![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is het voorschrijven van de pil aan 10-jarigen verantwoord ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 37,78% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,00% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Geen idee. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() vind ik ook dan zeggen de ouders gewoon dat ze gerust de slet mogen uithangen
de pil voed geen kinderen op, ouders (normaal gezien ) wel ma ja die slimme ouders vantegenwoordig maakt ge toch ook niks meer wijs zenne "das allemaal conservatieve praat" meneer... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit heb ik niet gezegd. Ik heb niets tegen het uitleggen hoe een condoom werkt. Integendeel, het is nog steeds het enige voorbehoedsmiddel dat volledige bescherming biedt. Als dat kind van 10, het is zelfs nog geen puber, dan toch eens wil experimenteren, dan liefst met condoom in de plaats van dagelijks een pilleke te moeten innemen dat je zelfs niet eens beschermt tegen ziektes. Maar, dat experimenteren op 10-jarige leeftijd zal zeker niet met mijn toestemming gebeuren.
Laatst gewijzigd door Rudy : 29 september 2007 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niemand die zich vragen stelt bij de jongens die hun pietje in die jonge vrouwen steken...
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De maatschappelijke verrotting is net iets te ver gevorderd om ons dat aan te trekken. (Het leeftijdsverschil is ook te klein maar laten we dat voor de lol eens gezellig negeren.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is iets van. Blijkbaar is het nog steeds zo dat die jonge vrouw "het meeste verstand" moet gebruiken. En toegegeven, wie zit er steeds met de gebakken peren? En is het niet zo dat in geval van ongewenste zwangerschap de vrouw steeds de geviseerde partij is ? Onrechtvaardig, uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() die sletten hebben het eerder zelf gezocht
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er een beetje vanaf wat je bedoelt met "verrotting". Het hoeft ook niet meer als vroeger te zijn waar enkel de jongens mochten doen waar ze zin in hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burger
|
![]() ja
tis toch waar zeker? ge moet de kat ni bij de melk zetten normen en waarden zouden dit alles oplossen maar ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normen en waarden? Ik pleit voor een beetje gezond verstand. Normen en waarden werden steeds opgelegd door de moraliserende clerus en verzuilde politieke partijen. Spaar mij daarvan. Ieder zelfstandig denkend mens heeft het recht op individuele vrijheid, ook kinderen dus. Ik vind wel dat een ouder nog steeds z'n kind moet beschermen. Ik zie al eens het resultaat van vrije opvoeding. Klinkt modern, maar ik vraag mij al eens af of vrije opvoeding geen synoniem is van pure gemakzucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer ik zie dat vandaag 10-jarige meisjes aan de pil zitten, dan denk ik dat die normen en waarden zo slecht nog niet waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer ik zie dat verkrachting binnen het huwelijk toen niet strafbaar was, ik wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maw, het is idd de opvoeding die meespeelt, maar als ouders zelf de " slet" of "dekhengst" uithangen, dan kan je moeilijk aan je kind verkopen van het tegengestelde te zijn. het algemeen ontbreken van een gezin zoals dat vroeger was, is ook verantwoordelijk vr het feit dat de gezinswarmte vandaag dikwijls onbestaande is. en daardoor zoeken kinderen , vaker aan hun lot overgelaten dan vroeger het geval was, vooral op emotioneel vlak. en aangezien de meeste in zulke gezinnen opgroeien, gaan de meeste anderen, ook al worden deze misschien in een stabiele situatie opgevoed, dit gedrag ook stellen omwille van de groepsdruk.
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() er bestaat ook nog zo iets als de "gulden middenweg": iets dat zich situeert tussen het recht op verkrachting binnen het huwelijk, en de pil voorschrijven aan kinderen die met de poppen zouden moeten spelen, inplaats van met penissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik 10 jaar was, verkoos ik mijn barbiepoppen, maar als er tegenwoordig kinderen op "ontdekkingsreis" willen gaan, vrees ik dat ze dit niet altijd met hun ouders zullen bespreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Plus dat het elke keer van die zwarte, stinkende drek was die er uit kwam. Ik kreeg er acne van en mijn B cup werd een F. Dan kwam die dokter me nog vertellen dat die pil eigenlijk nog te licht was om voor mij doeltreffend te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |