Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 15:55   #61
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nergens zeg ik dat het gemakkelijk was om de nieuw islam-godsdienst aanvaard te krijgen. De geschiedenis van Mekka en Medina bewijzen dit.
Ik stelde alleen dat men niet aprioristisch moet denken door te beweren dat Mohammed dit alles uit zijn duim heeft gezogen. Hij kan werkelijk overtuigd geweest zijn dat hij de boodschapper was van God. Hij kan ook een fantast zijn geweest.

En of hij het ene of het andere is geweest, is een kwestie van geloof.
Zede weer bezig zoals altijd beste systeem, dat laatste gequote van u is uw eigen vrije interpretatie omtrent mo7ammed sas, en u bent vrij om het niet te geloven of dat wel te accepteren ! Verder ga ik hier niet op in, met dank !

Oud 6 november 2007, 17:24   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zede weer bezig zoals altijd beste systeem, dat laatste gequote van u is uw eigen vrije interpretatie omtrent mo7ammed sas, en u bent vrij om het niet te geloven of dat wel te accepteren ! Verder ga ik hier niet op in, met dank !

Ik begrijp absoluut niet waarover u het heeft. Ik geef mijn mening over Mohammed. Dat mag toch? Iedereen is toch niet verplicht uw versie te aanvaarden noch de mijne. Daarom heeft zo'n forum als dit en een discussie zoals deze zijn waarde. Men kan zich een mening vormen over verschillende opvattingen. Aan u of aan mij om eender welke interpretatie te bevestigen of te ontkennen of te bewijzen.

Laatst gewijzigd door system : 6 november 2007 om 17:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:32   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Allah? Waar zit je?
Vast in mijn keel. Wat een rotwoord is dat toch... allaaaaaaaaaaaach....
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 17:33   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Insinuaties ? Denk je dat de kooplieden uit de pre-arabie konden lezen, ze konden wel rekenen en tellen voor het geld meer niet, degene die konden schrijven zijn met de vingers te tellen,.

Mijn vader was vroeger een kooplied, hij kon enkel tellen zonder schrijven, als dat mogelijk is voor mijn vader waarom zou dat niet mogelijk zijn voor mo7ammed sas ?
U kunt gelijk hebben. Ik sluit uw versie evenmin uit. Maar of u of ik echt gelijk hebben, zal niemand echt ooit weten.

Laatst gewijzigd door system : 6 november 2007 om 17:39.
Oud 6 november 2007, 17:41   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik geloof ook niet dat de Bijbel het woord van God is en strikt of volledig letterlijk nageleefd moet worden, of zelfs met coërcie afgedwongen dient te worden.
Maar wat gelooft u dan eigenlijk?

Laatst gewijzigd door system : 6 november 2007 om 17:41.
Oud 6 november 2007, 17:48   #66
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jouw eigen ergenis, de dood opzich is exlusief geen straf maar een eind lot die elke levende wezens verzegeld is,. Hetzij op een gruwelijke manier hetzij op een vredige manier, als het lichtje dooft dan is het gedoofd,.

Dat er mensen dood gaan van de honger is niet de fout van god himself, maar van de mens, trouwens de wereld heeft geen supperman (of één of andere superhero zoals de amerikanen dat voorstellen) nodig, iedereen kan wel een steentje bij dragen voor de welzijn van de anderen in de maatschappij ! Dat noemt men verantwoordelijkheidsbewustzijn, nu ja als je wacht op supperman of een soort harrypotter (guy verhofdstad) dan zou je wat minder voor den televisie moeten gaan zitten en wat een beetje in de realiteit gaan wandelen,.
Ik wacht er in de verste verte niet op, daarom ook dat ik geen wetten volg van meer dan duizend jaar geleden, of op mijn knietjes zit te bidden om in een goed daglicht te komen bij het opperwezen. Ik steek mijn tijd wel in nuttigere dingen, en dat kan mijn naaste helpen zijn bijvoorbeeld. Dat fantastische superwezen die o zo machtig is en toch alles mooi in elkaar gestoken heeft volgens jullie, zou toch enkele kindertjes mogen helpen minder afzien. Vind u dat ook niet?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 21:01   #67
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vast in mijn keel. Wat een rotwoord is dat toch... allaaaaaaaaaaaach....
Als je dat goed een rustig uitspreekt geeft dat u een gevoel van harmonische rust, het is ook niet allach maar allaH ,. Trouwens de naam allah kan door iedereen uitgesproken worden, en ik denk zelfs dat een vlaming dat zeer mooi kan zeggen mits de dubbele "L" meestal in het nederlands voorkomt ; VLa, Lach, Lam, bellachelijk, maw de naam allah zit al automatisch in het nederlandse taal !
Oud 6 november 2007, 21:07   #68
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Ik wacht er in de verste verte niet op, daarom ook dat ik geen wetten volg van meer dan duizend jaar geleden, of op mijn knietjes zit te bidden om in een goed daglicht te komen bij het opperwezen. Ik steek mijn tijd wel in nuttigere dingen, en dat kan mijn naaste helpen zijn bijvoorbeeld. Dat fantastische superwezen die o zo machtig is en toch alles mooi in elkaar gestoken heeft volgens jullie, zou toch enkele kindertjes mogen helpen minder afzien. Vind u dat ook niet?
Ik kan goed perfect mijn gebed combineren met mijn dagelijkse leven, en dat het u belachelijk vind omdat ik mij zich beroep op een eeuwen oude schrift ,nauw je zult moeten weten dat de democratie van dit land gebaseerd is van een bestaande systeem uit de oudheid die meer dan 2000 jaar oud is, het griekse en de romeinse !!!

En dat je o zo een gevoelige hartje hebt tov de miserie die de kindjes lijden, awel probeer eens zelf voor die kindjes iets de doen ipv te wachten op een superkracht vanuit de hemel !!!
Oud 7 november 2007, 13:11   #69
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U stelde dat het gemakkelijk is om zoiets als de koran ingang te stellen, waarop ik geantwoord heb; probeert dat eens !
Er worden nog steeds andere vormen van geloof 'opgestart'...
sommigen pikken in, of nemen over van andere geloofsovertuigingen en passen wat aan, sommige beginnen van scratch...

scientology...

Maar eeuwen geleden was het VEEEEEEL gemakkelijker om een geloofsovertuiging te beginnen. Daar er uit wetenschappelijke hoek nauwelijks of geen antwoorden kwamen. Antwoorden die er nu wel zijn, of wegen vanuit wetenschappelijke hoek die absoluut niet samengaan met wat geloofsovertuigingen willen doen geloven. Doordat de wereld kleiner is geworden (tv, radio, kranten,internet, etc) heeft een veeeeeel grotere groep van mensen ook toegang naar de antwoorden van wetenschap, en naar andere visie's op geloof, of ongeloof. Neem er ook bij dat de grootste geloofsovertuigingen die wij vandaag kennen wel al EEUWEN bezig zijn met propaganda.

Maar het kan nog, een geloof beginnen. En boeken schrijven zoals de geloofsovertuigingen is niet direct het meest uitdagende van deze tijd hoor. Het is moeilijker om een nederlands woordenboek samen te stellen dan een nieuw geloofsboek, met een woordenboek geef je 'de meest correcte' antwoorden op gebied van taal, waar geloofsboeken, duimzuigerij zijn...

Als men in de tijd van koran en bijbel tegelijk de boeken van harry potter had geschreven, dan waren er vele die geloofden in de heilige harry potter, met Dumbledore als grootste profeet...

Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 13:20   #70
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik kan goed perfect mijn gebed combineren met mijn dagelijkse leven, en dat het u belachelijk vind omdat ik mij zich beroep op een eeuwen oude schrift ,nauw je zult moeten weten dat de democratie van dit land gebaseerd is van een bestaande systeem uit de oudheid die meer dan 2000 jaar oud is, het griekse en de romeinse !!!
zeg er voor de eerlijkheid dan ook bij dat die systemen van democratie al lang niet meer zijn wat ze waren in de tijd van de romeinen... Dat is dus geevolueerd... met de tijd en noden meegegaan... Dat kan je van geloof niet zeggen, die blijven zich halsnekkig vasthouden aan fanta teksten van eeuwen geleden als aan een ingevette paal... Ook hebben die geevolueerde systemen een zeer duidelijk doel en bewezen nut, de maatschappij heeft die nodig voor orde en bestuurbaarheid, zonder die ordening vervalt een maatschappij in chaos. Neem geloof weg, en dan? de wereld draait voort zoals vandaag.

Citaat:
En dat je o zo een gevoelige hartje hebt tov de miserie die de kindjes lijden, awel probeer eens zelf voor die kindjes iets de doen ipv te wachten op een superkracht vanuit de hemel !!!
En dat doen er zovele...
Maar met bidden is er nog niets veranderd, das voor vele mss niet leuk om horen, maar het is wel zo... Het enige nuttige aan bidden zit tussen de oren van diegene die er zo sterk in willen geloven...
Oud 7 november 2007, 13:20   #71
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat goed een rustig uitspreekt geeft dat u een gevoel van harmonische rust, het is ook niet allach maar allaH ,. Trouwens de naam allah kan door iedereen uitgesproken worden, en ik denk zelfs dat een vlaming dat zeer mooi kan zeggen mits de dubbele "L" meestal in het nederlands voorkomt ; VLa, Lach, Lam, bellachelijk, maw de naam allah zit al automatisch in het nederlandse taal !
Zeg , ga eerst taalles nemen voor ge zo een onzin uitkraamt.
Zekers gebuisd voor vak Nederlands ??
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 13:24   #72
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is jouw eigen ergenis, de dood opzich is exlusief geen straf maar een eind lot die elke levende wezens verzegeld is,. Hetzij op een gruwelijke manier hetzij op een vredige manier, als het lichtje dooft dan is het gedoofd,.

Dat er mensen dood gaan van de honger is niet de fout van god himself, maar van de mens, trouwens de wereld heeft geen supperman (of één of andere superhero zoals de amerikanen dat voorstellen) nodig, iedereen kan wel een steentje bij dragen voor de welzijn van de anderen in de maatschappij ! Dat noemt men verantwoordelijkheidsbewustzijn, nu ja als je wacht op supperman of een soort harrypotter (guy verhofdstad) dan zou je wat minder voor den televisie moeten gaan zitten en wat een beetje in de realiteit gaan wandelen,.
Dat er mensen dood gaan van de honger is niet de fout van god himself, maar van de mens

"something good happens, it's his will.... Something bad happens, he works in mysterious ways, or man did that"....

Als god niet aansprakelijk is voor het slechte, dan is hij niet aansprakelijk voor het goede....
Oud 7 november 2007, 13:25   #73
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Hoezeer ik sommige 'visie's niet KAN aanvaarden, omwille van vele redenen, vind ik het 'pakken' van iemand op zijn vermogen om zonder fouten te schrijven verre van correct...

Wie zonder schrijffouten is, werpe de eerste prullemand....

Of MOET men zonder schrijffouten kunnen posten vooraleer men mag posten?

Laatst gewijzigd door Zyp : 7 november 2007 om 13:27.
Oud 7 november 2007, 15:33   #74
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Hoezeer ik sommige 'visie's niet KAN aanvaarden, omwille van vele redenen, vind ik het 'pakken' van iemand op zijn vermogen om zonder fouten te schrijven verre van correct...

Wie zonder schrijffouten is, werpe de eerste prullemand....

Of MOET men zonder schrijffouten kunnen posten vooraleer men mag posten?
Beste Zyp het gaat mij niet om schrijffouten.
Ik zie ook wel dat het geen schrijffouten zijn. Het is ironisch bedoeld. Om in die woorden de naam alla te willen zien, daar steek ik de draak mee.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 16:31   #75
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Beste Zyp het gaat mij niet om schrijffouten.
Ik zie ook wel dat het geen schrijffouten zijn. Het is ironisch bedoeld. Om in die woorden de naam alla te willen zien, daar steek ik de draak mee.
Lincoln had het over fonetiek, niet semantiek.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 16:33   #76
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oké, dit is geen K&K, maar bittere ernst. Als Allah echt zou bestaan, vraag ik me nog steeds af waarom hij nog niet in hoogst eigen persoon uit het paradijs is komen gestormd om:

optie 1: als hij echt de goedheid zelve is, zoals men beweert, zijn naam te zuiveren en al degene die zich in zijn naam opblazen, te stoppen.

optie 2: als hij echt kwaadaardig is, alle ongelovigen op te ruimen, zodat er niet meer goede moslims er het leven voor moeten laten en deze wereld eindelijk onder zijn normen kan vallen.

Nu, ik ben wel gelovig, maar ik geloof echt niet in 1 almachtig opperwezen, dat zijn dictatuur over ons kan botvieren.

Als Allah de koran echt persoonlijk heeft geschreven, mag ik dan eens weten hoe een onstoffelijke entiteit dat verwezenlijkt kan hebben?
Allah heeft de Koran niet geschreven, Mohammed heeft die geschreven, op ingeven van Allah. Naar het schijnt, hé. We zullen de Mo'med op zijn woord moeten geloven.
Oud 7 november 2007, 17:15   #77
Lincoln

Standaard

Citaat:
Er worden nog steeds andere vormen van geloof 'opgestart'...
sommigen pikken in, of nemen over van andere geloofsovertuigingen en passen wat aan, sommige beginnen van scratch...

scientology...

Maar eeuwen geleden was het VEEEEEEL gemakkelijker om een geloofsovertuiging te beginnen. Daar er uit wetenschappelijke hoek nauwelijks of geen antwoorden kwamen. Antwoorden die er nu wel zijn, of wegen vanuit wetenschappelijke hoek die absoluut niet samengaan met wat geloofsovertuigingen willen doen geloven. Doordat de wereld kleiner is geworden (tv, radio, kranten,internet, etc) heeft een veeeeeel grotere groep van mensen ook toegang naar de antwoorden van wetenschap, en naar andere visie's op geloof, of ongeloof. Neem er ook bij dat de grootste geloofsovertuigingen die wij vandaag kennen wel al EEUWEN bezig zijn met propaganda.

Maar het kan nog, een geloof beginnen. En boeken schrijven zoals de geloofsovertuigingen is niet direct het meest uitdagende van deze tijd hoor. Het is moeilijker om een nederlands woordenboek samen te stellen dan een nieuw geloofsboek, met een woordenboek geef je 'de meest correcte' antwoorden op gebied van taal, waar geloofsboeken, duimzuigerij zijn...

Als men in de tijd van koran en bijbel tegelijk de boeken van harry potter had geschreven, dan waren er vele die geloofden in de heilige harry potter, met Dumbledore als grootste profeet...

Dat is nu het probleem, je spreekt over "geloof" ,"religie" maar je weet zelf in de verste verte er niets over (niet dat ik u minimaliseer), een fictief verhaal is dan ook geen geloof !

Een fictief verhaal zit vol emotioneel gevoelens in die als "menselijk" bestempeld zijn, in de koran is dat niet te bespeuren !
Oud 7 november 2007, 17:19   #78
Lincoln

Standaard

Citaat:
zeg er voor de eerlijkheid dan ook bij dat die systemen van democratie al lang niet meer zijn wat ze waren in de tijd van de romeinen... Dat is dus geevolueerd... met de tijd en noden meegegaan... Dat kan je van geloof niet zeggen, die blijven zich halsnekkig vasthouden aan fanta teksten van eeuwen geleden als aan een ingevette paal... Ook hebben die geevolueerde systemen een zeer duidelijk doel en bewezen nut, de maatschappij heeft die nodig voor orde en bestuurbaarheid, zonder die ordening vervalt een maatschappij in chaos. Neem geloof weg, en dan? de wereld draait voort zoals vandaag.
U bent gedesinformeerd mijn beste, de islaam is wel gevolueerd met de tijd tot aan de einde van de laatste ottomaanse rijk uit 1925 ! Sindsdien zijn de moslims overgegaan in een staat van crisis en chaos , totnogtoe is daar nog geen verandering van gekomen en is de evolutie gestopt !
Oud 7 november 2007, 17:22   #79
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dat er mensen dood gaan van de honger is niet de fout van god himself, maar van de mens

"something good happens, it's his will.... Something bad happens, he works in mysterious ways, or man did that"....

Als god niet aansprakelijk is voor het slechte, dan is hij niet aansprakelijk voor het goede....
Nou bedoel je dit:

Citaat:
TAOISM: Shit happens.

CONFUCIANISM: Confucius say, "Shit happens".

ZEN: (What is the sound of shit happening?)

JESUITISM: If shit happens and when nobody is watching, is it really shit?

ISLAM: Shit happens if it is the will of Allah.

COMMUNISM. Equal shit happens to all people.

CATHOLICISM: Shit happens because you are bad.

PSYCHOANALYSIS: Shit happens because of your toilet training.

SCIENTOLOGY: Shit happens if you're on our shit list.

ZOROASTRIANISM: Bad shit happens, and good shit happens.

UNITARIANISM: Maybe shit happens. Let's have coffee and donuts.

RIGHT-WING PROTESTANTISM: Let this shit happen to someone else.

JUDAISM: Why does shit always happen to US?

REFORM JUDAISM: Got any Kaopectate?

MYSTICISM: What weird shit!

AGNOSTICISM: What is this shit?

ATHEISM: I don't believe this shit!

NIHILISM: Who needs this shit?

AZTEC: Cut out this shit!

QUAKER: Let's not fight over this shit.

FORTEANISM: No shit??

12-STEP: I am powerless to cut the shit.

VOODOO: Hey, that shit looks just like you!

NEWAGE: Visualize shit not happening.

DEISM: Shit just happens.

EXISTENTIALISM: Shit doesn't happen; shit is.

SECULAR HUMANISM: Shit evolves.

CHRISTIAN SCIENCE: Shit is in your mind.

BUDDHISM: Shit happens, but pay no mind.

SHINTOISM: Shit is everywhere.

HINDUISM: This shit has happened before.

WICCA: Mix this shit together and make it happen!

HASIDISM: Shit never happens the same way twice.

THEOSOPHY: You don't know half of the shit that happens.

DIANETICS: Your mother gave you shit before your were born.

SEVENTH DAY ADVENTIST: No shit on Saturdays.

JEHOVAH's WITNESSES: No shit happens until Armageddon.

MOONIES: Only happy shit really happens.

HOPI: Corn fertilizer happens.

BAHA'I: It's all the same shit.

STOICISM: This shit is good for me.

OBJECTIVISM: Our shit is good for you.

EST: If my shit bothers you, that's your fault.

REAGANISM: Don't move; the shit will trickle down.

FASCISM: Shit makes the trains run on time.

CARGO CULT: A barge will come and take all the shit away.

EMACS: Hold down Control-Meta-Shit.

DISCORDIANISM: Some funny shit happened to me today.

RASTAFARIANISM: Let's smoke this shit.

CHARISMATIC: This is not shit and it doesn't smell bad.

MASONIC: Shit happens, but we can't discuss it during Lodge.

RED CROSS: Shit happens - send money.
Indien u denkt dat er enkel één goede en één kwade bestaat !
Oud 8 november 2007, 07:46   #80
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is nu het probleem, je spreekt over "geloof" ,"religie" maar je weet zelf in de verste verte er niets over (niet dat ik u minimaliseer), een fictief verhaal is dan ook geen geloof !
Ik weet genoeg over geloof om ongelovig te zijn in de verhalen van de gtootste geloofsstrekkingen. Ik zeg niet dat elk fictief verhaal een geloof is... Maar dat het in een wereld zonder wetenschap, en zonder afstand overschrijdende communicatiemiddelen het gemakkelijker is om een nieuw geloof te lanceren... En dat de kans dat je een groot aanvaard geloof kunt opbouwen zoals vandaag is reel, als je zoals anderen daar eeuwen over doet...

Citaat:
Een fictief verhaal zit vol emotioneel gevoelens in die als "menselijk" bestempeld zijn, in de koran is dat niet te bespeuren !
Waar staat de regel, wet geschreven of dergelijke die zegt dat een fictief boek vol MOET zitten met menselijke gevoelens? In de koran niet te bespeuren? In elk boek geschreven door mensenhanden zal je de hand van de mens in zien... das bij elk boek zo... Als u wil zeggen dat koran meerendeel haat predikt, weet dan wel dat ook dat, menselijke gevoelens zijn....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be