de kerk, tegen het verpesten van levens, tegen het verkondigen van leugens, tegen het ontnemen van kansen, tegen massamoord (of hoe noem je dit anders). Al die dingen zijn mogelijk omdat de leugen "pakt". Dus moet eerst de leugen ontkracht worden, en dan pas kan het nadeel verdwijnen. Dit verweer tegen de religie is er niet om mensen iets AF te nemen, het is om mensen iets TERUG te geven.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 september 2007 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sinds wanneer staan gelovigen open voor echte argumenten??
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij mag vrij geloven in idiote dingen, anderen mogen daar vrij over lachen. Waarom respect voor de meest bizarre hersenspinsels moeten hebben? Nogmaals: dan eerst de Heilige handleiding aanpassen op beledigende en kwetsende teksten en een einde maken aan het beledigende en opdringerige preekgedrag. En ophouden onder het mom van geloof van alles uit te vreten en goed te praten. Dan valt er amper kritiek meer te leveren.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() [quote=Travis66;2960562]Bovenal niks. ....dat hij geen argumenten heeft omdat de gelovigen te misleid en/of te kortzichtig en/of te geindoctrineerd en/of te dom zijn om ze te (willen) begrijpen (of zelfs maar over na te denken).quote]
Ok, nu is het duidelijk: jij en jij alleen kan de waarde van alle argumenten van iedereen eenduidig en feilloos bepalen. Jij declareert voor de hele mensheid dat alle godsdienstig argumenten waardeloos zijn. Punt! Ben jij dan misschien ... God? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ze zouden open staan voor argumenten zouden ze niet meer twijfelen. De argumenten zijn namelijk onweerlegbaar.
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() De argumenten onweerlegbaar? Was het maar zo.
Laatst gewijzigd door system : 27 september 2007 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Queensburry;2961415]
Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() OK, welk argument is NIET weerlegbaar?
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() OK, probeer deze eens: "God heeft de mens niet geschapen, hij is geevolueerd."
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar om op uw vraag te antwoorden: er is een theorie die zegt dat de levende wezens onststaan zijn uit ééncelligen en geëvolueerd zijn tot meercelligen en zo zijn verschillende soorten wezens ontstaan en dus ook de mens. De mens zou onstaan zijn uit aapachtigen die onze verre voorouders zijn. Deze theorie van de evolutie wordt onststeund door wetenschappelijke feiten, alhoewel we nog altijd zitten met een 'missing link '. Vraag blijft : hoe zijn de ééncelligen ontstaan? Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ook op uw eencellige vraag is een antwoord. Ik ben wel niet chemicus genoeg om een gedetaileerd antwoord te geven met formules enzo, maar ik doe een poging: Net zoals er op de zon heliumatomen worden gevormd, worden er onder andere omstandigheden andere atomen gevormd. Blijkbaar is de situatie op deze planeet geschikt om koolstof en zuurstof te vormen. Zonder dat daar een sturende hand aan te pas kwam. Die atomen bewegen zich door de oersoep, en botsen met elkaar, er ontstaan moleculen van ontelbaar verschillende vormen. Die moleculen hebben allemaal verschillende eigenschappen, tot er eentje ontstaat dat zichzelf kan repliceren. Ik zou hierop kunnen doorgaan en verder in het verleden gaan, maar ik denk dat we religie toch al wel ontkracht hebben ondertussen. Geen schepping, wij zijn gewoon één van de logische gevolgen van het heelal, net zoals een stofkorreltje op de maan dat ook is. Maar uw punt is natuurlijk dat er uiteindelijk toch een vraag onbeantwoord moet blijven. Dat klopt, maar waarom zou dat god ten tonele voeren? Want dan is mijn vraag: en waar komt god vandaan?
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 september 2007 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De theorie van de 'oersoep' schuift het probleem alleen maar op. Op het gegeven ogenblik ontstaat volgens deze theorie zoiets zoals 'leven'. Maar wie of wat doet dit 'leven' ontstaan? Wie heeft God gemaakt? Het is zoals ik zeg. Daar komen we niet uit. Dus uiteindelijk: welke waarde hebben uw argumenten nog? Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vraag blijft : hoe zijn de ééncelligen ontstaan? Goeie vraag, waar nog niemand een 100% sluitend antwoord op heeft. Dit wil dus ook zeggen dat de piste god pure speculatie is... Men hanteerd nogal vaak de regel : als de mensheid of wetenschap er geen sluitend antwoord voor heeft is het god. Vandaar het gezegde, "waar de wetenschap faalt is god het die het haalt'... Een volledige verkeerde stelling, maar oh zoveel gebruikt. Er dus direct vanuitgaan dat dan eencelligen van god komen is dus schieten in wilde weg. Zo kan ik nog ontelbare ander theorien uit mijn duim zuigen, opschrijven en dan door de geschreven tekst een vorm van 'bewijs' leveren... En evenveel mensen zouden er nog in trappen ook. -Eencelligen zijn ontworpen door aliens, zo is het menselijk leven een alien experiment. -Eencelligen zijn er altijd geweest, ze zijn de alpha en omega van het heelal. -Eencelligen zijn onstaan door de scheet van een planeet... Allemaal evenveel aanwijzingen toe en evenzeer 'waar' als de theorie 'god heeft eencelligen en dus ook de rest gemaakt'. Het antwoord op vragen waar de mensheid vooralsnog geen duidelijk en realistisch antwoord op heeft is niet direct 'van god', verre van. Laatst gewijzigd door Zyp : 28 september 2007 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geen schepping, wij zijn gewoon één van de logische gevolgen van het heelal, net zoals een stofkorreltje op de maan dat ook is. En het licht scheen in de duisternis... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() [quote=Zyp;2962569]
Vraag blijft : hoe zijn de ééncelligen ontstaan? Citaat:
We moeten natuurlijk wel blijven zoeken naar nieuwe en wetenschappelijk verantwoorde verklaringen. Dat lijkt me een betenisvolle houding. Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;2962584]
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zyp : 28 september 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() [quote=Zyp;2962587]Misschien, maar als mensen zich zo gelukkig voelen, wie zijn wij dan om dit geluk te verstoren?
Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 11:39. |
![]() |
![]() |