Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2007, 23:34   #61
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dat ik piep.. da's normaal..
Maar zou de krent van Raf ook piepen?

vraag hem of u ze mag uitproberen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 23:51   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
ja, dat is het beste: naar de discount gaan. De kwaliteit van het voedsel is even goed als elders, als dat goedkoper is, is het enkel omdat het decorum veel minder verzorgd is, en de verwarming lager staat.Want dat betaalt de klant allemaal zelf natuurlijk, het aangename interieur in sommige winkels, en de sfeervolle muziek erbij...Word allemaal in de prijs verwerkt, tot de laatste eurocent.

De eigenaar van de aldi is wel bij de rijkste burgers van europa hé.
Volgens mij is dat een zeldzame gierige krent. Een soort dagobert duck.
Oud 9 oktober 2007, 23:56   #63
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De eigenaar van de aldi is wel bij de rijkste burgers van europa hé.
Volgens mij is dat een zeldzame gierige krent. Een soort dagobert duck.
goedkoop eten verkoopt goed = rijke eigenaar.Intelligent is hij ook: langetermijndenker.De klanten fideliseren door goedkoop te verkopen inplaats van hen van in het begin zwaar in de portemonnee te zitten, met het risico dat ze de volgende keer ergens anders hun boodschappen doen.
Oud 10 oktober 2007, 00:01   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
goedkoop eten verkoopt goed = rijke eigenaar.Intelligent is hij ook: langetermijndenker.De klanten fideliseren door goedkoop te verkopen inplaats van hen van in het begin zwaar in de portemonnee te zitten, met het risico dat ze de volgende keer ergens anders hun boodschappen doen.
Hij heeft de pure kruideniersmentaliteit. Niks anders dan dat. En hij heeft zijn doelpubliek gekozen, de mensen die weinig geld hebben of mensen die wel geld hebben maar niet willen uitgeven.
Daar staat tegenover dat het vaak toch maar een beetje bedenkelijke koopwaren zijn die verkocht worden en dat het wel zeer onaangenaam winkelen is in de aldi.
Hier en daar zit wel wat goed gerief tussen.

Wat mij al meer verbaast soms is dat vele mensen die geen geld en werk hebben dat niet achterna volgen. Ook een magazijn huren en daar alles op de grond te koop zetten. Ze zouden er ook wel eens rijk kunnen mee worden.
Oud 10 oktober 2007, 00:21   #65
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hij heeft de pure kruideniersmentaliteit. Niks anders dan dat. En hij heeft zijn doelpubliek gekozen, de mensen die weinig geld hebben of mensen die wel geld hebben maar niet willen uitgeven.
Daar staat tegenover dat het vaak toch maar een beetje bedenkelijke koopwaren zijn die verkocht worden en dat het wel zeer onaangenaam winkelen is in de aldi.
Hier en daar zit wel wat goed gerief tussen.

Wat mij al meer verbaast soms is dat vele mensen die geen geld en werk hebben dat niet achterna volgen. Ook een magazijn huren en daar alles op de grond te koop zetten. Ze zouden er ook wel eens rijk kunnen mee worden.
persoonlijk ga ik dikwijls naar LIDL, meer zelden naar Aldi, en in LIDL vind je wel degelijk goede dingen. Niet enkel eten trouwens, zelfs TV's, informatica-materiaal, laatst kocht ik daar voor 8 euro een strijkijzer.En dat is altijd met een garantie van 3 jaar.Maar dat soort waren is rap weg.Je moet op hun site gaan, en zien wat er de volgende dagen gaat binnenkomen. Men kan naar het schijnt zelfs koopwaar reserveren.
Ja, daar zelf mee beginnen? Zo een LIDL, die zijn kracht is dat die winkels in heel Europa hebben, en kapitaal.Die kunnen in het groot kopen, en direkt overal naartoesturen. Vermits het goedkoop verkocht word, blijven ze met weinig overschot zitten,weinig verlies dus enz enz. Ik heb géén kapitaal, toch niks vergelijkbaar met winkelketen LIDL.Ge kunt dan al wel een magazijn huren en alles op de grond zetten, maar w�*t op de grond zetten?
Oud 10 oktober 2007, 08:27   #66
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Vol winkelkarretje kost straks meer

wo 10/10/07 - De komende maanden zal de prijs van enkele honderden basisproducten fors stijgen. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

Het gaat vooral om voedingsmiddelen op basis van graan, melk en vetten.

"Op veel plaatsen in de wereld is de oogst dit jaar mislukt", zegt Baudouin Velghe van het Federaal Voedselagentschap.

"Daarnaast is er ook de stijgende rijkdom in Azië. Daardoor eten de mensen meer proteïnen en stijgt de vraag naar onder meer graan."

Volgens Velghe is ook de stijgende vraag naar biobrandstoffen nefast voor de prijs van basisproducten. Daardoor worden op veel graanvelden nu gewassen zoals koolzaad geoogst.

bron: www.vrtnieuws.net
____

Duveltje382 heeft dus wel een punt als hij aanhaald dat de prijzen voor basisproducten de hoogte ingaan en niet voor kaas alleen.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 08:31   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Even mijn woede hier botvieren op dit forum
Het wit product van GB (NR1) heeft kaas is zijn gamma dat plots van 1.08€ voor 300gram naar 1.51€ in prijs is gestegen,wat een schande is dat zeg
Maar de arme zijn inkomsten zijn niet met 50% gestegen,wel wij worden met de week armer,eerst aardgas +18%,dan het brood,spaghetti+20%,en nu de kaas +50%
Een regelrechte schande is het,moeten we dus met zen alle weer honger gaan lijden
Niet met z'n allen.
Enkel de klagers die geen alternatieven zoeken.
Oud 10 oktober 2007, 08:40   #68
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet met z'n allen.
Enkel de klagers die geen alternatieven zoeken.
Klopt ...
Op zoek gaan naar manieren om WEL aan die zaken te geraken helpt meer ... Goedkoper gaat het nu eenmaal nooit meer worden ...
't Is erg en ook schandalig dat het ineens zoveel duurder wordt , maar daar verander je zomaar niets aan ...
Of het zelf doen hé duveltje ...:http://www.noorwegen.info/drangedalkaas.htm
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 09:07   #69
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Klopt ...
Op zoek gaan naar manieren om WEL aan die zaken te geraken helpt meer ... Goedkoper gaat het nu eenmaal nooit meer worden ...
't Is erg en ook schandalig dat het ineens zoveel duurder wordt , maar daar verander je zomaar niets aan ...
Of het zelf doen hé duveltje ...:http://www.noorwegen.info/drangedalkaas.htm

Als ik dit lees: http://www.noorwegen.info/joasmabruk.htm heb ik meteen zin om te vertrekken.
Oud 10 oktober 2007, 09:48   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als ik dit lees: http://www.noorwegen.info/joasmabruk.htm heb ik meteen zin om te vertrekken.
Ja hé ...
't Is te klein voor mij , maar voor iemand met handen aan het lijf en de wil om ergens te geraken is zoiets een geweldige mogelijkheid ...
Op die site staan enorm veel mogelijkheden ... Dat ecologisch dorp heeft ook wel iets ... Maar om die stap alleen te zetten zie ik niet zo zitten ...
't Is eigenlijk wel een land vol mogelijkheden voor mensen die van aanpakken weten ... Maar 't is overal zo , als je bij de pakken blijft zitten gebeurt er niets ....Gene kaas op den boterham dan ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:05   #71
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Ge zou kunnen besparen op andere zaken die ge misschien niet echt nodig hebt eh Duveltje666. Uw internetaansluiting bijvoorbeeld...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:21   #72
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Even mijn woede hier botvieren op dit forum
Het wit product van GB (NR1) heeft kaas is zijn gamma dat plots van 1.08€ voor 300gram naar 1.51€ in prijs is gestegen,wat een schande is dat zeg
Maar de arme zijn inkomsten zijn niet met 50% gestegen,wel wij worden met de week armer,eerst aardgas +18%,dan het brood,spaghetti+20%,en nu de kaas +50%
Een regelrechte schande is het,moeten we dus met zen alle weer honger gaan lijden
gij rekent u bij de armen maar gaat wel shoppen in 1 van de duurste winkels op gebied van voeding...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:32   #73
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
gij rekent u bij de armen maar gaat wel shoppen in 1 van de duurste winkels op gebied van voeding...
Huh ? Nog nooit naar Delhaize geweest zeker ?
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 18:27   #74
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Duveltje382 heeft dus wel een punt als hij aanhaald dat de prijzen voor basisproducten de hoogte ingaan en niet voor kaas alleen.
Ja, inderdaad. Volgens Colruyt gaan de prijzen van voedselproducten op basis van graan, melk, oliën en vetten de komende 3 maand met 3% tot 30% stijgen:

Citaat:
Een basisassortiment van honderden voedingsproducten dreigt in de komende maanden 3 tot 30 procent duurder te worden als gevolg van de aanhoudende stijging van grondstoffenproducten. Het gaat om een internationaal fenomeen. Aldi Duitsland kondigde eind september al aan dat 300 van de 700 artikelen uit het basisassortiment duurder zullen worden. Aldi Nederland kondigde vorig weekend een prijsstijging aan voor een reeks basisproducten. Het zou gaan om een eerste golf, die later gevolgd zou worden door andere prijsverhogingen.

Bij Aldi België was niemand bereikbaar voor commentaar, maar Colruyt - de grootste discounter in België - zegt dat er niet te ontsnappen valt aan massale prijsverhogingen. 'We blijven daarbij trouw aan de laagste prijzen', zegt commercieel directeur Jean-Pierre Roelands.

De golf van prijsstijgingen is het gevolg van gestegen grondstoffenprijzen die vooral drie hoofdcategorieën treffen: graangerelateerde producten (deegwaren, biscuiterie...), melk (inclusief zuivelproducten als kaas) en plantaardige producten door de toename van de prijs voor oliën en vetten.

Ergens vanaf juli begonnen de grondstoffenprijzen duidelijk te stijgen, maar de jongste weken is soms sprake van 'extreme prijsverhogingen', zegt een woordvoerder van Aldi Nederland. Het fenomeen is van die aard dat Aldi in Nederland voor het eerst zo'n collectieve prijsstijging moet afkondigen.

'Ook in België is er geen ontsnappen aan', zegt Jean-Pierre Roelands van Colruyt. 'Sommige prijzen zijn al gestegen, maar de komende maanden zal het om een forse beweging gaan.' Colruyt verwacht dat een gamma van 'een paar honderd basisproducten' 3 tot 30 procent duurder zal worden.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=0R1IG7FV
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 19:49   #75
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Dus zou de index moeten stijgen !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 19:54   #76
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Die gevoelige prijsverhogingen van basisproducten gaan vanzelfsprekend voor een groot gedeelte van onze bevolking (grote) problemen geven...

Gelukkig moet ik voor dat probleem geen oplossingen bedenken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 21:59   #77
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Vol winkelkarretje kost straks meer

wo 10/10/07 - De komende maanden zal de prijs van enkele honderden basisproducten fors stijgen. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

Het gaat vooral om voedingsmiddelen op basis van graan, melk en vetten.

"Op veel plaatsen in de wereld is de oogst dit jaar mislukt", zegt Baudouin Velghe van het Federaal Voedselagentschap.

"Daarnaast is er ook de stijgende rijkdom in Azië. Daardoor eten de mensen meer proteïnen en stijgt de vraag naar onder meer graan."

Volgens Velghe is ook de stijgende vraag naar biobrandstoffen nefast voor de prijs van basisproducten. Daardoor worden op veel graanvelden nu gewassen zoals koolzaad geoogst.

bron: www.vrtnieuws.net
____

Net in de Standaard gelezen dat de voedsel-prijzen met 30 % de hoogte zullen ingaan.Eigenlijk wil dat zeggen dat �*lles gaat opslagen, want neem nu een loodgieter, een garagist, een huisschilder, dat zijn allemaal mensen die eten kopen, en als dat eten opslaagt, dan slagen die ook hun prijzen op.Als het eten opslaagt, gaat men dat overal voelen.
Bio brandstof is inderdaad géén goede zaak, integendeel aan veel mensen hun verwachtingen:in Zuid Amerika is de prijs van de maïs verdriedubbeld, sinds al de rijke mensen de tank van hun 4x4 monster van een auto vol biobrandstof kappen. De tortilla's hun prijzen zijn de pan uit geswingd, en hongersnood dreigt.Dit is enkel een begin.Daar komt nog bij dat ze op de velden waar de materie voor biobrandstoffen verbouwd word, men zoveel pesticides en insecticides mag gebruiken als men wil, het is immers niet voor de voeding bestemt! Ook d�*t nog.
Oud 11 oktober 2007, 08:41   #78
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Huh ? Nog nooit naar Delhaize geweest zeker ?
1 keer al en nooit meer wat ik daar koop voor 100 euro koopt ge in de aldi, lidl of colruty voor 50 euro
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:16   #79
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Een prijsstijging van 30 procent kan voor bepaalde mensen echt wel problemen geven.
Na het faillisement van onze zaak zitten wij in een collectieve schuldenregeling. Wij krijgen een heel beperkt leefbudget om mee rond te komen per maand voor Mijn partner, mezelf, en onze twee kinderen.
Dit bedrag is net genoeg om de hoogstnodige levensmiddelen aan te schaffen in de aldi. Geen extra's, gewoon hetgeen men nodig heeft voor drie basismaaltijden per dag. Wij krijgen 100euro per week voor ons vier. (ook pampers worden hiervan betaald, waspoeder, shampoo, kledij, medische kosten, schoolrekeningen). Omgerekend is dat iets meer dan 3euro per dag per persoon.
Als de nodige voedingswaren zoals brood, pasta en dergelijke met 30 procent omhoog gaan, dan is dat voor ons een kleine ramp, wij moeten nu al iedere eurocent drie keer overdenken vooraleer we hem uitgeven.

Lang voor ons faillisement zouden we dat amper gevoeld hebben in de portemonnee. Maar nu ligt dat heel wat anders, en je zit rapper in zo'n situatie dan je denkt.

Ons leefgeld volgt trouwens wel de indexering, maar als er geen indexering komt bij deze stijging van de prijs van zovele voedingswaren, dan gaat ook ons leefgeld niet omhoog.

Laatst gewijzigd door De Lange Wapper : 11 oktober 2007 om 09:16.
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:19   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem is dat ze de indexen nu continu vergelijken met producten die goedkoper worden. 't shirts, electro en zo van die zaken. Naast de voedsel en andere basis producten die stijgen. Zo kan men zeggen dat de levensduurte niet hard stijgt tegenover de index.
Vierkante zever in pakjes is dat allemaal.

Het is net dezelfde tactiek die pamfletverkopers zoals aldi, makro en noem maar op gebruiken. Zet bepaalde lokkertjes in het groot en vet om klanten binnen te lokken en je weet sowieso dat ze meteen een gans pak andere maar dure producten tegelijk kopen.

Index is vals geworden.
Wie koopt nu alle dagen een tv? Maar iedereen koopt alle dagen brood, boter en eieren en dergelijke.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be