![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb één woordje rood geverfd. Als het je dáár om te doen is, dan vrees ik dat je van een kale reis thuiskomt. Ik ben gelovig, maar ik koester niet de minste pretentie om iemand anders te overtuigen dat God bestaat en dat Christus de mensgeworden God is. Ik kan er alleen maar van getuigen, niks meer en ook niks minder. Ik hoop dat je je dááraan toch niet stoort... of wel? O ja, wie het verschil tussen "getuigen" en "overtuigen" niet begrijpt, die geeft maar een seintje. Dat leg ik het hem met alle genoegen van de wereld uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De dagelijkse droeve realiteit bewijst dat de mens daar, na eeuwen "beschaving" nog lang niet toe in staat is. Hij is er nauwelijks toe in staat mét God; wat zou hij daar zónder God toe vermogen?!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien tijd dat het eens enige eeuwtjes aan Ongelovigen wordt overgelaten, nu. ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() God mag dan wel dood zijn maar voor het principe hoop leggen we allemaal een bloemenkrans neer.
Wat is nu nog de waarde van Geloof? Het mag dan niet zo duidelijk zijn voor de Jan met de Pet, maar profeten zijn de wereld nog niet uit. Als je even je Rechtvaardig cynisme achter je laat en kijkt naar het weefsel dat de harten van de mensenkinderen verbindt en beweegt dan Moet je de Getuigen hun plaats erkennen. Onzen held Ghandi Onzen held Luther King Onzen held Daems Wat verbindt deze mensen? Enig bijgeloof alzeker, gevoed door een spirituele neurose, gespijsd door "archaische" non-weten-schaaps onderwijs. Ze spraken toch dagelijks over God. Wezens die zich met dit soort waanbeelden in laten kunnen beter niet bij de besluitvorming worden betrokken. conclusie: Kwakzalvers! Kunnen we het hierbij laten? Neen! Klaarblijkelijk zijn er nog steeds maniakken die durven zijnen naam te loven. Hier moet dringend een einde aan gemaakt worden. Onzen maatschappij heeft lang genoeg onder het juk van deze zelfzuchtige parasieten geleefd. °°° Bij deze stel ik voor om een nieuwe orde op te richten: NV De Inquisiteurs van de Laatste Dagen. - lidmaatschap is bevestigd door petitie: God naar 't Schavot te ondertekenen - alleen de Wet is heilig, de Wethouders moeten toezien op dit eerste gebod. - zij die een andere interpretatie van het gegeven 't Hoogste Gezag hebben, zullen hun vertreding moeten bekopen door afstaan van voogdijrecht. - overtreding van de wet zal resulteren in gerechtvaardige Vertreding van de rechten van de deliquent, dit alles conform met de wijze woorden van All Jhan Khan. Mvg All Jhan Khan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het huwelijk kan tegenwoordig gemakkelijk ontbonden worden, dus zo erg is dat engagement niet meer. Reden te meer om het te willen aangaan en zijn verantwoordelijkheid niet te ontvluchten. Ik wil gerust kil zijn tegen de ouders uit de lagere klassen, als het hen stimuleert hun kinderen beter op te voeden. En ja, dat ik oudbollig zou genoemd worden, heb ik al zelf voorspeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bespaar je verder maar de moeite om je hersenen te pijnigen over mijn vermeend trauma. Ik prijs mezelf heel gelukkig nooit geindoctrineerd geweest te zijn met religieuze waanideeën.
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geloof alleszins wel dat je de wereld beter kunt maken. Ik geloof niet dat je het kunt doen door in een kamertje, achter een pc, een beetje te zitten opiniëren op een internet forum. Dat is nl. een hobby, meer niet.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 oktober 2007 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Volstrekt onjuist. U moet meer over Hitler lezen. Maar dan boeken. Hitler was veel te realistisch om zich met die dingen bezig te houden. Rosenberg, Himmler en anderen van zijn trawanten, die hadden een hang naar mysticisme en occultisme. Hitler nooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga je nu ineens dat recht van de sterkste bepleiten? Willen we alle solidariteit - het tegendeel van dat recht van de sterkste - ineens maar uit de wereld bannen? En als het recht van de sterkste een volkomen natuurlijk, biologisch en evolutionair gegeven is, doch m.b.v. solidariteit overstegen kan (en moét) worden - ik hoop dat je het tenminste dáármee met me eens bent - waarom zouden wij dan partnertrouw niet als tegenpool mogen propageren van een promiscuë levensstijl, ook een volkomen natuurlijk, biologisch en evolutionair gegeven? Hans Van Temsche hoorde zojuist levenslang over zich uitspreken. Mogelijk is voor hem racisme ook een volkomen natuurlijk, biologisch en evolutionair gegeven. Iedereen zijn mening natuurlijk, maar door zo met deze cursief weergegeven uitdrukking te lopen schermen, begeef je je op minstens zo gevaarlijke paden als fundamentalistische gelovigen. Want... antropologen zijn het nog lang niet eens over wat volkomen natuurlijk, biologisch en evolutionair heet. Citaat:
En voor die indruk, daarvoor heb ik mijn hersenen niet nodig, die pijnig ik daar niet mee. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Ik wil toch nog eens terug naar het begin van deze draad, door simpelweg de vraag te stellen: wie is er hier atheïst die het essentieel vindt het cultureel-historische Christelijke gedachtengoed, inclusief waarden, moraal, voorbeeldfunctie van Jezus, enz., maar volledig los van de kerk) in stand te houden voor toekomstige generaties?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeer weinigen, ook ongelovigen hebben moeite met jezus als goed mens te zien. Zijn beschreven leven mag als voorbeeld worden aangehaald van een mogenlijkheid om eveneens 'goed' te leven... Maar men mag de pluimen eens beginnen op de juiste hoed te steken... Jezus was dus goed omdat hij daarvoor in de loop van zijn leven voor gekozen heeft... Zijn keuzes hebben hebben hem 'goed' gemaakt, niet god... ere wie ere toekomt... Laatst gewijzigd door Zyp : 15 oktober 2007 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan komt er een opstandje en de offers worden afgeschaft. Nieuwe regels worden vastgesteld en die worden spoedig de moraal. Het is eerder een kwestie van eigenbelang en organisatie. Om de zaken niet uit te hand te laten lopen, moet iedereen tot op zekere hoogte voelen dat zijn eigenbelang gegarandeerd is. Zo bouw je een stabiele samenleving. Een zekere moraal is daarvoor onontbeerlijk. Maar dat wil niet zeggen dat er een vorm van moraliteit in de mens zit. Welke vorm van moraliteit mag dat dan wel wezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Verklaar?
Laatst gewijzigd door Dycore : 15 oktober 2007 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Maar mystiek maakt het leven soms wel leuk. Het zou saai zijn moesten we alles weten.
|
![]() |
![]() |