Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2007, 10:04   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
als het neerkomt op religie, architectuur of klederdracht is er toch niks meer dat ons bindt dat bedoel ik met identiteit namelijk op wat moeten we fier zijn? je kan toch niet ontkennen dat onze eigen cultuur Kunstmatig geworden is.
Is er dan een cultuur die "natuurlijk" is (al dan niet met hoofdletter)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:12   #62
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

JVDB, ik ben blij dat je onze argumenten tegen "Vlaanderen" begint over te nemen. Alles wat door mensen gemaakt is, is inderdaad kunstmatig.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:17   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Belgique werd zelfs niet door de mensen gemaakt, maar door een kleine groep elitaire antidemocratische bourgeois. De neofascistische BUB met zijn 'ein volk, ein land ein koning' rethoriek sluit daar uiteraard nauw bij aan.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:28   #64
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Belgique werd zelfs niet door de mensen gemaakt, maar door een kleine groep elitaire antidemocratische bourgeois. De neofascistische BUB met zijn 'ein volk, ein land ein koning' rethoriek sluit daar uiteraard nauw bij aan.
Tiens, en ik maar denken dat je fascisten vooral in het andere kamp vind. O ja, dat is ook zo.
Oud 4 oktober 2007, 10:42   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Alles wat door mensen gemaakt is, is inderdaad kunstmatig.
Zoals bijvoorbeeld de structuur Belgique/ië/ien
Oud 4 oktober 2007, 10:43   #66
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Als hitler vroeger had gewonnen waren we nu allemaal duitsers
als dit dan dit..... beetje belachelijke discussie niet..

Waar ik schrik voor heb is na de splitsing Vlaanderen geen reet meer waard zal zijn op economisch vlak.
Iedereen er altijd vanuit gaat dat Brussel bij Vlaanderen hoort maar er zijn al verschillende stemmen in de lucht gegaan om Brussel autonoom te maken een beetje zoals monaco want zij die werken betalen belasting daar waar ze werken dus kan Brussel perfect overleven...
In de wereld wie kent Vlaanderen en wie kent Belgie...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:46   #67
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht

Waar ik schrik voor heb is na de splitsing Vlaanderen geen reet meer waard zal zijn op economisch vlak.
Iedereen er altijd vanuit gaat dat Brussel bij Vlaanderen hoort maar er zijn al verschillende stemmen in de lucht gegaan om Brussel autonoom te maken een beetje zoals monaco want zij die werken betalen belasting daar waar ze werken dus kan Brussel perfect overleven...
Mee eens, het Vlaanderen dat Vlaamsnationalisten denken te kunnen bekomen is een illusie.
Oud 4 oktober 2007, 10:52   #68
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk jij maar,dan zat jij nu waarschijnlijk in Polen op een of ander veld of in een fabriek te werken voor de Duitsers.....

Vlaanderen zou zonder de balast die walonië is voor Vlaanderen alleen maar welvarender en compititiever worden.

Brussel kan ( net als walonië )niet zonder het Vlaamse geld,als ze eht op eigen kracht zouden willen proberen kunnen we dat alleen maar toejuichen,weeral een parasiet minder op kosten van de Vlamingen.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:54   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tiens, en ik maar denken dat je fascisten vooral in het andere kamp vind. O ja, dat is ook zo.
nee hoor, de echte fascisten zaten in het belgicistische kamp. Rex en consoorten. VNV was zelfs niet fascistisch maar nationaal-solidaristisch. Fascisme krijg je wanneer de middenklasse en de bourgeoisie (de heersende klasse) samen coallitie vormen tegen de arbeidersklasse. Dat gaat op voor Rex, maar niet voor de Vlaamse collaborateurs, die nooit een coallitie zijn aangegaan met de bourgeoisie.

Bovendien is de Belgische staat al 178 jaar lang antidemocratisch. De Vlaamse staat is dat nooit geweest want die heeft nog niet bestaan.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:00   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Mee eens, het Vlaanderen dat Vlaamsnationalisten denken te kunnen bekomen is een illusie.
héb jij eigenlijk wel argumenten om dat te onderbouwen?
Oud 4 oktober 2007, 11:03   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er bestaan belastingsverdragen tussen bepaalde landen en Monaco. Franse staatburgers die in Monaco werken en er zelfs een domicilie hebben, moeten in Frankrijk belastingen betalen.

In ieder geval, Brussel wordt geen Monaco. Als het immers de EU-hoofdstad blijft, gelden er alle Europese regels. En dan zal Brussel volledig op Vlaanderen aangewezen zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:07   #72
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en waarom zou een land van 6 miljoen mensen opeens niets meer waard zijn op economisch vlak? hoeveel mensen heeft Denemarken alweer? of Finland? of Noorwegen?
Oud 4 oktober 2007, 11:18   #73
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waarom zou een land van 6 miljoen mensen opeens niets meer waard zijn op economisch vlak? hoeveel mensen heeft Denemarken alweer? of Finland? of Noorwegen?
Wie heeft het nu in hemelsnaam over het aantal mensen... ik heb het over internationale naam !!!!!!!!!
Vlaanderen heeft die niet , Belgie wel !

Als dat je enige argumentatie is Finland heeft ook zo weinig mensen... man man nee dan ben ik niet overtuigd.
Oud 4 oktober 2007, 11:22   #74
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Brussel kan ( net als walonië )niet zonder het Vlaamse geld,als ze eht op eigen kracht zouden willen proberen kunnen we dat alleen maar toejuichen,weeral een parasiet minder op kosten van de Vlamingen.
Vlaanderen zonder Brussel is nog minder waard... weer een parasiet minder EN een bron van inkomsten minder. Wat denk je dat de bedrijven in vlaanderen gaan doen ? daar blijven of liever massaal naar Brussel want daar liggen de internationale contacten.
Onderschat aub Brussel niet als economisch spilgebied in Belgie.
Oud 4 oktober 2007, 11:23   #75
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft het nu in hemelsnaam over het aantal mensen... ik heb het over internationale naam !!!!!!!!!
Gezien België nog steeds bestaat als land en Vlaanderen geen onafhankelijke staat is, is dat vrij logisch. Landen als Tsjechië, Slovakije, Slovenië of Montenegro konden ook pas echt aan hun naamsbekendheid beginnen werken nadat ze zelfstandig werden. Omgekeerd spreekt nu ook niemand meer over Tsjechoslovakije of Joegoslavië.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 4 oktober 2007 om 11:23.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:25   #76
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als dat je enige argumentatie is Finland heeft ook zo weinig mensen... man man nee dan ben ik niet overtuigd.
Wat heeft die "internationale naam " nu met de economie te maken ( maar zelfs dan ben ik er van overtuigd dat Vlaanderen nog een betere naam heeft dan belgië )?
Noem mij nu eens één produkt op dat jij zou kopen uit een ander land omdat dat land een goede naam heeft.
Koop jij bijvoorbeeld een auto omdat het uit een bepaald land komt?Nee,omdat het produkt een goede naam heeft,het land heeft daar toch niets mee te maken zekers!
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:27   #77
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat heeft die "internationale naam " nu met de economie te maken ( maar zelfs dan ben ik er van overtuigd dat Vlaanderen nog een betere naam heeft dan belgië )?
Noem mij nu eens één produkt op dat jij zou kopen uit een ander land omdat dat land een goede naam heeft.
Koop jij bijvoorbeeld een auto omdat het uit een bepaald land komt?Nee,omdat het produkt een goede naam heeft,het land heeft daar toch niets mee te maken zekers!
je wou 1 produkt : Belgische Chocolade...

en het is idd niet alleen de naam bedankt om me er op te wijzen maar ook de faam.

Laatst gewijzigd door el_duvel : 4 oktober 2007 om 11:30.
Oud 4 oktober 2007, 11:29   #78
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

hoeveel handtekeningetjes heeft de petitie al? ...

LOL
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:30   #79
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gezien België nog steeds bestaat als land en Vlaanderen geen onafhankelijke staat is, is dat vrij logisch. Landen als Tsjechië, Slovakije, Slovenië of Montenegro konden ook pas echt aan hun naamsbekendheid beginnen werken nadat ze zelfstandig werden. Omgekeerd spreekt nu ook niemand meer over Tsjechoslovakije of Joegoslavië.
Ok daar heb je gelijk (eindelijk ewa onderbouwing) . Maar dat is niet het enige waar met moeten tegen opbotsen : staatsschuld, afzetmarkt Wallonie en Brussel verdwijnt voor een aantal jaar, vergrijzing
wist je bvb dat de pensioenen (een hekelpunt) veel moeilijker te dragen zal zijn in Vlaanderen dan in Wallonie...
Voor de moment is belgie een welvarend land en geef me 1 goede reden om dat te verlaten en overstappen naar een onzekere toekomst met Vlaanderen
Oud 4 oktober 2007, 11:44   #80
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Internationale naam

http://www.telegraph.co.uk/opinion/m.../03/do0303.xml
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be