Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 22:58   #61
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Tja, in een land waar er al een onderzoek tegen je gestart kan worden wanneer je iemand "Mijnheer" noemt, is er snel sprake van vooruitgang...
Turkije is een land waar veel veranderingen in korte tijd plaatsvinden. Velen weten nog niet precies hoe ze daarmee om moeten gaan. Een onderzoek starten is trouwens niet bij wet verboden. Ik zie dat jij ook niet met de veranderende situatie in Turkije kunt omgaan.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:00   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Als een land aangevallen wordt, dan mag dat land zich verdedigen. Een land kan niet toestaan dat haar onschuldige burgers worden vermoord.
Als je met "een land" Koerdistand bedoelt, dan ga ik akkoord, ja.
Als onschuldige Koerdische burgers afgeknalt worden omdat hun zoon ergens in een ver land voor een Koerdisch instituut werkt, dan hebben de Koerden inderdaad het recht zich te verdedigen tegen deze Turkse agressie. De PKK staat bijgevolg volledig recht in haar schoenen als zij haar volk beschermt tegen het bloedbad dat het Turkse leger aanricht.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:01   #63
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zit eigenlijk vol ongeduld te wachten tot Turkije Irak binnen valt.

En geloof mij bijna elke politicus die tegen de teotredeing van Turkije bij de EU is zit hierop te wachten. Het is namelijk het ultime bewijs dat dit land niet tot de vredelievende EU behoord.

Want net als het VK het ira niet kan vernietigen en Spanje de eta niet kan stoppen, zo machteloos staat Turkije tegenover de pkk.
Turkije moet niet toetreden tot de EU. Dit zal naar mij mening nadelig zijn voor beide entiteiten. Het argument dat je aandraagt is echter niet foutloos. Het VK is Irak binnengevallen om twijfelachtige redenen en behoort ook tot de EU.
Oud 14 oktober 2007, 23:02   #64
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije is een land waar veel veranderingen in korte tijd plaatsvinden. Velen weten nog niet precies hoe ze daarmee om moeten gaan.
Wie kan er niet mee omgaan? Diegene die Öcalan zeven jaar geleden "mijnheer" heeft genoemd, of de procureur uit Ankara die het zeven maand geleden nodig vond daar een voorafgaand onderzoek voor in te stellen?

Citaat:
Ik zie dat jij ook niet met de veranderende situatie in Turkije kunt omgaan.
Ik zie dat jij blijkbaar niet met kritiek op het huidige Turkije en op de grenzen van die staat kunt omgaan.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 14 oktober 2007 om 23:03.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:02   #65
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije is een land waar veel veranderingen in korte tijd plaatsvinden.
Ouders van zogezegde politieke opposanten vermoorden, vind ik tcoh geen goeie verandering...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 14 oktober 2007, 23:09   #66
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als je met "een land" Koerdistand bedoelt, dan ga ik akkoord, ja.
Als onschuldige Koerdische burgers afgeknalt worden omdat hun zoon ergens in een ver land voor een Koerdisch instituut werkt, dan hebben de Koerden inderdaad het recht zich te verdedigen tegen deze Turkse agressie. De PKK staat bijgevolg volledig recht in haar schoenen als zij haar volk beschermt tegen het bloedbad dat het Turkse leger aanricht.
Jij weet niet waar je het over hebt. De meeste Koerden verwerpen de PKK en willen er niets mee te maken hebben. Zo zijn er Koerdische dorpswachters die tegen de PKK strijden. Veel PKK terroristen vallen Koerdische dorpen binnen en plunderen die leeg. De dorpswachters trachten dit te voorkomen. Het is duidelijk dat jij onbekend bent met de situatie in Turkije. Een Koerd die ik ken was naar zijn dorp gegaan. Een inwoner van dat dorp was net buiten het dorp wat PKK terroristen tegengekomen die eisten dat hij hen voedsel en water zou brengen. De Koerd heeft het leger gealarmeerd waarop er een militaire operatie is begonnen. Het Koerdische volk is een complex volk dat uit verschillende sub/volken zoals de Zaza, Kirmanci etc bestaan. Sommigen zijn pro Turks, anderen weer niet. Voor mij is het duidelijk dat jij de situatie niet goed kent.
Oud 14 oktober 2007, 23:11   #67
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ouders van zogezegde politieke opposanten vermoorden, vind ik tcoh geen goeie verandering...
In Nederland is Theo van Gogh vermoord. Dat is ook geen goeie verandering. In beide gevallen spreken we van verwerpelijke moorden. Ik heb trouwens geen zin meer in deze discussie. Welterusten Jaani.
Oud 14 oktober 2007, 23:13   #68
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie kan er niet mee omgaan? Diegene die Öcalan zeven jaar geleden "mijnheer" heeft genoemd, of de procureur uit Ankara die het zeven maand geleden nodig vond daar een voorafgaand onderzoek voor in te stellen?

Ik zie dat jij blijkbaar niet met kritiek op het huidige Turkije en op de grenzen van die staat kunt omgaan.
Er is geen reden om vijandig te worden Burkide. Ik ga ervandoor. Welterusten.
Oud 14 oktober 2007, 23:15   #69
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen reden om vijandig te worden Burkide. Ik ga ervandoor. Welterusten.
"Ik zie dat jij ook niet met de veranderende situatie in Turkije kunt omgaan. " vond ik anders op z'n minst even vijandig.

Maar goed. Slaap lekker. Na een flinke nachtrust zul je wel merken dat Jaani en ik gelijk hebben

EDIT: Nu is m'n bericht wel een beetje begrijpelijk
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 14 oktober 2007 om 23:23.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:17   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije moet niet toetreden tot de EU. Dit zal naar mij mening nadelig zijn voor beide entiteiten. Het argument dat je aandraagt is echter niet foutloos. Het VK is Irak binnengevallen om twijfelachtige redenen en behoort ook tot de EU.
Nee, het VK is Irak niet binnen gevallen, maar de USA gaan helpen met de bezetting van Irak, trouwens het lidmaatschap van het VK word regelamtig in vraag gesteld.
En ook de deelname van andere EU-landen aan deze bezetting word regelmatig in vraag gesteld binnen de EU-kringen.

Maar geen van deze landen is zelf binnen gevallen in een ander of een buurland. Turkije wil een buurland binnenvallen ondanks de afkeuring van de EU voor deze actie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:22   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de PKK mag onschuldige mensen vermoorden?

Als de PKK Turkije mag aanvallen, dan mag Turkije zich daar tegen verdedigen en ook de PKK aanvallen om te voorkomen dat ze Turkije kunnen aanvallen.
mag het turkse leger dan zomaar koerden folteren en vermoorden? Als Turkije de mensenrechten op grote schaal schendt is gewapend verzet en zelfs het omverwerpen van dat regime een legitieme en rechtvaardige zaak.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:24   #72
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zijn er Koerdische dorpswachters die tegen de PKK strijden.
Je hebt altijd mensen die collaboreren met de bezetter. Zo had je ook joodse kapo's.
Oud 14 oktober 2007, 23:51   #73
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
Lol heb je enig id wat je nu zegt?
nooit, maar dan ook nooit kunnen we de amerikanen terugbetalen voor wta ze gedaan hebben in het verleden... Sommige beslissingen zijn niet rationeel, daarin hebt ge gelijk, maar gij hebt duidelijk GEEN ENKEL gedacht waarover je spreekt...En ge hebt duidelijk geen id wat we aan hun te danken hebben...
Wat hebben de Amerikanen dan gedaan in het verleden, buiten te laat komen tijdens de Tweede Wereldoorlog?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:55   #74
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herschikking, ja. Maar welke herschikking? Turkije is altijd zowat de trouwste Amerikaanse bondgenoot geweest. Hoe minder zij ergens te zeggen hebben, hoe liever.

Hetgeen jij hier toejuicht, is een linkse oppositiebeweging (de PKK) die in de tang dreigt genomen te worden van de Amerikanen (vanuit Irak) en haar lakeien uit Turkije. M.a.w. één van de laatste bolwerken tegen de VS wordt op die manier van de kaart geveegd.
Als Koerdistan onder Turco-Amerikaanse controle valt, zal ook Syrië en Iran geïsoleerd worden.

Vreemd dat jij dat toejuicht...
Maar gij gaat ervan uit dat de Amerikanen in Irak sterk staan, en dat de Turken zich vlotjes in het Koerdische moeras zullen kunnen bewegen.

Ik ga uit van een destabilisatie-scenario dat in het voordeel van Iran werkt.

De uitkomst zal zijn: Amerika verzwakt nog meer of vertrekt, Turkije rijdt zich vast (de Koerdische rebellen zijn tot de kiezen bewapend en getraind door de Amerikanen), en Iran vult vlotjes het vacuum in.

Een door Iran gecontroleerd Irak betekent de totale vernietiging van de decennia-lange Amerikaanse terreur in het Middenoosten. Dat is de inzet.

En die is belangrijker, jammer genoeg, dan de zaak van een kleine linkse beweging die nochtans zeer legitiem is en onze steun verdient.

Maar ik denk zelfs dat de Koerden meer respect zullen ondervinden in een door Iran gecontroleerd Irak, dan in een door Amerikaanse offshore-dictators geregeerd Irak. We weten wat de vorige Amerikaanse dictator de Koerden heeft aangedaan. Vergeet het niet: Iraanse Ayatollahs zijn ontelbare keren menselijker dan Amerikaanse machthebbers.

Laatst gewijzigd door C2C : 14 oktober 2007 om 23:58.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 06:02   #75
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat de internationale gemeenschap ervan vindt, is van evengroot belang als wat de Turken ervan vinden. Namelijk, volkomen irrelevant!
De enigen die zich uit te spreken hebben over de toekomst van Koerdistan, zijn de Koerden zelf.
Fout. Het enige volk dat in een niet-doemdenkend scenario er uit komt zijn de Koerden. Turkije en co zal moeten inbinden, dat is gerechtigheid.

Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 15 oktober 2007 om 06:07.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:22   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
welk deel heb ik gemist? Turkije Irak binnenvallen???
Irak is bezet grondgebied...Snap u zin niet....
ze kunnen gewoon deelnemen met de andere legers om het land te zuiveren...
toch?
greetz ce
Tuurlijk kan dat, maar dat was het punt niet. Punt is dat er nu blijkbaar niemand problemen mee heeft.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:23   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik weinig van de zaak afweet maar waarom wil Turkije het enige deel van Irak dat 'bloeit' gaan binnenvallen???
Kunnen de Turken dan een geldige reden hebben volgens jou?
Oud 15 oktober 2007, 11:25   #78
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Kunnen de Turken dan een geldige reden hebben volgens jou?
We moeten dat land onmiddelijk ont-erkennen! Turkije als land schrappen! (is er eigenlijk ooit in één of ander conflict met die maatregel gedreigd?)

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:25   #79
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koerden worden inderdaad beschouwd als een apart volk. Hun land (Koerdistan) wordt op dit ogenblijk bezet/bestuurd (schrappen wat niet past) door Iran, Irak, Syrië, Turkije, Azerbaidzjan en Armenië. Ze hebben hun eigen taal, het Koerdisch, dat een (verre) verwant is van het Perzisch. De Koerden zelf zijn veelal nog onderverdeeld in "stammen".

En om Illwill ter wille te zijn: ik veroordeel de Turkse inval in Iraaks-Koerdistan. Wat zeg ik: ik veroordeel sowieso al de aanwezigheid van de Turkse (en Iraakse) overheid in Koerdistan. Zo goed?
Maar kun je mij uitleggen hoe het komt dat ook nu geen 100 topics worden geopent over een land dat irak wil binnenvallen? Waarom hoor ik nu geen tegenstand zoals er altijd is geweest, waarom? Enkel omdat het geen amerikanen zijn?
Oud 15 oktober 2007, 11:27   #80
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Turkije heeft een casus belli maar voert slechts een politie-actie uit.

Amerika had geen casus belli en voert een vernietigings- en bezettingsoorlog.

Bovendien: elk rationeel mens vindt eender welke actie die de positie van de vijand - het fascistische Amerika - kan verzwakken, meer dan welkom.

Wanneer de Turken erin slagen door hun actie de illegale bezetters uit Irak te krijgen, en Iran daardoor dat land kan overnemen, dan is dat een fantastisch succes. Iran moet dan snel een kernbom bouwen, zodat de Amerikanen nooit nog miljoenen mensenlevens in die regio kunnen vernietigen. Dit scenario zou ook een oplossing bieden om de vernietiging door Israel van het Palestijnse volk, eervol te beëindigen.

De Turken dragen hopelijk bij tot een herschikking van de macht in de regio. Weg van het imperialistische, moordzuchtige Amerikaanse regiem, naar zelfdeterminatie.

Wie kan zoiets nu niet verwelkomen?
Kerel, je weet net zo goed als ik dat indien de amerikanen dit hadden willen doen jij erop tegen was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be