Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: CD&V-NVA bedriegt kiezers, op wie zou je stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn??
Kartel CD&V-Nva 13 15,85%
Lijst De Decker 10 12,20%
Open VLD 9 10,98%
Vlaams Belang 38 46,34%
Groen 4 4,88%
SPA 3 3,66%
Andere partij 5 6,10%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 17 oktober 2007, 15:47   #61
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

VB. Misschien op LDD, maar dat zie ik dan wel.
Savatage is offline  
Oud 17 oktober 2007, 15:50   #62
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Als ze toch niet verschillen, waarom dan niet gewoon stemmen?

Natuurlijk is er een essentieel verschil. Bij onderhandeling ga je een totaal onnodige prijs betalen. Bij een parlementaire stemming niet.
Als je bij een onderhandeling dreigt met stemming, worden alle andere binnen te halen punten van de staatshervorming waar een 2/3 meerderheid voor nodig is moeilijker.
Vandaar is het altijd beter om via een akkoord iets binnen te halen dan via stemming. Je kunt via stemming misschien dat eerste punt gemakkelijk binnen halen, maar de rest een nachtmerrie worden.
giserke is offline  
Oud 17 oktober 2007, 15:52   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Nee , maar je gaat misschien wel een totaal onnodige blokkering veroorzaken .
wie gaat die veroorzaken ?
en waarom ?
en hoe gaan ze dat in t buitenland uitleggen ? dat ze weigeren een regering te vormen omdat het parlement gewerkt heeft ????
Anna List is offline  
Oud 17 oktober 2007, 15:54   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als je bij een onderhandeling dreigt met stemming, worden alle andere binnen te halen punten van de staatshervorming waar een 2/3 meerderheid voor nodig is moeilijker.
Vandaar is het altijd beter om via een akkoord iets binnen te halen dan via stemming. Je kunt via stemming misschien dat eerste punt gemakkelijk binnen halen, maar de rest een nachtmerrie worden.
uw uitleg klopt alleen en uitsluitend als je van de premisse vertrekt dat je België absoluut wil redden ... dat is mijn doel niet, laat anderen daarvoor betalen.
Anna List is offline  
Oud 17 oktober 2007, 16:05   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uw uitleg klopt alleen en uitsluitend als je van de premisse vertrekt dat je België absoluut wil redden ... dat is mijn doel niet, laat anderen daarvoor betalen.
Belgie willen redden? weet jij zo zeker dat we nu een meerderheid van de Vlamingen voor een splitsing achter ons kunnen krijgen? Ik niet hoor!
giserke is offline  
Oud 17 oktober 2007, 16:10   #66
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie willen redden? weet jij zo zeker dat we nu een meerderheid van de Vlamingen voor een splitsing achter ons kunnen krijgen? Ik niet hoor!
Die meerderheid is er momenteel zeker niet . Er zal zowiezo een Belgische regering komen , desnoods een tripartite onder de leiding van Reynders.
Oud 17 oktober 2007, 16:13   #67
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Die meerderheid is er momenteel zeker niet . Er zal zowiezo een Belgische regering komen , desnoods een tripartite onder de leiding van Reynders.
Met de media mee kan je in drie maanden een publieke opinie helemaal doen omslaan. De grote groep is namelijk heel gevoelig voor wat de media schrijft, zegt en doet.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline  
Oud 17 oktober 2007, 16:18   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Met de media mee kan je in drie maanden een publieke opinie helemaal doen omslaan. De grote groep is namelijk heel gevoelig voor wat de media schrijft, zegt en doet.
Gelukkig hebben we als separatisten de media en linkse BV's volledig in onze zak hé!
giserke is offline  
Oud 17 oktober 2007, 16:26   #69
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben we als separatisten de media en linkse BV's volledig in onze zak hé!
Och een paar pionnen moeten maar worden verschoven en het ziet er helemaal anders uit.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline  
Oud 17 oktober 2007, 16:35   #70
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee , maar je gaat misschien wel een totaal onnodige blokkering veroorzaken .
Ik ga er van uit dat die historische crisis nodig is om, na 180 jaar, de politieke machtsverhoudingen in België eindelijk in overeenstemming te brengen met de realiteit.

Op de vraag waarom de Vlaamse partijen dit "onnodig" vinden, heb ik nog steeds geen antwoord.
Kortaf is offline  
Oud 17 oktober 2007, 16:37   #71
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarop baseer je die verwachting?

Toch niet op het geblaas en gedreig van de Franstalige partijen?
Kortaf is offline  
Oud 17 oktober 2007, 22:29   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik zou overigens - opnieuw - Open VLD stemmen.
Waar staat dat OPEN eigenlijk voor?
Garry is offline  
Oud 17 oktober 2007, 22:34   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat op het paleis de holletjes al open en toe beginnen te gaan wann,eer er nog maar gesproken wordt over het houden van een referendum daarover?
Garry is offline  
Oud 17 oktober 2007, 22:34   #74
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waar staat dat OPEN eigenlijk voor?
Vrij naar Gerolf Annemans: Langs de ene kant de deuren wagewijd open om mensen als Coveliers en Dedecker buiten te zwieren, langs de andere kant de deuren even wagewijd open om de nieuwe arbeidsmigranten binnen te halen.
Herr Oberst is offline  
Oud 17 oktober 2007, 22:43   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Vrij naar Gerolf Annemans: Langs de ene kant de deuren wagewijd open om mensen als Coveliers en Dedecker buiten te zwieren, langs de andere kant de deuren even wagewijd open om de nieuwe arbeidsmigranten binnen te halen.
Niet slecht gevonden ,maar het was eigenlijk mijn bedoeling om van KIM eens te vernemen of ze eigenlijk wel weet waar dat dat voor staat. Zij/hij stemt er voor naar eigen zeggen. De vraag is, weet zij/hij waarop hij stemt?
Garry is offline  
Oud 17 oktober 2007, 22:57   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat wil zeggen dat er veel te veel Vlaams Belangers zijn die teveel vrije tijd hebben en die tijd beter nuttig zouden besteden.
Ik versta niet wat jou bedoeling is met , veel te veel Vlaams Belangers. Er zijn niet meer Vlaams Blangers dan andere in een andere, van grote, soort gelijke partij denk ik. Als je bedoeld, kiezers, ja dan moet je naar een ander land trekken met een dictatoriaal beleid, als je dat niet wil, want dat is nu eenmaal democratie. Het volk bestuurd, dus kiest, en iedereen kiest wat hij of zij wil en daar moet je je bij neerleggen hoe anders dat jij er dan ook over mag denken.
Garry is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:31   #77
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niet slecht gevonden ,maar het was eigenlijk mijn bedoeling om van KIM eens te vernemen of ze eigenlijk wel weet waar dat dat voor staat. Zij/hij stemt er voor naar eigen zeggen. De vraag is, weet zij/hij waarop hij stemt?
Mag ik ook antwoorden? Ik stem ook op open VLD
Die "open" is gewoon een truuk om niet te moeten toegeven dan vivant in vld is opgenomen. Een beetje zoals de "germinal" van Beerschot. Niks om u druk over te maken.

En ik blijf erop stemmen om verschillende redenen. Ze zullen wel fouten gemaakt hebben, net zoals iedereen, en als je die naar voor schuift dan zal ik ook wel zeggen "dat is schandalig". Maar het komt op de big picture neer. Het totaal rapport. En dat is verdomd positief. Nog nooit zoveel belgen aan het werk, staatschuld naar omlaag, de ethishe wetten die ze erdoor kregen (homo - euthanasie - abortus).

Regeren is moeilijk, Je maakt altijd onderaan slachtoffers, en bovenaan profiteurs. En slachtoffers zullen altijd klagen en profiteurs zullen altijd als schandalig worden beschouwd. Spijtig. Als je met alles rekening houdt, met elke uitzonderingssituatie, dan heb je weer regelneverij en kunnen ze daar weer op reclameren. Goed zal het nooit zijn.
Daarom kijk ik alleen naar het totaal resultaat, en ik durf niet te klagen uit vrees dat ik anders mij zou moeten schamen tot achter mijn oren.
Oud 18 oktober 2007, 09:40   #78
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen we het weten als we het nooit vragen?

Bovendien moet je bij het verdedigen van je mening helemaal geen rekening houden met of er nu veel of weinig zijn die je gelijk geven. De BUB haalt amper stemmen, maar die kijken daar toch ook niet naar? Ze blijven voor hun punt gaan.

Dat moeten de vlaams-nationalisten nu ook doen. N-VA heeft geen enkel voordeel bij het laten vallen van de communautaire eisen. Geen enkel, alleen de afstraffing dreigt dan.

Gewoon keihard blijven staan op die punten. Dan zijn er twee mogelijkheden hé: franstaligen plooien en de punten worden uitgevoerd omdat ze zien dat het menens is. Of ze plooien niet en dan komt er geen regering. Einde discussie
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:49   #79
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
ik durf niet te klagen uit vrees dat ik anders mij zou moeten schamen tot achter mijn oren.
Je hebt hier een belangrijk aspect van de Vlaamse psyche blootgelegd...
Kortaf is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:50   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je hebt hier een belangrijk aspect van de Vlaamse psyche blootgelegd...
Verbelziekte Vlaamse psyche.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be