![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe regering zal moeten beslissen of 'het experiment' met geautomatiseerde verkiezingen dat zonder voorafgaand parlementair, laat staan publiek, debat aan de kiezer werd opgedrongen, nu al of niet moet worden verdergezet, en indien ja, welke machines daar dan precies voor zullen worden gebruikt. Ik hoop dat 'we' voor het zover is voldoende slagkracht zullen hebben om een verdere 'automatisering' van één van de weinige democratische rechten waarover 'we' als gewone burger beschikken te kunnen verhinderen. 'We' kunnen daarvoor niet wachten tot 'we' een stemmachine op de kop kunnen tikken, want dan is het eigenlijk al te laat. Hoedanook blijft 'traditioneel' stemmen goedkoper dan 'elektronisch' stemmen, en het ziet er helaas naar uit dat dat het enige argument is waarmee 'traditionele' politici te overtuigen vallen. Het feit dat fundamentele voorwaarden als 'gewaarborgd stemgeheim' en 'controleerbaarheid van de verkiezingen door om het even welke kiezer' in 'geautomatiseerde verkiezingen' niet langer vervuld worden, blijkt voor de meeste politici (zeker in Vlaanderen) allerminst van belang. Ik vind het evenwel vooral verbijsterend dat ook het brede publiek daar niet om blijkt te geven. Ik hoop echter binnenkort positiever nieuws te kunnen brengen. Laatst gewijzigd door djimi : 3 november 2007 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch denk ik dat het opzetten van een campagne tegen stemcomputers, waarin gewezen wordt op de gevaren en onzekerheid, de beste manier is om zowel de bevolking als - in reactie daarop - de politiek te bereiken. De groep Wijvertrouwenstemcomputersniet bestond in NL ook al jaren zonder dat er ooit iemand van had gehoord... totdat ze in volle campagnetijd aantoonden hoe riskant die stemcomputers eigenlijk wel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
idd, eigenlijk afschaffen, nu niets meer dan miserie alom. en ja, via internet eens proberen stemmen ? papier heeft idd al bewezen beter te zijn, veel minder problemen qua organisatie, kijk mr nr de uitslagen en de tijd die het neemt om ze bekend te maken. negen op de tien keer is eerst een hoop miserie om die computers aan de praat te krijgen en dan nog ....
![]() |