Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 10:55   #61
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Omdat het homoseksueel zijn wordt veroorzaakt door een hormoonproducerend orgaan, de hypofyse. De productie van het hormoon staat vast in de genen, en is tengevolge onveranderbaar.
Ben je zeker dat het vaststaat in de genen, en niks te maken heeft met wat er tijdens het zwangerschap zelf gebeurt in de baarmoeder?
Oud 3 oktober 2007, 11:06   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ben je zeker dat het vaststaat in de genen, en niks te maken heeft met wat er tijdens het zwangerschap zelf gebeurt in de baarmoeder?
Nee, dat ben ik niet. Ik acht die kans zelfs groot (tijdens de versmelting dan). Maar het staat wel vast (onveranderlijk dus), en heeft niets te maken met invloeden van de maatschappij, anderen, enz...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 11:32   #63
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, dat ben ik niet. Ik acht die kans zelfs groot (tijdens de versmelting dan). Maar het staat wel vast (onveranderlijk dus), en heeft niets te maken met invloeden van de maatschappij, anderen, enz...
We're on the same page.
Oud 3 oktober 2007, 14:20   #64
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wacht, ik was bij omgevingsfactoren 'een vreemde moeder-zoonrelatie waardoor een man niets meer moet hebben van vrouwen' (+/- vrouwenhater) en 'gebrek aan een vaderfiguur' vergeten. En nu?

Pff, oké Hefje, waarom ben jij homoseksueel? Verlicht mij.
Geen idee. Maar aangezien liefde biologisch verklaarbaar (b)lijkt, neem ik aan dat het antwoord in die hoek te vinden is.

Alle die zogenaamde psychologische verklaringen zijn onwetenschappelijke nonsens. Die "verklaringen" zijn immers nooit reproduceerbaar in 100% van de gevallen. (Zelfs niet in de meerderheid van de gevallen, maar zelfs indien dat zo zou zijn, is dat niet wetenschappelijk relevant.)

Waarom ben jij heteroseksueel?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 15:47   #65
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het homoseksueel zijn wordt veroorzaakt door een hormoonproducerend orgaan, de hypofyse. De productie van het hormoon staat vast in de genen, en is tengevolge onveranderbaar.
Waar is het aangetoond dat homoseksualiteit wordt veroorzaakt door de hypofyse? Maar stel dat het toch waar is, dan is dat dus een afwijking of ziekte die behandeld kan of moet worden?
Citaat:
Hoe kunnen omgevingsfactoren nu een biologische impact hebben (behalve een sessie in mekaar timmeren )?
Dat heb ik ook nergens beweerd. Maar omgevingsfactoren kunnen (!) er wel toe leiden dat een bepaalde persoon tegen z'n natuur gaat handelen.
Citaat:
Dan zouden de meeste moslims zich ook te goed moeten voelen voor een vrouw.
Hé? Je vooroordeel negerend, kan het best zijn dat die persoon een relatie begint met een vrouw om zijn omgeving (familie, vrienden, maatschappij) te behagen.
Citaat:
Ik ben opgevoed dóór psychologen.
Doet niets af aan het feit dat jij een schrijnend gebrek aan psychologisch inzicht vertoont. Waarschijnlijk heb je 'het' gewoon niet in je en ben je goed in andere, meer zichtbaar waarneembare dingen, zoals rekenen (1+1=2 enzo).

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 oktober 2007 om 15:48.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 15:54   #66
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Geen idee. Maar aangezien liefde biologisch verklaarbaar (b)lijkt, neem ik aan dat het antwoord in die hoek te vinden is.

Alle die zogenaamde psychologische verklaringen zijn onwetenschappelijke nonsens. Die "verklaringen" zijn immers nooit reproduceerbaar in 100% van de gevallen. (Zelfs niet in de meerderheid van de gevallen, maar zelfs indien dat zo zou zijn, is dat niet wetenschappelijk relevant.)

Waarom ben jij heteroseksueel?
Oké, je hebt geen idee. Acht je het onmogelijk dat je ooit op een vrouw zou kunnen vallen?

Wat mij betreft: ik kan de meeste vrouwen en hun verwijfd gedrag niet uitstaan. Maar daar staat dan weer tegenover dat ik de meeste mannen en hun macho (arrogant) gedrag ook niet kan uitstaan. Kortom, ik moet van beide seksen niet veel hebben. En als ik ooit toch wordt gedwongen om een keuze te maken, dan zal die vallen voor een man omdat God het zo wil.
Euh, ik denk dat ik beter in het klooster kan gaan ofzoiets.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 oktober 2007 om 15:55.
Oud 3 oktober 2007, 16:07   #67
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, ik moet van beide seksen niet veel hebben. En als ik ooit toch wordt gedwongen om een keuze te maken, dan zal die vallen voor een man omdat God het zo wil.
Euh, ik denk dat ik beter in het klooster kan gaan ofzoiets.
Dan ben je de goede partner, man of vrouw, nog niet tegengekomen.
Er zijn ook 'stevige' vrouwen en 'empathische' mannen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 16:16   #68
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dan ben je de goede partner, man of vrouw, nog niet tegengekomen.
Er zijn ook 'stevige' vrouwen en 'empathische' mannen.
Zever, het klooster of toewijding aan God is mijn ideale partner. Mijn keuze staat nu vast.
Oud 3 oktober 2007, 16:19   #69
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zever, het klooster of toewijding aan God is mijn ideale partner. Mijn keuze staat nu vast.
Als je er zo uitziet als jij zou ik me nog maar eens twee keer bedenken voordat ik tot die conclusie kwam.
Oud 3 oktober 2007, 17:00   #70
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Waar is het aangetoond dat homoseksualiteit wordt veroorzaakt door de hypofyse? Maar stel dat het toch waar is, dan is dat dus een afwijking of ziekte die behandeld kan of moet worden?
Ik heb een afwijking die ervoor zorgt dat mijn ene oog een andere schakering vertoont dan mijn andere oog. Moet dit ook behandeld worden?

Citaat:
Dat heb ik ook nergens beweerd. Maar omgevingsfactoren kunnen (!) er wel toe leiden dat een bepaalde persoon tegen z'n natuur gaat handelen.

Hé? Je vooroordeel negerend, kan het best zijn dat die persoon een relatie begint met een vrouw om zijn omgeving (familie, vrienden, maatschappij) te behagen.
Dát zou juist tegen zijn natuur in handelen zijn! Het niet tot uiting komen van homoseksualiteit kan door de omgeving bepaald zijn, de homoseksualiteit zelf niet.

Citaat:
Doet niets af aan het feit dat jij een schrijnend gebrek aan psychologisch inzicht vertoont. Waarschijnlijk heb je 'het' gewoon niet in je en ben je goed in andere, meer zichtbaar waarneembare dingen, zoals rekenen (1+1=2 enzo).
De pseudowetenschappelijke theorietjes die je hier poneert hebben met psychologie anders ook niet veel van doen. Daarin wordt gebruik gemaakt van statistiek, inductie, etc. Gebruik anders eens psychologische studies om alle claims die je hierboven hebt gemaakt aan te tonen.
Oud 3 oktober 2007, 17:28   #71
PAJOT
Banneling

Standaard

Allemaal ne rozen driehoek moeten ze krijgen !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 17:40   #72
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Allemaal ne rozen driehoek moeten ze krijgen !
Ja, dan wordt het plotseling een stuk makkelijker om een lief te vinden.
Oud 3 oktober 2007, 17:48   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wordt niet veroorzaakt door de hypofyse, maar door het doorgeven van (dus ofwel t.b.v. het andere geslacht, ofwel hetzelfde geslacht)hormonen via de hypofyse. De wijze waarop die hormonen worden doorgegeven is genetisch vastgelegd en niet artificieel behandelbaar. Aangezien homoseksualiteit ook in de dierenwereld voorkomt zou je kunnen zeggen dat er in het geboortestadium (bij de versmelting van genetisch materiaal) een soort natuurlijke switch zit ingebouwd, die bepaalt of het kind homoseksueel of heteroseksueel wordt. Dat verklaart ook het constante percentage homoseksuelen dat je op de aardbol tegenkomt (dus hoewel alle omgevingsfactoren in landen anders zijn, is het verschil inpercentage homoseksuelen maar marginaal), en het constante percentage in het verleden, tevens in de dierenwereld.
Citaat:
Maar een biologisch gestimuleerd gedrag (vanuit het hormonale stelsel of zenuwstelsel) is toch iets héél anders dan een simpele mindswitch die je omzet, die de omgeving kan beïnvloeden.
Citaat:
Ja, dat kan.
Citaat:
Dat denk ik niet. Ik denk dat jij een slecht inschattingsvermogen hebt. Dan zou je namelijk weten dat ik een zeer meelevend en inlevend persoon ben en volgens mijn omgeving op dat gebied grote kennis van zake heb, die ik ten positieve gebruik.
Oud 3 oktober 2007, 17:50   #74
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als ik ooit toch wordt gedwongen om een keuze te maken, dan zal die vallen voor een man omdat God het zo wil.
Veel homoseksuele gelovigen vragen zich ook af waarom God wil dat ze homoseksueel werden. Of is het misschien ''een test van wilskracht''?
Oud 3 oktober 2007, 18:06   #75
Heftruck

Standaard

Citaat:
Indien dat waar is, bewijst dat helemaal niet dat "homoseksualiteit" een ziekte is. Daar heeft het ook helemaal de kenmerken niet van.

Indien men een manier vind om sexualiteit te sturen, wil dat toch niet zeggen dat dat moet? Als je dat vrijwillig wil, mij goed. Voor de rest; stay off. Niemand ondervindt immers directe schade ontleend aan seksualiteit.
Oud 3 oktober 2007, 18:07   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Indien dat waar is, bewijst dat helemaal niet dat "homoseksualiteit" een ziekte is. Daar heeft het ook helemaal de kenmerken niet van.

Indien men een manier vind om sexualiteit te sturen, wil dat toch niet zeggen dat dat moet? Als je dat vrijwillig wil, mij goed. Voor de rest; stay off. Niemand ondervindt immers directe schade ontleend aan seksualiteit.
In Polen zijn ze het daar niet mee eens. Homoseksueel gedrag in het publiek zou namelijk aanzetten tot nog meer homoseksualiteit, hetgeen compleet onacceptabel is.
Oud 3 oktober 2007, 18:09   #77
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel homoseksuele gelovigen vragen zich ook af waarom God wil dat ze homoseksueel werden. Of is het misschien ''een test van wilskracht''?
GOD heeft zoiets nooit gewild. Homoseksualiteit wordt immers niet aangeboren.

Het zijn eigenlijk saters die rondwaren in de menselijke wereld en die de zwakkelingen uitkiezen.

Tegenwoordig is de sater verheven tot een god.

Om mij in mensentaal uit te drukken : homoseksualiteit is een resultaat van onze onverschilligheid.

Maar GOD stelt ons inderdaad op proef.

HIJ weet dat het kwaad alleen door kwaad kan bestreden worden. Dat is onze uitdaging :

VASTBERADEN EN VOL INNERLIJKE RUST HET KWAAD MET KWAAD VERDELGEN
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:19   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zijn eigenlijk saters die rondwaren in de menselijke wereld en die de zwakkelingen uitkiezen.

Om mij in mensentaal uit te drukken : homoseksualiteit is een resultaat van onze onverschilligheid.

HIJ weet dat het kwaad alleen door kwaad kan bestreden worden. Dat is onze uitdaging :

Jij ontkent het bestaan van biologisch gestuurd gedrag. Vergeet dan niet dat dat volgens psychologen maarliefst 50% is, als niet meer.
Oud 3 oktober 2007, 18:21   #79
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Wauw!
Oud 3 oktober 2007, 18:22   #80
Heftruck

Standaard

Citaat:

Ik ga even mijn onzichtbare hond uitlaten. Ik zal God de groeten doen, als ik hem tegenkom.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be