Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2007, 16:10   #61
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn wel meer dingen die de hedendaagse vrouw niet meer kent of kan klaarmaken zonder er een kookboek bij te nemen.

En de Belgische keuken is gericht wat hier groeit en leeft, niet op zaken die moeten ingevoerd worden.

Laat ze anders maar eens kalfzwezeriken klaarmaken.

Of eenvoudige stoeppataten met wortelen.

Of vraag hen eens om zelf stoofvlees te maken.

Of paling.

Of waterzooi.

Allemaal eenvoudige Vlaamse gerechten die ze gewoon niet meer kunnen zelf klaar maken.
Allemaal te vinden in de betere restaurants. Die zullen dan wel de schuldigen zijn dat de gemiddelde vrouw ze niet meer klaarmaakt.

En stoep met wortelen. Als je dat niet kan klaarmaken ben je volgens mij gehandicapt.

Laatst gewijzigd door Dycore : 4 oktober 2007 om 16:10.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 16:10   #62
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Sorry gasten, allemaal boeiend over die gerechten en zo ... maar wat hebben al die laatste posts hierover nog te maken met het begintopic?
Te laat, als je bij de eerste tien berichten zit heb je nog kans dat het er iets mee te maken heeft daarna...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 16:11   #63
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Idd, die krijgt voor 1000 jaar een plaatsje in de geschiedenisboeken.
Kookboeken noemen ze dat. Gaat nooit verloren.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 17:54   #64
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Daar heeft religie helemaal geen bestrijding voor nodig. Fanatisme is het logische gevolg van het aankweken van obscurantisme.
Ik heb niet gezegd dat religie daarvoor bestrijding nodig heeft, maar wel dat die bestrijding het fanatisme in de hand werkt. En daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Ik ben absolute voorstander van vrijheid van godsdienst voor kinderen, maar ik denk dat het een utopie is om te geloven dat je zoiets met dwang kan invoeren. Dat zal via een geleidelijke evolutie moeten gebeuren.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 18:54   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Allemaal te vinden in de betere restaurants. Die zullen dan wel de schuldigen zijn dat de gemiddelde vrouw ze niet meer klaarmaakt.

En stoep met wortelen. Als je dat niet kan klaarmaken ben je volgens mij gehandicapt.
je zou er zelfs van versteld staan hoeveel jonge vrouwen er tegenwoordig zijn die zelfs geen ei of aardappel meer kunnen koken zonder kookboek.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 19:34   #66
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Laat ze hun matjes meenemen. Als ze stout zijn, hebben we iets om ze in te rollen.
Oud 4 oktober 2007, 20:22   #67
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik dacht in Antwerpen de jongste tijd over integratie (of een gebrek daaraan) al veel te hebben gehoord / gezien, maar wat ik recentelijk vernam, slaat toch wel alles. Ik sprak namelijk met een aantal mensen die al dan niet professioneel betrokken zijn bij de opvang / organisatie bij de bosklassen, zeeklassen en dergelijke van het lager stedelijk onderwijs. In dit stedelijk onderwijs zitten veel islamieten, wat op zich niet zo vreemd is daar je weet dat van de schoolgaande jeugd binnen de Antwerpse ring 2/3 niet het Nederlands als moedertaal heeft.
En Edina maar beweren dat de meeste moslims goed Nederlands spreken.
En Edina maar beweren dat dè moslims niet bestaan en dat de moslims geen homogene groep vormen. In Antwerpen vormen ze dat duidelijk wel.

Citaat:
Vele stadsscholen komen dus met een vrijwel homogeen 'zwart' (excusez le mot) en dan hoofdzakelijk islamitisch publiek naar dergelijke pedagogische verblijven. Het eerste probleem begint reeds vooraf, want het is vaak een hele opgave voor de school / leerkracht om moslimmeisjes uit de klas mee te krijgen naar een verblijf waar een schoolweekje overnacht moet worden.
Tiens, neemt Edina haar missie om de moslims de juiste interpretatie van de koran bij te brengen, niet meer ter harte? Of is ze het puntje over de gelijkheid van man en vrouw gewoon ff vergeten voor de goede (onderwerpings-)zaak?

Citaat:
De toestanden met deze moslimkinderen (voor alle duidelijkheid: in het Antwerpse vooral van Marokkaanse en Turkse afkomst) die wel meegaan, zijn op zijn zachtst uitgedrukt verontrustend te noemen, misschien zelfs weerzinwekkend. Op zulke verblijven valt namelijk op hoe een deel van deze moslimleerlingetjes van thuis uit totaal niet in onze maatschappij geïntegreerd worden en als het ware gebrainwashed worden door een fanatieker wordend islamdictaat.
Volgens extreem-linkse wereldverbeteraars als Edina moet je de mensen in hun geloof laten. Dus ook in hun radicaliserende geloofsbeleving.

Citaat:
De discussie over het halalvlees op bosklassen van het Antwerpse stedelijke onderwijs is al (te veel) gevoerd in de media en dergelijke, dus hier wens ik dan ook niet tot vervelens toe op in te gaan. Wat echter nog weerzinwekkender is en de media (nog) niet heeft gehaald, is het feit dat er kindjes van 9 �* 10 jaar hun bidmatjes meenemen naar deze verblijven en van de school en de plaatselijke verblijfsbeheerders eisen dat ze vijf keer per dag met hun gezicht richting Mekka moeten bidden, zoals 'de leer' het hun voorschrijft. Verder dragen jonge meisjes van amper tien al veelal een hoofddoek, willen jongens en meisjes geen gezamenlijke sportactiviteiten doen en mogen jongens / meisjes elkaar niet in pyama zien, want dat hoort niet volgens de islam. Tijdens de maaltijden stellen deze kinderen de maaltijden die ze krijgen, zelfs al wordt hun beloofd dat ze halal zijn en er dus ook absoluut geen sprake is van varkensvlees, steeds in vraag gesteld en weigeren ze vaak het 'speciale' eten tot zich te nemen. Al deze beslommeringen leiden ertoe dat het gehele verblijf in het teken komt te staan van de islamkinderen ter wille te zijn, conflicten op te lossen en 'oplossingen' op vanalles en nog wat te bedenken. U kan zich de stress en frustratie bij de leiding, leerkrachten en ander personeel, om nog maar te zwijgen van de 'andere' kinderen, al voorstellen. Kinderen van Marrokaanse of Turkse afkomst die aan deze praktijken toch niet uit zichzelf deelnemen, worden vaak gedwongen door de anderen om mee te doen met hun groep en worden uit hun 'etnische kring' uitgesloten of belachelijk gemaakt.
Extreem-linkse wereldverbeteraars zoals Edina vinden de APARTHEIDSGEDACHTE geniaal ... zolang het enkel moslims betreft. Haar voorgangers dachten er anders over (vb Z-Afrika).

Citaat:
Het kan niet anders dat de omgeving (daarom niet exclusief de ouders) van deze kindertjes mee 'schuldig' is aan deze radicalisering van de leerlingen. Er moet een draagvlak voor zijn, want ik kan mij niet indenken dat deze kinderen uit zichzelf zomaar al die fanatieke houdingen / handelingen gaan uitvoeren. Hetgeen mij hierbij het meest verontrust is het feit dat dit een evolutie van de jongste tien jaar is. ik zat begin jaren 90 zelf op een stadsschool in het basisonderwijs en toen zaten er ook al heel wat allochtone (moslim)kinderen in mijn school en de andere stadsscholen. Ik kwam met deze dus uiteraard in contact op bos- en zeeklassen, maar ik kan mij niet herinneren dat de kinderen toen bidmatjes meehadden, de meisjes al hoofddoeken moesten dragen, er moeilijk gedaan werd over het eten (behalve misschien geen varkensvlees eten) of dat er niet samen werd gespeeld, jongens en meisjes - allochtoon en autochtoon. Kortom, die kinderen vielen toen niet uit de boot of gedroegen zich niet wezenlijk anders dan de Belgjes. Dat fenomeen van seggregatie is pas de jongste jaren de kop op komen steken.
Extreem-links sluit het liefst zijn ogen voor de religieuse versie van de EIGEN-VOLK-EERST mentaliteit en haar radicale, sexististische en discriminerende uitingsvormen. Merkwaardig die hypocrisie, gezien dezelfde extreem-linksen zich bijzonder druk maken (tot hysterie toe) als lokale, maar bijzonder softe versies van de eigen-volk-eerst mentaliteit populair zijn.

Citaat:
Met deze post wil ik aantonen dat er wel degelijk onder bepaalde groepen moslimmensen in onze steden een radicalisering op het vlak van islambeleving aan de gang is, vermits zelfs het gedrag van jonge kinderen ingrijpend is gewijzigd de jongste jaren. Ikzelf - hoewel ik mij niet hoef te verdedigen - ben absoluut geen racist of Vlaams Belanger, maar stoor mij wel aan deze fanatieke houding die onder die kinderen wordt aangekweekt. Ik heb een aantal allochtone vrienden / kennissen, kom relatief veel met hun in contact en velen onder hen vinden deze evolutie eveneens verontrustwekkend. Bij het (onderwijzend of opvoedend) stadspersoneel zijn er vele mensen die zich ook ergeren aan deze evolutie, maar slechts weinigen durven met de problemen naar buiten te komen of ze aan te kaarten. Bij 't stad heerst er op dat gebied een soort van 'omerta', wie de problemen naar buiten brengt, verbrandt z'n vingers. Het is natuurlijk - vanuit hun standpunt - wenselijk dat het Stedelijk Onderwijs en de Stad Antwerpen dit potje gedekt kunnen houden en de problemen niet gemediatiseerd worden, want dat zou weer een hele controverse losweken en zou volgens sommigen koren op de molen van de Antwerpse oppositie kunnen zijn (en we weten allemaal welke partij dat is). Nogmaals, ik ben absoluut geen extreem-rechts denker, islamhater of xenofoob, maar ik vind de geschetste evolutie onrustwekkend. Hopelijk is er iemand van 't stad goed geplaatst zo moedig om dergelijke wantoestanden aan te kaarten / naar buiten te brengen.

Shoot the messenger en/of intimidatie; de gebruikelijke strategie van de "verdraagzame" linkse kerk. In dat opzicht zijn ze zich volledig aan het assimileren met de islamitische sujetten die ze zo adoreren. Die dulden ook al geen tegenspraak : believe it of kopke d'eraf.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 20:27   #68
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet enkel d�*t, maar wie betaalt dat ganse katholieke net? De gemeenschap...
De gemeenschap die een geschiedenis achter de rug heeft waarin het katholicisme een belangrijke rol speelde. Geschiedenis waarin dat katholicisme uiteindelijk haar beperkte plaats toebedeeld kreeg, net zoals ze een beperkte en onschuldige plaats kreeg in het onderwijs.

We kunnen de geschiedenis niet veranderen omdat een paar extreem-linkse islamofielen hun dhimmitude aan gans de gemeenschap willen opdringen. Gemeenschap die baalt van die dhimmitude en nooit gevraagd heeft naar een invasie van islamitische kolonisten, noch naar de ermee gepaard gaande islamisering.
Oud 4 oktober 2007, 20:30   #69
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"ook een matje mee te nemen" in je post is onzin, jouw onzin , maar toen ik op 10 of 12 jaar met Kindervreugd op bosklas ging (of hoe het dan ook heette toen) moesten de niet-katholieken ook voor elke maaltijd "10 minuten bezinning houden", om de tsjeefkes hun verplicht gebed rustig te laten doen: so what?
cfr hoger...
Dan ben jij al een stokoud peeke. Toen ik als kind uit een vrijzinnig nest in een katholieke school verzeild geraakte werd ik tot niets verplicht.
Oud 4 oktober 2007, 20:38   #70
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Antwerpen lééft van de allochtonen. Zonder hen geen SPA.
Het is voor de sossen dus knikken en braaf op de (al of niet met matje) knietjes zitten.
We weten allemaal goed genoeg waarom het idee om een burgemeester rechtstreeks te verkiezen, afgeschoten is.
Sossen willen kost wat kost aan de macht blijven. Desnoods ondemocratisch?
Of zoals ex-burgemeester Bobke Cools het zo sportief verwoordde : "we gaan de kroonjuwelen toch niet afgeven zeker ?'
Dus wees maar gerust. Binnenkort vreten we allemaal halul.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 20:48   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht in Antwerpen de jongste tijd over integratie (of een gebrek daaraan) al veel te hebben gehoord / gezien, maar wat ik recentelijk vernam, slaat toch wel alles. Ik sprak namelijk met een aantal mensen die al dan niet professioneel betrokken zijn bij de opvang / organisatie bij de bosklassen, zeeklassen en dergelijke van het lager stedelijk onderwijs. In dit stedelijk onderwijs zitten veel islamieten, wat op zich niet zo vreemd is daar je weet dat van de schoolgaande jeugd binnen de Antwerpse ring 2/3 niet het Nederlands als moedertaal heeft.

Vele stadsscholen komen dus met een vrijwel homogeen 'zwart' (excusez le mot) en dan hoofdzakelijk islamitisch publiek naar dergelijke pedagogische verblijven. Het eerste probleem begint reeds vooraf, want het is vaak een hele opgave voor de school / leerkracht om moslimmeisjes uit de klas mee te krijgen naar een verblijf waar een schoolweekje overnacht moet worden. De toestanden met deze moslimkinderen (voor alle duidelijkheid: in het Antwerpse vooral van Marokkaanse en Turkse afkomst) die wel meegaan, zijn op zijn zachtst uitgedrukt verontrustend te noemen, misschien zelfs weerzinwekkend. Op zulke verblijven valt namelijk op hoe een deel van deze moslimleerlingetjes van thuis uit totaal niet in onze maatschappij geïntegreerd worden en als het ware gebrainwashed worden door een fanatieker wordend islamdictaat.

De discussie over het halalvlees op bosklassen van het Antwerpse stedelijke onderwijs is al (te veel) gevoerd in de media en dergelijke, dus hier wens ik dan ook niet tot vervelens toe op in te gaan. Wat echter nog weerzinwekkender is en de media (nog) niet heeft gehaald, is het feit dat er kindjes van 9 �* 10 jaar hun bidmatjes meenemen naar deze verblijven en van de school en de plaatselijke verblijfsbeheerders eisen dat ze vijf keer per dag met hun gezicht richting Mekka moeten bidden, zoals 'de leer' het hun voorschrijft. Verder dragen jonge meisjes van amper tien al veelal een hoofddoek, willen jongens en meisjes geen gezamenlijke sportactiviteiten doen en mogen jongens / meisjes elkaar niet in pyama zien, want dat hoort niet volgens de islam. Tijdens de maaltijden stellen deze kinderen de maaltijden die ze krijgen, zelfs al wordt hun beloofd dat ze halal zijn en er dus ook absoluut geen sprake is van varkensvlees, steeds in vraag gesteld en weigeren ze vaak het 'speciale' eten tot zich te nemen. Al deze beslommeringen leiden ertoe dat het gehele verblijf in het teken komt te staan van de islamkinderen ter wille te zijn, conflicten op te lossen en 'oplossingen' op vanalles en nog wat te bedenken. U kan zich de stress en frustratie bij de leiding, leerkrachten en ander personeel, om nog maar te zwijgen van de 'andere' kinderen, al voorstellen. Kinderen van Marrokaanse of Turkse afkomst die aan deze praktijken toch niet uit zichzelf deelnemen, worden vaak gedwongen door de anderen om mee te doen met hun groep en worden uit hun 'etnische kring' uitgesloten of belachelijk gemaakt.

Het kan niet anders dat de omgeving (daarom niet exclusief de ouders) van deze kindertjes mee 'schuldig' is aan deze radicalisering van de leerlingen. Er moet een draagvlak voor zijn, want ik kan mij niet indenken dat deze kinderen uit zichzelf zomaar al die fanatieke houdingen / handelingen gaan uitvoeren. Hetgeen mij hierbij het meest verontrust is het feit dat dit een evolutie van de jongste tien jaar is. ik zat begin jaren 90 zelf op een stadsschool in het basisonderwijs en toen zaten er ook al heel wat allochtone (moslim)kinderen in mijn school en de andere stadsscholen. Ik kwam met deze dus uiteraard in contact op bos- en zeeklassen, maar ik kan mij niet herinneren dat de kinderen toen bidmatjes meehadden, de meisjes al hoofddoeken moesten dragen, er moeilijk gedaan werd over het eten (behalve misschien geen varkensvlees eten) of dat er niet samen werd gespeeld, jongens en meisjes - allochtoon en autochtoon. Kortom, die kinderen vielen toen niet uit de boot of gedroegen zich niet wezenlijk anders dan de Belgjes. Dat fenomeen van seggregatie is pas de jongste jaren de kop op komen steken.

Met deze post wil ik aantonen dat er wel degelijk onder bepaalde groepen moslimmensen in onze steden een radicalisering op het vlak van islambeleving aan de gang is, vermits zelfs het gedrag van jonge kinderen ingrijpend is gewijzigd de jongste jaren. Ikzelf - hoewel ik mij niet hoef te verdedigen - ben absoluut geen racist of Vlaams Belanger, maar stoor mij wel aan deze fanatieke houding die onder die kinderen wordt aangekweekt. Ik heb een aantal allochtone vrienden / kennissen, kom relatief veel met hun in contact en velen onder hen vinden deze evolutie eveneens verontrustwekkend. Bij het (onderwijzend of opvoedend) stadspersoneel zijn er vele mensen die zich ook ergeren aan deze evolutie, maar slechts weinigen durven met de problemen naar buiten te komen of ze aan te kaarten. Bij 't stad heerst er op dat gebied een soort van 'omerta', wie de problemen naar buiten brengt, verbrandt z'n vingers. Het is natuurlijk - vanuit hun standpunt - wenselijk dat het Stedelijk Onderwijs en de Stad Antwerpen dit potje gedekt kunnen houden en de problemen niet gemediatiseerd worden, want dat zou weer een hele controverse losweken en zou volgens sommigen koren op de molen van de Antwerpse oppositie kunnen zijn (en we weten allemaal welke partij dat is). Nogmaals, ik ben absoluut geen extreem-rechts denker, islamhater of xenofoob, maar ik vind de geschetste evolutie onrustwekkend. Hopelijk is er iemand van 't stad goed geplaatst zo moedig om dergelijke wantoestanden aan te kaarten / naar buiten te brengen.
De resultaten van Edina's geclaimde recht op eigen-religieus-fanatisme-eerst leiden tot onderstaande resultaten, waarvoor ... de gastmaatschappij dan weer mag opdraaien. Niet te verwonderen dat de linkse kerk zo tuk is op het religieus fanatisme van de nieuwkomers en op de samenlevingsproblemen die zij bewust meecreëren, in stand houden of intensifiëren. Dat levert dan weer extra-veel banen op in de linkse, gesubsidieerde allochtonenbepamperingsindustrie.

Citaat:
De onmogelijke erfenis van het westers moslimkind...

In het Westen leven zeer veel moslimkinderen. Nakomelingen van naar hier gemigreerde moslimouders die volgens de islam moslims moeten zijn, zonder er zelf voor gekozen te hebben. Deze moslimkinderen krijgen van hun ouders een verziekte en psychisch ziek makende nalatenschap mee.

Elk moslimkind leert van jongsaf aan dat het “beter” is dan de hem omringende kafirmaatschappij. Dat gaat goed totdat het kind met deze maatschappij in aanraking komt. En dat gebeurt al zeer jong. Kleine Fatima of Mohamed gaat naar de kleuterschool en beleeft daar fijne dagen, omringd door kafirkleuters. Toch merken ze al vlug dat ze “anders” zijn, al was het maar door wat ze al dan niet op hun boterham hebben. Ook de feestdagen krijgen voor hen niet dezelfde invulling, Sinterklaas komt immers enkel bij de kafirs, net als de kerstman en de paasklokken . Op Aïd elFitr en het schapenfeest worden ze thuisgehouden terwijl hun kafirkameraadjes gezellig verderdoen op school. Hier begint het hen te dagen. Moslimkindjes hebben niet alleen minder leuke feestdagen, maar moeten soms ook de school verzuimen om schapen te zien doden en toe te kijken terwijl volwassenen zich volproppen met koekjes en zoetigheden. Een kind heeft immers een klein maagje...

Bovendien was kleine Mohamed tot aan zijn schooltijd de ongekroonde koning in huis, letterlijk alles werd door de vingers gezien van hem, nu is dat niet meer het geval en krijgt hij vermaningen en straf. Kleine Fatima was gewoon om zich zo klein mogelijk te houden, nu moet ze echter voor zichzelf gaan opkomen in een gemengde omgeving en volgens normen die haar vreemd zijn. Beiden kunnen niet doen “zoals alle anderen” en dat is vreselijk voor een klein kind. Hier wordt de kiem geplant van wat het moslimkind zijn leven lang gaat meedragen en de basis gaat vormen voor een groot minderwaardigheidscomplex : het is “anders”.
Thuis leert het moslimkind dat allah enkel van moslims houdt en alle andere mensen tot de gruwelijke hel veroordeelt. Het leert ook dat je beter niet kan omgaan met kafirs omdat zoiets gevaarlijk is. Kafirs zijn “slecht” en zeker geen vrienden. De wereld wordt zo opgedeeld in twee “kampen” : goed en slecht. Wij en hen.
Op school moeten deze kinderen leven volgens de regels van de “slechten”, het is dan ook niet verwonderlijk dat je voor minder in de war zou raken. De “slechte” juf dient gehoorzaamd, de “slechte” meester heeft het voor het zeggen. Voor kleine Fatima valt dit nogal mee, ze leerde ook dat ze geen enkel gezag mag betwijfelen, maar voor kleine Mohamed is het heel wat moeilijker. Hij heeft sowiezo al moeite met een gezag dat niet van zijn vader of mannelijke familieleden komt, laat staan van een kafirjuf ! Tegelijkertijd ondervinden Fatima en Mohamed dat ook kafirkinderen leuk en gezellig kunnen zijn, soms raken ze er wel mee bevriend. Zo geraken ze in een vreemde patstelling, zeker als ze al eens thuis bij hun kafirvriendjes worden uitgenodigd : deze aardige mensen zijn fijne vrienden, maar toch zijn ze “slecht”....
Langzaamaan groeit het moslimkind op, met thuis een hele reeks geboden en verboden die niet passen in een moderne hedendaagse maatschappij en met op school als het ware een tweede leven waarin het moeilijk is zichzelf staande te houden vanwege het “anders zijn”. Een loodzware opgave, zeker voor een kind !
Daarbij komt nog dat in vele moslimgezinnen de nadruk niet op werelds onderwijs wordt gelegd, zeker niet voor meisjes. Nochtans doen die het beter op school dan hun mannelijke tegenhangers. Zij hebben wél iets te bewijzen, zij grijpen gretig hun kans op geestelijke ontwikkeling, die thuis wordt verwaarloosd. De jongens staan voor onoverkomelijke problemen : in hun moslimgemeenschap zijn ze iemand, alleen al door het feit dat ze van het mannelijke geslacht zijn. Hoe ouder ze worden, hoe meer ze dienen de gangen van hun zussen, nichten en zelfs moeder na te gaan. En hoe minder hun eigen gangen worden nagegaan... Dat valt zeer moeilijk te combineren met een geslaagd schoolparcours, waar de moslimjongen zélf onder gezag van buitenaf staat. De jonge Mohamed heeft het daar zeer moeilijk mee, en kan je hem dat kwalijk nemen ?
Van daar af loopt het helemaal fout : de jonge Fatima krijgt zelden haar kans op hogere studies, aangezien ze toch voorbestemd is voor een “huiselijk” leven en vaak zo jong mogelijk getrouwd wil gezien worden door de ouders. De ouders willen zich zo vlug mogelijk ontdoen van deze tijdbom, een moslima die nadenkt zou wel eens rechten voor zichzelf kunnen opeisen die tegen de islam ingaan. Fatima krijgt dus de keuze : in opstand komen (daar is ze écht niet voor geconditioneerd!) of lijdzaam haar lot ondergaan. Die tweede keuze ligt dan mee aan de basis van een versterkt levenslang minderwaardigheidscomplex, dat ze zal trachten klein te krijgen door haar heil te zoeken in de islam om zich toch érgens gewaardeerd te voelen. Haar sluier wordt dan de vlag die de lading dekt... De enkele Fatima’s die toch hun eigen lot in handen nemen betalen dit waagstuk meestal met een aanvankelijke totale sociale isolatie. Toch zijn zij de enigen die hun onmogelijke erfenis verzaken en een vrij leven kunnen leiden.
Mohamed echter heeft nog veel minder kans op enig succes in hogere studies. Als hij dan toch zijn “overgevoeligheid” voor gezag kan in bedwang houden, blijkt hij vaak niet voorbereid om de vele persoonlijke inspanningen te leveren die hogere studies vragen. Hem werd immers thuis elke moeilijkheid uit de weg geruimd en elke inspanning uit handen genomen... Zo blijft Mohamed supergefrustreerd buiten de “geslaagde” maatschappij staan en kiest hij zeer vaak de richting van de enige vertrouwde bron van waardering die hij kent : de islam. Deze groene vlag dekt dan ook zijn lading...
Moslimouders zijn écht niet goed bezig : ze verwachten het onmogelijke van hun kinderen, namelijk slagen in de westerse maatschappij en tegelijkertijd vasthouden aan een middeleeuwse cultus die de westerse waarden afzweert. Beiden gaan niet samen. De moslimouder verziekt dus de toekomst en het leven van zijn kind. De islam is een onmogelijke erfenis.
Steeds meer moslimkinderen aanvaarden deze onmogelijke erfenis niet meer. Gelukkig maar !
Oud 4 oktober 2007, 20:57   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslimouders zijn écht niet goed bezig : ze verwachten het onmogelijke van hun kinderen, namelijk slagen in de westerse maatschappij en tegelijkertijd vasthouden aan een middeleeuwse cultus die de westerse waarden afzweert. Beiden gaan niet samen. De moslimouder verziekt dus de toekomst en het leven van zijn kind. De islam is een onmogelijke erfenis.
Steeds meer moslimkinderen aanvaarden deze onmogelijke erfenis niet meer. Gelukkig maar !
er word door de moslimjongeren dan ook achter een zeer streng vreemdelingen beleid gevraagd, en er is dus veel kans dat het juist de nieuwe jonge belgen zullen zijn die het VB aan de macht gaan helpen in Antwerpen en zelfs Vlaanderen.
Want ook zij zijn het beu, om steeds opnieuw met de cultuur en gewwontes uit het land van hun voorvaderen te worden geconfronteerd en verplicht te worden om deze te gaan naleven.

De groep die dat wel doet is eerder klein, maar wel keihard in haar optreden tegen hun medemensen die van hetzelfde land der voorvaderen komen.
Oud 4 oktober 2007, 22:23   #73
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleine kinderen die de Koran uit het hoofd leren,

Anno 2007 is dit een dieptriest tafereel.
Als ze de Qur'an aan't beluisteren zijn, zijn ze niet aan't hangen op de straten. De stad (A'pen) subsidieert het gebruik van MP3-spelers hiervoor. Islam biedt immers voor veel van deze jongeren een houvast, daar is een concensus rond bij de stadsvisie omtrent jongerenwerk bij allochtonen.

Uw verbolging is dan ook maar wat vreemd.
Oud 5 oktober 2007, 00:59   #74
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er word door de moslimjongeren dan ook achter een zeer streng vreemdelingen beleid gevraagd, en er is dus veel kans dat het juist de nieuwe jonge belgen zullen zijn die het VB aan de macht gaan helpen in Antwerpen en zelfs Vlaanderen.
Want ook zij zijn het beu, om steeds opnieuw met de cultuur en gewwontes uit het land van hun voorvaderen te worden geconfronteerd en verplicht te worden om deze te gaan naleven.

De groep die dat wel doet is eerder klein, maar wel keihard in haar optreden tegen hun medemensen die van hetzelfde land der voorvaderen komen.
Over de mentaliteit en cultuur in de Arabische Wereld zei een historicus eens het volgende (ik ben z'n naam even kwijt): 'toen de Kruisvaarders in 1096 - 1099 het Heilige Land en Jeruzalem binnenvielen en veroverden waren zij de geciviliseerden en de diplomaten en wij de brutale chrtistenhonden. Ze stonden bij wijze van spreken duizend jaar voor. 900 jaar later zijn wij de gematigden en de toleranten en nu staan zij als gehersenspoelde dwazen duizend jaar achter.' Die historicus heeft mijns inziens groetendeels gelijk, als ik bekijk wat er nu allemaal aan het gebeuren is.

Laatst gewijzigd door freespirit : 5 oktober 2007 om 01:00.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 06:47   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over de mentaliteit en cultuur in de Arabische Wereld zei een historicus eens het volgende (ik ben z'n naam even kwijt): 'toen de Kruisvaarders in 1096 - 1099 het Heilige Land en Jeruzalem binnenvielen en veroverden waren zij de geciviliseerden en de diplomaten en wij de brutale chrtistenhonden. Ze stonden bij wijze van spreken duizend jaar voor. 900 jaar later zijn wij de gematigden en de toleranten en nu staan zij als gehersenspoelde dwazen duizend jaar achter.' Die historicus heeft mijns inziens groetendeels gelijk, als ik bekijk wat er nu allemaal aan het gebeuren is.
Hij heeft idd wel een punt, maar dat ze hier blijven achterlopen komt dus door het gebrek aan deftig beleid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raven
Als ze de Qur'an aan't beluisteren zijn, zijn ze niet aan't hangen op de straten. De stad (A'pen) subsidieert het gebruik van MP3-spelers hiervoor. Islam biedt immers voor veel van deze jongeren een houvast, daar is een concensus rond bij de stadsvisie omtrent jongerenwerk bij allochtonen.

Uw verbolging is dan ook maar wat vreemd
De verbolgenheid is niet vreemd, maar wel tegen de verkeerden gericht.

Het is de schuld van de overheden.
Oud 5 oktober 2007, 07:17   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat religie daarvoor bestrijding nodig heeft, maar wel dat die bestrijding het fanatisme in de hand werkt. En daar ben ik rotsvast van overtuigd.
Het k�*n een rol spelen in het aankweken van fanatisme doch het is bijlange geen overheersende factor. Er zijn voorbeelden genoeg van theocratieën of landen waar religie een enorm grote rol speelt en waar het fanatisme welig bloeit zonder dat hen ook maar een strobreed in de weg wordt gelegd. Zoals reeds eerder vermeld, de documentaires van Richard Dawkins (o.a.) hebben dit op een pijnlijke manier aangetoond. Ik ben er dus heel wat minder van overtuigd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik ben absolute voorstander van vrijheid van godsdienst voor kinderen, maar ik denk dat het een utopie is om te geloven dat je zoiets met dwang kan invoeren. Dat zal via een geleidelijke evolutie moeten gebeuren.
Zonder ondemocratische middelen in te voeren kun je inderdaad religie niet de pas af snijden. Het blijven hameren op rede, rationaliteit en wetenschap is het enige wat we kunnen doen. Helaas is dit niet besteed aan de dovemansoren van religie-freaks. Met andere woorden, een Catch-22. Mede door deze vicieuze cirkel is het evenzeer een utopie om aan te nemen dat het verdwijnen van religie een kwestie van tijd is.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 oktober 2007 om 07:34.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 07:23   #77
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Wel, wij eten en drinken gewoon veel te veel vet en suikers.

Indirect zijn er dus heel wat goede zaken verbonden aan het kiezen voor halal voeding. Want men moet dan terug gaan opletten wat men eet en hoe het is klaargemaakt.
Nou, Jantje, met alle respect maar... wij eten elke dag halal en de kilo's vliegen er bij mij gewoon bij als ik niet een beetje oppas omdat ze nog koken zoals de boeren bij ons toendertijd . Maar die werkten dat dan ook weer af op het veld, ik niet
Paar voorbeeldjes: een schep dierlijk vet in het water bij het koken van rijst. Mijn man zijn ratatouille (de arabische naam is niet te onthouden) is de heerlijkste! Tot ik te horen kreeg dat de aubergines gefrituurd worden (die groenten zijn sponzen!)
Hun desserts zijn ook overheerlijk maar vol vet en suiker, ik lustte nooit thee, tot mijn man me het leerde drinken: met 3 klontjes suiker/tas

Het enige wat voeding halal maakt is de wijze van het slachten en ontbreken van alles wat met varken en alcohol te maken heeft. Meer niet.

Merk dan ook op dat hun slagers het vlees niet 'opkuisen' zoals de onze, ze eten hun vlees niet mager maar er moet vet aan zijn, dat vinden ze het lekkerste... zoals ik al zei, zoals de boeren vroeger.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 07:26   #78
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dan ben jij al een stokoud peeke. Toen ik als kind uit een vrijzinnig nest in een katholieke school verzeild geraakte werd ik tot niets verplicht.
Op de lagere school waar mijn zoon tot 2 jaar geleden zat werd er elke dag gebeden.
Oud 5 oktober 2007, 07:27   #79
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Geschiedenis waarin dat katholicisme uiteindelijk haar beperkte plaats toebedeeld kreeg, net zoals ze een beperkte en onschuldige plaats kreeg in het onderwijs.
Citaat:
Zolang de maatschappij blijft vasthouden aan het concept dat er niets aan de hand is om kinderen te "onderwijzen" in goddelijke entiteiten zal het probleem blijven bestaan.
Oud 5 oktober 2007, 07:30   #80
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht

Maar troost je: de superieure Belgische keuken is nog lang niet verdwenen. Zal nooit verdwijnen!
Smaken verschillen natuurlijk maar ik denk dat de belgische keuken niet zo vaak meer op ons menu staat. Mensen koken steeds meer meditteraans en oosters. Ik kan hen geen ongelijk geven, ik vind de zuiderse en Syrisch/Libanese keuken ook stukken beter de onze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be