Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2007, 14:21   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stardust Bekijk bericht
Hangt er vanaf op welk domein...
Op de particuliere markt is Telenet de beste hoe je het ook draait of keert maar naar bedrijven toe schiet TSO schamelijk te kort...meestal door een gebrek aan kennis bij hun personeel.
Bij Belgacom is het dan weer de omgekeerde wereld...naar bedrijven toe zijn en blijven ze koploper.
Logisch. Een bedrijf dat gebouwen overneemt kan gebruik maken van bestaande telefoonlijnen. Opteren voor een systeem Belgacom vergt dan minder of helemaal geen investeringskosten. Toch wat internet betreft. Ik heb het niet over telefonie.

Wat de particulier betreft. Qua snelheidop internet kan er aan Telenet niet worden getipt. Het wel of niet moeten betalen van een eenmalige installatiekost, er moet een kabel in huis worden gelegd, is bij heel wat mensen blijkbaar een kost die hen doet kiezen voor Belgacom.

Maar functioneel, sorry maar ik denk dat er niets beter op de markt is dan Telenet, het Vlaams paradepaardje.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 14:26   #62
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Qua snelheidop internet kan er aan Telenet niet worden getipt.
Snelheid is niet alles.
En ADSL2+ lijntjes halen in theorie 24mbps.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 29 november 2007 om 14:27.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 17:15   #63
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Telenet snelheid?

Theoretische snelheid is geen praktijk snelheid.

Zover dat ik weet is VDSL sneller dan Kabel.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 08:01   #64
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
Ik zal nog eens iets vertellen over Telenet.
Een digicorder kostte toen 200euro.
Wij huurden er onze digicorder aan 12euro per maand. In totaal hebben wij 14 keer deze betaald, dus in totaal 168euro.
Nu kregen we onze afrekening dat we onze digicorder moesten binnenbrengen of hem konden overkopen aan restwaarde. We kregen drie werkdagen de tijd om deze binnen te brengen. Ik kreeg op dinsdag mijn brief (vond hem 's avonds na mijn werk in de brievenbus) en op woensdag ging ik met mijn digicorder naar zo'n afleverpunt. Daar kreeg ik te horen dat dinsdag de laatste dag was dat ik die kon binnenbrengen. Waarop ik protesteer, ik had namelijk die brief pas dinsdag in de bus gekregen, en daarop stond vermeld dat ik drie werkdagen de tijd had. Nu blijkt dat dus drie werkdagen te zijn vanop de datum dat de brief gepost werd (datum daarvan dus).
Ik word nu verplicht om de restwaarde te betalen: 180euro.
Ik snap dat ze niet simpelweg 200aankoopwaarde minus 168euro reeds betaald doen. Maar hun aanrekening is gewoonweg belachelijk.
Heb je toch niet betaald zeker!
Als het niet expliciet in de voorwaarden staat, hebben ze geen poot om op te staan als het voor de rechter komt!
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 08:04   #65
cor
Minister

Standaard

Heeft iemand info over die vierkante kastjes om satelliet mee te ontvangen, i.p.v. een schotel?
Kwaliteit, prijs, leverancier?
Oud 30 november 2007, 10:34   #66
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Heb je toch niet betaald zeker!
Als het niet expliciet in de voorwaarden staat, hebben ze geen poot om op te staan als het voor de rechter komt!
Nee, het is nog niet betaald, en eerlijke gezegd weet ik niet goed wat ik ermee moet aanvangen.
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 18:35   #67
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
Nee, het is nog niet betaald, en eerlijke gezegd weet ik niet goed wat ik ermee moet aanvangen.
Verkoopsvoorwaarden opzoeken, op papier en op internet, en goed nalezen of er zaken instaan die hierop betrekking hebben.
Als je denkt dat je gelijk hebt, dan e-mail sturen met argumenten waarom je niet akkoord bent. Dit is belangrijk; het is de officiële melding dat je niet akkoord bent. Vroeger moest dat per aangetekend schrijven, maar e-mail wordt tegenwoordig aanvaard.
Alles goed bijhouden (omslagen met postdatum, brieven, e-mails) en goed noteren (wat gebeurt wanneer).
Eventueel, om uw goede wil aan te tonen, het restverschil betalen (200-168). Dit kan een belangrijk argument zijn voor een vrederechter.
Dan rustig laten gebeuren. Als ze willen doorzetten sturen ze normaal eerst nog een of twee (dreig)brieven. Dan stellen ze een deurwaarder aan die u ook nog een of twee aanmaningen stuurt (+ kosten). Dan wordt het dossier doorgestuurd naar het vredegerecht en wordt u gedagvaard op een bepaalde datum. Daar moet je zeker naartoe (of een wettelijk toegelaten gevolmachtigde).
Daar kan je rustig je uitleg doen.
Oud 30 november 2007, 19:10   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkoopsvoorwaarden opzoeken, op papier en op internet, en goed nalezen of er zaken instaan die hierop betrekking hebben.
Als je denkt dat je gelijk hebt, dan e-mail sturen met argumenten waarom je niet akkoord bent. Dit is belangrijk; het is de officiële melding dat je niet akkoord bent. Vroeger moest dat per aangetekend schrijven, maar e-mail wordt tegenwoordig aanvaard.
Alles goed bijhouden (omslagen met postdatum, brieven, e-mails) en goed noteren (wat gebeurt wanneer).
Eventueel, om uw goede wil aan te tonen, het restverschil betalen (200-168). Dit kan een belangrijk argument zijn voor een vrederechter.
Dan rustig laten gebeuren. Als ze willen doorzetten sturen ze normaal eerst nog een of twee (dreig)brieven. Dan stellen ze een deurwaarder aan die u ook nog een of twee aanmaningen stuurt (+ kosten). Dan wordt het dossier doorgestuurd naar het vredegerecht en wordt u gedagvaard op een bepaalde datum. Daar moet je zeker naartoe (of een wettelijk toegelaten gevolmachtigde).
Daar kan je rustig je uitleg doen.
Goeie info, tx.
Oud 30 november 2007, 19:12   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft iemand info over die vierkante kastjes om satelliet mee te ontvangen, i.p.v. een schotel?
Kwaliteit, prijs, leverancier?
Ik wist zelfs niet dat dit al bestond. Wordt dit binnenshuis geïnstalleerd ?
Oud 1 december 2007, 08:52   #70
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik wist zelfs niet dat dit al bestond. Wordt dit binnenshuis geïnstalleerd ?
Nee, gewoon buiten. Maar het is een heel verschil qua zicht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be