![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als BDW de uitbreiding van de Rand zou steunen, zou ik van zijn leven die niet emer betrouwen.
Maar dat gaat 'ie ook niet doen met zijn partij.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA zei al zoveel zwart op wit. Nu wil ik daden zien inplaats van woorden!
#64 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 15 oktober 2007 om 22:13. |
||
![]() |
![]() |
#67 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
dat de Vlamingen hun meerderheid moesten gebruiken om de staat te veroveren en te domineren. Ook het VERDINASO had gelijkaardige ideeen na de nieuwe marsjrichting met de Belgische vlag vooraan. En flikflooide met de Saksen Coburgers. Lode Claes was een VERDINASO en heeft de nieuwe richting voluit gesteund. De gevestigde machten en de burgerlijke maatschappij was echter volledig in handen van de Franstaligen en daarom was het plan van Van Cauwelaert tot een mislukking gedoemd. Van Severen was in feite een Franstalige bourgeois ver verwijderd van de voksmens. Daarom ook zijn uitvallen met Jeroom Leuridan en omgekeerd. Dat was een volksmens wars van grote onverwezenlijkbare dromen. De VNP was een partij die ook dicht bij de volksmens stond en door de Antwerpse burgerij als een partij van de lagere klasse aangezien. Met uitzonderingen natuurlijk. Het huidige probleem van het VB op dit ogenblik is dat de leiding zich van de volksmens aan het verwijderen is en geen "compassie" heeft met de modale Vlaming. Daar is geen warmte en geen aanvoelen voor wat de modale Vlaming beleeft. |
|
![]() |
![]() |
#68 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ja, iedereen met een beetje pragmatisme en ervaring met bestuurskwesties zeker?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor sommigen is Milquets NON een ordinaire toepassing van federale logica, dreigen met eenzijdige splitsing een soort van ... extremisme dan wel toepassing van democratische meerderheid en toepassing vd grondwet?
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 oktober 2007 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Het is idd geen wonder dat dankzij zoetwater Flaminganten 'de Vlamingen' niet alleen geen dominante partner zijn, maar nog steeds geld, mensen, grondgebied en respect moeten afdokken aan Frankofonia.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 oktober 2007 om 07:28. |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() en een stukje Rand.
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Althans, wat symboliek betreft. In de praktijk kan VB gewoon deelnemen aan het wetgevende proces, al is het maar op het knopje duwen zonder echt deel te nemen aan het bijschaven van wetsvoorstellen. Maar als symbool kan het natuurlijk tellen, zoals je aangeeft. Onbegrijpelijk dat een partij als het Vlaams Belang zijn tegenstanders de pap in de mond geeft door een migratiekritisch standpunt in te nemen, want "racisme" is dan nooit ver weg. En een cordon sanitaire lijkt dan aannemelijk. Geef toe: dat is toch goed gezien vanuit de visie van de tegenstanders van VB? Alleen is dat CS tegelijk een levensverzekering voor het VB als voor Franstalig België. Alle beeldvorming rond VB (zowel van voor- als tegenstanders) is tendentieus. VB is zeker niet de enige echte Vlaamse partij en al even onbetrouwbaar als ze aan de macht zou komen, maar zeker ook niet de neonazipartij waarvoor sommigen hen willen laten doorgaan. VB kan die ballon doorprikken door de gematigden te steunen en aldus zoals Jezus de andere kaak aan te bieden. Anders steunen ze de absurde logica van het uitsluiten van het Vlaamse meerderheidsbeginsel. Kijk, zo past dat in mijn visie. Bedankt voor de verduidelijking en ik hoop dat de mijne even helder en begrijpelijk was als de uwe. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is dan ook de meest staatsbehoudende deelstaat van het land. Ik begrijp dan ook niet waarom organisaties als B Plus altijd hun pijlen richten op dat Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Allebei afschaffen en vervangen door echte deelstaten die gebaseerd zijn op de economische en sociale werkelijkheid: Vlaanderen en Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze de diepere, onderliggende problemen niet willen of kunnen onder ogen zien en zich dan gemakshalve maar concentreren op de zichtbare bedreiging, zijnde de Vlaamse separatisten?
|
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgische ervaring leert me dat de kans groter is dat de franstalige partijen gelijk hebben en halen Belgische ervaring leert me zelfs dat de kans nihil is dat de Vlaamse partijen woord houden ... |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De ongelovige tomassen hier gaan binnenkort heel wat in te slikken hebben! Allemaal onheilsprofeten omdat Vlaanderen niet onmiddelijk zijn onafhankelijkheid heeft... Ik heb ook liever een ander scenario, maar realisme is op zijn plaats : er zal een Belgische regering gevormd worden, ook al zou DEZE regeringsvorming mislukken. Als we als Vlamingen willen laten zien dat we met één en ander niet akkoord zijn, wanneer het regeringsakkoord eindelijk af is, moeten we maar allemaal uit onze schulp komen, samenslaan met alle Vlaamse bewegingen en partijen, en een mars op Brussel organiseren, OP EEN WERKDAG en dus STAKEN die dag! Als er geen volk genoeg is om indruk te maken, tja, dan zijn er te weinig mensen voor de echte Vlaamse zaak he, hebben we het allemaal te goed of een ander excuus... Gaan we volk bijeen krijgen? Ik ben benieuwd. Als het nodig is, zal ik er zijn.
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal dus niks in te slikken hebben, hierin verschillen we duidelijk van strategie. hoewel jij zegt dat ons einddoel hetzelfde is, ik zal je geloven maar je doelstelling afhankelijk maken van een mars op brussel na regeringsvorming ?! wat een hopeloos romantisch idee van Vlaanderen heb jij ? ik heb 5 resoluties in de hand, gestemd in het Vlaams parlement ... unaniem ... sta mij dus toe BdW een lapzwans te noemen als hij met minder genoegen neemt. sta mij toe van jou een lapzwans te noemen als ook jij met minder genoegen neemt. dat heeft ongelooflijk veel lobbywerk en inspanning gekost om die 5 resoluties erdoor te krijgen ... en nu worden die bij het vuil gegooid ??? door een zichzelf nationalistisch noemende partij ?!? faut le faire ... |
|
![]() |