Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Pensioenen voor zelfstandigen afschaffen?
Ja, ze profiteren al genoeg van het systeem 8 20,00%
Ja, maar wel een vangmat bewaren voor de ergste gevallen 1 2,50%
Nee, maar de pensioenen voor de zelfstandigen-profiteurs wel sterk verminderen 1 2,50%
Nee 30 75,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 16:08   #61
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Als je zou weten waaover je spreekt dan weet je dat een ambtenaar geen pensioen maar uitgesteld loon krijgt. Vandaar ook dat hun loon tijdens hun professionele carriere lager ligt.

Nu mag je verder gaan met zever te verkopen waar je niets over af weet...
Citaat:
Noël Vaessen (56), gepensioneerd kapitein-ter-zee, was tussen 1993 en 1999 raadgever van prins Laurent. Begin 1999 nam hij een functie op bij de aankoopdienst van de Zeemacht. Sinds 2001 is hij kolonel op rust met behoud van wedde. In februari werd hij door de rechtbank in Hasselt veroordeeld voor fraude met facturen voor het Belgische leger. Met legergeld waren onder meer herstellingen uitgevoerd en aankopen gedaan voor de villa van prins Laurent en voor Vaessens eigen boerderij in de Hoge Venen.
en dat is ook normaal zeker, laat mij niet lachen met jullie uitgestelde lonen

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=6I1EI2MR

Laatst gewijzigd door De Waal : 22 oktober 2007 om 16:29.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 18:41   #62
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Er is geen enkele reden waarom een sandwichtbar winst zou moeten maken ?

1° de sandwichbar zit op een strategische locatie, en moet keihard betalen voor die locatie. Feitelijk verdient de eigenaar van de locatie (spoorweg bvb) meer aan de sandwich dan de sandwichman zelf.

2° geen winst principe: niemand moet winst maken in de betekenis van vette winst, daar kunnen we mee leven. Het principe zit trouwens ingebakken in de europese liberale wetgeving (stel u voor de liberaleren zorgen dat uw sandwichje goedkoper wordt!)

3° Feitelijk moeten wel alle kosten betaald worden. Dus de huur, de installatie (en er zijn daar eeuwig onderhoudskosten aan) de verlichting, en uw eigen arbeidsuren.

ALs je alles verrekent, werkt die sandwichbarman goedkoper dan de staat.
U fout zit al bij punt 1. Een strategische locatie levert meer klanten dus ook meer inkomsten.

Die strategische locatie zal ook wel geld gekost hebben om te bouwen(spoorwegen kosten geld?). Dus dat daar zitten iets meer kost dan in een koeienveld is wel normaal.

Verder punt 3 de kostprijs van u materiaal stijgt ni mee omda ge op een strategische locatie zit.

Als die sandwichbar geen winst maakt, bouw ik ze beter niet.

En ik ken er wel een paar in Leuven die fikse winst maken ook al liggen ze op strategische locaties
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 18:51   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
U fout zit al bij punt 1. Een strategische locatie levert meer klanten dus ook meer inkomsten.

Die strategische locatie zal ook wel geld gekost hebben om te bouwen(spoorwegen kosten geld?). Dus dat daar zitten iets meer kost dan in een koeienveld is wel normaal.

Verder punt 3 de kostprijs van u materiaal stijgt ni mee omda ge op een strategische locatie zit.

Als die sandwichbar geen winst maakt, bouw ik ze beter niet.

En ik ken er wel een paar in Leuven die fikse winst maken ook al liggen ze op strategische locaties
die strategische locatie is bvb een station, en de NMBS heeft een monopolie op zijn infrastructuur en garandeert bvb in brussel midi dat er elke dag 30.000 mensen voorbijkomen
Die grond heeft NMBS al 160 jaar in zijn bezit, in een normale afschrijven kan ze als afgeschreven beschouwen. De gebouwen moeten onderhouden worden, maar in het schaalvoordeel van het project is het gebouw die 3m2 ruimte peanuts.

In die omgeving van schaarstemacht heeft er altijd wel eentje honger, dus daarom kun je wat extra vragen en kost uw sandwich meer dan eentje die je zelf in elkaar knutselt door uw ingeredienten in de delhaize te kopen.

UIteraard iemand die zijn werk goed doet, en een goeie prijskwaliteit contract heeft zal wel extra winst maken op een bepaalde locatie. Maak maar een analyse van zijn Omzet - Ingredienten - Personeelskost - Huurkostprijs. Je zult verstelt staan en mij gelijk geven.
Nu die wijsheid is te lezen in economische boeken hoor. En is al 150jaar gekend.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 19:03   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Als je zou weten waaover je spreekt dan weet je dat een ambtenaar geen pensioen maar uitgesteld loon krijgt. Vandaar ook dat hun loon tijdens hun professionele carriere lager ligt.

Nu mag je verder gaan met zever te verkopen waar je niets over af weet...
Manneke, zever of geen zever, geld is een getal. En of je dat nu als uitgesteld loon wilt formuleren of als pensioen, dat kan mij geen bom schelen.

Ik zou een keer minister zijn en ik schaf het af, met democratische meerderheid.
Oud 23 oktober 2007, 12:47   #65
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jaani... het is het geven van JOUW spaargeld aan derden dat helemaal ONbedegijpelijk is! Maar dat zal jij niet snappen...
Ik niet snap.

Toen ik 3 jaar was, was ik tevreden dat ik op kosten van iemand anders spaargeld naar de paasklasjes kon gaan. Het lijkt mij dan maar evident dat ik betaal voor iemand anders pensioen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 12:52   #66
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland betalen ze pensioenen uit een fonds. En neem van mij aan, hun fondsen zijn zodanig groot en rijk dat ze een groot deel van de capitalisatie van de beurs vertegenwoordigen.
Dat geloof ik zeker.

En dat is één van de voornaamste redenen waarom ik vind dat pensioensparen niet kan. De industrie is steeds op zoek naar nieuw geld om haar falend systeem recht te trekken. Vroeger kon een bedrijf geen beroep doen op de spaargelden van mensen. Eerst hebben ze dat opengegooid zodat de industrie de spaargelden van de mensen kunnen opsoeperen. Nadat ze dat geld op hadden, is de industrie op zoek gegaan naar nieuw geld. En ze zag dat in de pensioenen. In de meeste landen kon ze probleemloos het geld van de pensioenfondsen opslorpen. In België vormde dat herverdelingssyeem in de pensioenen echter een obstakel. En dus werd ons wijsgemaakt da we aan pensioensparen moeten doen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 oktober 2007 om 12:55.
Oud 23 oktober 2007, 14:15   #67
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik niet snap.

Toen ik 3 jaar was, was ik tevreden dat ik op kosten van iemand anders spaargeld naar de paasklasjes kon gaan. Het lijkt mij dan maar evident dat ik betaal voor iemand anders pensioen.
Ja dat is net het probleem...jij vindt dat 'evident'
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 19:16   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat geloof ik zeker.

En dat is één van de voornaamste redenen waarom ik vind dat pensioensparen niet kan. De industrie is steeds op zoek naar nieuw geld om haar falend systeem recht te trekken. Vroeger kon een bedrijf geen beroep doen op de spaargelden van mensen. Eerst hebben ze dat opengegooid zodat de industrie de spaargelden van de mensen kunnen opsoeperen. Nadat ze dat geld op hadden, is de industrie op zoek gegaan naar nieuw geld. En ze zag dat in de pensioenen. In de meeste landen kon ze probleemloos het geld van de pensioenfondsen opslorpen. In België vormde dat herverdelingssyeem in de pensioenen echter een obstakel. En dus werd ons wijsgemaakt da we aan pensioensparen moeten doen.
Dat is inderdaad een probleem, maar anderzijds had onze pensioenskas gewoon een lening naar de overheid geweest bvb, dan was onze staatsschuld gewoon het bedrag dat iedereen gespaard had om op pensioen te gaan. Of je kunt het omdraaien.
Als het bedrag in een mix beurs - obligaties zit, is het gespaard bedrag een bedrag waar de overheid niets mee te maken heeft. En effectief welstand van de bevolking.

Gezien onze pensioenskas leeg is en wij een equivalente staatsschuld hebben. Is onze staatsschuld de som van de pensioenen die we gespaard hadden kunnen hebben. Dus wie leeft er nu boven zijn stand ? Belgie die een pensioen gegeven heeft en hetzelfde bedrag geleend heeft, of de nederlander die het gespaard heeft op de beurs.
Oud 25 oktober 2007, 21:56   #69
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus wie leeft er nu boven zijn stand? Belgie die een pensioen gegeven heeft en hetzelfde bedrag geleend heeft, of de nederlander die het gespaard heeft op de beurs.
Het antwoord op uw vraag is: de beurs.
Oud 25 oktober 2007, 22:06   #70
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zelfstandigen krijgen momenteel een pensioen van de staat. Maar uit de harde cijfers van economen en van minister Van Velthoven, blijkt dat zelfstandigen gigantisch profiteren van ons sociaal-economisch systeem: ze werken niet, ze dragen niets bij aan de samenleving (enkel kosten voor ons, de werkende mens; het zijn de werknemers in dienst van KMOs die meerwaarde creëeren, niet die KMOs en de profiteurs die ze "leiden"), ze vragen constant belastingverlagingen zonder daar iets voor te moeten doen, ze zijn niet creatief, ze creëeren geen werk, ze discrimineren, ze foefelen en stelen van de maatschappij, enzovoort.
Blijkbaar hebben de werknemers de zelfstandigen en leidinggevenden niet nodig, wel waar wachten die werknemers dan in godsnaam nog op?

Stamp zelf iets uit de grond en stop met de calimero uit te hangen!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be