Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2007, 22:24   #61
sn00py
Banneling

Standaard

Wel, ik mag in eer en geweten zeggen: ik heb nog geen muziek gedownload of illegale programma's gedraaid. Ik ben daar tegen omdat intellectuele eigendom ook eigendom is.
Wie gratis ALLE programma's wil, moet Linux installeren. Dat is van een bende (sorry voor het woord) vrijwilligers en idealisten.
Wie muziek wil beluisteren, moet betalen. Dat is van een industrie. Die willen geld verdienen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:25   #62
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Wel, ik mag in eer en geweten zeggen: ik heb nog geen muziek gedownload of illegale programma's gedraaid. Ik ben daar tegen omdat intellectuele eigendom ook eigendom is.
Wie gratis ALLE programma's wil, moet Linux installeren. Dat is van een bende (sorry voor het woord) vrijwilligers en idealisten.
Wie muziek wil beluisteren, moet betalen. Dat is van een industrie. Die willen geld verdienen.
Zegt de man die maandelijks 3000 euro verdient.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:32   #63
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
een limiet opgelegd voor de verhouding geshared / gedownload.
Dan ben je natuurlijk wel aan het delen... En dat is trouwens te omzeilen
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:33   #64
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Zegt de man die maandelijks 3000 euro verdient.
Sorry, ik moet u teleurstellen. Ik zou het graag hebben... alhoewel...
Oud 5 oktober 2007, 22:34   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betaald u ook als u kerstliedjes zingt ????
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:34   #66
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dan ben je natuurlijk wel aan het delen... En dat is trouwens te omzeilen
Nou en? Ik vind dat een eerlijk principe.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:36   #67
Heftruck

Standaard

Citaat:
Intellectuele eigendom is een belachelijk begrip en pure nonsens. Eigendom is tastbaar.

Goederen die voortkomen uit een intellectueel proces bestaan wel, maar dat zijn dan ook meteen alle goederen die ooit gemaakt en geproduceerd werden / worden.
Oud 5 oktober 2007, 22:46   #68
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Nou en? Ik vind dat een eerlijk principe.
Idem maar met de volumebeperkingen bij de meeste Belgische providers en de mogelijke straffen op het delen van copyrightmateriaal...
Oud 5 oktober 2007, 22:48   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Torrents... Heb ik ergens toevallig in een artikel gelezen hoor.
Genoteerd en gevonden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 22:49   #70
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Betaald u ook als u kerstliedjes zingt ????
Ik zing alleen traditionele kerstliedjes: dwz liederen waar geen auteursrechten op zijn. Om een simpel voorbeeld te geven: "Nu Syt wellekome" moogt ge vrij zingen (correctie: moogt ge NOG vrij zingen. Wat het binnen 20 jaar gaat zijn...)
Oud 5 oktober 2007, 22:56   #71
Heftruck

Standaard

Citaat:
Idem maar met de volumebeperkingen bij de meeste Belgische providers en de mogelijke straffen op het delen van copyrightmateriaal...
Volumebeperkingen zijn verveld maar omzeilbaar. Pakkans m.b.t. op copyrighted materiaal is bijzonder klein.

En mij kennende moet je toch moeten weten dat ik bijzonder arrogant ben op ideologisch vlak en ik me daar allemaal geen bal van zou aantrekken?
Oud 5 oktober 2007, 22:57   #72
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Volumebeperkingen zijn verveld maar omzeilbaar. Pakkans m.b.t. op copyrighted materiaal is bijzonder klein.

En mij kennende moet je toch moeten weten dat ik bijzonder arrogant ben op ideologisch vlak en ik me daar allemaal geen bal van zou aantrekken?
Volumebeperkingen omzeilbaar? Je bedoelt gewoon een andere provider nemen zeker? Je gaat me niet zeggen dat jij bv een telemeter kan hacken?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 23:14   #73
Heftruck

Standaard

Citaat:
Volumebeperkingen omzeilbaar? Je bedoelt gewoon een andere provider nemen zeker? Je gaat me niet zeggen dat jij bv een telemeter kan hacken?
Dat bedoel ik inderdaad. Daarentegen lijkt het mij niet onmogelijk een telemeter te kraken (cracken, niet hacken..), edoch daar bezit in de technische kennis niet voor.
Oud 5 oktober 2007, 23:32   #74
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik inderdaad. Daarentegen lijkt het mij niet onmogelijk een telemeter te kraken (cracken, niet hacken..), edoch daar bezit in de technische kennis niet voor.
Ik zit nu ook bij Dommel voor die reden, weet jij nog beter?
(Ivm telemeter, ik heb ooit eens gelezen dat je de modem op een of andere manier kon aanpakken zodat niet alles gemeld werd ofzo)
Oud 5 oktober 2007, 23:37   #75
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik zit nu ook bij Dommel voor die reden, weet jij nog beter?
(Ivm telemeter, ik heb ooit eens gelezen dat je de modem op een of andere manier kon aanpakken zodat niet alles gemeld werd ofzo)
Geen idee van de prijzen van Dommel. Edpnet zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde aanbieden?
Oud 5 oktober 2007, 23:49   #76
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als je in België een schrijfbare CD of DVD koopt, gaat daar een deel van naar SABAM voor de auteursrechten, dus ... zoveel schade zal er niet geleden worden.
En vooral niet door SABAM zelf, naar 't schijnt...http://www.visionair-belgie.be/Artikels/SABAM.htm
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 23:56   #77
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En vooral niet door SABAM zelf, naar 't schijnt...http://www.visionair-belgie.be/Artikels/SABAM.htm
Minder dan twee jaar geleden nog geld mogen afdragen aan SABAM omwille van een mini-festival, nota bene bands die enkel eigen nummers speelden. Het had dan ook niets meer met de muziek te maken. Het feit dat er muziek werd gespeeld, was al genoeg om een ganse rekening te maken met betrekking op grootte v.h. podium, de dansvloer, verkochte drank, etc.

Oud 6 oktober 2007, 00:04   #78
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Geen idee van de prijzen van Dommel. Edpnet zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde aanbieden?
Inderdaad. Overwoog nog EDPNet wegens ADSL2+ maar vanaf 2008 biedt Dommel toch VDSL aan dus ja...
Oud 6 oktober 2007, 00:35   #79
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minder dan twee jaar geleden nog geld mogen afdragen aan SABAM omwille van een mini-festival, nota bene bands die enkel eigen nummers speelden. Het had dan ook niets meer met de muziek te maken. Het feit dat er muziek werd gespeeld, was al genoeg om een ganse rekening te maken met betrekking op grootte v.h. podium, de dansvloer, verkochte drank, etc.

Jij behoort dan wsl ook tot die happy 20.000, die mogen afdokken zonder ooit een cent return te zien.
De volgende keer sla je gewoon je gitaar stuk op de snertkop van die SABAM-gozer, ben je gelijk beroemd...
Enne, look at the bright side of it, je hebt toen alvast enkele andere 'vedetten' heel blij gemaakt.
Citaat:
Recent bond componist Philippe Delhaye de kat de bel aan, en eiste via het gerecht duidelijkheid in de boekhouding van de auteursrechtenvereniging. Het onderzoek loopt nog,- het gerecht gewaagt alvast van sterke aanwijzingen rond misbruik van vertrouwen, belangenvermenging, persoonlijke verrijking, bedrog en oplichting, doorsluizen van gelden naar neven-vzw’s met onduidelijk statuut, enz.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 00:43   #80
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Jij behoort dan wsl ook tot die happy 20.000, die mogen afdokken zonder ooit een cent return te zien.
De volgende keer sla je gewoon je gitaar stuk op de snertkop van die SABAM-gozer, ben je gelijk beroemd...
Enne, look at the bright side of it, je hebt toen alvast enkele andere 'vedetten' heel blij gemaakt.
Volgende keer mogen ze echt opkrassen. Daar sta je dan als student met een budget van +- 1200 euro, komt SABAM even doodleuk 1 / 3 van je fondsen opeisen.

Citaat:
Recent bond componist Philippe Delhaye de kat de bel aan, en eiste via het gerecht duidelijkheid in de boekhouding van de auteursrechtenvereniging. Het onderzoek loopt nog,- het gerecht gewaagt alvast van sterke aanwijzingen rond misbruik van vertrouwen, belangenvermenging, persoonlijke verrijking, bedrog en oplichting, doorsluizen van gelden naar neven-vzw’s met onduidelijk statuut, enz.
Alsof daar ooit iets aan gedaan gaat worden. En dan nog.. Dan richten ze tot even doodleuk een nieuwe organisatie op?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 6 oktober 2007 om 00:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be