Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2007, 22:27   #61
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mijn verhaal gaat er vooral om:
politiekers die stemmen willen en geen rekening houden met de realiteit. Dit komt overal voor en heeft weinig te maken heeft met de afkomst van uw buren doch alles met het egoïsme van uw politieker. En u laat zich vangen en heeft maar af op ...op wie eigenlijk? Ik lees grote angst voor kinderen die niet doen wat u wilt en grote angst voor soorten vlees maar uw Chinese buur is een goeie. Misschien uw pijlen eens richten op de verantwoordelijken ipv uw omgeving op te delen in wij en zij, maar ja dat vraagt inspanning natuurlijk en zij zijn groot en ik is klein en 't is makkelijker om nog zwakkeren aan te vallen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 22:36   #62
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Skaters willen eigen skatepark

'Af en toe gooit een buurtbewoner wel eens met een emmer water. Maar tot nu toe heb ik de politie daar nog niets weten over zeggen', (ckd)
wacht maar af tot die flikken dienen emmer water over hunnen kop krijgen,
ps, ik hoop dat het vriest de straatstenen uit de grond
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 22:47   #63
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ne mens begint er zich zowaar vragen bij te stellen, na de priesters de flikken?
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 22:52   #64
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dit verbaast me niks. Ik hoor al lang van mensen die er wonen en/of werken dat het in Mechelen de spuigaten uit loopt met de politie en hun overlastteams. Wat ik wel grappig vind, is de selectieve verontwaardiging van sommigen. Want dit krijg je nu met de roep voor nultolerantie! Een politie die elke zin voor relativiteit verliest.

Maar ook in Antwerpen zijn er vergelijkbare problemen. Ook daar mag er nergens geskate worden. Op sommige pleintjes mag er zelfs niet gevoetbald worden! Terwijl er in steden nu net zo'n gebrek is aan plaatsen waar kinderen nog kunnen spelen doordat koning auto de stad volledig heeft ingenomen (vroeger kon dat spelen her en der nog op straat... nu is dat ondenkbaar). En dan is men verwonderd dat jonge gezinnen de stad ontvluchten...

Een prachtig voorbeeldje: bij de heraanleg van het plein voor het station van Berchem heeft men gekozen voor een geribbelde ondergrond die het skaten, skeeleren of fietsen zou beletten (joost mag weten waarom... ik leerde er nog fietsen als kind). Ook de treinpassagiers met zware koffers zijn daar trouwens de dupe van: die koffers moeten nu gedragen worden, want de wieltjes zijn onbruikbaar op die ondergrond. Voor de rest heeft men er struikjes geplant die enkel uitnodigen tot sluikstort. Resultaat: een plein zonder enige functie, terwijl dit bij uitstek geschikt was als speelpleintje. Wie bedenkt zo'n dingen? En vooral waarom?
Edina, ik weet niet of je het zelf beseft maar langzamerhand begin je je kritisch op te stellen...... als je zo voortdoet worden je oogkleppen nog werkloos.
Oud 13 oktober 2007, 23:08   #65
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Door de ruchtbaarheid die eraan gegeven werd door de VRT kan ik alleszins besluiten dat de rode VRT (die sinds de laatste verkiezingsuitslag door de blauw verguisd worden) geen gelegenheid voorbij laat gaan om de liberalen in diskrediet te brengen.... zelfs als door hun verslaggeving de eigen ongerechtvaardigde positieve discriminatie tov het kutgedrag van de marokkanen blijkt.
Oud 13 oktober 2007, 23:20   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
wacht maar af tot die flikken dienen emmer water over hunnen kop krijgen,
ps, ik hoop dat het vriest de straatstenen uit de grond
Ik had niets tegen de komst van de overlastteams. Toegeven, ze vormen geen overbodige luxe. Vooral als het om overlast gaat, op straat, op een uur waarop de meeste mensen al in hun bed liggen. Ik heb mij ook nog geërgerd aan het feit dat zeer jonge kinderen nog op het trottoir spelen terwijl ze al lang in hun bed moesten liggen. Gebrek aan verantwoordelijkheid bij de ouders dus. En het was juist de bedoeling van deze overlastteams de ouders op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

Maar wat ik nu lees, het verhaal over Luka bv, gaat te ver. let eens op het argument waarbij in het reglement niet zou staan dat spelende kinderen geen overlast zouden kunnen bezorgen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 05:05   #67
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had niets tegen de komst van de overlastteams. Toegeven, ze vormen geen overbodige luxe. Vooral als het om overlast gaat, op straat, op een uur waarop de meeste mensen al in hun bed liggen. Ik heb mij ook nog geërgerd aan het feit dat zeer jonge kinderen nog op het trottoir spelen terwijl ze al lang in hun bed moesten liggen. Gebrek aan verantwoordelijkheid bij de ouders dus. En het was juist de bedoeling van deze overlastteams de ouders op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

Maar wat ik nu lees, het verhaal over Luka bv, gaat te ver. let eens op het argument waarbij in het reglement niet zou staan dat spelende kinderen geen overlast zouden kunnen bezorgen.
Als ouders vinden van niet, dan is dat zo.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 12:30   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misschien moet JIJ eerst eens leren lezen! blablabla
Ik heb je vanaf de eerste moment begrepen, beste Circe. Maar blijkbaar heb je dat nog steeds niet door. Het is in ieder geval niet de interpretatie die jij eraan geeft.

En euh: leer misschien eens wat een persoonlijke aanval is. Het is nogal belachelijk om vermeende persoonlijke aanvallen van mij aan te geven bij de moderatie, terwijl jij de enige bent die er doet. Maar wees gerust, ik zal het meldingsdriehoekje niet gebruiken. Je maakt er toch alleen jezelf belachelijk mee en het wijst enkel op je gebrek aan argumentatie.

Citaat:
Ik heb begrepen dat je een ambetantenarenjobke hebt kunnen te pakken krijgen? juiste partijkaart zeker? doe zo voort.
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik werk niet voor de overheid... op geen enkel niveau. En ik ben overigens nog nooit lid geweest van om het even welke politieke partij en zal dat ook nooit worden als dat je kan geruststellen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 12:35   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Edina, ik weet niet of je het zelf beseft maar langzamerhand begin je je kritisch op te stellen...... als je zo voortdoet worden je oogkleppen nog werkloos.
Herlees de eerste paragraaf van de post waarop je reageerde nog eens goed. Die is o.a. op jou van toepassing.
Oud 14 oktober 2007, 12:38   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Door de ruchtbaarheid die eraan gegeven werd door de VRT kan ik alleszins besluiten dat de rode VRT (die sinds de laatste verkiezingsuitslag door de blauw verguisd worden) geen gelegenheid voorbij laat gaan om de liberalen in diskrediet te brengen.... zelfs als door hun verslaggeving de eigen ongerechtvaardigde positieve discriminatie tov het kutgedrag van de marokkanen blijkt.
Jij hebt duidelijk niet begrepen waarover het gaat. En schijnt niet eens te beseffen dat in Mechelen ook de SP.a mee bestuurt.

Dit is enkel het gevolg van de toenemende onverdraagzaamheid en de schreeuw voor nultolerantie. En daar zijn niet enkel autochtonen het slachtoffer van. Jammer genoeg is de publieke verontwaardiging wel voorbehouden voor autochtonen die ermee te maken krijgen.
Oud 14 oktober 2007, 12:41   #71
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik werk niet voor de overheid... op geen enkel niveau. En ik ben overigens nog nooit lid geweest van om het even welke politieke partij en zal dat ook nooit worden als dat je kan geruststellen.
Idd... steuntrekkers mogen niet werken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 12:41   #72
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben nooit voorstander geweest van zo'n overlastteams en overlastboetes, want die zetten de deur open voor willekeur én een totale onverdraagzaamheid waarbij elke zin voor relativiteit verloren gaat.

Ik geloof ook niet dat dit de juiste aanpak is voor bestaande problemen. Het is louter symptoombestrijding, die de grond van de zaak niet aanpakt en enkel voor meer frustraties zorgt. Repressie werkt niet.

Laatst gewijzigd door Edina : 14 oktober 2007 om 12:42.
Oud 14 oktober 2007, 12:41   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt duidelijk niet begrepen waarover het gaat. En schijnt niet eens te beseffen dat in Mechelen ook de SP.a mee bestuurt.

Dit is enkel het gevolg van de toenemende onverdraagzaamheid en de schreeuw voor nultolerantie. En daar zijn niet enkel autochtonen het slachtoffer van. Jammer genoeg is de publieke verontwaardiging wel voorbehouden voor autochtonen die ermee te maken krijgen.
Die flikken hadden niet begrepen dat die nultolerantie enkel voor zogenaamde "allochtonen" moest gelden...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 12:45   #74
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Totale verdraagzaamheid hebben natuurlijk gemaakt dat onze gemeenschap steeds minder en minder verdraagzaam maakt...

En dat hebben we aan tolerant links te danken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:06   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die flikken hadden niet begrepen dat die nultolerantie enkel voor zogenaamde "allochtonen" moest gelden...
De politie was iets te ijverig. Lees de reactie van Gennez: "Iedereen maakt fouten".
Wat de perceptie ook moge zijn, de wet is voor iedereen van toepassing. Neen dus, die nultolerantie was niet enkel voor allochtonen van toepassing. Hoe verklaar je anders de reactie van de politie tegenover Luka?
Beetje zwak hé filosoof. Getuigt van voorordelen tegenover de politie of de lokale Mechelse politiek met een liberaal aan het hoofd.
Oud 14 oktober 2007, 13:31   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb hem zeer goed begrepen, beste Circe. Het is allemaal de schuld van de migranten en de poco's die de migranten permanent voortrekken. Zet eens een andere plaat op, wil je?
Idd, deze plaat heeft duidelijk een kras...
Oud 14 oktober 2007, 13:34   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
De politie was iets te ijverig. Lees de reactie van Gennez: "Iedereen maakt fouten".
Wat de perceptie ook moge zijn, de wet is voor iedereen van toepassing. Neen dus, die nultolerantie was niet enkel voor allochtonen van toepassing. Hoe verklaar je anders de reactie van de politie tegenover Luka?
Beetje zwak hé filosoof. Getuigt van voorordelen tegenover de politie of de lokale Mechelse politiek met een liberaal aan het hoofd.
Citaat:
waarmee je me impliciet gelijk geeft
Oud 14 oktober 2007, 13:36   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik heb je vanaf de eerste moment begrepen, beste Circe. Maar blijkbaar heb je dat nog steeds niet door. Het is in ieder geval niet de interpretatie die jij eraan geeft.
Grandioos! iets wat IK heb meegemaakt, IK heb ondervonden en IK heb neergeschreven wordt door Edina JUIST geïnterpreteerd, omdat IK niet weet waarover ik praat!

Beter kan het niet worden!

Blijkbaar is er tot Edina's interpretatie totaal niet doorgedrongen dat het voorbeeld dat ik gaf niet zozeer met de halal-jongelen te maken had, maar wèl tot welke gevolgen het niet-naleven van ongeschreven wetten kan leiden.

Vermits de halaljongeren zich niet zelf-verantwoordelijk opstelden, moést er een andere oplossing worden gezocht, die door het overregulerende poco-gedrag van het gemeenteraadslid niet leidde tot een oplossing waar iedereen mee tevreden kon zijn, doch enkel tot het totaal afschaffen van de speelmogelijkheid.

Nogmaals: moest er geen chinees gewoond hebben in het huis naast de ideale plaats op die paal te zetten, had iedereen nog steeds kunnen basketten.
Het gebrek zelf-verantwoordelijkheid van de halaljongeren was dan opgelost door het risico volledig in te dijken.
--------------

Ik denk dat dit laatste een spijtig gevolg is van de gevoerde politiek. Vooral de halalmigranten worden beschouwd als anders-validen: niet zij hoeven verantwoordelijkheid te nemen of zich te verantwoorden: "anderen" zullen het voor hen wel doen.
Als ze hun kinderen de landstaal niet wensen aan te leren: geen nood, "wij" zorgen wel voor extra leerkrachten
Als ze het vertikken om hun studies af te maken of de juiste arbeidsattitude aan te nemen: geen nood, "wij" verplichten de werkgevers wel om ze toch aan te werven
Als ze de voorzieningen tot op de draad uitputten terwijl men ook zelf verantwoordelijkheid kan nemen: geen nood "wij" zorgen gewoon dat ze nog meer extra subsidies krijgen
Als ze zich niet wensen aan te passen aan de hier geldende normen en waarden: geen nood, "wij" zorgen er wel voor dat de aboriginals zich zullen aanpassen aan hun normen en waarden..

enzovoort enzovoort.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 oktober 2007 om 13:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:01   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof ook niet dat dit de juiste aanpak is voor bestaande problemen. Het is louter symptoombestrijding, die de grond van de zaak niet aanpakt en enkel voor meer frustraties zorgt. Repressie werkt niet.
Symptoombestrijding. Akkoord. De vraag wordt dan hoe je de oorzaken aanpakt. Kijk, niet zo heel lang geleden had Mechelen een soort project gestart waarbij "vaders" een oogje in het zeil hielden in de wijk. Het ging in het bijzonder om allochtone vaders wat al duidelijk een beeld gaf van waar het probleem zich situeerde. Het project heeft niet lang geduurd, om diverse redenen. Ik weet dat het delicaat wordt indien met de vinger wordt gewezen naar een groep, maar neem het van mij aan, het zijn ook niet altijd de autochtonen die met de vinger wijzen. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat autochtonen niet voor overlast kunnen zorgen.
Wat bewijst dat het aanpakken van oorzaken niet zo eenvoudig is. Niet gemakkelijk voor de politie om met de allochtone ouders te praten.
Welke keuze heb je dan nog ? Wie te snel rijdt wordt beboet, wie voor overlast zorgt ook.
Waar ik het wel iets moeilijker mee heb is dat ivm de overlast speciale teams worden samengesteld. Als die er al zijn dan liefst met een duidelijke functieomschrijving. Dan gebeuren er ook geen stomme incidenten zoals we met Luka hebben meegemaakt
Oud 14 oktober 2007, 17:05   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als ouders vinden van niet, dan is dat zo.
Kijk Bhairav. Als kindjes 's avonds na 11 uur nog alleen op het trottoir spelen langs een drukke straat dan is er iets mis, zelfs indien we het lawaai buiten beschouwing laten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be