Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 12:02   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Het ligt er maar aan wat men verstaat onder " eigen volk " . Voor mij persoonlijk reken ik tot mijn " eigen volk " : alle warme , liefdevolle , blije mensen , zonder onderscheid van huidskleur , filosofische of religieuze overtuiging , taal , afkomst . Luna en haar familie kan ik dus als " mijn volk " beschouwen . Maar ook Oulematou en Songül behoren daartoe . Dit in tegenstelling tot het ongevoelig creatuur , de racistische massamoordenaar Hansje ' pang-pang ' Van Themsche . Die behoort tot hun " eigen volk " want Hansje ' pang-pang ' Van Themsche is blank en heeft de juiste ideologische opvoeding genoten .
"Massamoordernaar" Hansje 'pang-pang' Van Themse is een ket van 19 jaar die het grootste deel van zijn tijd op internaat zat. De weinige uren die hij thuis was in het weekend, zie ik hem nog niet in de zetel tussen mammie en pappie zitten voor zijn wekelijkse portie ideologische opvoeding, al was het maar omdat hij een games-verslaafde was.
Ik denk dat het trauma van de allochtone pesterijen een grotere invloed heeft gehad dat de ideologische hersenspoeling die weldenkend links zijn ouders verwijt (zonder ooit maar 1 dag die familie geobserveerd te hebben).

Ik heb weldenkend links nooit de term 'massamoordenaar' horen gebruiken voor Dutroux, Aït Out, Pandy, en consoorten. Ik heb welddenkend links tot nu toe zich alleen maar zien uitsloven in het verzinnen van tonnen excuses en minimaliseringen om allochtone racistische moordenaars (e.g. de killers van G. Demoor) uit de wind te zetten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 12:08   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
"Massamoordernaar" Hansje 'pang-pang' Van Themse is een ket van 19 jaar die het grootste deel van zijn tijd op internaat zat. De weinige uren die hij thuis was in het weekend, zie ik hem nog niet in de zetel tussen mammie en pappie zitten voor zijn wekelijkse portie ideologische opvoeding, al was het maar omdat hij een games-verslaafde was.
t' Is eigenlijk te grappig voor woorden hoe sommigen poco's hier denken dat HVT als een onschuldig persoon continu beïnvloed werd door "haatpraat" van het VB in z'n vrije tijd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:14   #63
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
"Massamoordernaar" Hansje 'pang-pang' Van Themse .
Volgens Jef Vermassen(advocaat en dus uiterst intelligent...)spreekt men van een massa vanaf welgeteld 3...pardon, eigenlijk 2...

Laatst gewijzigd door slobodan : 14 oktober 2007 om 13:14.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:16   #64
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
t' Is eigenlijk te grappig voor woorden hoe sommigen poco's hier denken dat HVT als een onschuldig persoon continu beïnvloed werd door "haatpraat" van het VB in z'n vrije tijd.
dat is nu juist eigen aan de poco-filosofie: mensen hebben geen eigen wil of initiatief, mogen dat zelfs niet hebben: ze MOETEN wel geïndoctrineerd zijn. Was ook het ideaal van Trotski, Lenin en Mao.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:18   #65
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Volk, dat zijn bij mij de mensen die door de voordeur komen. Al de rest is onzin.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:18   #66
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"Ik wilde een Afrikaanse nanny. Niet alleen omdat ik Luna Franstalig wilde opvoeden, maar ook omdat Afrikanen goedlachs zijn en van muziek houden. Ze proberen er altijd het beste van te maken. Ik ben er zeker van dat als Luna en Oulematou langer samen waren geweest, zij onze dochter iets had kunnen bijbrengen, wat wij niet gekund hadden"

Aan de experts op gebied van ...euh, hoe heet zoiets? het opdelen van mensen in volkeren?... volgende vraag: behoort Luna en haar familie tot het Eigen Volk, volgens uw criteria?
Gelieve omstandig te verklaren.
Wel, heel deze post is al opdelen van mensen en volkeren. Men gaat er van uit dat een zwarte nanny goedlachser is en hun dochtertje beter Frans kan bijbrengen.
Toevallig is goedlachsheid, kennis van het Frans en liefde voor muziek niet enkel Afrikaans. Men kan deze kenmerken genoeg bij blanken vinden ook. Daarvoor hoeft men echt niet specifiek op zoek te gaan in Afrika.
Waarom hebben ze geen Waals meisje aangenomen, als ze als Vlamingen hun dochter persee in het Frans wilden opvoeden? Vraag naar een goed humeur en muzikale interesses. Dat zal je daar zeker ook wel vinden, of gaan deze linkiewinkies plots racistisch zijn tegenover de Walen, iets waar ze juist het VB van beschuldigen.

In ieder geval: als ik het proces mag geloven, had hun dochtertje veiliger geweest met een blanke nanny. Helaas is dit de waarheid.
Oud 14 oktober 2007, 13:23   #67
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ik bedoel maar dat discrimineren van autochtonen mag, maar discrimineren van allochtonen niet. Bij beiden discrimineer je nochtans op hetzelfde criterium.
Dat zien sommigen niet.

In ieder geval: ik ken Frans, Nederlands en Engels, ben goedlachs, hou van muziek en ik kan er niet aan doen dat de ouders van Luna dat niet kunnen en dit daarom hun dochtertje niet konden bijbrengen.
Nu: waarom mag ik dan geen nanny zijn bij deze mensen? Gewoon omdat ik te blank ben?
Oud 14 oktober 2007, 13:25   #68
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Volgens Jef Vermassen(advocaat en dus uiterst intelligent...)spreekt men van een massa vanaf welgeteld 3...pardon, eigenlijk 2...
En hij zegt dat het uitsluitend mannen zijn. Fout: er zijn in het verleden al vrouwelijke massamoordenaars geweest. Denk hierbij eens aan het meisje van 16 dat ooit door haar raam op schoolkinderen begon te schieten uit verveling, omdat ze niet van maandagen hield.
Het liedje "I don' t like Mondays" van de Boomtown Rats is er op gebaseerd. (als we toch over muziek moeten spreken, dat is toch linkse, poco muziek en eerlijk gezegd: ik hou er ook van, dus ...)
Oud 14 oktober 2007, 13:33   #69
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat zien sommigen niet.

In ieder geval: ik ken Frans, Nederlands en Engels, ben goedlachs, hou van muziek en ik kan er niet aan doen dat de ouders van Luna dat niet kunnen en dit daarom hun dochtertje niet konden bijbrengen.
Nu: waarom mag ik dan geen nanny zijn bij deze mensen? Gewoon omdat ik te blank ben?
Misschien omdat u niet ilegaal bent en aangegeven werkt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:41   #70
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien omdat u niet ilegaal bent en aangegeven werkt.
Oei, discriminatie! Ik kost meer dan een illegale zwarte.
Oud 14 oktober 2007, 13:48   #71
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Waarom zou ik moeten kiezen? Beslist het algemeen gezond verstand dat?
Blanken zijn gewoon saaier. Punt.
Als jij zegt "Blanken zijn saaier dus ik neem vreemdelingen aan." mag dat maar als ik zeg "Vreemdelingen zijn luier en crimineler dus ik neem blanken aan." mag dat niet.

Zie je niet dat er iets fout is met je redenering?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 14:02   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zien sommigen niet.

Waarschijnlijk omdat je hier niet illegaal bent en je verwacht dat je een voldoende officiele verloning voor je werk zal ontvangen.

Raar genoeg wordt er systematisch voorbijgegaan aan het feit dat de familie van Oelemata heeft verklaard dat ze binnen afzienbare tijd terug naar Mali wou gaan. Waar blijft dan de "o zo nauwe band" met Luna?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 15:10   #73
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval: als ik het proces mag geloven, had hun dochtertje veiliger geweest met een blanke nanny. Helaas is dit de waarheid.
Hoort thuis in dezelfde categorie als "als die vrouw geen kort rokje aanhad, was ze niet verkracht".
Pogingen om de schuld bij de slachtoffers(idg. ouders v. Luna, familie Oelemata) zijn gewoonweg pervers en misselijkmakend.
Je moet de schuld bij de dader(en alleen bij hem) leggen.(idg. Hans van Temsche).

Laatst gewijzigd door ZERO : 14 oktober 2007 om 15:12.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 15:57   #74
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Hoort thuis in dezelfde categorie als "als die vrouw geen kort rokje aanhad, was ze niet verkracht".
Pogingen om de schuld bij de slachtoffers(idg. ouders v. Luna, familie Oelemata) zijn gewoonweg pervers en misselijkmakend.
Je moet de schuld bij de dader(en alleen bij hem) leggen.(idg. Hans van Temsche).
Inderdaad: alle schuld ligt bij HVT, maar de waarheid is dat deze man blijkbaar uit racisme handelde. Als Oulematou dus niet zwart geweest was, was er volgens diverse psychologen meer kans dat zij en Luna nog geleefd hadden. Blijkbaar zocht HVT bewust allochtone slachtoffers. Oulematou zag er duidelijk allochtoons uit. HVT had volgens de experten het inzicht om zijn slachtoffers te kiezen, dus ...
Oud 14 oktober 2007, 15:57   #75
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Als jij zegt "Blanken zijn saaier dus ik neem vreemdelingen aan." mag dat maar als ik zeg "Vreemdelingen zijn luier en crimineler dus ik neem blanken aan." mag dat niet.

Zie je niet dat er iets fout is met je redenering?
Ik zeg toch niet dat het niet mag?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:00   #76
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ge hebt echt uw onderwerp gevonden, he?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:01   #77
Boadicea

Standaard

En nu de hamvraag uit deze draad: wat kon Oulematou kleine Luna bijbrengen dat een blanke nanny niet kon?

Wat kan een kind leren van een vrouw, die komt een cultuur waar ze als minderwaardig en onderdanig wordt opgevoed? Wat kan een kind leren van een vreemde moeder, die haar eigen kind aan de andere kant van de wereld achterlaat voor geld?

Wat kan een klein, blank meisje leren van een vrouw die een andere moraal heeft? Iedereen weet dat tienerhuwelijken normaal zijn in Afrika en dat Oulematou zelf maar hooguit 16 was toen haar eigen dochtertje geboren werd.

Is het de bedoeling de kleine Luna wordt wat haar links progressieve ouders moeilijk van haar kunnen maken, namelijk een jaknikkertje, dat zich maar laat doen in deze maatschappij?
Een meisje dat geen gevoel voor eigenwaarde heeft en gaat leren om de matras te worden van de multicultuur?

Persoonlijk stel ik me die vragen wel. Iemand die zo neerkijkt om zijn eigen volk is in mijn ogen al even gestoord als iemand die anderen gaat haten om niet objectieve redenen.
Oud 14 oktober 2007, 16:10   #78
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu de hamvraag uit deze draad: wat kon Oulematou kleine Luna bijbrengen dat een blanke nanny niet kon
Haar plaats?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:11   #79
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu de hamvraag uit deze draad: wat kon Oulematou kleine Luna bijbrengen dat een blanke nanny niet kon?

Wat kan een kind leren van een vrouw, die komt een cultuur waar ze als minderwaardig en onderdanig wordt opgevoed? Wat kan een kind leren van een vreemde moeder, die haar eigen kind aan de andere kant van de wereld achterlaat voor geld?

Wat kan een klein, blank meisje leren van een vrouw die een andere moraal heeft? Iedereen weet dat tienerhuwelijken normaal zijn in Afrika en dat Oulematou zelf maar hooguit 16 was toen haar eigen dochtertje geboren werd.

Is het de bedoeling de kleine Luna wordt wat haar links progressieve ouders moeilijk van haar kunnen maken, namelijk een jaknikkertje, dat zich maar laat doen in deze maatschappij?
Een meisje dat geen gevoel voor eigenwaarde heeft en gaat leren om de matras te worden van de multicultuur?

Persoonlijk stel ik me die vragen wel. Iemand die zo neerkijkt om zijn eigen volk is in mijn ogen al even gestoord als iemand die anderen gaat haten om niet objectieve redenen.
Ze had gewoon zin om haar kind tussen vrolijke mensen op te laten groeien. Punt. Als gij daar een identiteitshoerderijdiscussie van wilt maken, doe maar...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:13   #80
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ze had gewoon zin om haar kind tussen vrolijke mensen op te laten groeien. Punt. Als gij daar een identiteitshoerderijdiscussie van wilt maken, doe maar...
Wel, ze willen hierbij dan beweren dat ZIJZELF zuurpruimen zij. Als ze zelf vrolijke mensen waren, konden ze Luna zelf wel opvoeden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be