![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eigenaar van de aldi is wel bij de rijkste burgers van europa hé. Volgens mij is dat een zeldzame gierige krent. Een soort dagobert duck.
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() goedkoop eten verkoopt goed = rijke eigenaar.Intelligent is hij ook: langetermijndenker.De klanten fideliseren door goedkoop te verkopen inplaats van hen van in het begin zwaar in de portemonnee te zitten, met het risico dat ze de volgende keer ergens anders hun boodschappen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar staat tegenover dat het vaak toch maar een beetje bedenkelijke koopwaren zijn die verkocht worden en dat het wel zeer onaangenaam winkelen is in de aldi. Hier en daar zit wel wat goed gerief tussen. Wat mij al meer verbaast soms is dat vele mensen die geen geld en werk hebben dat niet achterna volgen. Ook een magazijn huren en daar alles op de grond te koop zetten. Ze zouden er ook wel eens rijk kunnen mee worden.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, daar zelf mee beginnen? Zo een LIDL, die zijn kracht is dat die winkels in heel Europa hebben, en kapitaal.Die kunnen in het groot kopen, en direkt overal naartoesturen. Vermits het goedkoop verkocht word, blijven ze met weinig overschot zitten,weinig verlies dus enz enz. Ik heb géén kapitaal, toch niks vergelijkbaar met winkelketen LIDL.Ge kunt dan al wel een magazijn huren en alles op de grond zetten, maar w�*t op de grond zetten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vol winkelkarretje kost straks meer
wo 10/10/07 - De komende maanden zal de prijs van enkele honderden basisproducten fors stijgen. Dat schrijft Het Nieuwsblad. Het gaat vooral om voedingsmiddelen op basis van graan, melk en vetten. "Op veel plaatsen in de wereld is de oogst dit jaar mislukt", zegt Baudouin Velghe van het Federaal Voedselagentschap. "Daarnaast is er ook de stijgende rijkdom in Azië. Daardoor eten de mensen meer proteïnen en stijgt de vraag naar onder meer graan." Volgens Velghe is ook de stijgende vraag naar biobrandstoffen nefast voor de prijs van basisproducten. Daardoor worden op veel graanvelden nu gewassen zoals koolzaad geoogst. bron: www.vrtnieuws.net ____ Duveltje382 heeft dus wel een punt als hij aanhaald dat de prijzen voor basisproducten de hoogte ingaan en niet voor kaas alleen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de klagers die geen alternatieven zoeken.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zoek gaan naar manieren om WEL aan die zaken te geraken helpt meer ... Goedkoper gaat het nu eenmaal nooit meer worden ... 't Is erg en ook schandalig dat het ineens zoveel duurder wordt , maar daar verander je zomaar niets aan ... Of het zelf doen hé duveltje ...:http://www.noorwegen.info/drangedalkaas.htm ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik dit lees: http://www.noorwegen.info/joasmabruk.htm heb ik meteen zin om te vertrekken.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't Is te klein voor mij , maar voor iemand met handen aan het lijf en de wil om ergens te geraken is zoiets een geweldige mogelijkheid ... Op die site staan enorm veel mogelijkheden ... Dat ecologisch dorp heeft ook wel iets ![]() 't Is eigenlijk wel een land vol mogelijkheden voor mensen die van aanpakken weten ... Maar 't is overal zo , als je bij de pakken blijft zitten gebeurt er niets ....Gene kaas op den boterham dan ... ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge zou kunnen besparen op andere zaken die ge misschien niet echt nodig hebt eh Duveltje666. Uw internetaansluiting bijvoorbeeld...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dus zou de index moeten stijgen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Die gevoelige prijsverhogingen van basisproducten gaan vanzelfsprekend voor een groot gedeelte van onze bevolking (grote) problemen geven...
Gelukkig moet ik voor dat probleem geen oplossingen bedenken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bio brandstof is inderdaad géén goede zaak, integendeel aan veel mensen hun verwachtingen:in Zuid Amerika is de prijs van de maïs verdriedubbeld, sinds al de rijke mensen de tank van hun 4x4 monster van een auto vol biobrandstof kappen. De tortilla's hun prijzen zijn de pan uit geswingd, en hongersnood dreigt.Dit is enkel een begin.Daar komt nog bij dat ze op de velden waar de materie voor biobrandstoffen verbouwd word, men zoveel pesticides en insecticides mag gebruiken als men wil, het is immers niet voor de voeding bestemt! Ook d�*t nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Burger
|
![]() Een prijsstijging van 30 procent kan voor bepaalde mensen echt wel problemen geven.
Na het faillisement van onze zaak zitten wij in een collectieve schuldenregeling. Wij krijgen een heel beperkt leefbudget om mee rond te komen per maand voor Mijn partner, mezelf, en onze twee kinderen. Dit bedrag is net genoeg om de hoogstnodige levensmiddelen aan te schaffen in de aldi. Geen extra's, gewoon hetgeen men nodig heeft voor drie basismaaltijden per dag. Wij krijgen 100euro per week voor ons vier. (ook pampers worden hiervan betaald, waspoeder, shampoo, kledij, medische kosten, schoolrekeningen). Omgerekend is dat iets meer dan 3euro per dag per persoon. Als de nodige voedingswaren zoals brood, pasta en dergelijke met 30 procent omhoog gaan, dan is dat voor ons een kleine ramp, wij moeten nu al iedere eurocent drie keer overdenken vooraleer we hem uitgeven. Lang voor ons faillisement zouden we dat amper gevoeld hebben in de portemonnee. Maar nu ligt dat heel wat anders, en je zit rapper in zo'n situatie dan je denkt. Ons leefgeld volgt trouwens wel de indexering, maar als er geen indexering komt bij deze stijging van de prijs van zovele voedingswaren, dan gaat ook ons leefgeld niet omhoog. Laatst gewijzigd door De Lange Wapper : 11 oktober 2007 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat ze de indexen nu continu vergelijken met producten die goedkoper worden. 't shirts, electro en zo van die zaken. Naast de voedsel en andere basis producten die stijgen. Zo kan men zeggen dat de levensduurte niet hard stijgt tegenover de index.
Vierkante zever in pakjes is dat allemaal. Het is net dezelfde tactiek die pamfletverkopers zoals aldi, makro en noem maar op gebruiken. Zet bepaalde lokkertjes in het groot en vet om klanten binnen te lokken en je weet sowieso dat ze meteen een gans pak andere maar dure producten tegelijk kopen. Index is vals geworden. Wie koopt nu alle dagen een tv? Maar iedereen koopt alle dagen brood, boter en eieren en dergelijke.